Ανοιξαντάρια σε ήχο Γο

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Για οποιο(-ους) τυχον ενδιαφερεται(-ρωνται) , επισυναπτω ''Ανοιξανταρια'' σε ηχο Γο και σε μελος στιχηραρικο .
Οποιος θελει ας σχολιασει .
 

Attachments

  • ΑΝΟΙΞΑΝΤΑΡΙΑ Ηχος Γος.ZIP
    1.9 MB · Views: 342
Για οποιο(-ους) τυχον ενδιαφερεται(-ρωνται) , επισυναπτω ''Ανοιξανταρια'' σε ηχο Γο και σε μελος στιχηραρικο .
Οποιος θελει ας σχολιασει .

Πιστευω εντυπωσιακα ανοιξανταρια με πολυ ωραια ροη (αρα και σχετικα ευκολα στην εκμαθηση τους) και θεσεις
 
Κύριε Βαγγέλη πολύ καλή προσπάθεια. Σε ευχαριστούμε που τα μοιράζεσε με μας.
 
Σκέφτομαι να μελοποιήσω το Χριστός ανέστη σε ήχο βαρύ επτάφωνο καθώς και το Τη υπερμάχω σε φρύγιο...ένας φίλος μου ετοιμάζει το Η ζωή εν τάφω σε πλ.Δ τρίφωνο τι λέτε? κ.Βαγγέλη αστειεύομαι(δεν ξέρω αν μου το επιτρέπετε αυτό ακόμη)αλλά με το παράδειγμά μου σας λέω την απάντησή μου όσον αφορά την προτίμηση των Ανοιξανταρίων στον Γ ήχο...
 
Ερωτήσεις : Ο Παρθένιος Μετεωρίτης σε τί ήχο έχει μελοποιήσει το Τη υπερμάχω; Γιατί άραγε;
Ο Σαραναταεκκλησιώτης σε τί ήχο έχει μελοποιήσει το Μακάριος ανήρ; Ο Φαρλέκας, κι ο Βαμβουδάκης τα Ανοιξαντάρια σε τί ήχο;

Τί σημαίνει αυτό; Όσοι τυχόν αναρωτιέστε κοιτάξτε τα βιβλία σας προσεκτικότερα και μάλλον δε θα έχετε ''λογισμούς ματαίους και ενθυμήσεις πονηράς'', ούτε πνεύμα ''περιεργείας και αργολογίας''.
 
Last edited:
Δυστυχώς ή ευτυχώς, ο καθένας μπορεί να μελοποιήσει και να εκδόσει ότι θέλει. Η προσευχή είναι η ίδια ενώπιον του. Ωραία τα Ανοιξαντάρια σου κυρ Βαγγέλη, κι άλλοι είχαν παρόμοιες ιδέες στην ροή της ιστορίας και αυτό συνθέτει έναν πλούτο για τη μουσική μας. Το θέμα όμως που θίγει ο κ Χριστάκης (απ ότι κατάλαβα) είναι το να εμμένουμε σε κάποια πράγματα που μας παραδόθηκαν όπως παραδόθηκαν και σ αυτούς που συνέθεσαν και συνθέτουν παραλλαγές των ύμνων αυτών. Είναι σημαντικό ας πούμε δύο ή τρεις στις 8 Κυριακές να πούμε τα αρχαία λειτουργικά. Έτσι, καλό είναι να υπάρχει δημιουργία, αλλά χωρίς να παραγκωνίζονται τα παραδεδομένα.

