Υμνοι της Πεντηκοστής


Ακόμα ένα θαυμάσιο ηχητικό ντοκουμέντο της συνέχειας της
Ελληνικής Βυζαντινής Μουσικής μέσα στους αιώνες.
Ο Λυκούργος Αγγελόπουλος με την έρευνά του κ τους
εξαιρετικούς μαθητές του καταθέτουν ψήγματα μουσικού
χρυσού στην τόσο πληγώμενη μουσικολογική κοινότητα που
μαστίζεται από έρριδες κ λειψανδρία.
Ευχαριστούμε Ηλία.:wink:
 
Ακόμα ένα θαυμάσιο ηχητικό ντοκουμέντο της συνέχειας της
Ελληνικής Βυζαντινής Μουσικής μέσα στους αιώνες.
Ο Λυκούργος Αγγελόπουλος με την έρευνά του κ τους
εξαιρετικούς μαθητές του καταθέτουν ψήγματα μουσικού
χρυσού στην τόσο πληγώμενη μουσικολογική κοινότητα που
μαστίζεται από έρριδες κ λειψανδρία.
Ευχαριστούμε Ηλία.:wink:

Νομίζω αγαπητέ Παύλο ότι η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία αγγίζει όντως την ερμηνευτική τελειότητα. Δηλαδή, έχω ακούσει πλήθος ηχογραφήσεων στα συγκεκριμένα μέλη (και όχι μόνο) αλλά δεν...
Ψάλλουν όλοι καλά βέβαια, και προς δόξαν Θεού, αλλά εδώ είναι το κάτι άλλο. Με αγάπη το λέω και σεβασμό προς όλους τους συναδέλφους ιεροψάλτες.
 
Ακόμα ένα θαυμάσιο ηχητικό ντοκουμέντο της συνέχειας της
Ελληνικής Βυζαντινής Μουσικής μέσα στους αιώνες.
Ο Λυκούργος Αγγελόπουλος με την έρευνά του κ τους
εξαιρετικούς μαθητές του καταθέτουν ψήγματα μουσικού
χρυσού στην τόσο πληγώμενη μουσικολογική κοινότητα που
μαστίζεται από έρριδες κ λειψανδρία.
Ευχαριστούμε Ηλία.:wink:

Σύνολο φωνητικὰ πολὺ καλὸ, ἀλλὰ ... ξένω(ο)ν ἄκουσμα ξένω(ο)ν θέαμα ...

 
Νομίζω αγαπητέ Παύλο ότι η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία αγγίζει όντως την ερμηνευτική τελειότητα. Δηλαδή, έχω ακούσει πλήθος ηχογραφήσεων στα συγκεκριμένα μέλη (και όχι μόνο) αλλά δεν...
Ψάλλουν όλοι καλά βέβαια, και προς δόξαν Θεού, αλλά εδώ είναι το κάτι άλλο. Με αγάπη το λέω και σεβασμό προς όλους τους συναδέλφους ιεροψάλτες.

Ερμηνευτική Τελειότητα της ΕΛ.ΒΥ.Χ.


1) Επιλογή μαθημάτων
2) Κατάρτιση,μεταδοτικότητα χοράρχη
3) Επιλογή συμμετεχόντων
4) Επιλογή σωστή τόπου κ χρόνου εμφανίσεων
5) Επίπονες κ σοβαρές πρόβες

είναι ελάχιστα από συστατικά της επιτυχίας κ του
αγγελικού αποτελέσματος.
Άλλο ένα δείγμα ΗΧΗΤΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ.
 

Σύνολο φωνητικὰ πολὺ καλὸ, ἀλλὰ ... ξένω(ο)ν ἄκουσμα ξένω(ο)ν θέαμα ...


Αγαπητέ Δομέστικε, (δεν στο λέω προσωπικά -γιατί πιστεύω ότι το διακρίνεις και συ), ότι δυστυχώς εκεί που έφτασε η μουσική μας, όντως η ΕΛΒΥΧ αλλά και άλλες αξιόλογες χορωδίες και μονωδοί, αποτελούν ξένον άκουσμα, και αποτελούν οικείον άκουσμα (και θέαμα) οι μελωδικοί ακροβατισμοί (πχ αμανέδες) και οι θεατρινισμοί.
 
Συμφωνώ Ηλία το παράλογο έγινε λογικό κ
το αντίστροφο. (Κάπου το αναφέρει κ ο Απ.Παύλος αλλά
δεν έχω το κουράγιο να ψάξω).
 
