Χερουβικό Α΄ ήχος

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Επισυναπτω Χερουβικο Αου Ηχου (μουσικο κειμενο και ηχητικο) δικης μου συνθεσης . Στο ηχητικο ο πρωτοψαλτης του Ιερου Ναου Αγιας Αικατερινης Πετραλωνων Δανιηλ Καραμπασης . Θερμα τον ευχαριστω .
 

Attachments

  • Χερουβικό ήχος α΄ Ευαγγέλου Λιναρδάκη.pdf
    402.6 KB · Views: 958
  • 9'37''=ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ Δανιηλ=Χερουβικο(Βαγ Λιναρδακη)Αος.mp3
    6.6 MB · Views: 451
Μόνο συγκίνηση προκαλείτε (και οι δύο). Ευχαριστούμε από την καρδιά μας! Ο Θεός να σας ευλογεί, όπως Εκείνος με την άπειρη αγάπη Του κρίνει.
 
Αρκεί να ακούσετε (και να δείτε) το Τριάδι...

Για άλλη μια φορά τα συγχαρητήρια στον Δανιήλ που με στιβαρό τρόπο, αλλά όχι χωρίς ευαισθησία, ερμηνεύει τον "νου" και όχι το γράμμα του μέλους. Μπόρεσε με τις ηχογραφήσεις του να αναδείξει το σπουδαίο έργο του κ. Λιναρδάκη (τουλάχιστον για όσους δεν το ήξεραν καλά).

Αναμένουμε τη συνέχεια. :)
 
πράγματι πάρα πολύ καλό με συγκίνησε ακούγοντας το, τα συγχαρητήρια μου και στους δυο σας (συνθέτης-ερμηνευτής)
 
Πράγματι κορυφαίο...

Και να σημειωθεί ότι παρόλο που αυτός ο τρόπος γραφής δεν μου είναι οικείος και δεν τον προτιμώ, εντούτοις διαπιστώνω η σύνθεση είναι καθαρή και οι μουσικές ιδέες ξεχύνονται αβίαστα, με την βοήθεια πάντα της αψεγάδιαστης ερμηνείας.
 
Last edited:
Κορυφαιο απο καθε αποψη!!!!!:cool:
Το θεμα ομως ειναι οτι δυστυχως δεν εχουμε ολοι μας την ανεση του χρονου να ψαλλουμε τετοια κ.α. χερουβικα ολοκληρα και οπως πρεπει, μονο μερικες θεσεις οπως το Τριαδι...:(:( Μερικες φορες ισα που προλαβαινουμε τα συντομα...:eek::eek:
 
Συγχαρητήρια στον συνθέτη κ.Λιναρδάκη και στον φίλο Δανιήλ :)Πολυ καλή η απόδοσις του μέλους και η σύνθεση άψογη με ωραίες θέσεις :wink:το χερουβικό είναι 8 λεπτά και μπορει κάποιος να το πει σε μια Κυριακάτικη αλλά και καθημερινή λειτουργια:eek:Δεν χαθηκε και ο κόσμος να βγει το εκκλησίασμα 5 λεπτά πιο αργά:cool:
 
Συγχαρητήρια στον συνθέτη κ.Λιναρδάκη και στον φίλο Δανιήλ :)Πολυ καλή η απόδοσις του μέλους και η σύνθεση άψογη με ωραίες θέσεις :wink:το χερουβικό είναι 8 λεπτά και μπορει κάποιος να το πει σε μια Κυριακάτικη αλλά και καθημερινή λειτουργια:eek:Δεν χαθηκε και ο κόσμος να βγει το εκκλησίασμα 5 λεπτά πιο αργά:cool:

Το θεμα φιλε μου δεν ειναι η ανησυχια μου μηπως βγει το εκκλησιασμα αργοτερα αλλα το γεγονος οτι ο ιερεας δεν θα με περιμενει να τελειωσω:wink:
 

Δὲν πέθανες. Ἀδιάφορο οἱ μῆνες κι ἂν περνᾶνε:
τότε οἱ νεκροὶ πεθαίνουνε, ὅταν τοὺς λησμονᾶνε!

 

Δὲν πέθανες. Ἀδιάφορο οἱ μῆνες κι ἂν περνᾶνε:
τότε οἱ νεκροὶ πεθαίνουνε, ὅταν τοὺς λησμονᾶνε!


Τωρα το ειδα Eiryk!!!!Συγχαρητηρια για την ομορφη παρουσιαση!!
ενα απο τα πιο ομορφα μαθηματα που εγραψε ο αιμνηστος καλος μου φιλος!!
 
ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ ΔΑΝΙΗΛ;121168 said:
Τωρα το ειδα Eiryk!!!!Συγχαρητηρια για την ομορφη παρουσιαση!!
ενα απο τα πιο ομορφα μαθηματα που εγραψε ο αιμνηστος καλος μου φιλος!!

