Τα ΦΑΛΤΣΑ του Καρα και των συν αυτω =ΕΝΑ παραδειγμα =ΛΑΡΥΓΓΙΣΜΟΙ
Αγαπητοι Στεφανε και Λαμπρο
Δεν θα γραψω ΟΥΔΟΛΩΣ ειρωνικως σεβομεονος τας επιστημονικας σας =αλλ οχι τας ψαλτικας σας =καταρτισεις
Επειδη εισαστε Θετικο αλλα και Ιατρικο Επιστημονικως μορφωμενοι και κατηρτησμενοι, κι επειδη εχεις καμνει και σοβαρην εργασιαν με τις ΜΑΚΡΟΣ της γραμματοσειρας ΒΣ Στεφανε, καταλαβαίνετε, θελω να ελπιζω, οτι δεν μας ειναι δυνατον να καμνομεν κυκλικες συζητησεις οπως οι Μουσικολογοι τους οποιους, μα την αληθεια, τους εχω εις ΜΗΔΕΝ υπολειψιεν την στιγμην οπου ΨΑΛΣΙΜΟ ορθον ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΕΝ καμνουσιν
Δι αυτο χρειαζονται ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ μυαλα σαν τα δικα σας δια να καταλαβετε εναν αριθμον κριτηριων οπου εχω υποβαλλει σε μορξην καταλογου ο οποιος, βεβαια, γινεται να βελτιωθει
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=3893&postcount=59
Ενα καταλαβαινω διαβοντας οσους υποστιριζετε #Μεθοδον Καρα# =σας αρεσει παρα πολυ να ομιλειτε περι διαστηματων σχεδον ως δαιμονοπληκτος κατεχομενοι απο αυτο το ΕΝΑ κριτηριον
Λεγω δε οτι ΟΡΘΟΤΕΡΑΝ ψαλτικην εκτελουσιν καποιο ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ, πχ, οι οποιοι ψαλλουσιν με ΔΥΤΙΚΑ διαστηματα αλλα οι οποιοι ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΟΛΑ τα υπολοιπα κριτηρια τα οποια αναφερω εις το ως ανωθεν λινκ
Και δια να μαθει τις να εκτελει ΟΡΘΩΣ αυτα τα διαφορα ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΡΘΗΣ ψαλτικης, ΠΡΕΠΕΙ να τα εχει οχι μονον ΑΚΟΥΣΕΙ, αλλα και να του τα εχει υπογραμμισει και διορθωσει καποιος παραδοσιακος διδακαλος
Λοιπον, ΕΝΑ απο τα ΠΟΛΛΑ κριτηρια ειναι και οι ΣΩΣΤΟΙ λαρυγγισμοι
Οταν λεγω οτι οι Σιμωνοκαραιτες ειναι ΦΑΛΤΣΟΙ, δεν εννοω οτι ειναι φαλτοι ΜΟΝΟΝ εις τα διαστηματα
Δυναται τις να ειναι φαλτσος και
====εις συγγεκριμμενους λαρυγγισμους,
====οπως και εις την ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΔΙΑΔΟΧΗΣ των==δηλαδη, να τους εκτελει σωστα τον καθ εναν, αλλα να τους ΣΥΝΔΙΑΖΕΙ, εναν μετα τον αλλον κατα ΜΗ παραδοσιακον τροπον
==εις ον Χρονον ΟΛΑ του τα συστατικα εκ των οποιων και η χρονικη αγωγη
====εις τον ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟΝ συνδιασμον των διαφορων πραγοντων πχ εχω αναφερει αλλου οτι ΑΛΛΕΣ αναλυσεις και ΑΛΛΟΥΣ λαρυγγισμους και ΑΛΛΕΣ ελξεις θα ψαλλει ο ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ψαλτης οταν πχ ψαλλει σε γοργοτεραν εν συγκρισει με αργοτεραν χρονικην αγωγην =ενα ΜΙΚΡΟ παραδειγμα ειναι ολα αυτα
Ας αφοσιωθωμεν εις τους λαρυγγισμους
ιδου προχειρον σχεδιαγραμμα #ηλεκρτοκαρδιογραμηματος#
Ο χειρουργος Λαμπρος δυναται να το εξηγησει εις τα Ελληνικα
Το καθε #QRS complex3 δυναται να το παραλληλησει κανεις με #λαρυγγισμον#
το P ως την ΠΡΟΣΛΗΨΙΝ συμφωνου