Αγαπητέ Δομέστικε, (δεν στο λέω προσωπικά -γιατί πιστεύω ότι το διακρίνεις και συ), ότι δυστυχώς εκεί που έφτασε η μουσική μας, όντως η ΕΛΒΥΧ αλλά και άλλες αξιόλογες χορωδίες και μονωδοί, αποτελούν ξένον άκουσμα, και αποτελούν οικείον άκουσμα (και θέαμα) οι μελωδικοί ακροβατισμοί (πχ αμανέδες) και οι θεατρινισμοί.

Θεωρῶ, πως τουλάχιστον οἱ παρακολουθοῦντες τὸ παρὸν forum καὶ εἶναι ἀρκετοὶ εἴτε ἐνεργοὶ εἴτε θεατὲς-'ακροατές, ἀντιλαμβάνονται πὼς ἡ συγκεκριμένη εἰκόνα δὲν εἶναι γενική. Παντοῦ ὑπάρχουν ξερὰ καὶ χλωρά.

Αὐτὴ ἡ ἑσχατολογικὴ ἑρμηνεία τῆς μουσικῆς μας πραγματικότητας δὲν μὲ βρίσκει σύμφωνο καὶ ἀρνοῦμαι νὰ kινηθῶ ἑντὸς ἐπιτηδευμένα πεπερασμένων ὁρίων.∞∞

 
Η ΕΛΒΥΧ ειναι απο τους λιγους χορους τοσο δεμενοι και βγαζουν προς τα εξω ενα πολυ ωραιο αποτελεσμα. Για τον κ.Λυκουργο Αγγελοπουλο τι να πει κανεις? Ο Παυλος τα ειπε ολα..
 

Θεωρῶ, πως τουλάχιστον οἱ παρακολουθοῦντες τὸ παρὸν forum καὶ εἶναι ἀρκετοὶ εἴτε ἐνεργοὶ εἴτε θεατὲς-'ακροατές, ἀντιλαμβάνονται πὼς ἡ συγκεκριμένη εἰκόνα δὲν εἶναι γενική. Παντοῦ ὑπάρχουν ξερὰ καὶ χλωρά.

Αὐτὴ ἡ ἑσχατολογικὴ ἑρμηνεία τῆς μουσικῆς μας πραγματικότητας δὲν μὲ βρίσκει σύμφωνο καὶ ἀρνοῦμαι νὰ kινηθῶ ἑντὸς ἐπιτηδευμένα πεπερασμένων ὁρίων.∞∞


Συμφωνώ σ' αυτό που λές. Δεν το είπα εσχατολογικά για την μουσική μας. Και ούτε καν μόνο για την Βυζαντινή. Η Μουσική εν γένει δεν περνάει μία κρίση δομέστικε; Τα παιδιά σήμερα, τί μουσική παιδεία αποκτούν; Η εμπορευματοποίηση της μουσικής δεν είναι κατάντια; δεν είναι κακό όμως να παραδεχόμαστε το ωραίο και το ποιοτικό από όποιον χώρο κι αν προέρχεται.

Και βέβαια υπάρχουν χλωρά και ξερά. Και νομίζω ότι η ΕΛΒΥΧ ανήκει στα χλωρά. Όπως στα χλωρά ανήκει και ο ¨Αρχων¨ του φόρουμ, και ο Συμεωνίδης, και ο Μακρής, και ο Καλπακίδης και τόσοι άλλοι.

Γιατί λοιπόν το πικρό το σχόλιο αμέσως;
 
μην σας παίρνει από κάτω, υπάρχουν κι άλλοι τέλειοι, που δεν είναι Έλληνες Choir Members: ---------------------- - Mr. Bachir Osta - Jean Pierre Fadel - Alain Osta - Ragi Bdeiwe - Fadi Rizk - Carlo yashouu - Doured Stefo - Jalal Kedjo - Georges el Rahbani - Elie Assaad - Said Koupaly - Christian Ayyat - Jules Fadel

ποιος λέει ότι η ελβυχ έχει το μονοπώλειο στην τελειότητα, υπέγραψε κανένα μνημόνιο;
http://www.youtube.com/watch?v=yC_9z924HYk
http://www.youtube.com/watch?v=WQXEiBVMQf0
http://www.youtube.com/watch?v=TZ-f1h6TiEE
http://www.youtube.com/watch?v=WdsRYi3q9X4
http://www.youtube.com/watch?v=cxAHv0hw2us
http://www.youtube.com/watch?v=jCFPzKOOw3U
http://www.youtube.com/watch?v=VP9M3MglW_M
http://www.youtube.com/watch?v=hUfY3iw3kpg
http://www.youtube.com/watch?v=OLu6s2z6op4
 
Συμφωνούμε Οδυσσέα. Η ΕΛΒΥΧ δεν είναι η μόνη τέλεια χορωδία. Και του αείμνηστου Στανίτσα η Χορωδία ήταν το κάτι άλλο.
Αυτό ακριβώς θέλω να πω. Ότι το ποιοτικό και το καλό από όπου κι αν προέρχεται ας το δεχόμαστε με χαρά.
 
