Μια άλλη καταγραφή-απομαγνητοφώνηση εκτέλεσης του π. Αθ. Τσούμαρη.Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε και επανέρχομαι!
Η καταβασία της Θ' ωδής των Χριστουγέννων...
Καταγραφή βάσει των εκτελέσεων του παπα-Τσούμαρη, του άρχοντος Θρ. Στανίτσα με κατάληξη στο "μεγαλύνομεν" Από το Άξιόν εστιν του Μιχ. Χατζηαθανασίου.
Μπριάμ
Μια άλλη καταγραφή-απομαγνητοφώνηση εκτέλεσης του π. Αθ. Τσούμαρη.
Επιτρέψτε μου να προσθέσω και μία δική μου καταγραφή του ίδιου ειρμού σε μελοποίηση π.Αθανασίου Τσούμαρη κατ'εκτέλεση χορωδίας υπό την διεύθυνση του κ.Μένεγα.
Χάριν της πολυφωνίας και του πλουραλισμού που (πρέπει να) υπάρχει σε ένα forum.
Δεν ξέρω αν είναι πιο ορθογραφημένη αυτή η εκδοχή. Είναι απλούστερη της προηγούμενης αλλά νομίζω σε μερικά σημεία είναι προτιμηταία η εκδοχή που μας παρέθεσε ο Byzantios (πχ:Ξεεενον και τηηην ΠαααρθένονΕυχαριστίες για την εναλλακτική (και πιο ορθογραφημένη) καταγραφή.
Δυστυχώς, δεν έχω το ηχητικό. Την καταγρφή έκαν από μια κασέτα πριν από 5-6 χρόνια, όπου έψαλλε η χορωδία του κ.Μένεγα σε κάποια εκδήλωση αφιερωματική προς τον π.Αθανάσιο Τσούμαρη (αν θυμάμαι καλά, υπήρχε και σχετικός πρόλογος). Θα ψάξω μήπως βρω τη κασέτα αλλά δεν έχω ιδέα που είναι τώρα.Υπάρχει μήπως και ο ήχος; Αν ναι, ας τεθεί από κοινού με την καταγραφή, χάριν πληρότητας. Ευχαριστώ.
Συμφωνώ. Νομίζω, όμως, ότι, αν δε με απατά η μνήμη μου, έτσι αναγραφόταν το μέλος αυτό στη κασέτα (κατα το ύφος της ΜτΧΕ).Το συγκεκριμένο μέλος, όμως, δεν είναι "κατά το ύφος της ΜΧΕ" με την αυστηρή έννοια του όρου, δεδομένου ότι μερικές μουσικές θέσεις είναι "εξωπατριαρχικές" (κυρίως όπου διαφοροποιείται αισθητά από το κλασικό). Αυτό βέβαια δεν μειώνει επ᾽ουδενί την αξία του.
Επιτρέψτε μου να προσθέσω και μία δική μου καταγραφή του ίδιου ειρμού σε μελοποίηση π.Αθανασίου Τσούμαρη κατ'εκτέλεση χορωδίας υπό την διεύθυνση του κ.Μένεγα.
Χάριν της πολυφωνίας και του πλουραλισμού που (πρέπει να) υπάρχει σε ένα forum.
Ενδεχομένως και διασκευή της αντίστοιχης σύνθεσης του Π.Παχείδου
Πηγή: Μουσικό απάνθισμα Κυφιώτου 1901
Τσακιτζής;131049 said:Κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν θα πρέπει να σχολιάζονται τόσο .....ακριβοδίκαια εκτελέσεις Πατριαρχικών και μάλιστα εκτός Πατριαρχικού Ναού. Όλοι γνωρίζουμε ότι ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως οι Ψάλτες αυτοί, όταν έβγαιναν εκτός Πατριαρχείου, έβγαζαν κατά κάποιο τρόπο, όλα τα απωθημένα τους. Δηλαδή, έκαναν κι αυτοί το .......κομμάτι τους, με διάφορα πράγματα, που δεν μπορούσαν να κάνουν επάνω στα Πατριαρχικά Αναλόγια. Όσο για τους εκτός Πατριαρχείου Ψάλτες, επειδή έψαλλαν κάτι το διαφορετικό από την ακριβή Παράδοση, δεν νομίζω ότι θα πρέπει να ρίχνονται στον Καιάδα της μομφής. Η εκτέλεση ενός Μαθήματος, αποτελεί την συνισταμένη πολλών παραγόντων. Μην ξεχνάτε το τι ακούγεται μέσα στο FORUM, από τους λεγόμενους κατά τόπο "Μεγάλους", τους οποίους μάλιστα, εκθειάζουν πολλοί εκ των Μελών, ονομάζοντας τα μπουζουκοτράγουδα που λένε ότι ψάλλουν, εξαίσια μουσική και θαυμάσιες εκτελέσεις. Ο κάθε Ψάλτης, ανάλογα με την ψυχική διάθεση, την υγειεινή πληρότητα που βρίσκεται σε κάποια στιγμή, λέει και κάτι, για το οποίο βέβαια, δεν νομίζω ότι είναι περήφανος. Απλούστατα, έγινε. Το θέμα είναι, να μην εξακολουθεί και ότι λέει, αποτελεί όνειδος, ΚΑΙ γι' αυτόν, αλλά ΚΑΙ για την παντέροιμη τη μουσική μας. Τότε, το χρειάζεται το....λούσιμο.
Τέλος, για να συμπληρωθεί ο....καμβάς, δείτε κι άλλο ένα, μαζί με τους Κανόνες. Επίσης δείτε και τα Καθίσματα της Εορτής.