http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/Pathological_Sissiy_Singing/GKM_Laryngismos_001.PNG
Ηχογραφησεις το αρχιφαλτσου =ΔΕΝ υπ;ρχει υπονουμενον εδω# Καρα εχετε εδω
http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/Pathological_Sissiy_Singing/
Κι εδω θα συγκρινετε ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ τι καμνει ο #μαθητης του# και #μεγαλυτερος σπεσιαλιστας της Βυζαντινης Μουσικης# οπως τον αποκαλλουν διαφοροι Γαλλοι και αλλοι #θαυμαστες#
http://graeca.canto.ru/upload/Montr...nitsas_6_yr_old_Canonarch_001_2008_edit_2.mp3
Θα ακουσετε τα Ευλογηταρια, Αρχην Χερουβικου και Κελευσον
Ευλογηταρια =
==Στανιτσας προ του 1970 εις Αγ Δημητριον Αμπελοκηπων =προσφορα του φιλου Αθ Παιβανα
====ΓΚΜ εις Μοντρεαλ 1997 οταν επηγα δια Πασχα =καποια φαλτσα διαστηματα, διοτι ΔΕΝ ψαλλω τακτικως
==Λυκ Αγγελοπουλος == ΛΑ ==εν Παρισιοις 1996, μετα του ΓΚΜ και του Χαραλαμπους =θαυμαστην των Θεσσαλονικαιων
==Κανοναρχος του Πριγγου, θα ελεγα & χρονος, εποχην του 1950
Λοιπον ΠΡΩΤΟΝ ακοyσατε πως, αναλογως την ΒΑΣΙΝ και την χρονικην αγωγην, ΔΕΝ εκτελω τα ιδια
δηλαδη οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ και οι ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΙ ΑΛΛΑΖΟΥΝ διοτι οι ΥΠΟΛΟΠΟΙ παραγοντες ΕΧΟΥΝ αλλαξει
==δηλ Πραγματα τα οποια γινονται κατω απο καποιες συνθηκες ΔΕΝ γινονται κατω απο αλλες
Δια τους ΡΟΜΠΟΤΙΣΜΕΝΟΥΣ Σιμωνοκαραιτες, ομως, αυτο ΔΕΝ ισχυει =
ΕΠΙΜΟΝΩΣ και ΜΗΧΑΝΙΚΩΣ, ακουγωμεν τον ΛΑ ο οποος ειχε διαλεξει αχετον συντομον χρονικην αγωγην και την οποιαν επιβραδυνα καπως, να διαλεγει αχετον χρονον, και να προσπαθει να καμνει η υποσκαςοντα, η λαρυγγισμους #εντεχνους# Οτι και να προσπαθει, ΦΑΛΤΣΕΣ ειναι οι επιλογες αλλα και οι Εκτελεσεις αυτου
Οπως προχωραει τι ηχητικο διεγμα, σας εχω απομονωσει λαρυγγισμους
Τα φαλτα ΕΝΤΟΣ ΕΝΟΣ λαρυγγισμου ακουγονται εισ το ΤΕΛΟΣ καθε απομωνομενου δειγματος
Τα φαλτσα ΣΥΝΔΙΑΣΜΩΝ ακουγονται εισ τα προ αυτων ΜΑΚΡΟΤΕΡΑ δειγματα
Ο χειρουργος Λαμπρος ο οποιος εχει και γνωσεις ακροασεως καρδιακων κτυπων πρεπει να τα πιασει ΕΥΚΟΛΩΣ αθτα
Αλλα, οταν λαβω την αναβαθμησιν του Μελωδου, θα σας βγαλω και το #ηλεκροκαρδιογραφημα# τουτεστην την #φασματικην αναλυσιν# δια να ΙΔΕΙΤΕ μα τα ματια σας το πως #σκονταπτει # η μελωδια οταν #ψαλλουν# οσοι ΔΕΝ εχουν καμψει αυχεναν εις ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΝ διδασκαλον
Τελος, ο Κανοναρχος ΔΕΝ φαλτσαρει στους λαρυγγισμους, εστω και εις ηλικιαν 7 χρονων
Ουτως, οι Σιμωνοκραιτες διδασκουσιν κατ εμε λαρυγγισμους ΠΡΟΝΗΠΙΑΓΩΓΙΚΟΥ επιπεδου
Στέφανος Σουλδάτος
Σκεπτόμενος επαγωγικά ως μηχανικός, αν κρίνω από την άποψη που έχεις για τον ίδιο, τότε με αυτή τη φράση εννοείς ότι όλοι οι μαθητές του (και οι μαθητές των μαθητών του) δεν ξέρουν να ψέλνουν. Αν πράγματι αυτό εννοείς, καλύτερα να το πεις ευθέως και όχι με υπαινιγμούς, παροιμίες και μισόλογα.