Συμφωνούμε Οδυσσέα. Η ΕΛΒΥΧ δεν είναι η μόνη τέλεια χορωδία. Και του αείμνηστου Στανίτσα η Χορωδία ήταν το κάτι άλλο.
Αυτό ακριβώς θέλω να πω. Ότι το ποιοτικό και το καλό από όπου κι αν προέρχεται ας το δεχόμαστε με χαρά.

Μαθηματικό πρόβλημα: Μέλη της ΕΛΒΥΧ και οι θιασώτες της αναγνωρίζουν τη χορωδία του Θρ. Στανίτσα ως το κάτι άλλο (sic), ενώ ακόμα και τα μέλη της χορωδίας του αειμνήστου απορρίπτουν το άκουσμα και το ύφος της ΕΛΒΥΧ, αλλά και όσο ο αείμνηστος ήταν εν ζωή δεν ήθελε να ακούσει για ΕΛΒΥΧ. Γιατί άραγε; Ποιός χρησιμοποιεί ποιόν; Επιτρέπεται; Αγάπη ή συγκρητισμός;

απορίαι ψάλτου,
Δ.
 
Μαθηματικό πρόβλημα: Μέλη της ΕΛΒΥΧ και οι θιασώτες της αναγνωρίζουν τη χορωδία του Θρ. Στανίτσα ως το κάτι άλλο (sic), ενώ ακόμα και τα μέλη της χορωδίας του αειμνήστου απορρίπτουν το άκουσμα και το ύφος της ΕΛΒΥΧ, αλλά και όσο ο αείμνηστος ήταν εν ζωή δεν ήθελε να ακούσει για ΕΛΒΥΧ. Γιατί άραγε; Ποιός χρησιμοποιεί ποιόν; Επιτρέπεται; Αγάπη ή συγκρητισμός;

απορίαι ψάλτου,
Δ.

Αυτό αγαπητέ μου Δ. δεν είναι μαθηματικό πρόβλημα. Γιατί δεν έχει αριθμούς. Είναι ας πούμε φιλοσοφικό ή ρητορικό ή ερώτημα έτσι για να υπάρχει συζήτηση, ή απλά είναι ένα ερώτημα μή κατανόησης (δεν κατάλαβες τί ήθελα να πω).

Διάβασε ένα μαθηματικό πρόβλημα.


Ακούν 1000 άνθρωποι την Χορωδία Α. και την Χορωδία Β.

Οι 890 τρελαίνονται με την Χορωδία Α, μπορούν να προσευχηθούν με την Χορωδία Α , ηρεμούν με την Χορωδία Α κλπ κλπ.

100 τους αρέσει και η Α, αλλά περισσότερο η Β.

Οι υπόλοιποι 10 τρελαίνονται και αυτοί με την Χορωδία Α, αλλα τους είπαν να μην το παραδεχτούν γιατί θα τους κακοχαρακτηρίσουν ή γιατί έτσι πρέπει ή τάχα ότι πάνε ενάντια στην παράδοση κλπ κλπ.

Ερ:Ποιά χορωδία είναι καλύτερη;
Απ:
Επειδή 890>100>10 άρα η Χ.Α. είναι καλύτερη.

Λάθος.
Η Χορωδία Β.

:confused:Γιατί;
:confused:
 
Συμφωνώ σ' αυτό που λές. Δεν το είπα εσχατολογικά για την μουσική μας. Και ούτε καν μόνο για την Βυζαντινή. Η Μουσική εν γένει δεν περνάει μία κρίση δομέστικε; Τα παιδιά σήμερα, τί μουσική παιδεία αποκτούν; Η εμπορευματοποίηση της μουσικής δεν είναι κατάντια; δεν είναι κακό όμως να παραδεχόμαστε το ωραίο και το ποιοτικό από όποιον χώρο κι αν προέρχεται.

Και βέβαια υπάρχουν χλωρά και ξερά. Και νομίζω ότι η ΕΛΒΥΧ ανήκει στα χλωρά. Όπως στα χλωρά ανήκει και ο ¨Αρχων¨ του φόρουμ, και ο Συμεωνίδης, και ο Μακρής, και ο Καλπακίδης και τόσοι άλλοι.