Και εγώ μόλις σήμερα είδα το όλο θέμα. Συνέπεσε με τίς τελευταίες ημέρες εν ζωή του πατέρα μου και μου διέφυγε.

Τι να πεί κανείς; Ο Θεός να αναπαύει την ψυχούλα του αγαπητού σε όλους μας Βαγγέλη Λιναρδάκη για τις τόσο όμορφες συνθέσεις του και να δίνει δύναμη και υγεία στον φίλο Δανιήλ να μας χαρίζει τέτοιες στιγμές κατανύξεως ερμηνεύοντας με μοναδικό τρόπο τέτοιες μεγάλες συνθέσεις.

Να συγχαρώ και τον φίλο Eiryk για την θαυμάσια παρουσίαση.
 
Last edited:

Χριστός ανέστη!
Συνάδελφε, ευχαριστούμε για την συγκεκριμένη ανάρτηση.
Συγνώμη που γίνομαι "φορτικός" με την επανάληψη της ίδιας παρατήρησης, για αυστηρή τήρηση της χρονικής αγωγής, αλλά είναι, δυστυχώς, ένα σφάλμα το οποίο παρατηρείται συχνά!
Έχω τύχει πολλές φορές σε εξετάσεις Ωδείων, όπου οι εξεταστές επιμένουν, πράττοντας ορθά, ώστε οι σπουδαστές (κυρίως παιδιά & έφηβοι), να ψάλλουν έγχρονα και ακούς έμπειρους πρωτοψάλτες ή Λαμπαδάριους, με εμπειρία δεκαετιών, να ψάλλουν άχρονα ή πότε έγχρονα και πότε άχρονα!
Οι δάσκαλοι που έχουμε ως πρότυπα, είτε ψάλλοντας μονωδιακά, είτε χορωδιακά, είναι άψογοι στη μέτρηση του χρόνου!
Ο αφανείς & ακούραστος δάσκαλος, αείμνηστος Δ. Σουρλαντζής έλεγε χαρακτηριστικά:
Η μουσική που γνωρίζει ο καθένας μας, μοιάζει με τα ενδύματα που φοράει. (απλά, σύνθετα, πολυτελείας, ευτελή κ.τ.λ.). Ό,τι μπορέσαμε και μας φώτισε ο Θεός, μάθαμε! Όμως, η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των μουσικών, εντοπίζεται στη χρονική αγωγή που τηρούμε αυστηρά ή όχι, στην εκτέλεση & ερμηνεία των μαθημάτων και παρομοιάζεται με τον τρόπο που ο καθένας μας βαδίζει! Εάν ψάλλουμε έγχρονα, βαδίζουμε λεβέντικα! Εάν ψάλλουμε άχρονα, μεθυσμένα!!![/U]
"Ελευθέρα εκτέλεση" δεν υπάρχει!
Τα πάντα είναι μετρημένα!
 
Χριστός ανέστη!
Συνάδελφε, ευχαριστούμε για την συγκεκριμένη ανάρτηση.
Συγνώμη που γίνομαι "φορτικός" με την επανάληψη της ίδιας παρατήρησης, για αυστηρή τήρηση της χρονικής αγωγής, αλλά είναι, δυστυχώς, ένα σφάλμα το οποίο παρατηρείται συχνά!
Έχω τύχει πολλές φορές σε εξετάσεις Ωδείων, όπου οι εξεταστές επιμένουν, πράττοντας ορθά, ώστε οι σπουδαστές (κυρίως παιδιά & έφηβοι), να ψάλλουν έγχρονα και ακούς έμπειρους πρωτοψάλτες ή Λαμπαδάριους, με εμπειρία δεκαετιών, να ψάλλουν άχρονα ή πότε έγχρονα και πότε άχρονα!
Οι δάσκαλοι που έχουμε ως πρότυπα, είτε ψάλλοντας μονωδιακά, είτε χορωδιακά, είναι άψογοι στη μέτρηση του χρόνου!
Ο αφανείς & ακούραστος δάσκαλος, αείμνηστος Δ. Σουρλαντζής έλεγε χαρακτηριστικά:
Η μουσική που γνωρίζει ο καθένας μας, μοιάζει με τα ενδύματα που φοράει. (απλά, σύνθετα, πολυτελείας, ευτελή κ.τ.λ.). Ό,τι μπορέσαμε και μας φώτισε ο Θεός, μάθαμε! Όμως, η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των μουσικών, εντοπίζεται στη χρονική αγωγή που τηρούμε αυστηρά ή όχι, στην εκτέλεση & ερμηνεία των μαθημάτων και παρομοιάζεται με τον τρόπο που ο καθένας μας βαδίζει! Εάν ψάλλουμε έγχρονα, βαδίζουμε λεβέντικα! Εάν ψάλλουμε άχρονα, μεθυσμένα!!![/u]
"Ελευθέρα εκτέλεση" δεν υπάρχει!
Τα πάντα είναι μετρημένα!

