Ι. Αρβανίτης: Λειτουργικά Α΄ ήχου (Β΄σειρά)

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Μετά το Χερουβικό και την σειρά Α' λειτουργικών σας στέλνω τη σειρά Β'.
Παρακαλώ, μην τρομάξεται (sic!) με το παλαιό σημάδι στο "αδιαφθόρως" (είναι το Θές και Απόθες). Προέρχεται από την παλαιογραφική μου μανία. Μπορεί να κάνει κάτι τις (ο Πέτρος θα έγραφε ένα Λύγισμα), αλλά μάλλον ξεχάστε το (τυπώστε και σβήστε με blanco, ελληνιστί "κορρεκτίνη", που έλεγε κάποιος γνωστός γνωστού μου).
Ι. Αρβ.
 

Attachments

  • Λειτουργικά Ι.Αρβανίτη ήχος Α.pdf
    239.7 KB · Views: 563
Last edited by a moderator:
Παρακαλώ, μην τρομάξετε (sic!) με το παλαιό σημάδι στο "αδιαφθόρως" (είναι το Θές και Απόθες). Προέρχεται από την παλαιογραφική μου μανία. Μπορεί να κάνει κάτι τις (ο Πέτρος θα έγραφε ένα Λύγισμα), αλλά μάλλον ξεχάστε το (τυπώστε και σβήστε με blanco, ελληνιστί "κορρεκτίνη", που έλεγε κάποιος γνωστός γνωστού μου).
Ι. Αρβ.

Χαίρε Γιάννη! Χάρης Συμεωνίδης εδώ, από Θεσσαλονίκη. Ίσως με θυμάσαι από το σεμινάριο ταμπουρά και παραδοσιακής μουσικής στα Κρέσταινα Ηλείας το 1997, ίσως όχι. Σε χαιρετώ, με ιδιαίτερη χαρά, για την ήδη διαφαινόμενη μεγάλη προσφορά σου στο φόρουμ, σε όλα τα επίπεδα, ήτοι μαθήματα, ηχητικά και θεωρητικές τοποθετήσεις.

Χαραλάμπης

ΥΓ. Πρέπει μάλλον να προμηθευτείς κάποιο από τα προγράμματα που μετατρέπουν, πολλές μαζί σελίδες, σε ένα αρχείο pdf :wink:
 
Μετά το Χερουβικό και την σειρά Α' λειτουργικών σας στέλνω τη σειρά Β'.
Παρακαλώ, μην τρομάξεται (sic!) με το παλαιό σημάδι στο "αδιαφθόρως" (είναι το Θές και Απόθες). Προέρχεται από την παλαιογραφική μου μανία. Μπορεί να κάνει κάτι τις (ο Πέτρος θα έγραφε ένα Λύγισμα), αλλά μάλλον ξεχάστε το (τυπώστε και σβήστε με blanco, ελληνιστί "κορρεκτίνη", που έλεγε κάποιος γνωστός γνωστού μου).
Ι. Αρβ.

Το σύνθημα του τίτλου μου θύμισε η σημείωση στον κολοφώνα ότι συνετέθη εν τινι Goody's ( sic!!!!!

Many thanks.!! ( αντί του μάλλον κοινού θερμότατες ευχαριστίες...!


δ.
 

Attachments

  • goody's.jpg
    5.9 KB · Views: 94
ΥΓ. Πρέπει μάλλον να προμηθευτείς κάποιο από τα προγράμματα που μετατρέπουν, πολλές μαζί σελίδες, σε ένα αρχείο pdf :wink:
Και να και όχι Χάρη. Έχουν κάποια αυτοτέλεια ορισμένα και αξίζουν να είναι χώρια.
ΥΓ Πάντως, αν είναι το αναλαμβάνω δωρεάν..
 
Παρά την προειδοποίηση, ... τρόμαξα!:D:(:):mad::cool:
Επισήμανση! Το "Άξιόν εστιν έχει περισσότερες «έλξεις» του Γα προς Δι ενώ τα Λειτουργικά είναι σκέτα (μία - δύο)...
Καμιά δεν έπρεπε να υπάρχει!
 
Last edited:
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;48323 said:
Παρά την προειδοποίηση, ... τρόμαξα!:D:(:):mad::cool:
Επισήμανση! Το "Άξιόν εστιν έχει περισσότερες «έλξεις» του Γα προς Δι ενώ τα Λειτουργικά είναι σκέτα (μία - δύο)...
Καμιά δεν έπρεπε να υπάρχει!