Όσον αφορά τα Ανοιξαντάρια έχουν (δικαιολογημένα) και γραμμές που θυμίζουν πλ. Δ. Κατα τ' άλλα με άρεσαν...:eek:
 
Ερωτήσεις : Ο Παρθένιος Μετεωρίτης σε τί ήχο έχει μελοποιήσει το Τη υπερμάχω; Γιατί άραγε;
Δεν το έχω...μπορείς να το ανεβάσεις?
Ο Σαραναταεκκλησιώτης σε τί ήχο έχει μελοποιήσει το Μακάριος ανήρ; Ο Φαρλέκας, κι ο Βαμβουδάκης τα Ανοιξαντάρια σε τί ήχο;
Γνωρίζω τις συνθέσεις αυτές αλλά και άλλες που έχουν μελοποιηθεί σε άλλους ήχους...το πρόβλημα ξεκινά όταν η εξαίρεση που έκανε ο τάδε π.χ.μελοποιός πάει να γίνει κανόνας...έτσι φτάσαμε και στην μελοποίηση του τρισαγίου ύμνου σε οκτώ ήχους και σήμερα σε κάθε ήχο λένε και από μια σύνθεση...μην μας διαφεύγει αυτό...δεν έχω πρόβλημα με την συγκεκριμένη σύνθεση του κ.Βαγγέλη αλλά σκέψου λίγο που μπορούν να "φτάσουν" τέτοιου είδους απόπειρες...τώρα αν δεν μπορείς να το δεχτείς είναι άλλη ιστορία σίγουρα πάντως καταλαβαίνεις τι εννοώ...και εγώ κάποτε στον Δ ήχο έλεγα τρισάγιο του Σουρλατζή σε άγια και μου άρεσε πολύ αυτό...αλλά ας μην αντιμετωπίζουμε την ψαλτική σύμφωνα με το τι μας αρέσει εμάς προσωπικά...ας μην ξεχνάμε από που έρχεται αυτή η παράδοση και που θα την "πάμε" εμείς οι σημερινοί διακονητές του αναλογίου...δεν έχει φτιαχτεί τώρα και την πλάθουμε εμείς όπως θέλουμε(ειδικά όταν το προσεγγίζουμε ως άτομα και όχι ως σώμα)
Τί σημαίνει αυτό; Όσοι τυχόν αναρωτιέστε κοιτάξτε τα βιβλία σας προσεκτικότερα και μάλλον δε θα έχετε ''λογισμούς ματαίους και ενθυμήσεις πονηράς'', ούτε πνεύμα ''περιεργείας και αργολογίας''.
Χαλάρωσε λίγο...δεν σε θίξαμε...
 
Δεν το έχω...μπορείς να το ανεβάσεις?
Συμφωνώ!
και εγώ κάποτε στον Δ ήχο έλεγα τρισάγιο του Σουρλατζή σε άγια και μου άρεσε πολύ αυτό...αλλά ας μην αντιμετωπίζουμε την ψαλτική σύμφωνα με το τι μας αρέσει εμάς προσωπικά...ας μην ξεχνάμε από που έρχεται αυτή η παράδοση και που θα την "πάμε" εμείς οι σημερινοί διακονητές του αναλογίου...δεν έχει φτιαχτεί τώρα και την πλάθουμε εμείς όπως θέλουμε(ειδικά όταν το προσεγγίζουμε ως άτομα και όχι ως σώμα)
Δηλαδή τώρα το "αφόρισες"; (το Τρισάγιο)
Προσωπικά πιστεύω οτι εφόσον αυτές οι παρεκκλίσεις ήταν και προϊόν μιας εποχής που αυτά είχαν πέραση. Με τις πολλές όμως παρεκλίσεις χάσαμε την μπάλα (Ας πούμε ο Φαρλέκας έχει μελοποιήσει και Ν Ψαλμό σε Ά ήχο μαζί με Πεντηκοστάρια). Πέρα τώρα απο τον σεβασμό στην παράδοση, δεν νομίζω οτι η στάση μας απέναντι στις παρεκλίσεις πρέπει να είναι απόλυτα δογματική. Με μια μέση οδό και με πολλή προσοχή στις επιλογές μας η παράδοση θα διατηρηθεί όπως της αξίζει...:)
 