Αν εννοείς πως η συγκεκριμένη εκτέλεση δεν έχει συγκεκριμένη χρονική αγωγή και αυτό είναι λάθος τότε δε θα συμφωνήσω μαζί σου. Ο σκοπός επιτελείται; αυτό όσο μεγαλώνω το βρίσκω ποιο σημαντικό από οποιεσδήποτε θεωρίες. Αν η ψαλτική ήταν απλά και μόνο μια τέχνη χωρίς να έχει πρωταρχικό και κύριο σκοπό την προσευχή τότε θα μπορούσαμε να βάλουμε πολλά καλούπια.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή νομίζω πως τόσο ο συνθέτης όσο και ο ερμηνευτής κατορθώνουν να επιτελέσουν το σκοπό της ψαλτικής ας μη βαδίζουν πιθανόν για κάποιους μέσα σε τόσο αυστηρούς και συγκεκριμένους κανόνες. Αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να ψάλλω χωρίς συγκεκριμένη χρονική αγωγή ή ότι συμφωνώ με νέες συνθέσεις. Προσωπικά ούτε το ένα μου αρέσει ούτε το άλλο και μόνο λόγω κάποιας ξεχωριστής ανάγκης και σπάνια θα ψάλλω νεότερες συνθέσεις και προσπαθώ όσο μπορώ συνέχεια και αγωνίζομαι να έχουν κάποιο συγκεκριμένο χρόνο οι ύμνοι που ψάλλω.
Όμως πέρα από αυτό που κάνω και θα κάνω, βλέπεις πως κάποιες φορές όπως σε αυτό το χερουβικό, ότι υπάρχουν και άλλοι δρόμοι. Ίσως όχι για μας, ίσως το επιτρέπει ο Θεός για μεμονωμένες περιπτώσεις, ίσως πολλά ακόμα που δηλώνουν όμως ότι τελικά δε μπορούμε να είμαστε απόλυτοι πως μόνο και πάντα έτσι είναι το σωστό.
 
Αν εννοείς πως η συγκεκριμένη εκτέλεση δεν έχει συγκεκριμένη χρονική αγωγή και αυτό είναι λάθος τότε δε θα συμφωνήσω μαζί σου. Ο σκοπός επιτελείται; αυτό όσο μεγαλώνω το βρίσκω ποιο σημαντικό από οποιεσδήποτε θεωρίες. Αν η ψαλτική ήταν απλά και μόνο μια τέχνη χωρίς να έχει πρωταρχικό και κύριο σκοπό την προσευχή τότε θα μπορούσαμε να βάλουμε πολλά καλούπια.
..........................................................................................................
Όμως πέρα από αυτό που κάνω και θα κάνω, βλέπεις πως κάποιες φορές όπως σε αυτό το χερουβικό, ότι υπάρχουν και άλλοι δρόμοι. Ίσως όχι για μας, ίσως το επιτρέπει ο Θεός για μεμονωμένες περιπτώσεις, ίσως πολλά ακόμα που δηλώνουν όμως ότι τελικά δε μπορούμε να είμαστε απόλυτοι πως μόνο και πάντα έτσι είναι το σωστό.
"Ο χρόνος είναι η ψυχή της μουσικής"!
Θεωρώ ικανή και αναγκαία συνθήκη για την επιτέλεση της ουσιαστικής προσευχής που αναφέρεται πιο πάνω, τη μετρημένη, άψογα, χρονική εκτέλεση των μαθημάτων κι όχι την στηγμιαία συγκίνησή μας που θα συνοδεύεται με άχρονο (μεθυσμένο - κατά τον Δ. Σουρλαντζή) ψάλσιμο!
Πρακτικά, για να ελεγχθεί αυτό, αγοράζουμε έναν μετρονόμο και τον ακούμε να χτυπάει, εφ' όσον, βέβαια, δεν μπορούμε με φυσικό τρόπο να συνειδητοποιήσουμε τη μέτρηση του χρόνου.
Εξ' άλλου, όλοι οι δάσκαλοι που επικαλούμαστε ("Πατριαρχικοί", "Καραικοί", "Περιστερικοί", "Καραμανικοί", κ.ά.), εφάρμοζαν και τηρούσαν με ιερή ευλάβεια τη μέτρηση του χρόνου.
"Κατά το δοκούν" εκτέλεση, με το πρόσχημα να προσευχηθούμε καλύτερα ή να τονίσουμε της έννοιες του κειμένου, υποτίθεται πιο "έντονα" είναι μια συστηματικά λανθασμένη εκτέλεση.
Η φωνή που μπορεί να έχουν πολλοί ιεροψάλτες, δεν φτάνει από μόνη της να ζωντανέψει το λόγο, μέσω του μέλους!
Την πατρότητα της μουσικής, την έχουν άνθρωποι που μετρούσαν αυστηρά τα πάντα, γιατί ήταν μαθηματικοί, φυσικοί κ.λ.π.
Χριστός ανέστη
 
Back
Top