mmamais
Μαμάης Μιχάλης
Ήθελα να σας θέσω ένα θέμα. Με απασχολεί ο τρόπος με τον οποίο "βγαίνει" το ιδιαίτερο ήθος του κάθε ήχου. Ο Χρύσανθος κάνει λόγο για "ήθος" του κάθε ήχου. Αυτό πως το πετυχαίνουμε? Δύο τρόπους μπορώ να σκεφτώ.
1) Εκτελώντας σωστά τα διαστήματα, τις έλξεις και βέβαια τους δεσπόζοντες φθόγους του ήχου βγαίνει το ήθος, το οποίο είναι.....ενσωματωμένο στο συνδυασμό αυτών των παραγόντων για κάθε ήχο (συνδυασμό δηλ. δεσπόζοντων φθόγγων, κλίμακας κτλ). Εξ άλλου, διαβάζοντας Χρύσανθο μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι Ο ΚΑΘΕ ΦΘΟΓΓΟΣ απο μόνος του έχει ιδιαίτερο.....ήθος, τουλάχιστον στο ίδιο γένος. Δηλ. στο διατονικό, έναν ΠΑ να ακούσει κανείς του δημιουργούνται διαφορετικές κινήσεις (ψυχικές εννοώ) απο ότι αν ακούσει εναν ΒΟΥ. Βέβαια πρέπει να έχουμε κ ένα φθόγγο-σημείο αναφοράς.
2) Δε φτάνουν μόνο αυτά αλλά πρέπει να χρωματίζει κανείς κ τον τρόπο που βγαίνει η φωνή του. Δηλ. στον πρώτο πρέπει να τα λέει με πιό πολύ.....ενθουσιασμό, πως να το πούμε τώρα....ζωηράδα? Κάτι τέτοιο. Στο πλ.α' πιο......κλαψουριστικά κτλ. Δηλ. πέρα απο το καθαρά τεχνικό θέμα των στοιχείων του ήχου, πρέπει κανείς να......ερμηνεύει όπως ο τραγουδιστής.
Ειλικρινά ΔΕ ΞΕΡΩ τι απο τα δύο είναι σωστό, θέλετε να το συζητήσουμε?
1) Εκτελώντας σωστά τα διαστήματα, τις έλξεις και βέβαια τους δεσπόζοντες φθόγους του ήχου βγαίνει το ήθος, το οποίο είναι.....ενσωματωμένο στο συνδυασμό αυτών των παραγόντων για κάθε ήχο (συνδυασμό δηλ. δεσπόζοντων φθόγγων, κλίμακας κτλ). Εξ άλλου, διαβάζοντας Χρύσανθο μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι Ο ΚΑΘΕ ΦΘΟΓΓΟΣ απο μόνος του έχει ιδιαίτερο.....ήθος, τουλάχιστον στο ίδιο γένος. Δηλ. στο διατονικό, έναν ΠΑ να ακούσει κανείς του δημιουργούνται διαφορετικές κινήσεις (ψυχικές εννοώ) απο ότι αν ακούσει εναν ΒΟΥ. Βέβαια πρέπει να έχουμε κ ένα φθόγγο-σημείο αναφοράς.
2) Δε φτάνουν μόνο αυτά αλλά πρέπει να χρωματίζει κανείς κ τον τρόπο που βγαίνει η φωνή του. Δηλ. στον πρώτο πρέπει να τα λέει με πιό πολύ.....ενθουσιασμό, πως να το πούμε τώρα....ζωηράδα? Κάτι τέτοιο. Στο πλ.α' πιο......κλαψουριστικά κτλ. Δηλ. πέρα απο το καθαρά τεχνικό θέμα των στοιχείων του ήχου, πρέπει κανείς να......ερμηνεύει όπως ο τραγουδιστής.
Ειλικρινά ΔΕ ΞΕΡΩ τι απο τα δύο είναι σωστό, θέλετε να το συζητήσουμε?