Ἀνεπιφύλακτα θά ἔγραφα ὅτι ΟΥΔΕΝ ΨΕΥΔΕΣΤΕΡΟΝ ΤΟΥΤΟΥ, ἄν ὁ μακαριστός καθηγητής δέν ἔγραφε «ταιριαστό ὁπωσδήποτε» στήν ἀπάντηση 339 (δέστε την ὅλη ἐδῶ) μέ τήν ἔννοια τοῦ «μέν», ἴσως γιά νά μήν ἀντιδικήσει μέ τήν νεώτερη πρακτική τοῦ Πατριαρχικοῦ Νοῦ καί τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀλλά σημασία ἔχει νά διαβάσουμε τό « δ έ » πού εἶναι «Ἡ συνέχισις τοῦ κοινωνικοῦ εἶναι ἡ μόνη ὀρθή καί παραδοσιακή λύσις».... και μετά πες και "Του Δείπνου σου" μιας και έχει επικρατήσει...και είναι και ταιριαστό στην περίσταση (του Φουντούλη αυτό όχι δικό μου)
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ !!! Κι ἀλήθεια λέω......τὸ «Ποτήριον σωτηρίου». ἀσφαλῶς σὲ ὅλους μας δημιουργεῖ ἔκπληξιν ἕνα ἀρχαῖο τυπικὸ νὰ ἀναφέρῃ σὲ μίαν δεσποτικὴν ἑορτὴν ἕνα κοινωνικὸν ποὺ σήμερα χρησιμοποιεῖται στὶς θεομητορικὲς ἑορτές. ἴσως λοιπὸν νὰ ἐνδιαφέρῃ ἡ πληροφορία ὅτι τὸ «Ποτήριον σωτηρίου» στὴν πραγματικότητα δὲν εἶναι θεομητορικὸν κοινωνικόν. αὐτὸ συμπέρανα στὴν «Συμβολὴ» τεῦχος 5, σ. 38-44 (ἀπορούμενα τοῦ τυπικοῦ ὑπ᾿ ἀριθμοὺς 11 καὶ 12), ὅπου ἐξετάζω τὸ θέμα τῶν θεομητορικῶν κοινωνικῶν, καὶ ἔχω κάποιες μαρτυρίες πατέρων τῆς ἐκκλησίας καὶ ἄλλων εἰδικῶν ὅτι τὸ «Ποτήριον» εἶναι κοινωνικὸν κοινὸν γιὰ ὅλες τὶς ἡμέρες. ἐπίσης στὸ ἴδιο τεῦχος ἐξετάζεται τὸ ἐρώτημα πῶς συνδέθηκε τελικῶς τὸ «Ποτήριον» μὲ τὶς θεομητορικὲς ἑορτές καὶ δίδονται κάποιες πιθανὲς ἀπαντήσεις.
Στα εν χρήσει Μηναία προτάσσεται το Αινείτε και ακολουθεί το Αγαλλιάσθε.
Τα σύγχρονα Τυπικά υποδεικνύουν, αν δεν απατώμαι, ψαλμώδηση (μόνο) του Αγαλλιάσθε.
Πλεονασμός ή μεταγενέστερη προσθήκη (πότε του Αγαλλιάσθε ;
Αν έχω κατανοήσει την σχετική συζήτηση που έχει γίνει σε άλλο θέμα ή και εδώ, αυτό που ρωτάς Δημήτρη δεν έχει σχέση με υπο συζήτηση πρόβλημα.
[Το Πεντηκοστάριο αμφιταλαντεύεται μεταξύ των πρωτείων της Κυριακής (κοινωνικό Αινείτε) και των πρωτείων της δεσποτικής εορτής του Πάσχα και του κύκλου του (κοινωνικό Αγ. Πάντων)]
Στον πανηγυριζοντα ναο μου,μπορω να ψαλω το "εις μνημοσυνον"???
Σας ευχαριστω πολυ.Συνηθως ψαλλω το "ποτηριον" του χρυσαφου σε "αγια",ενα κομματι που κυριολεκτικα "τα σπαει"...Εγώ θα πρότεινα και τα δύο:
"Ποτήριον..."-ως απαίτηση του ΤΜΕ προ του "Μετα φόβου..." και "Εις μνημόσυνον..." κατά την μετάληψη για την πανήγυρη.
Ωραία σύνθεση "Ποτήριον σωτηρίου" έχει ο Γρηγόριος ο Πρωτοψάλτης σε ήχο πλάγιο του Δ'.
Σημειώνω ότι το Κοινωνικό αυτό υπάρχει και στους οκτώ ήχους στην Μουσική Πανδέκτη του Ιωάννου.