«Παναγία Δέσποινα, του κόσμου βοήθεια...» Π. Φιλανθίδη πλ.β

Ψάχνω εδώ και μια ώρα του μουσικό κείμενο για το Παναγία Δέσποινα του Π. Φιλανδίδη σε ήχο πλάγιο του δευτέρου το οποίο το άκουσα από τους βατοπαιδινούς http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=806&d=1203810024

Αναζήτηση έκανα βρήκα τα πάντα εκτός από αυτό. Μέχρι και εδώ έφτασα http://vatopaidi.wordpress.com/2010/02/19/πανηγυρική-αγρυπνία-για-την-παναγία-π-9/#more-31022 αλλά τίποτα. Μήπως το έχει κανένας; Τυχαία πρόσεξα πως στο ίδιο κομμάτι αυτό που λέει ο Θ. Στανίτσας λέει και ρύσαι αντί για σώσον των βατοπαιδινών (και ρύσαι τον λαόν σου)

.... Τώρα να το στείλω το μήνυμα ή να μη το στείλω;:p
Το βρήκα! Ξαναπρόσεξα το χειρόγραφο αυτό του Στανίτσα και είδα πως γράφει και νυν αγίου Δημητρίου...
Για όποιον το χρειαστεί να το ψάλλει στο αντίδωρο και ψάχνει το κείμενο για να μη χάσει σαν και μένα μια δυο ώρες ψάχνοντας, υπάρχει στην Αθωνιάδα του Π. Φιλανδίδη στη σελίδα 98 έως 100 αλλά και εδώ συνημμένο.
 

Attachments

  • 1ΠαναγίαΔέσποινα_ΠέτρουΦιλανδίδη_πλβ'.pdf
    216.7 KB · Views: 1,168

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Έχει κάποιο από τα μέλη το "Παναγία Δέσποινα"¨Πέτρου Φιλανθίδη ήχος πλ.β΄?



Το κείμενο από την Αθωνιάδα σε δίχρωμο pdf και χωρισμένο.. το κατά δύναμιν
 

Attachments

  • PanagiaDespoina.pdf
    785.2 KB · Views: 517

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Όλα καλά, αλλά γιατί στην ενότητα "Θεία Λειτουργία";
Μετετέθη στην κεντρική ενότητα ως ύμνος που δεν μπορεί να κατηγοριοποιηθεί. Προτρέπω όσους ανεβάζουν ή ξεκινούν θέματα με συγκεκριμένους ύμνους, να επικαλούνται τα λειτουργικά βιβλία για το που αυτοί ανήκουν ώστε να ανοίγουν εκεί τα θέματα αυτά και όχι την παράτυπη πολλές φορές καθιερωμένη συνήθεια του εκάστοτε συναδέλφου. Τα της Θείας Λειτουργίας είναι συγκεκριμένα και αναγράφονται στα εγκόλπια.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Όλα καλά, αλλά γιατί στην ενότητα "Θεία Λειτουργία";

Είθισται να ψάλλεται στο τέλος Αγρυπνιών του Αγ. Όρους και όχι μόνο τελευταία, ως δοξολογικός ύμνος στην Παναγία.

Δ.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Είθισται να ψάλλεται στο τέλος Αγρυπνιών του Αγ. Όρους και όχι μόνο τελευταία, ως δοξολογικός ύμνος στην Παναγία.

Δ.

Αγαπητέ Δημήτριε Σκρέκα το Θεοτοκίο αυτό είναι επισφραγιστικό των Εσπερίων της εορτής του Αγίου Δημητρίου.
Κι άλλα Δοξαστικά έχω ακούσει στο Όρος στο τέλος της Λειτουργίας αλλά αυτός δεν είναι λόγος να τα εντάξουμε ως μέλη της Θείας Λειτουργίας.

Υ.Γ.
Μήπως οι συντονιστές να το μεταφέρουν καλύτερα στους Εσπερινούς;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Αγαπητέ Δημήτριε Σκρέκα το Θεοτοκίο αυτό είναι επισφραγιστικό των Εσπερίων της εορτής του Αγίου Δημητρίου.
Κι άλλα Δοξαστικά έχω ακούσει στο Όρος στο τέλος της Λειτουργίας αλλά αυτός δεν είναι λόγος να τα εντάξουμε ως μέλη της Θείας Λειτουργίας.

Υ.Γ.
Μήπως οι συντονιστές να το μεταφέρουν καλύτερα στους Εσπερινούς;

Και ''Το όμμα της καρδίας μου'' είναι προσόμοιο αλλά χρησιμοποιείται ως καλοφωνικός ειρμός. Αντίστοιχη συμπεριφορά επιφυλάχθηκε και στο Εσπέριο Θεοτοκίο του Αγ. Δημητρίου, που το ψάλλουν συνήθως οι Αγιορείτες δοξολογικά στο τέλος Αγρυπνιών. Μάλιστα δε αν δεν το έψαλλαν, ελάχιστοι θα το γνωρίζανε, υποθέτω.

δ.


ΥΓ. Έχω επιφυλάξεις για το δόκιμον του όρου ''επισφραγιστικό θεοτοκίο'' προκειμένου περί των Εσπερίων. Νομίζω ότι επισφραγιστικά θεωρούνται άλλα Θεοτοκία ( Απολυτίκια, Καθίσματα κλπ). Μπορεί και να μου διαφεύγει κάτι...
 