ΓΚΜ
Ελπιζω οτι με τα ανωθη να εκαταλαβες οτι ΟΠΟΙΟΣ εχει ΑΝΑΚΑΤΕΥΘΗ ακουστικως με τον Καρα και οσους #ενουθετησε# ειναι ΦΑΛΤΣΟΙ και , κατα συνεπειαν, ΔΕΝ ψαλλουσιν παραδοσιακως
ουτε υπαινιγμούς, παροιμίες και μισόλογα == ειανι ΦΑΛΤΣΟΙ
ΣΣ
Και ακόμα καλύτερα, επειδή είμαστε μεγάλοι άνθρωποι, ονόμασε όσους μαθητές του ξέρεις που δεν ξέρουν να ψέλνουν και πες μας που εντοπίζεις το πρόβλημα: στις φωνές, στις αναλύσεις, στις μουσικές γνώσεις, στις θεωρητικές γνώσεις;
ΓΚΜ
Τα ιδια θα λεμε κυκλικως και Ιεχωβιτικως;
Ακουσε τα ανωθι
και εαν εχεις λιγο χρονον, βαλε τα στο φασματογραφο δια να με διευκολυνεις
Ο ιδιος ΔΕΝ χριεαζομαι φασματογραφω, τα πραγματα ειναι ΞΕΚΑΘΑΡΑ =
Τι πραγματα ειναι αυτα οπου ακουγωμεν εις την αρχην του Χερουβικου =και παιδακι 7 ετων δεν καμνει τετοιοαν ΜΑΚΑΡΩΝΑΔΑΝ ΦΑΛΤΣΩΝ λαρυγγισμων οπως ο δισδακαλος σου Λυκ Αγγελοπουλος και ο διδασκαλος αυτου Καρας, ο ΕΞ ΟΥΔΕΝΟΣ παραδοσιακου ψαλτου ελεγχθεις
Οσον αφορα τις θεωριες και τα μουσικολογικα, οτι θελει ο καθενας γραφει και βγαζει το ψωμακι του
Το αναλογιον ομως εχει ΠΑΡΑΔΟΣΙΝ
Ο Καρaς και οι συν αττω εισιν ΕΚΤΟΣ ππροφοριακο ακουστικης παραδοσεως
ΣΣ
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι πολλοί είναι αυτοί που κατηγορούν τον Καρά και τον Αγγελόπουλο, αλλά από την άλλη χαίρονται να ψέλνουν με μαθητές τους. Αναφέρω ένα παράδειγμα από το πανηγύρι μου πέρσι. Είχε έρθει ένας παλιός ψάλτης του ναού (75 ετών περίπου)
ΓΚΜ
ΠΟΙΟΣ == λεγε τα κι εσυ ανευ #υπαινιγμούς, παροιμίες και μισόλογα#, ΟΝΟΜΑ παρακαλω
ΣΣ
ο οποίος δηλώνει ορκισμένος πολέμιος του Αγγελόπουλου. Μας άκουσε λοιπόν που ψάλλαμε 5-6 άτομα (μαθητές Αγγελόπουλου οι περισσότεροι) και στο τέλος μας συνεχάρη για το δέσιμο που είχαμε και μας κάλεσε να πάμε να ψάλλουμε μαζί του και στο δικό του πανηγύρι. Εγώ του ανέφερα ευγενικά ότι είμαστε μαθητές του Αγγελόπουλου και αυτός σχολίασε: "αν και μαθητές του Αγγελόπουλου ψέλνετε πολύ ωραία"! Ψέλναμε ακριβώς όπως τα λέμε και στην Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία και του άρεσε το άκουσμα. Αν ήξερε από την αρχή ότι είμαστε μαθητές του Αγγελόπουλου, θα του άρεσε ή θα ήταν προκατειλημμένος; Τα συμπεράσματα δικά σου...