+100 κ. Νίκο

Το πολύ χαλάει το ίσο και ξεφεύγει απ' το μέγιστο ρητό:

Απλή γραφή, μεγαλοπρεπής εκτέλεση!
 
Last edited:
Αν δεν σχολιάσετε κάποιοι "γνωστοί άγνωστοι" δεν μπορείτε..η μάλλον αν δεν ορμήξετε...έλεος πια!!! Χθες μπήκε ο άνθρωπος στο forum λίγη ανωτερότητα στους τρόπους μας δεν βλάπτει...τον γνωρίζετε και από χθες τον κ.Αρβανίτη??? γνωρίζεις τις πολυσήμαντες έρευνες του??? αλλά ας μην επεκταθώ σε τέτοιου είδους τακτικές...
ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΡΕ ΦΙΛΕ??? ΜΗΝ ΤΑ ΨΑΛΛΕΙΣ...
ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ...!!!!
 
Last edited:
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;48323 said:
Επισήμανση! Το "Άξιόν εστιν έχει περισσότερες «έλξεις» του Γα προς Δι ενώ τα Λειτουργικά είναι σκέτα (μία - δύο)...
Καμιά δεν έπρεπε να υπάρχει!
Σεβαστή η άποψη σας κ.Γιάννου, αλλά ο μελοποιός μάλλον έτσι θέλησε...:) Αν τον ακούσετε όμως πως τα λέει μάλλον δεν θα σας ενοχλήσουν αυτά τα "ύποπτα" ΓΑ δίεση...
 
Σεβαστή η άποψη σας κ.Γιάννου, αλλά ο μελοποιός μάλλον έτσι θέλησε...:)


Αυτό γνωρίζεις ότι είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ ζήτημα, αγαπητέ! Δεν αναφέρεται ο φίλτατος Ν. Γιάννου σε προσωπικές επιλογές του συνθέτη ( τις οποίες κάθε εκτελεστής ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να ακολουθήσει), αλλά σε ολόκληρο σύστημα που μεγάλη ομάδα δεν αποδέχεται όχι από ιδιορρυθμία, αλλά για άλλους πολύ σοβαρότερους λόγους...

Δεν απλοποιούνται τόσο εύκολα τα πολυσύνθετα πράματα.

Δ
 
Last edited:
Αυτό γνωρίζεις ότι είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ ζήτημα, αγαπητέ! Δεν αναφέρεται ο φίλτατος Ν. Γιάννου σε προσωπικές επιλογές του συνθέτη ( τις οποίες κάθε εκτελεστής ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να ακολουθήσει), αλλά σε ολόκληρο σύστημα που μεγάλη ομάδα δεν αποδέχεται όχι από ιδιορρυθμία, αλλά για άλλους πολύ σοβαρότερους λόγους...

Δεν απλοποιούνται τόσο εύκολα τα πολυσύνθετα πράματα.

Δ
Με έχεις για τόσο χαζό??? γι αυτό και η φατσούλα που έβαλα...(δεν με πιάνεις...)
 
Με έχεις για τόσο χαζό??? γι αυτό και η φατσούλα που έβαλα...(δεν με πιάνεις...)

η προσθήκη κάπως πήγε να σώσει την κατάσταση....! υπάρχει δρόμος...:wink:
 
Χαίρε Γιάννη! Χάρης Συμεωνίδης εδώ, από Θεσσαλονίκη. Ίσως με θυμάσαι από το σεμινάριο ταμπουρά και παραδοσιακής μουσικής στα Κρέσταινα Ηλείας το 1997, ίσως όχι. Σε χαιρετώ, με ιδιαίτερη χαρά, για την ήδη διαφαινόμενη μεγάλη προσφορά σου στο φόρουμ, σε όλα τα επίπεδα, ήτοι μαθήματα, ηχητικά και θεωρητικές τοποθετήσεις.

Χαραλάμπης

ΥΓ. Πρέπει μάλλον να προμηθευτείς κάποιο από τα προγράμματα που μετατρέπουν, πολλές μαζί σελίδες, σε ένα αρχείο pdf :wink:

Γειά σου Χάρη
σε θυμάμαι ασφαλώς και θυμάμαι που παίξαμε και μαζί. Δεν έχουμε βρεθεί βέβαια από τότε.
Ως προς τα pdf μου, είναι απο τον καιρό που δεν ήξερα και τόσα γι' αυτά. Αυτά που έστειλα είναι από τα λίγα μελοποιήματά μου που έχω σκανάρει.
 