Πιστεύεις όμως ότι σήμερα υπάρχει αυτή η διάκριση?...δεν νομίζω...πλέον το ψαλτήρι έχει μεταβληθεί σε ατομική πασαρέλα(από ρεπερτόριο μέχρι εμφάνιση)...βλέπεις δεν ενδιαφέρεται πλέον και η εκκλησία για την διαφύλαξη της ψαλτικής...δεν είμαι απόλυτος και δογματικός απλά χρειαζόμαστε όλοι μια διαφορετική ψαλτική παιδεία η οποία τίνει προς εξαφάνιση όλο και περισσότερο...δυστυχώς το ένα φέρνει το άλλο...αν γνώριζε ο "καυμένος"(ας μου επιτραπεί η έκφραση)ο Πέτρος ο Εφέσσιος την σημερινή κατάντια(και πάλι μου επιτρέπετε)του τρισαγίου ύμνου δεν νομίζω να μελοποιούσε το δύναμις σε βαρύ διατονικό...μην με παρεξηγήσει κανένας "βιαστικός στα συμπεράσματα" δεν είμαι "κολλημένος" απλά βλέπω το παρελθόν και το μέλλον...πάντως δεν μπορώ να κατανοήσω το εξής:όλοι αυτοί οι βυζαντινοί μαίστορες και λοιποί που λέγαν πάντα σε Β' ήχο το δύναμις ήταν πιο οπισθοδρομικοί(δεν ξέρω πως άλλο να το πω)ενώ εμείς σήμερα εκσυγχρονιστήκαμε?...δεν νομίζω...πάντως οφείλω να ομολογήσω πως είναι και θέμα γούστου στην τελική(δυστυχώς)...που αυτό σημαίνει άρα και αντίληψης της ψαλτικής καθώς και συνείδησης για το τι τελικά κάνουμε στο ψαλτήρι...ο καθείς με την παιδεία που έχει λάβει...
 
Γιατί κοπτόμεθα για τη μελοποίηση ανοιξανταρίων εις ήχον Γ΄; Εδώ και πόσο καιρό έχει "επικρατήσει" να ψάλλονται εις ήχον πλ. Δ΄; Νομίζω ότι άλλο πράγμα τα μέλη που έπρεπε κανονικώς να ψάλλονται σε ένα ήχο (Β΄) και τώρα ψάλλονται σε πολλούς (π.χ. Δύναμις, Υπερευλογημένη, Σήμερον σωτηρία (Δ΄ χρωματικός), Άξιόν εστιν, Είη το όνομα, Είδομεν το φώς) και άλλο αυτά. Και κάτι ακόμη. Και κάτι ακόμη. Η παράδοση απαιτούσε το "Θεοτόκε Παρθένε" εις ήχον πλ. Α΄ και όχι οκτώηχον, το δε "Πλούσιοι επτώχευσαν εις ήχον Βαρύν και όχι πλ. Α΄. Αυτά δεν τα βλέπουμε;
Όσον δε αφορά τα συγκεκριμένα Ανοιξαντάρια, τα βρίσκω ανώτερα και από αυτά των Βαμβουδάκη και Φαρλέκα. Είναι ευφρόσυνα, πανηγυρικά και όχι κουραστικά (προσωπική άποψη, εννοείται). Συγχαρητήρια στον κ. Λιναρδάκη.
Υ.Γ.
Το ότι μερικοί το παρακάνουν, είναι γεγονός. Έχω ακούσει Αντίφωνα και "Ταις πρεσβείαις" εις ήχον πλ. Β΄!
 
Η ερώτηση "εδώ και πόσο καιρό έχει επικρατήσει να ψάλλονται εις ήχον πλ. Δ';'" να αλλάξει σε "εδώ και πόσο καιρό ψάλλονται στις ενορίες σχετικώς σύντομα Ανοιξαντάρια εις ήχον πλ. Δ΄;".
 
