Έχει κάποιος μελοποιήσει την εν λόγω ακολουθία; Εάν υπάρχει τρόπος, καλό θα ήταν να ανέβει εις κοινόν όφελος.
Υ.Γ. Έχω ακούσει για μία εργασία του καθηγητού κ. Γ. Στάθη...
Έχει κάποιος μελοποιήσει την εν λόγω ακολουθία; Εάν υπάρχει τρόπος, καλό θα ήταν να ανέβει εις κοινόν όφελος.
Υ.Γ. Έχω ακούσει για μία εργασία του καθηγητού κ. Γ. Στάθη...
Στὴ σελ. 86 ἀναφέρεται ὅτι ὁ ψαλμὸς ρμδ΄ «ἐμελίσθη εἰς τροχαϊκὴν διποδίαν, μετ᾿ ἐξαιρέσεων». Ἐπειδὴ στὴν Φιλοσοφικὴ ὅταν παρακολουθοῦσα μαθήματα κλασικῆς φιλολογίας παρέλειψα τὸ μάθημα τῆς Μετρικῆς, ἄς μὲ διαφωτίσει κάποιος περὶ τίνος πρόκειται .
Ἀμέσως μετὰ ἀναφέρεται ὁ ἦχος τῆς μελοποίησης «ἦχος α ἔσω, Νάος» μὲ ἀπήχημα ανανες ποὺ καταλήγει σὲ ΓΑ μὲ σπάθη. Ἐρώτηση στοὺς ἀρχαιομαθεῖς τοῦ forum γιὰ κάποια πρακτικὴ συμβουλὴ στὴν ἐκτέλεση τοῦ ἤχου.
Καὶ μιὰ τελευταία παρατήρηση. Τὸ μουσικὸ κείμενο χωρίζεται μὲ διπλὲς διαστολὲς καὶ σημειώνονται οἱ ἀριθμοὶ 9 καὶ 6. Ἀπὸ πρόσφατες συζητήσεις στὸ forum καταλαβαίνω ὅτι πρόκειται γιὰ ἑννεάσημους καὶ ἐξάσημους. Ἐγώ μέχρι τώρα διαβάζοντας ἀπὸ τὶς παλαιὲς ἐκδόσεις δὲν γνωρίζω αὐτοὺς τοὺς χρόνους πὼς ἐκτελοῦνται καὶ πῶς σχετίζονται μὲ αὐτοὺς ποὺ ἔχω μάθει (2-3-4σημο). Ὑπάρχουν κάποιες πρακτικὲς συμβουλὲς γιὰ νὰ μελετήσω τὴν σύνθεση; Δηλώνω τὴν ἄγνοιά μου γιὰ ὅλα τὰ παραπάνω, καλῶς ἤ κακῶς.
Έχουν συζητηθεί κατά καιρούς και αυτά τα θέματα περί πλ.β' διατονικού...ήταν και αυτή η ορόλογία σε χρήση στην χειρόγραφη παράδοση...Τώρα, στὴν σελ. 82 τὸ ἀπολυτίκιο τῶν ἐγκαινίων ἀναφέρεται ὅτι ψάλλεται σὲ «ἦχο λέγετο, μαλακὸ χρωματικό». Στὴν σελ. 112 μελοποιεῖται ὁ ψαλμὸς ν΄(50) σὲ «ἦχο λέγετο ἤτοι πλ. Β διατονικός». Στὴ σελ. 55 ὁ ἦχος τοῦ κανόνα ἀναφέρεται «ἦχος λέγετος» σκέτος. Ἔχω μπερδευτεῖ. Οἱ γνώσεις μου εἶναι ἑνὸς ἁπλοῦ ψάλτη χωρὶς ἰδιαίτερη θεωρητικὴ κατάρτιση. Παρατηρῶ ὄμως, ὅτι πρώτη φορὰ διαπιστώνω δυσκολία στὴν μελέτη μουσικοῦ κειμένου καὶ συμπεραίνω πὼς πιθανῶς αὐτὰ ποὺ γνώριζα δὲν εἶναι ἀρκετὰ γιὰ νὰ διαβάσω καὶ κατόπιν νὰ ἀποδώσω τὸ κείμενο.
Εδώ μάλλον κάτι δεν κατάλαβα καλά...Ὅλα τὰ παραπάνω τὰ ἔχω δεῖ σὲ συζητήσεις κατὰ καιροὺς ἀλλὰ θεωροῦσα ὅτι ἀνήκουν στὴν σφαίρα τῆς ἔρευνας καὶ ὅτι παραμένουν σὲ ἐπίπεδο θεωρητικῆς ἀναζήτησης. Μᾶλλον ἔκανα λάθος καὶ πρέπει νὰ ξαναδιαβάσω θεωρία ὄχι πλέον γιὰ θεωρητικὴ γνώση ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ μπορῶ νὰ ἀποδώσω στὸ ἀναλόγιο.
Εὐχαριστῶ.
Διαβάζοντας τὸ πόνημα τοῦ κ. Στάθη, ποὺ διακρίνεται ἀπὸ ἰδιαίτερα ἐμβριθῆ εἰσαγωγή, διαπίστωσα κάποια σημεία ποὺ μὲ δυσκολεύουν προσωπικά. Στὴ σελ. 86 ἀναφέρεται ὅτι ὁ ψαλμὸς ρμδ΄ «ἐμελίσθη εἰς τροχαϊκὴν διποδίαν, μετ᾿ ἐξαιρέσεων». Ἐπειδὴ στὴν Φιλοσοφικὴ ὅταν παρακολουθοῦσα μαθήματα κλασικῆς φιλολογίας παρέλειψα τὸ μάθημα τῆς Μετρικῆς, ἄς μὲ διαφωτίσει κάποιος περὶ τίνος πρόκειται .
Ορίστε και συγγνώμη για τις επιδιορθώσεις (μουτζαλιές).Στην τελέτη των εγκαινίων έχει κάποιους ψαλμούς που ψάλλονται (ρμδ΄,κβ΄,πγ΄κλπ.). Αν κάποιος έχει τα μουσικά κείμενα όλων αυτών των ψαλμών και δεν υπάρχει πρόβλημα ας τα αναρτήσει.
Ορίστε και συγγνώμη για τις επιδιορθώσεις (μουτζαλιές).