Ηλίας Παπαδόπουλος
Παλαιό Μέλος
ΕΛ.ΒΥ.Χ.
Ύμνοι της Πεντηκοστής
Ύμνοι της Πεντηκοστής
ΕΛ.ΒΥ.Χ.
Ύμνοι της Πεντηκοστής
Ακόμα ένα θαυμάσιο ηχητικό ντοκουμέντο της συνέχειας της
Ελληνικής Βυζαντινής Μουσικής μέσα στους αιώνες.
Ο Λυκούργος Αγγελόπουλος με την έρευνά του κ τους
εξαιρετικούς μαθητές του καταθέτουν ψήγματα μουσικού
χρυσού στην τόσο πληγώμενη μουσικολογική κοινότητα που
μαστίζεται από έρριδες κ λειψανδρία.
Ευχαριστούμε Ηλία.:wink:
Ακόμα ένα θαυμάσιο ηχητικό ντοκουμέντο της συνέχειας της
Ελληνικής Βυζαντινής Μουσικής μέσα στους αιώνες.
Ο Λυκούργος Αγγελόπουλος με την έρευνά του κ τους
εξαιρετικούς μαθητές του καταθέτουν ψήγματα μουσικού
χρυσού στην τόσο πληγώμενη μουσικολογική κοινότητα που
μαστίζεται από έρριδες κ λειψανδρία.
Ευχαριστούμε Ηλία.:wink:
Νομίζω αγαπητέ Παύλο ότι η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία αγγίζει όντως την ερμηνευτική τελειότητα. Δηλαδή, έχω ακούσει πλήθος ηχογραφήσεων στα συγκεκριμένα μέλη (και όχι μόνο) αλλά δεν...
Ψάλλουν όλοι καλά βέβαια, και προς δόξαν Θεού, αλλά εδώ είναι το κάτι άλλο. Με αγάπη το λέω και σεβασμό προς όλους τους συναδέλφους ιεροψάλτες.
Σύνολο φωνητικὰ πολὺ καλὸ, ἀλλὰ ... ξένω(ο)ν ἄκουσμα ξένω(ο)ν θέαμα ...
Αγαπητέ Δομέστικε, (δεν στο λέω προσωπικά -γιατί πιστεύω ότι το διακρίνεις και συ), ότι δυστυχώς εκεί που έφτασε η μουσική μας, όντως η ΕΛΒΥΧ αλλά και άλλες αξιόλογες χορωδίες και μονωδοί, αποτελούν ξένον άκουσμα, και αποτελούν οικείον άκουσμα (και θέαμα) οι μελωδικοί ακροβατισμοί (πχ αμανέδες) και οι θεατρινισμοί.
Θεωρῶ, πως τουλάχιστον οἱ παρακολουθοῦντες τὸ παρὸν forum καὶ εἶναι ἀρκετοὶ εἴτε ἐνεργοὶ εἴτε θεατὲς-'ακροατές, ἀντιλαμβάνονται πὼς ἡ συγκεκριμένη εἰκόνα δὲν εἶναι γενική. Παντοῦ ὑπάρχουν ξερὰ καὶ χλωρά.
Αὐτὴ ἡ ἑσχατολογικὴ ἑρμηνεία τῆς μουσικῆς μας πραγματικότητας δὲν μὲ βρίσκει σύμφωνο καὶ ἀρνοῦμαι νὰ kινηθῶ ἑντὸς ἐπιτηδευμένα πεπερασμένων ὁρίων.∞∞
Συμφωνούμε Οδυσσέα. Η ΕΛΒΥΧ δεν είναι η μόνη τέλεια χορωδία. Και του αείμνηστου Στανίτσα η Χορωδία ήταν το κάτι άλλο.
Αυτό ακριβώς θέλω να πω. Ότι το ποιοτικό και το καλό από όπου κι αν προέρχεται ας το δεχόμαστε με χαρά.
Μαθηματικό πρόβλημα: Μέλη της ΕΛΒΥΧ και οι θιασώτες της αναγνωρίζουν τη χορωδία του Θρ. Στανίτσα ως το κάτι άλλο (sic), ενώ ακόμα και τα μέλη της χορωδίας του αειμνήστου απορρίπτουν το άκουσμα και το ύφος της ΕΛΒΥΧ, αλλά και όσο ο αείμνηστος ήταν εν ζωή δεν ήθελε να ακούσει για ΕΛΒΥΧ. Γιατί άραγε; Ποιός χρησιμοποιεί ποιόν; Επιτρέπεται; Αγάπη ή συγκρητισμός;
απορίαι ψάλτου,
Δ.
Συμφωνώ σ' αυτό που λές. Δεν το είπα εσχατολογικά για την μουσική μας. Και ούτε καν μόνο για την Βυζαντινή. Η Μουσική εν γένει δεν περνάει μία κρίση δομέστικε; Τα παιδιά σήμερα, τί μουσική παιδεία αποκτούν; Η εμπορευματοποίηση της μουσικής δεν είναι κατάντια; δεν είναι κακό όμως να παραδεχόμαστε το ωραίο και το ποιοτικό από όποιον χώρο κι αν προέρχεται.
Και βέβαια υπάρχουν χλωρά και ξερά. Και νομίζω ότι η ΕΛΒΥΧ ανήκει στα χλωρά. Όπως στα χλωρά ανήκει και ο ¨Αρχων¨ του φόρουμ, και ο Συμεωνίδης, και ο Μακρής, και ο Καλπακίδης και τόσοι άλλοι.
Γιατί λοιπόν το πικρό το σχόλιο αμέσως;
Συμφωνώντας με τον Ηλία ΣΕ ΟΛΑ υπογραμμίζω το
γεγονός ότι ο αείμνηστος Στανίτσας είχε πει τα μύρια όσα
περί Καρά κ σημαδοφώνων-αναλύσεων.
Όπως είναι φυσικό, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ, από μόδα,
από λατρεία στον Στανίτσα, από τυφλή υπακοή στο
δάσκαλό τους διαιωνίζουν την αντιπαλότητα.Ανάθεμα αν
τα περισσότερα παππούδια που έρχονται στο αναλόγιο
(κ είναι φορείς της Πατριρχικής Παραδόσεως)
είτε έχουν ακούσει 8-10 αποδόσεις ύμνων από τον Στανίτσα,
είτε τον ξεχωρίζουν όταν τον ακούν.Να μην αναφέρω
για τη Χορωδία του Στανίτσα: Νομίζω αν σας βάλω
7-8 χορωδίες ΔΕΝ θα καταλάβετε ποιός είναι ο χοράρχης.
Να τονίσω ότι μπόλικο Στανίτσα τα τελευταία 4-5
χρόνια άκουσα με το διαδίκτυο.
Το θέμα στο συγκεκριμένο σημείο του ιστολογίου
είναι ηχογραφήσεις της ΕΛ.ΒΥ.Χ. Θα ήταν επικοδομητικό
να άνοιγε όποιος επιθυμεί ξεχωριστό θέμα με τίτλο:
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΧΟΡΩΔΙΩΝ - ΧΟΡΑΡΧΩΝ & ΣΧΟΛΩΝ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ
Νομίζω ότι εκεί θα ήμασταν πιο ελεύθεροι να σχολιάσουμε
ποικίλες πτυχές των χορωδιών, των ιδιόρρυθμων χοραρχών
κ φυσικά των σχολών ( ή ύφος) που εκπροσωπούν.
Θα είχε ΤΕΡΑΣΤΙΟ ενδιαφέρον.:wink: