[Ερώτηση] Πάτερ ἡμῶν: εμμελώς ή όχι;

Kάπου το είχα δει μελοποιημένο σε πλ.Δ´ (ρυθμός 3σημος). Αποδίδεται στον Σύγκελλο Προκόπιο Μελά (συνθέτη του Ευαγγελίου σε ηρωϊκό εξάμετρο) ή τον Β. Ονουφριάδη.
 
Last edited:
Kάπου το είχα δει μελοποιημένο σε πλ.Δ´ (ρυθμός 3σημος). Αποδίδεται στον Σύγκελλο Προκόπιο Μελά (συνθέτη του Ευαγγελίου σε ηρωϊκό εξάμετρο) ή τον Β. Ονουφριάδη.

Εγώ το είχα ακούσει κιόλας αλλά δεν θυμάμαι από ποιον.... Όχι πάντως από ψάλτες σχολής Σακελλαρίδη....:confused:
 
Παναγιωτίδης ο Τρισμέγιστος

Ναι το ειχα καταλαβει αλλα μου φάνηκε παράξενο που το ξεκίνησε πλΔ και το γυρισε σε sabah.. έχω ακούσει ένα άλλο όλο σαμπαχ αλλα εκεί που δείνει ρέστα είναι ένας απόστολος Μ. Σαρακοστής όλος σε σαμπαχ πάλι.. Άρχοντας!! Ευχαριστω!
 
Εγώ το είχα ακούσει κιόλας αλλά δεν θυμάμαι από ποιον.... Όχι πάντως από ψάλτες σχολής Σακελλαρίδη....:confused:

Ψάλτες "κλίματος" Παλάση ίσως...Κπολίτες την καταγωγή. Δεν έχει σχέση με Σακελλαρίδη...
 
Παναγιωτίδης ο Τρισμέγιστος
Δηλ. ειναι λαθος το ''Κλωναριδης'' που αναφερεται??
Παντως και μεσα απο αυτη την εμμελη απαγγελια και μονο του ''Πατερ ημων'' καταλαβαινει κανεις τι παει να πει Β.Μουσικη. Θελω να πω πως αν το εξετασουμε αυστηρα με βαση καποιους ξερους κανονες ειναι λαθος. Ομως μπορει καποιος να κατηγορησει καποιον ψαλτη ο οποιος απο την αγαπη του γιαυτη τη Μουσικη και το πολυ του μερακι κανει καποιες φορες το κατι παραπανω? Πιστευω πως οχι... Τουλαχιστον οχι παντα.
 
Last edited:
Ψάλτες "κλίματος" Παλάση ίσως...Κπολίτες την καταγωγή. Δεν έχει σχέση με Σακελλαρίδη...
Και Θεοδοσίου Γεωργιάδη. Νομίζω πως το γράφει έτσι και στη Λειτουργία του.

Αλήθεια, επειδή βλέπω στα πρώτα μηνύματα μία ασάφεια, ποια η διαφορά (εμμελούς) απαγγελίας και αναγνώσεως; Στην εκκλησία η ανάγνωση δεν είναι και απαγγελία; Απ' ότι ξέρω, η θεατρικώ τω τρόπω ανάγνωση είναι επείσακτη. Η ανάγνωση γίνεται σε σταθερή βάση, συνήθως στον Δι, για όλα τα αναγνώσματα. Εν προκειμένω για τα εν μέσω Λειτουργικών σε κάποιο ήχο, είθισται να λέγονται και στη βάση του ήχου.
 
Δηλ. ειναι λαθος το ''Κλωναριδης'' που αναφερεται??

Όχι, έτερον εκάτερον.
Ο αγαπητός Nikolaos αναφέρεται σε ηχογράφηση του αείμνηστου Παναγιωτίδη. Στην ηχογράφηση που παρέθεσα εδώ ακούγεται ο Ιωάννης Κλωναρίδης, στον κοιμητηριακό ναό Καβάλας, περί το έτος 2000.

Ομολογουμένως όμως, Κλωναρίδης, Παναγιωτίδης και Φωτόπουλος μοιάζουν πολύ στο ύφος.
Ακούστε παρακάτω τους δύο τελευταίους σε έτερες εκτελέσεις της Κυριακής προσευχής.
 

Attachments

  • Πάτερ ημών=Παναγιωτίδης 1960.mp3
    949.8 KB · Views: 180
  • ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ=Φωτόπουλος.mp3
    922.9 KB · Views: 126
Kάπου το είχα δει μελοποιημένο σε πλ.Δ΄ (ρυθμός 3σημος). Αποδίδεται στον Σύγκελλο Προκόπιο Μελά (συνθέτη του Ευαγγελίου σε ηρωϊκό εξάμετρο) ή τον Β. Ονουφριάδη.

Για το κείμενο, βλ. εδώ.
 
Σύμφωνα μὲ τὸ τυπικὸ τοῦ ἁγίου Σάββα ἡ Κυριακὴ προσευχὴ λέγεται ἀπὸ τοὺς μοναχοὺς σὲ ἑπτὰ στάσεις

(χφφ. ΤΑΣ Σινὰ 1094 ιβ’ αἰ. φ. 5v, Σινὰ 1095 ιβ’ αἰ. φ. 14v, Σινὰ 1096 ιβ’ αἰ. φ. 23r, ΤΑΣ κεφ. ε’).



Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς



ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου,



ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου,



γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ τῆς γῆς.



Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον·



καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν·



καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ.