Γιατί λοιπόν το πικρό το σχόλιο αμέσως;

Γιατί θεωρεῖς πικρὸ τὸ σχόλιό μου;

Σχολίασα πὼς ἡ ΕΛΒΥΧ σαν μουσικὸ σύνολο εἶναι ἐξαιρετικὸ, ἀλλὰ σὰν ψαλτικὸ προϊὸν ὑπάρχουν σοβαρότατα ζητήματα ἑρμηνείας σὲ εκκρεμότητα ποὺ μὲ ἀποτρέπουν νὰ τὴν ἐντάξω γενικὰ στοὺς ἐκφραστὲς τοῦ ὕφους τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας.

Κατὰ τὸν ἴδιο τρόπο ἔχω σχολιάσει καὶ ἑκτὸς ΕΛΒΥΧ. Δὲν ἤξερα πὼς ἡ ΕΛΒΥΧ ἀπολαμβάνει κάποιας ἰδιότυπης ἀσυλίας.

Μᾶλλον εἶμαι ... πικρόχολος γενικὰ :cool:
 
Συμφωνώντας με τον Ηλία ΣΕ ΟΛΑ υπογραμμίζω το
γεγονός ότι ο αείμνηστος Στανίτσας είχε πει τα μύρια όσα
περί Καρά κ σημαδοφώνων-αναλύσεων.
Όπως είναι φυσικό, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ, από μόδα,
από λατρεία στον Στανίτσα, από τυφλή υπακοή στο
δάσκαλό τους διαιωνίζουν την αντιπαλότητα.Ανάθεμα αν
τα περισσότερα παππούδια που έρχονται στο αναλόγιο
(κ είναι φορείς της Πατριρχικής Παραδόσεως:eek:)
είτε έχουν ακούσει 8-10 αποδόσεις ύμνων από τον Στανίτσα,
είτε τον ξεχωρίζουν όταν τον ακούν.Να μην αναφέρω
για τη Χορωδία του Στανίτσα: Νομίζω αν σας βάλω
7-8 χορωδίες ΔΕΝ θα καταλάβετε ποιός είναι ο χοράρχης.
Να τονίσω ότι μπόλικο Στανίτσα τα τελευταία 4-5
χρόνια άκουσα με το διαδίκτυο.
Το θέμα στο συγκεκριμένο σημείο του ιστολογίου
είναι ηχογραφήσεις της ΕΛ.ΒΥ.Χ. Θα ήταν επικοδομητικό
να άνοιγε όποιος επιθυμεί ξεχωριστό θέμα με τίτλο:

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΧΟΡΩΔΙΩΝ - ΧΟΡΑΡΧΩΝ & ΣΧΟΛΩΝ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ

Νομίζω ότι εκεί θα ήμασταν πιο ελεύθεροι να σχολιάσουμε
ποικίλες πτυχές των χορωδιών, των ιδιόρρυθμων χοραρχών
κ φυσικά των σχολών ( ή ύφος) που εκπροσωπούν.

Θα είχε ΤΕΡΑΣΤΙΟ ενδιαφέρον.:wink:
 
Συμφωνώντας με τον Ηλία ΣΕ ΟΛΑ υπογραμμίζω το
γεγονός ότι ο αείμνηστος Στανίτσας είχε πει τα μύρια όσα
περί Καρά κ σημαδοφώνων-αναλύσεων.
Όπως είναι φυσικό, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ, από μόδα,
από λατρεία στον Στανίτσα, από τυφλή υπακοή στο
δάσκαλό τους διαιωνίζουν την αντιπαλότητα.Ανάθεμα αν
τα περισσότερα παππούδια που έρχονται στο αναλόγιο
(κ είναι φορείς της Πατριρχικής Παραδόσεως:eek:)
είτε έχουν ακούσει 8-10 αποδόσεις ύμνων από τον Στανίτσα,
είτε τον ξεχωρίζουν όταν τον ακούν.Να μην αναφέρω
για τη Χορωδία του Στανίτσα: Νομίζω αν σας βάλω
7-8 χορωδίες ΔΕΝ θα καταλάβετε ποιός είναι ο χοράρχης.
Να τονίσω ότι μπόλικο Στανίτσα τα τελευταία 4-5
χρόνια άκουσα με το διαδίκτυο.
Το θέμα στο συγκεκριμένο σημείο του ιστολογίου
είναι ηχογραφήσεις της ΕΛ.ΒΥ.Χ. Θα ήταν επικοδομητικό
να άνοιγε όποιος επιθυμεί ξεχωριστό θέμα με τίτλο:

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΧΟΡΩΔΙΩΝ - ΧΟΡΑΡΧΩΝ & ΣΧΟΛΩΝ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ

Νομίζω ότι εκεί θα ήμασταν πιο ελεύθεροι να σχολιάσουμε
ποικίλες πτυχές των χορωδιών, των ιδιόρρυθμων χοραρχών
κ φυσικά των σχολών ( ή ύφος) που εκπροσωπούν.