Δυστυχώς ή ευτυχώς, ο καθένας μπορεί να μελοποιήσει και να εκδόσει ότι θέλει. Η προσευχή είναι η ίδια ενώπιον του. Ωραία τα Ανοιξαντάρια σου κυρ Βαγγέλη, κι άλλοι είχαν παρόμοιες ιδέες στην ροή της ιστορίας και αυτό συνθέτει έναν πλούτο για τη μουσική μας. Το θέμα όμως που θίγει ο κ Χριστάκης (απ ότι κατάλαβα) είναι το να εμμένουμε σε κάποια πράγματα που μας παραδόθηκαν όπως παραδόθηκαν και σ αυτούς που συνέθεσαν και συνθέτουν παραλλαγές των ύμνων αυτών. Είναι σημαντικό ας πούμε δύο ή τρεις στις 8 Κυριακές να πούμε τα αρχαία λειτουργικά. Έτσι, καλό είναι να υπάρχει δημιουργία, αλλά χωρίς να παραγκωνίζονται τα παραδεδομένα.

Όσον αφορά τα Ανοιξαντάρια έχουν (δικαιολογημένα) και γραμμές που θυμίζουν πλ. Δ. Κατα τ' άλλα με άρεσαν...:eek:

Αγαπητε Θαναση
Ανεβαζωντας τα ανοιξανταρια (ή οτι αλλο εχω ανεβασει ή ενδεχομενως ανεβασω εν καιρω) , δεν διεκδικω ουτε κατ΄ελαχιστο το τιτλο του μελοποιου .
Απλα κατα καιρους γραφω διαφορα , ετσι για προσωπικη ευχαριστηση και χρηση . Τα συγκεκριμενα μου τα ζητησαν και μαλιστα απο μελος εκτος Ελλαδος . Ετσι ειπα να τα ανεβασω και για οποιον τυχον αλλο ενδιαφερεται .
Οποιος δεν του αρεσουν (δεν εννοω εσας) για διαφορους λογους , ας τα αγνοησει . Σεβομαι την αποψη του αγαπητου Χρηστακη . Ισως ομως μπορουσε
να γραψει πιο απλα την αποψη του . Να υπενθυμισω πως και ο πρωην Μητροπολιτης Πατρων Σεβασμιωτατος κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ (Βαλληνδρας) , ανηρ
λογιωτατος , μουσικολογιωτατος και καλλιφωνωτατος , λατρης της παραδοσης , εχει συνθεσει ανοιξανταρια ΟΚΤΑΗΧΑ (μου τα ειχε στειλλει προ ετων με σχετικη αφιερωση) .
Ευχαριστω για τα καλα σας λογια και συμφωνω με την χρηση των ''αρχαιων
λειτουργικων'' απο καιρου εις καιρον .
Ελπιζω να αντιλαμβανεσθε οτι το παρων μηνυμα μου , στην ουσια απευθυνετε
προς ολους εν ειδη επεξηγησεως για τα ανοιξανταρια που ανεβασα και δεν περιεχει καμια προσωπικη αιχμη . Απλα με αφορμη το μηνυμα σου , δραττομαι της ευκαιρειας για μια συνολικωτερη απαντηση .
Και παλι ευχαριστω .
 
Νομίζω οτι καλά είναι να προσπαθούμε όσο το δυνατόν να ψάλλουμε αυτά που παραλάβαμε.Τυχόν αλλότριες συνθέσεις κ.τ.λ. το μόνο που μπορούν να καταφέρουν είναι μια κενοδοξία και έπαρση του γράφοντος και συνθέτοντος. Αυτό όμως είναι ο σκοπός μας?
Συγνώμη παίδες, αλλα η μεριμνά μας πρεπει να επικεντρώνεται στο να σώσουμε την ψυχή μας (μέσα απτο ψαλτήρι), και όχι στο να συνθέτουμε ολοένα και περισσότερα καινουργια μέλη. Αρκετά πλέον.... Τι να κάνουμε μας προλάβαν αλλοι...Εμείς καλούμαστε τώρα, αυτα που κάποιοι προγενεστεροι συνθέσανε, να τα αποδώσουμε σωστα και πανω απολα εκκλησιαστικα...και να βοηθούμε τον κοσμακη να προσευχηθει και όχι να χορεύει καρσιλαμα...

Συγχωρέστε με...
 