(χφ. Vat. gr. 342, ψαλτήριο μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1087-1088 φ. 277r-v, Ὡρολόγιον ἔκδ. Βενετίας 1820 σσ. 9-10 καὶ 1830).


Ὑπάρχουν ἄλλες μαρτυρίες ἀρχαίων λειτουργιῶν;
 
Last edited:
Μια μελοποίηση σε πλ. Β' από τον κ. Σιαπερόπουλο . . .
 

Attachments

  • ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ, ΗΧΟΣ ΠΛ.Β', ΣΙΑΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.pdf
    327.3 KB · Views: 22
Η Κυριακή προσευχή όπως και το σύμβολο της πίστεως απαγγέλονται από του αναλογίου ,είτε από τον ιεροψάλτη είτε από κάποια παιδάκια που έχουν εκπαιδευτεί προς τούτο. Τα υπόλοιπα είναι θα με συγχωρήσετε για τη φράση μου θεατρινισμοί !
 
Η Κυριακή προσευχή όπως και το σύμβολο της πίστεως απαγγέλονται από του αναλογίου ,είτε από τον ιεροψάλτη είτε από κάποια παιδάκια που έχουν εκπαιδευτεί προς τούτο. Τα υπόλοιπα είναι θα με συγχωρήσετε για τη φράση μου θεατρινισμοί !
Ο λαός γιατί βγαίνει εκτός κάδρου;
 
Ο λαός γιατί βγαίνει εκτός κάδρου;

Αφήστε τον λαό ήσυχο να προσευχηθεί, και μη του αλλάζετε/αλλοιώνετε τον μυστικό τρόπο προσευχής του. Ο λαός από μέσα του, μυστικώς, λέει το Πάτερ ημών, αιώνες τώρα. Η Προσευχή είναι μυστική σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου. Η εξωτερίκευση της Προσευχής, όπως και το "αυθόρμητο" ψάλσιμο στην Εκκλησία εκτός Αναλογίου (που δεν αφήνει ο άλλος τον διπλανό του να προσευχηθεί), πολλάκις είναι δείκτης υπερηφανείας.
 
Last edited:
Το Πάτερ ημών... στην ενορία μου, όταν υπάρχει πλήθος ψαλτών, λέγεται από (του δεξιού) χορού, εμμελώς μεν αλλά απλώς (χωρίς ιδιαίτερες αναπτύξεις). Όταν είναι μόνο δύο, το λέγει μόνο ένας (συνήθως ένας βοηθός, ή και ο α' ψάλτης). Δεν ενθαρρύνεται ο λαός με φράσεις, όπως «όλοι μαζί» να συμμετέχει ούτε με χειρονομίες, αλλά δεν αποθαρρύνεται και να συν-απαγγέλλει την Κυριακή Προσευχή.
 
Το είχα γράψει και σε άλλο θέμα, ότι όταν γίνεται το περίφημο παράγγελμα «όλοι μαζί», το απαίδευτο μουσικά πλήθος έχει την τάση να τρέχει τη χρονική αγωγή και καταλήγει ο προεξάρχων να τρέχει και αυτός να τους προφτάσει, δημιουργώντας έτσι μια χασμωδία που εμένα προσωπικά δεν με αναπαύει...
 
Last edited:
Ενός μοντερνισμού, μύρια κακά έπονται.

Το όλοι μαζί δεν υπάρχει σε κανένα Τυπικόν, ούτε στο ΤΜΕ. Είναι δάνειο από τους τραγουδιστές.

Μερικοί το λένε μόνο τις Κυριακές (που έχει κόσμο), ενώ τις Καθημερινές όχι.

Το όλοι μαζί φουσκώνει τον Ψάλτη, όταν το λέει. Ξέρεις τι είναι να άρχεσαι του Λαού;

Αν ήταν ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος εν ζωή, εν γνώσει σας στο εκκλησίασμα, μια Καθημερινή, θα τολμούσατε να λέγατε Όλοι μαζί;

Αλλοιώνεται η Παράδοση σήμερα με τέτοιους ρυθμούς που ποτέ δεν έγινε στο παρελθόν, με εξαίρεση την περίοδο της Εικονομαχίας (= Προτεσταντισμού προ του Προτεσταντισμού).
 
Αφήστε τον λαό ήσυχο να προσευχηθεί, και μη του αλλάζετε/αλλοιώνετε τον μυστικό τρόπο προσευχής του. Ο λαός από μέσα του, μυστικώς, λέει το Πάτερ ημών, αιώνες τώρα. Η Προσευχή είναι μυστική σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου. Η εξωτερίκευση της Προσευχής, όπως και το "αυθόρμητο" ψάλσιμο στην Εκκλησία εκτός Αναλογίου (που δεν αφήνει ο άλλος τον διπλανό του να προσευχηθεί), πολλάκις είναι δείκτης υπερηφανείας.
Εμείς πάντως έχουμε και εγκύκλιο για την απαγγελία από όλο το εκκλησίασμα και η αλήθεια είναι πως το ''χαιρόμαστε'' ιδιαίτερα όταν συμβαίνει αυτό. Σήμερα λειτούργησα στη Λεόντειο σχολή όπου το Σύμβολο της Πίστεως και τη Κυριακή προσευχή την είπαν όλα τα παιδιά με μια φωνή. Επίσης έψαλαν το Άξιον Εστί (το τραγούδησαν για την ακρίβεια). Δεν θα μπω στην ουσία της απάντησής σας διότι το θέμα έχει εξαντληθεί κι αλλού και πλέον γνωριζόμαστε όλοι....
 
Back
Top