Θα είχε ΤΕΡΑΣΤΙΟ ενδιαφέρον.:wink:

Φίλτατε,
Ἄν τὸ παρουμε ἔτσι, ἐδῶ εἶναι ἡ ἑνότητα ἀνάρτησης ἠχογραφήσεων καὶ ΜΟΝΟ, ὄχι σχολίων εἴτε αρνητικῶν εἴτε ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΩΝ.

Δηλαδή ἀνεβαίνει ἡ ἠχογράφηση, ἀκούγονται διθυραμβικὰ σχόλια καὶ μόλις κάποιος ἀναρτᾶ ἀρνητικὸ σχόλιο, ἀμέσως γίνεται ἔγκληση γιὰ θέμα τάξης; Λίγο μονόπλευρο δὲ νομίζεις;

Ἐπίσης, αὐτὸ μὲ τὴν τυφλὴ ὑπακοὴ μὴν τὸ γενικεύεις γιατὶ δὲν εἴμαστε ὅλοι τὸ ἴδιο, δόξα τῷ Θεῷ κρίση διαθέτουμε. Κι ἀκόμη στὴν τυφλὴ ὑπακοὴ ποὺ ἀναφέρεις, μήπως νὰ ἀντιπαραθέσω μὲ τὴν σειρὰ μου τὴν τυφλὴ στράτευση ποὺ χαρακτηρίζει συγκεκριμένο νεόκοπο «ψαλτικό» ρεύμα;
 
''....7-8 χορωδίες ΔΕΝ θα καταλάβετε ποιός είναι ο χοράρχης....''

Αν μεσα σε αυτες,ειναι και η ελ.β.χ. θα κανει μπαμ,μολις ξεκινησει το απηχημα....:wink:
Οι αλλες,θα μοιαζουν μεταξυ τους 100%....

Ποιος ομως ειναι φορεας παραδοσης;...Οι πολλες χορωδιες,που εχουν ακουσει ψαλτες,(που αν μαλιστα τις ενωσεις,φτιαχνεις ανετα μια πολυμελη χορωδια) ή η μια,που δεν εχει ακουσει ποτε ψαλτες και δεν ταιριαζει με καμια αλλη χορωδια;...:wink:

''...Οι 890 τρελαίνονται με την Χορωδία Α, μπορούν να προσευχηθούν με την Χορωδία Α , ηρεμούν με την Χορωδία Α κλπ κλπ....''

Και εμενα μου ''αρεσει'' ο Γα'ι'τανος ακουστικα,αλλα δεν ειναι ομως σωστος στην ερμηνεια του....

''...Οι υπόλοιποι 10 τρελαίνονται και αυτοί με την Χορωδία Α, αλλα τους είπαν να μην το παραδεχτούν γιατί θα τους κακοχαρακτηρίσουν ή γιατί έτσι πρέπει ή τάχα ότι πάνε ενάντια στην παράδοση κλπ κλπ....''

Οοοοοοοχι αγαπητε μου,δεν ειναι ετσι και sorry κιολας...
Αυτια και κριση εχουμε,για να συγκρινουμε τις αποδοσεις....
Ετσι φαινεται,εγκειται και το γεγονος,οτι Ελ.βυ.χ. αποδιδει μονο παλαια μελη και οχι νεοτερα.....Τα νεοτερα,τα ακουμε απο ηχογραφησεις ψαλτων,οποτε και η διαφορα,μεταξυ των εκτελεσεων, θα ηταν ακομα πιο εντονη και το αποτελεσμα θα ηταν η αποδοκιμασια της απο τον ιεροψαλτικο κοσμο...Ενω με τα παλαια μελη,υπαρχει καποια...''ασφαλεια'' του παρελθοντος...
Οταν σου βγαζουν απο το λυθαργο,κειμενα μουσικα επι Κουκουζελη,σου λενε,για ακουσε μας,ετσι τα επεδιδε και εκεινος,ετσι ειναι το σωστο!...:eek:
Ε,αυτο,αν μη τι αλλο ειναι επικινδυνο!..:rolleyes:
 
Last edited:
Back
Top