+100 κ. Νίκο

Το πολύ χαλάει το ίσο και ξεφεύγει απ' το μέγιστο ρητό:

Απλή γραφή, μεγαλοπρεπής εκτέλεση!

Αγαπητοί κ. Γιάννου και κ. Priggos
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την κορρεκτίνη, δηλ. το λεγόμενο blanco (ηλεκτρονικό ή σε υγρή ή στερεά μορφή) και να σβήσετε ότι σας ενοχλεί, αν βέβαια υπάρχει κάτι που σας αρέσει απ' αυτά που έστειλα. Ουδείς ψόγος και περί ορέξεως ουδείς λόγος. Όπως λέει κι ένα δημοτικό άσμα:
Το πιάτο σου είναι μαλλιαρό , μα το φαϊ μ' αρέσει
τις τρίχες τις αναμερώ και τρώγω απ' τη μέση.
 
Ευχαριστώ τον κ. Ανδριώτη διότι τροποποίησε το μήνυμά του.

Μηνύματα διαφόρων μελών και εμού του ιδίου σχολιάζοντα το παλαιότερο μήνυμά του διεγράφησαν.

Καλή συνέχεια σε όλους.
 

Κατ' αρχήν, να καλωσορίσω και γω τον κ. Αρβανίτη στην κοινότητά μας, αν και δε νομίζω ότι του έδειξε και το καλύτερο πρόσωπό της. :rolleyes:

Όσον αφορά στον τεχνικό τομέα, το αρχείο έγινε ένα pdf πλέον (με την άδεια του συγγραφέα φυσικά) για διευκόλυνση όσων ενδιαφέρονται.

Στον συντονιστικό (εφόσον δυστυχώς έπρεπε να υπάρξει και τέτοιος στο παρόν θέμα) με πρόλαβε ο Παναγιώτης.

Στο θέμα της συμπεριφοράς, έχω την άποψη ότι όπως η βασίλισσα δεν πρέπει απλά να είναι αλλά και να φαίνεται βασίλισσα, έτσι και εδώ, οι άνθρωποι με μόρφωση και επίπεδο (όπως έχω αντιληφθεί τουλάχιστον) δεν πρέπει απλά να είναι αλλά και να φαίνονται τέτοιοι. Τουλάχιστον η απάντηση του κ. Αρβανίτη (που θα μπορούσε να είναι πολύ διαφορετική από την παραπάνω) δείχνει το δικό του. Ας κάνουμε το ίδιο. Φυσικά, δεν αναφέρομαι σε καλοπροαίρετες παρατηρήσεις που άπτονται των προτιμήσεων που έχει κάποιος στην μορφή των μουσικών κειμένων που χρησιμοποιεί. Ακόμη κι έτσι πάντως, θέλω να πιστεύω ότι η όποια κριτική έχει να κάνει με το έργο, που ούτως ή άλλως κρίνεται εφόσον δημοσιοποιήται και όχι με το πρόσωπο.
 
Αγαπητέ Ιωάννη σε ευχαριστούμε για τα πονήματα που μας κατέβαλες. Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι ο καθένας καλό είναι να κατεθέτει ό,τι έχει και σε όποιον αρέσει το εκμεταλευεται αλλίως μπορεί να το αγνοήσει. Αυτός πιστεύω είναι και ο σκοπός του forum. Από το κάθε τι, συμφωνούμε δε συμφωνούμε, μπορούμε να γίνουμε σοφότεροι
 
Τα λειτουργικά πανέμορφα που σημαίνει (για μένα) ότι ο συνθέτης έχει μεράκι και μπορεί να γράψει πολλά.
Το άξιον εστίν με προβλημάτισε. Ολες οι καταλήξεις σε Δι και το γα δίεση.
Δεν το έχω ξαναδεί παρά σε ένα μόνο που έχω σε άγια.
 
Τα λειτουργικά πανέμορφα που σημαίνει (για μένα) ότι ο συνθέτης έχει μεράκι και μπορεί να γράψει πολλά.
Το Αξιον εστίν με προβλημάτισε. Ολες οι καταλήξεις σε Δι και το γα δίεση.
Δεν το έχω ξαναδεί παρά σε ένα μόνο που έχω σε άγια.