Αγαπητέ Κυρ- Βαγγέλη,

Χρόνια πολλά και να συνεχίσεις να μελοποιείς όπως ξέρεις έτσι ακριβώς από προσωπικό μεράκι, εφραμόζοντας το ψαλμικό ''Ψαλώ τω Θεώ μου έως υπάρχω''.

Τα Ανοιξαντάρια είναι πολύ όμορφα και μερακλήδικα- σαν τις ωραίες εκπομπές σας.

Να σε έχει ο Θεός καλά,
Δημήτρης
 
Α, και Κ.Βαγγέλη χρόνια σας πολλά για αυριο...Συγνώμη που δεν ευχήθηκα αλλα εμείς ήμαστε "πίσω" 13 μερες οπως ξέρετε και δεν "συντονίστηκα" εγκαίρως.


Και πάλι χρόνια πολλά και καλό Παράδεισο όπως λέμε και δω....;)


(Το πιο πάνω μην δεν είχε αποδέκτη εσάς, απλά πολύ απλα επειδη θίχτηκε το συγκεκριμμένο θέμα είπα την γνώμη μου.)
 
Α, και Κ.Βαγγέλη χρόνια σας πολλά για αυριο...Συγνώμη που δεν ευχήθηκα αλλα εμείς ήμαστε "πίσω" 13 μερες οπως ξέρετε και δεν "συντονίστηκα" εγκαίρως.


Και πάλι χρόνια πολλά και καλό Παράδεισο όπως λέμε και δω....;)


(Το πιο πάνω μην δεν είχε αποδέκτη εσάς, απλά πολύ απλα επειδη θίχτηκε το συγκεκριμμένο θέμα είπα την γνώμη μου.)

Ευχαριστω πολυ . Οσο για το μηνυμα ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ .
 
Για οποιο(-ους) τυχον ενδιαφερεται(-ρωνται) , επισυναπτω ''Ανοιξανταρια'' σε ηχο Γο και σε μελος στιχηραρικο .
Οποιος θελει ας σχολιασει .

Αγαπητέ Ευάγγελε εύγε και πάλιν.
Τα ανοιξαντάριά σου σε ήχον Γ΄είναι πολύ ωραία και παραδοσιακά. Ξεφυλλίζοντας τον Βυζαντινό εσπερινό του Γεωργίου Τσατσαρώνη, είδα ότι έχει Ανοιξαντάρια μάλλον δικής του σύνθεσης, σε ήχον 2ο, σε λέγετο, σε πλ. α΄,
Εγώ τα ανοιξαντάριά σου αυτά του Γ΄ ήχου θεωρώ ότι ο Μακριστός Τσατσαρώνης εάν τα διάβαζε, θα τα καταχωρούσε στο βιβλίο του.
Για τα αυριανά σου ονομαστήρια Προεόρτια Χρόνια πολλά, ευλογημένα, καλικέλαδα, και να σε χαίροναι όλοι οι δικοί σου και να σε χαιρώμαστε και εμείς.
 
Μιά και μιλάμε για Ανοιξαντάρια Γ΄. Ήχου, ρίξτε και μιά ματιά στα ακόλουθα :
 

Attachments

  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 001.jpg
    673.4 KB · Views: 87
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 002.jpg
    626 KB · Views: 24
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 003.jpg
    655.2 KB · Views: 17
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 004.jpg
    642.4 KB · Views: 17
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 005.jpg
    588.8 KB · Views: 15
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 006.jpg
    661.9 KB · Views: 15
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 007.jpg
    628.5 KB · Views: 15
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 008.jpg
    702.6 KB · Views: 16
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 009.jpg
    659.5 KB · Views: 17
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 010.jpg
    720.7 KB · Views: 15
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 011.jpg
    609.1 KB · Views: 16
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 012.jpg
    779.1 KB · Views: 15
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 013.jpg
    581 KB · Views: 15
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 014.jpg
    702.8 KB · Views: 15
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 015.jpg
    568.1 KB · Views: 16
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 016.jpg
    584.2 KB · Views: 16
  • Ανοιξαντάρια Γ΄. 017.jpg
    456.3 KB · Views: 20
Back
Top