Last edited:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Και ''Το όμμα της καρδίας μου'' είναι προσόμοιο αλλά χρησιμοποιείται ως καλοφωνικός ειρμός. Αντίστοιχη συμπεριφορά επιφυλάχθηκε και στο Εσπέριο Θεοτοκίο του Αγ. Δημητρίου, που το ψάλλουν συνήθως οι Αγιορείτες δοξολογικά στο τέλος Αγρυπνιών. Μάλιστα δε αν δεν το έψαλλαν, ελάχιστοι θα το γνωρίζανε, υποθέτω.

Υπάρχουν κατηγορίες δόξα τω Θεώ.
Αν τώρα δε και καλά πρέπει να θεωρηθούν ύμνοι λειτουργίας τί να πώ...

ΥΓ. Έχω επιφυλάξεις για το δόκιμον του όρου ''επισφραγιστικό θεοτοκίο'' προκειμένου περί των Εσπερίων. Νομίζω ότι επισφραγιστικά θεωρούνται άλλα Θεοτοκία ( Απολυτίκια, Καθίσματα κλπ). Μπορεί και να μου διαφεύγει κάτι...

Δες συνημμένο (από το ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΥΠΙΚΟΥ)
 

Attachments

  • επισφραγίζον.png
    738.1 KB · Views: 74

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Υπάρχουν κατηγορίες δόξα τω Θεώ.
Αν τώρα δε και καλά πρέπει να θεωρηθούν ύμνοι λειτουργίας τί να πώ...



Δες συνημμένο (από το ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΥΠΙΚΟΥ)

Επισφραγίζον βλέπω, όχι όμως και επισφραγιστικό.....


Δ.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Αν και σεβαστή η τάση ψαλμώδησης του ύμνου στο τέλος των Αγρυπνιών του Αγίου Όρους, αυτό δεν καθιστά τον ύμνο μέρος οποιασδήποτε τυπικής διατάξεως που να προβλέπει την αναφορά του στην ακολουθία που κουβεντιάζουμε. Είναι τόσο επίσημο και τυπικά ορθό, όσο η ψαλμώδηση πολυελέων ή και άλλων εξωεκκλησιαστικών ποιημάτων αντί κοινωνικού ή κατά την διανομή του αντιδώρου, επιλογές οι οποίες μπορεί και θεωρούνται σεβαστές (όπως η πίστη και ο θείος ζήλος του εκάστοτε συναδέλφου ή μοναχού που τον οδηγεί εκεί), αλλά όχι και αντικειμενικά προβλεπόμενες.

Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα προσέξει το ηχητικό και το κείμενο που ανάρτησε το μέλος EIRYK EMNOSHELE και είχα υπόψη μου το ποίημα του βαρέως σε 3σημο.

Ως εκ τούτου και εφόσον ο ύμνος ορθώς ανήκει στον Εσπερινό του Αγίου Δημητρίου θα μεταφερθεί εκεί.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Αν και σεβαστή η τάση ψαλμώδησης του ύμνου στο τέλος των Αγρυπνιών του Αγίου Όρους, αυτό δεν καθιστά τον ύμνο μέρος οποιασδήποτε τυπικής διατάξεως που να προβλέπει την αναφορά του στην ακολουθία που κουβεντιάζουμε. Είναι τόσο επίσημο και τυπικά ορθό, όσο η ψαλμώδηση πολυελέων ή και άλλων εξωεκκλησιαστικών ποιημάτων αντί κοινωνικού ή κατά την διανομή του αντιδώρου, επιλογές οι οποίες μπορεί και θεωρούνται σεβαστές (όπως η πίστη και ο θείος ζήλος του εκάστοτε συναδέλφου ή μοναχού που τον οδηγεί εκεί), αλλά όχι και αντικειμενικά προβλεπόμενες.

Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα προσέξει το ηχητικό και το κείμενο που ανάρτησε το μέλος EIRYK EMNOSHELE και είχα υπόψη μου το ποίημα του βαρέως σε 3σημο.

Ως εκ τούτου και εφόσον ο ύμνος ορθώς ανήκει στον Εσπερινό του Αγίου Δημητρίου θα μεταφερθεί εκεί.

Δυστυχώς και εντός (αλλά και εκτός Ελλάδος) ακούω τη φράση "να το κάνουμε όπως στο άγιο όρος" άνευ διακρίσεως, ωσάν το να ακολουθήσουμε κάποιο αγιορειτικό έθιμο να προσδίδει αρκετά χιλιόγραμμα θείας χάριτος επιπλέον στο μυστήριο! :mad:
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δυστυχώς και εντός (αλλά και εκτός Ελλάδος) ακούω τη φράση "να το κάνουμε όπως στο άγιο όρος" άνευ διακρίσεως, ωσάν το να ακολουθήσουμε κάποιο αγιορειτικό έθιμο να προσδίδει αρκετά χιλιόγραμμα θείας χάριτος επιπλέον στο μυστήριο! :mad:

Η Θεία Χάρις, λένε και οι θεολόγοι, μαζί με το Άγιο Πνεύμα όπου θέλει πνει. Θεωρώ, φίλτατε Παναγιώτη, τη φράση σου άστοχη, και θα σε παρακαλούσα να τη διορθώσεις. Ο ανθρωπομορφισμός όταν χρησιμοποιείται έχει άλλο χαρακτήρα προκειμένου περί θείων εννοιών. Η δε αναφορά ότι το Θεοτοκίο αυτό χρησιμοποιείται στο τέλος Αγρυπνιών και ψάλλεται κατά τη διανομή του αντιδώρου γίνεται περιγραφικά και ασφαλώς ποτέ ρυθμιστικά.


Δ.
 
Top