dimitrios.zaganas
Παλαιό Μέλος
Καταπληκτική ευκρίνεια και φρεσκάδα φωνής! Ποιός παίρνει την κατάληξη στο τέλος; Υπάρχουν άραγε και άλλοι στίχοι;
Όχι "λόγο για", αλλά κάνει ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ. το οποίο μας δείχνει, του Ναυπλιώτη όντος του συνδετικού μας κρίκου με την παλαιότερη ψαλτική ότι όντωςΞεκάθαρα ο Ναυπλιώτης κάνει λόγο για ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ....
... η σημειογραφία των Τριών θέλει αναλύσεις ...
Καταπληκτική ευκρίνεια και φρεσκάδα φωνής! Ποιός παίρνει την κατάληξη στο τέλος; Υπάρχουν άραγε και άλλοι στίχοι;
Πρώτον. Η λιτότητα της σύνθεσης και η λιτότητα της εκτέλεσης δίνουν ένα μεγαλοπρεπέστατο αποτέλεσμα. Κλασσικά μαθήματα και κλασσικοί ερμηνευτές κάνουν τα πράγματα να φαίνονται απλά, τόσο απλά που να φαντάζουν σήμερα για πολλούς μακρινά και δύσκολα...
Δεύτερον. Την κατάληξη στο τέλος δεν μοιάζει να την παίρνει ο Πρίγγος.
Τρίτον. Αν υπάρχουν και άλλοι στίχοι απλά θα επιβεβαιώνουν τι θησαυρό δεν άκουσαν live τα αυτάκια μας...
Θερμάτατες ευχαριστίες στον κ. Ντόβολο για την ανάρτηση που προσέφερε μέσω του psalmodia.blogspot
...Ἄν κάποιος μποροῦσε νὰ ἀποτυπώσει πλήρως μὲ ἀναλυτικὴ γραφὴ ὅλα τὰ παραπάνω θὰ προέκυπτε τέτοιος κυκεῶνας κειμένου ποὺ δὲν θὰ ἔβγαζε κανεὶς ἄκρη οὕτε θὰ μποροῦσε νὰ τὸ ψάλλει. ...
Όχι "λόγο για", αλλά κάνει ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ. το οποίο μας δείχνει, του Ναυπλιώτη όντος του συνδετικού μας κρίκου με την παλαιότερη ψαλτική ότι όντως
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ (αλλιώς τα έλεγε ελεύθερα εις το Πατριαρχείον -όπως σχεδόν εδώ- και ΑΛΛΙΩΣ εις τας πλείστας ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑΣ ηχογραφήσεις
Από την εκτέλεση του παρόντος μαθήματος, από τον αείμνηστο Άρχοντα Ιακ. Ναυπλιώτη, ο οποίος πραγματικά, "πατώντας" στην κλασσική γραμμή, "διανθίζει το μέλος" με μικροαναλύσεις & ποικίλματα, φαίνεται η ειδοποιός διαφορά, με τις αναλυμένες γραφές των σύγχρονων δασκάλων.
"ο νοών, νοείτω..."
Η αναλελυμένη γραφή του αργού "Τη Υπερμάχω" από τον "σύγχρονο" δάσκαλό μας Αθανάσιο Καραμάνη είναι ακριβώς αυτή η ίδια η εκτέλεση του Ναυπλιώτη.
Το έχει αποτυπώσει κατά 75% ο αείμνηστος Θρ. Στανίτσας στο Μουσικόν Τριώδιον του...
Η αναλελυμένη γραφή του αργού "Τη Υπερμάχω" από τον "σύγχρονο" δάσκαλό μας Αθανάσιο Καραμάνη είναι ακριβώς αυτή η ίδια η εκτέλεση του Ναυπλιώτη.
Το έχει αποτυπώσει κατά 75% ο αείμνηστος Θρ. Στανίτσας στο Μουσικόν Τριώδιον του (αν όχι και οι εν Θεσσαλονίκη μαθητές του Πρίγγου). Και το ψάλλουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό έτσι (απέξω ή έχοντας τον Πρωγάκη ανοιχτό) οι θητεύσαντες στα Πατριαρχικά αναλόγια (Πετρόχειλος, Παϊκόπουλος κλπ).
Υγ. Κάποιοι νομίζουν πως ανακαλύπτουν την Αμερική..
Η αναλελυμένη γραφή του αργού "Τη Υπερμάχω" από τον "σύγχρονο" δάσκαλό μας Αθανάσιο Καραμάνη είναι ακριβώς αυτή η ίδια η εκτέλεση του Ναυπλιώτη.
"Ακριβώς" δεν είναι. Αν διαβάσεις το κλασσικό κείμενο και το ακούσεις από τον Ναυπλιώτη (με ακρόαση που θα έχει στόχο) μπορείς να πεις, με τη φωνή σου πάντα, αυτό που λέει ο Ναυπλιώτης. Αν διαβάσεις μόνο του μακαρίτη του Καραμάνη δεν θα πεις αυτό που λέει ο Ναυπλιώτης. Καλά έκανε και τα έγραψε ο Καραμάνης, τότε, θεραπεύοντας μία ιστορική ανάγκη. Και τώρα είναι χρήσιμο για μελέτη...
Η αναλελυμένη γραφή του αργού "Τη Υπερμάχω" από τον "σύγχρονο" δάσκαλό μας Αθανάσιο Καραμάνη είναι ακριβώς αυτή η ίδια η εκτέλεση του Ναυπλιώτη.
... Και το ψάλλουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό έτσι (απέξω ή έχοντας τον Πρωγάκη ανοιχτό) οι θητεύσαντες στα Πατριαρχικά αναλόγια (Πετρόχειλος, Παϊκόπουλος κλπ). ...
...Ἀκούω κι ἔχω τὸ πρωτότυπο κείμενο μπροστά μου, ὥστε νὰ μαθαίνω αὐτὰ ποὺ μπορεῖ νὰ πεῖ ἡ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΦΩΝΗ, μέτρια ὅπως εἶναι. Δὲν μ' ἐνδιαφέρει ἡ πιστὴ ἀντιγραφὴ μέχρι καὶ τὸν τελευταῖο λαρυγγισμό, ἀλλὰ ἡ δημιουργικὴ ἀφομοίωση μὲ βάση τὶς δικές μου δυνατότητες λίγες ἢ πολλές. ...
"Ακριβώς" δεν είναι. Αν διαβάσεις το κλασσικό κείμενο και το ακούσεις από τον Ναυπλιώτη (με ακρόαση που θα έχει στόχο) μπορείς να πεις, με τη φωνή σου πάντα, αυτό που λέει ο Ναυπλιώτης. Αν διαβάσεις μόνο του μακαρίτη του Καραμάνη δεν θα πεις αυτό που λέει ο Ναυπλιώτης. Καλά έκανε και τα έγραψε ο Καραμάνης, τότε, θεραπεύοντας μία ιστορική ανάγκη. Και τώρα είναι χρήσιμο για μελέτη...