Ευχαριστώ.
Η ιδέα που είναι πίσω απ' αυτό το Άξιον εστί: τροποποίηση των καταλήξεων του πλ. Α' τετραφώνου, όπως π.χ. εμφανίζονται στα αργά Ευλογητάρια, και δημιουργία αντίστοιχης γραμμής που να καταλήγει στην τριφωνία (Δι) του Α΄. Η κατάληξη αυτή υπάρχει στην παλαιά γραφή σε μια δοξολογία Α' ήχου του Αρσενίου Κυδωνιών (νομίζω) που δείγμα της δημοσιεύει ο Μ. Χατζηγιακουμής στο βιβλίο του "Χειρόγραφα Εκκλησ. Μουσικής 1453-1820" (οι στίχοι της δοξολογίας του τελειώνουν στο Δι μ' αυτή τη Θέση). Δεν θυμάμαι άν μου προέκυψε ως τροποποίηση της γραμμής που ανέφερα και μετά είδα ότι συμφωνούσα με τον Αρσένιο ή αν συνέβη το αντίστροφο. Η ίδια γραμμή, αλλά χρωματική (κατάληξη Νενανώ), υπάρχει στον Πολύέλεο του Μπερεκέτη.
Ως προς το Γα δίεση, είναι ασφαλώς άλλο ζήτημα και μπορείτε να πράξετε ό,τι βούλεσθε, αν σας ενδιαφέρει το υπόλοιπο. Πάντως αυτή η δίεση είναι μάλλον ενδεικτική της πορείας προς το Δι (κάτι σαν GPS που λέει ένας φίλος) και όχι τόσο έντονη. Παραλείπεται, στη γραφή ή την εκτέλεση, "χωρίς βλάβη της γενικότητος" που λέγαμε και στα Μαθηματικά.
 
Ευχαριστώ.
Η ιδέα που είναι πίσω απ' αυτό το Άξιον εστί: τροποποίηση των καταλήξεων του πλ. Α' τετραφώνου, όπως π.χ. εμφανίζονται στα αργά Ευλογητάρια, και δημιουργία αντίστοιχης γραμμής που να καταλήγει στην τριφωνία (Δι) του Α΄. Η κατάληξη αυτή υπάρχει στην παλαιά γραφή σε μια δοξολογία Α' ήχου του Αρσενίου Κυδωνιών (νομίζω) που δείγμα της δημοσιεύει ο Μ. Χατζηγιακουμής στο βιβλίο του "Χειρόγραφα Εκκλησ. Μουσικής 1453-1820" (οι στίχοι της δοξολογίας του τελειώνουν στο Δι μ' αυτή τη Θέση). Δεν θυμάμαι άν μου προέκυψε ως τροποποίηση της γραμμής που ανέφερα και μετά είδα ότι συμφωνούσα με τον Αρσένιο ή αν συνέβη το αντίστροφο. Η ίδια γραμμή, αλλά χρωματική (κατάληξη Νενανώ), υπάρχει στον Πολύέλεο του Μπερεκέτη.
Ως προς το Γα δίεση, είναι ασφαλώς άλλο ζήτημα και μπορείτε να πράξετε ό,τι βούλεσθε, αν σας ενδιαφέρει το υπόλοιπο. Πάντως αυτή η δίεση είναι μάλλον ενδεικτική της πορείας προς το Δι (κάτι σαν GPS που λέει ένας φίλος) και όχι τόσο έντονη. Παραλείπεται, στη γραφή ή την εκτέλεση, "χωρίς βλάβη της γενικότητος" που λέγαμε και στα Μαθηματικά.

Αγαπητέ μου Ιωάννη πάντα ευγενικός και γεμάτος κατανόηση. Θυμάμαι όταν σου ερχόμουν αδιάβαστος κάπως έτσι με αντιμετώπιζες. Εύχομαι να γύρναγαν αυτά τα πολύ όμορφα χρόνια πάλι!! Όταν στην έδρα είχαμε καθηγητές σαν εσένα, τον Μάριο Μαυροειδή κ.α το μάθημα γινόταν μαθησιακή απόδραση από τα καθιερωμένα. Η ευλογημένη Πέμπτη...πάντα αξέχαστη...
Σωτήρης
 
Back
Top