ΓΚM
Το οτι #δενεται ολοι σας# δεν το αμφισβητει κανεις =
απλως λεγω οτι #ΦΑΛΤΣΑΡΕΤΕ δεμενοι#
Ευκολα πραγματα
Τωρα εαν ο καθε παππους συγγινειτε απο #δεμενα φαλτσα# δικαιωματ του
Βαλε μας και την ηχογραφησιν, και επετρεψε μας να κρινωμεν οι ιδιοι, ΑΝΕΥ προκαταληψεως
Εγω σου εβαλα τα ΦΑΛΤΣΑ, αποδειξε μου εσυ τα ΑΝΤΙΘΕΤΟ
ΓΚΜ
Επισης
Λάμπρος Λιασής
ΛΛ
Να πω και γω το εξής. Σύγκριση Αρβανίτη - Αγγελόπουλου (και οι 2 μαθητές του Καρά). Και Αγγελίδη - Κωνσταντίνου (και οι 2 μαθητές του Αγγελόπουλου). Όλοι τους "παιδιά" και "εγγόνια" του Καρά και της "σχολής του φάλτσου" κατά τα λεγόμενα. Ο κάθε ένας τους εξαιρετικός ιεροψάλτης και με το δικό του προσωπικό ύφος.
ΓΚΜ
ΔΕΝ συμφωνω καθ ολου με το # Ο κάθε ένας τους εξαιρετικός ιεροψάλτης και με το δικό του προσωπικό ύφος.#
Εχοθσιν πχ γλυκιαν φωνην ο Λυκουργος Αγγελοποθλος, και ισχυριν φωνην ο Αρβανιτης =ΩΡΑΙΕΣ φωνες
=τους αλλους ΔΕΝ τους εχω ακουση να #ψαλλουν# αλλα μου εχουσιν διηγηθει περι αυτων αλλοι
Εξεχασατε και τον Ζαχαριν με την λυρικην φωνην του βασει καποιων κανονων #ορθοφωνιας#, οπου μας ψαλλει και #πατριαρχικα λειτουργκια μετα κλιτου#
http://analogion.com/LeitourgikaPatriarchal.html
http://analogion.com/Leitoyrgika-Kliton-BZacharis.mp3
Δεν θεωρω ΟΥΔΕΝΑΝ εξ αυτων ως ΕΞΑΙΡΕΤΟΝ ψαλτην,= στο κατω κατω, ΟΥΤΕ καν ψαλτικη παραδοσιακη δυναται να ονομασθει οτι καμνουν
Κι εαν ευλογει ο καθε Πατριαρχης και δινει και τιτλους και αναγνωρισεις =αλανθαστος ΔΕΝ ειναι και εδω θεωρω οτι εχει καμει ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΝ ΛΑΘΟΣ της ψαλτκης ιστοριας ο νυν Κωνσταντινουπολεως με το να ευλογει τεταις ΑΠΑΡΕΔΕΚΤΕΣ #μεθοδους# και εκτελεσεις
ΛΛ
Τώρα τι λέτε για φάλτσα εγώ δεν καταλαβαίνω.
ΓΚΜ
Στηθοσκοπιον εχετε
Βαλατε το διπλα απο το μεγαφωνω, και ακουσατε ΜΟΝΟΝ εναν παραγοντα απο τους ΤΟΣΟΥΣ απο τους οποιους ΦΑΛΤΣΑΡΟΥΝ =.... τους λαρυγγισμους
ΛΛ
Θα ανεβάσω εν καιρώ ηχογράφηση του Κυριάκου Εξωμετοχίτη Κύπριου στην καταγωγή γενηθέντος το 1904 και μαθητή του Λαζάρου ο οποίος μαθήτευσε στο Νικόλαο Σμύρνης. Να ακούσετε ηχογράφηση του πλ. β΄σε ειρμολογικό να δείτε τα διαστήματα (πλ. β΄τετράφωνος) και τα λοιπά "φάλτσα" σε τόπο και χρόνο άσχετο με τον Καρά
ΓΚΜ
Ευχαριστως να τα ακουσω
ΚΑι εαν καμνει φαλτσα του ΚΑρα, θα τα υπογραμμισω
Αλλα ειμαι σχεδον ΣΙΓΟΥΡΟΣ οτι τετοια ΑΣΧΕΤΑ πραγματα ΔΕΝ προκειτα να καμνει ΣΥΝΕΧΟΣ και ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟΣ ενα παραδοσιακος ψαλτης
Περιμενω
και Ευχαριστω
Γεωργιος
Βασίλης Κιαμηλίδηs
ΒΚ
Και εμένα μου αρέσουν πολύ ο Μακαριστός Σίμων Καράς και ο κ. Λυκούργος Αγγελόπουλος, καθώς και ο Πρωτοψάλτης Λεωνίδας Αφεντούλης από τον Βέροια, που μαθήτευσεν και στον κ. Λυκούργο Αγγελόπουλο. ( και όχι μόνον μόνον βέβαια αυτοί)
Tι να απαριθμήσω? Το Δοξαστικό Αναστάσεως ημέρα, και το Αύτη η Κλητή και Αγία ημέρα, και όχι μόνον.
