Εμπάθεια θα υπήρχε στην εγκύκλιο αυτή, πρωτίστως εάν αυτά ή τα παρόμοια, λέγονταν μόνο προς τους ψάλτες, ενώ οι νεοκώροι, τα εκκλ. συμβούλια, οι ιερείς και κυρίως αυτός που τα έγραψε "έπεφταν στα μαλακά".
Θα διαφωνήσω αγαπητέ φίλε Μανώλη: το ότι κάποιος μπορεί κάλλιστα να πιστεύει τα ίδια και χειρότερα για τον εαυτό του, δεν εξαγιάζει αυτομάτως και τη συμπεριφορά του απέναντι στους άλλους. Εγώ δεν έκανα λόγο για το πρόσωπο κανενός Μητροπολίτη, δεν είναι αυτό το θέμα μας. Έκανα λόγο για το πνεύμα που οικοδομεί η εγκύκλιος και αναφέρθηκα συγκεκριμένα στα της εγκυκλίου της Μητρόπολης Μεσογαίας που μου φάνηκαν αδιανόητα. Ας τα επαναλάβω εν περιλήψει:
α. Αρχίζει ο Μητροπολίτης ονομάζοντας "προνόμιο" την ψαλτική και μπαίνοντας κατευθείαν στο θέμα με τις "εκ των ων ουκ άνευ" (κατ' αυτόν) υποχρεώσεις,ενώ ο άλλος αρχίζει βλέποντάς το καταρχήν ως καθήκον.
β. Παίρνει διατάξεις οικουμενικών συνόδων και θεωρεί πως πρέπει να επιβληθούν εν μιά νυκτί (εγκυκλίω), τη στιγμή που έχουν μείνει αδρανής και δεν τηρούνται για μεγάλη χρονική περίοδο, πράγμα φυσικά για το οποίο δεν είναι υπεύθυνοι οι ψάλτες, αλλά η Διοικούσα Εκκλησία... Άραγε αν έπιανε κανείς ανάλογες διατάξεις για ιερείς και Μητροπολίτες, τι θα έπρεπε να γίνει;; Από τους ψάλτες δηλαδή ξεκινάει το κακό;; Μήπως θα πρέπει να μη βγαίνουμε εκτός πραγματικότητας και να είμαστε λίγο συγκαταβατικοί στις περιπτώσεις αυτές της κατά γράμμα τήρησης των διατάξεων (όπως είμαστε και με τους ιερείς και τους μητροπολίτες άλλωστε);
γ. Ενώ είναι "τετράγωνος" στην ερμηνεία των εκκλησιαστικών διατάξεων, είναι αφαιρετικότατος στην ερμηνεία του νόμου! Θεωρεί στην ουσία ότι η Εκκλησία μπορεί να πληρώνει τους ψάλτες όποτε και αν θέλει και ο ψάλτης δεν θα πρέπει να διεκδικεί τον συμφωνηθέντα μισθό του (κι αν το κάνει είναι... "προφανώς ακατάλληλος" για ψάλτης!), τον οποίο μάλιστα μισθό θεωρεί ότι εξαρτάται από τη... "φιλότιμη κρίση" της εκκλησίας και όχι από κάποια συμφωνία!!
δ. Θεωρεί τις πάρτες, τα μικρόφωνα και τα απηχήματα συλλήβδην ότι... "καταστρέφουν την κατάνυξη και παρεμποδίζουν την προσευχή"!! (αν είχε παρευρεθεί σε αγρυπνίες που έχουν γίνει στην Αττική με πολλές πάρτες και μικρόφωνα και αγιορείτες ψάλτες να προεξάρχουν και να λένε και απηχήματα, δεν ξέρω αν θα έλεγε τα ίδια...)
ε. Αναφέρεται με τόσο μεγάλη ένταση στο θέμα της "ηθικής καθαρότητας" του ψάλτη (12 χαρακτηρισμοί σε μια παράγραφο! -αν αυτό δεν είναι ο ορισμός του ηθικισμού, τότε ποιος είναι άραγε;

, που φτάνει να θεωρεί ως... προϋπόθεση πρόσληψής του την... ταπείνωση (ποιος θα το κρίνει αυτό άραγε;

και τη φιλακολουθία! (αυτό θα έλειπε να ελέγχει το εκκλησιαστικό συμβούλιο πόσες φορές πήγαινε ο ψάλτης στην εκκλησία πριν προσληφθεί...)
στ. Φτάνει στο σημείο να υποβιβάζει στην ουσία τους ψάλτες της Μητρόπολής του, προσλαμβάνοντας δικό του ψάλτη κατά τις ακολουθίες όπου παρίσταται, ο οποίος θα πάρει υποχρεωτικά τη θέση συναδέλφων!
Αν βλέπετε συνάδελφοι εσείς πνεύμα αγάπης και συνεργασίας σε όσα επεσήμανα -και ειδικά στο τελευταίο-, τι να πω... Δεν ξέρω ποιος συνάδελφος σκεπτόμενος λογικά θα μπορούσε να συμφωνήσει με ΟΛΑ αυτά τα πράγματα -και δεν εξετάζω είπαμε ούτε με ενδιαφέρει το ποιόν αυτού που τα λέει-. Η άλλη εγκύκλιος του Μεσσηνίας (από αυτήν θα έπρεπε να πάρει παράδειγμα...) ούτε θίγει συναδέλφους, ούτε απαιτεί υπακοές σε οικονομικά θέματα και τέτοια πράγματα. Μόνο σεβασμό και συνέπεια. Αυτά να τα δεχτώ, όχι όμως και τον υποβιβασμό του λειτουργήματος και των υπηρεσιών του ιεροψάλτη που αποπνέει η εγκύκλιος του Μεσογαίας.