Τα Λειτουργικά του Α΄ήχου του Μακαριστού ʼρχοντος Π.Μ.Χ.Ε Βασιλείου Νικολαϊδη. τα άκουσα πρώτην φορά από εκπομπή του κ. Λ. Αγγελόπουλου περί το 1981?? δεν θυμάμαι ακριβώς, και είχε την καλωσύνη να μου στείλει φωτοτυπία από τα χειρόγραφα όταν του το ζήτησα τηλεφωνηκώς.
Το κοινωνικόν Αινείτε σε Α΄ ήχο του Κουκουζέλη, τι ερμηνεία!!! Σε ανεβάζει στον τρίτο ουρανό.
ΓΚΜ
Εσας ισως να σας #ουρανοπλεουν# τοιοιτου ειδους ακουσματα
Αλλους σαν κι εμε μας πιανει ναυτηλια οταν διαπλεγωμεν τα τρικυμιωδες ΦΑΛΤΣΑ αυτων
ΒΚ
Τις εκπομπές του κ. Αγγελόπουλου από το ραδιόφωνο τις ακούω πολύ συχνά, και μου αρέσουν ιδιαίτερα, διότι με εκφράζουν, και με διδάσκουν, ενώ μαθαίνω και τα νέα των Ιεροψαλτών.
ΓΚΜ
Εδω γινεται θεμα περι εκτελεσεως δηλαδη το ΨΑΛΣΙΜΟ του Καρα και των συν αυτω και ΟΧΙ περι Μουσικολογιας
Τα Μουσικολογικα ΔΕΝ αφορουν ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ το αναλογιον
Υπαρχουν και Πρακτικοι ΧΙΛΙΕΣ φορεςα καλυτεροι απ ολους τους προ αναφερθεντες
Σε αλλες χωρες, οι Μουσικολογοι ΕΡΕΥΝΟΥΝ και οι ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ εκτελουν
ΒΚ
Ο κ. Κωνσταντίνου συνέβαλε τα μέγιστα στην διάδοση της Πατριαρχικής Μουσικής Παράδοσης με την σωστή καταγραφή και έκδοση των έργων του Μακαριστού Α.Π.Μ.Τ.Χ.Ε Κων/νου Πρίγγου.
ΓΚΜ
Ας μας ψαλλει και δυο τρια απ αυτα να τον ακουσωμεν, και κρινομεν οι υπολοποι περι της #καταρτησεως@ του οσον αφορα το #Πατραρχικον υφος#
Εγω ΥΠΟΓΡΑΦΩ οτι η ΕΚΔΟΣΗΣ του δεν εχει ΚΑΜΜΙΑΝ σχεσην με την ΝΟΟΤΡΟΠΟΙΑΝ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΝ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΙΝ και ΠΑΡΑΔΟΣΙΝ του Πατριαρχικου υφους
Ψαλατε κι εσειις ενα κομματι να ακουσωμεν κατα ποσον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΣ επωθεληθηκατε
ΒΣ
Αυτά ως ένα ελάχιστο δείγμα έκφρασης ευγνωμοσύνης προς όλους τους ΜΜΜΜΜεγάλους.
Για την αποφυγή παρεξηγήσεων και αντιπαραθέσεων, διευκρινίζω ότι εξ ίσου αγαπώ θαυμάζω και όλους τους Μεγάλους Πρωτοψάλτες (δεν αναφέρω ονόματα για την αποφυγή παράλειψης κάποιου Μεγάλου), οι οποίοι διέσωσαν μετέδωσαν και μεταδίδουν τους Ύμνους της Εκκλησιαστικής μας Μουσικής στα πέρατα του κόσμου.
Βασίλης Κιαμηλίδης Βέροια.
ΓΚΜ
Κι εγω θεωρω μμμμμμικρους οσους καταποντιζουν την ψαλτικην μας παραδοσιν με μανιακες προσδιορισεις ΑΠΟΜΟΝΟΜΕΝΩΝ στοιχειων της ψαλτικης, χωρις να τους εχει ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ ποτες παραδοσιακος ψαλτης σε οτι αποδιδουν
Ενα ηχογραφικον δειγμα εκ μερους σας, επαναλαμβανω, ισως μας πεισιε ολους το κατα ποσον εκαταλαβατε περι των ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ, ΑΥΘΕΝΤΙΚΩΝ και ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ Μ-Ε-Γ-Ι-Ι-Ι-Ι-Σ-Τ-Ω-Ν ψαλτων
Γεωργιος