domesticus
Lupus non curat numerum ovium
Σὲ ὅσα γράφετε σχετικὰ μὲ τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία, στὴν ὁποία ἑμεῖς ἐδῶ στὸν Βορρᾶ ἀνήκουμε, δὲν θὰ εἴχατε ἄδικο ἄν οἱ συνθῆκες ἦταν ἰδανικές.
Νομίζω ὅτι δὲν χρειάζεται νὰ σᾶς ὑπενθυμίσω τὶς τραγικὲς καταστάσεις στὴν Πόλη, σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ 20ου αἰώνα καὶ ἰδίως στὴν β΄ πεντηκονταετία.
Εἶναι, νομίζω, εὔκολο, ἀπὸ τὴν ἄνεση τοῦ γραφείου μας νὰ λέμε πράγματα καὶ νὰ σχολιάζουμε -ἐκ τῶν ὑστέρων- καταστάσεις μὲ τὴν χρονικὴ ἀπόσταση ποὺ ἔχει μεσολαβήσει. Τὶ περιμένατε νὰ κἀνει ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία ἐν αἰχμαλωσίᾳ, ὅπως ἔχει γράψει ὁ πασίγνωστος φιλέλληνας βυζαντινολόγος sir St. Runciman; Θὰ ἦταν εὔκολο νὰ διαφυλάξουν τὰ ἀρχεία ὅταν ἡ φωτιὰ καὶ ὁ ὄχλος βρισκόταν ἔξω ἀπὸ τὴν πόρτα τους;
Κι ὅσο γιὰ τὴν ἀναφορὰ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ ποὺ χρησιμοποιεῖτε τοῦτο θὰ σᾶς πῶ: Τὶ ἔκανε ἡ ἀθηναϊκὴ κυβέρνηση στὴν δεκαετία τοῦ 1960 γιὰ τὴν ἀνακούφιση τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας μὲ τὰ γνωστὰ γεγονότα; Ἀναρωτηθεῖτε καὶ τὸ ξανασυζητᾶμε ἑὰν θέλετε.
Κι ὅσο γιὰ τὴν κατάσταση στὴ Σχολὴ τῆς Χἀλκης, πάλαι καὶ τώρα, παρακολουθήσετε ἕνα δελτίο εἰδήσεων καὶ θὰ καταλάβετε.
Μὲ ὅλο τὸ σεβασμὸ, πιστεύω ὅτι οἱ παραπάνω μῦδροι σας πρὸς τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο δὲν ἀπάδουν.
Εὐχαριστῶ.
Υ.Γ.1. Καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο δὲν εἶναι θεσμὸς, ἦταν καὶ παραμένει ἄχρι καιροῦ ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία, ἀκόμη κι ἄν ὅλο τὸ ἐκκλησίασμα τῆς Πόλης χωρᾶ σὲ ἕναν ναὸ τῆς Ἀθήνας. Ἄν θέλετε κάτι περισσότερο διαβάστε έδῶ ἕνα ἀπόσπασμα ἀπὸ τὰ Ἀπομνημονεύνατα τοῦ Βουδούρη καὶ θὰ καταλάβετε.
Υ.Γ. 2. Ὅλες οἱ παραπάνω σκέψεις μὲ σεβασμὸ στὸ πρόσωπό σας, στὴν θέση σας καὶ καὶ τὴν προσφορὰ σας στὸν ψαλτικὸ κόσμο καὶ τὸ ἀναλόγιο.
Νομίζω ὅτι δὲν χρειάζεται νὰ σᾶς ὑπενθυμίσω τὶς τραγικὲς καταστάσεις στὴν Πόλη, σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ 20ου αἰώνα καὶ ἰδίως στὴν β΄ πεντηκονταετία.
Εἶναι, νομίζω, εὔκολο, ἀπὸ τὴν ἄνεση τοῦ γραφείου μας νὰ λέμε πράγματα καὶ νὰ σχολιάζουμε -ἐκ τῶν ὑστέρων- καταστάσεις μὲ τὴν χρονικὴ ἀπόσταση ποὺ ἔχει μεσολαβήσει. Τὶ περιμένατε νὰ κἀνει ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία ἐν αἰχμαλωσίᾳ, ὅπως ἔχει γράψει ὁ πασίγνωστος φιλέλληνας βυζαντινολόγος sir St. Runciman; Θὰ ἦταν εὔκολο νὰ διαφυλάξουν τὰ ἀρχεία ὅταν ἡ φωτιὰ καὶ ὁ ὄχλος βρισκόταν ἔξω ἀπὸ τὴν πόρτα τους;
Κι ὅσο γιὰ τὴν ἀναφορὰ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ ποὺ χρησιμοποιεῖτε τοῦτο θὰ σᾶς πῶ: Τὶ ἔκανε ἡ ἀθηναϊκὴ κυβέρνηση στὴν δεκαετία τοῦ 1960 γιὰ τὴν ἀνακούφιση τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας μὲ τὰ γνωστὰ γεγονότα; Ἀναρωτηθεῖτε καὶ τὸ ξανασυζητᾶμε ἑὰν θέλετε.
Κι ὅσο γιὰ τὴν κατάσταση στὴ Σχολὴ τῆς Χἀλκης, πάλαι καὶ τώρα, παρακολουθήσετε ἕνα δελτίο εἰδήσεων καὶ θὰ καταλάβετε.
Μὲ ὅλο τὸ σεβασμὸ, πιστεύω ὅτι οἱ παραπάνω μῦδροι σας πρὸς τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο δὲν ἀπάδουν.
Εὐχαριστῶ.
Υ.Γ.1. Καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο δὲν εἶναι θεσμὸς, ἦταν καὶ παραμένει ἄχρι καιροῦ ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία, ἀκόμη κι ἄν ὅλο τὸ ἐκκλησίασμα τῆς Πόλης χωρᾶ σὲ ἕναν ναὸ τῆς Ἀθήνας. Ἄν θέλετε κάτι περισσότερο διαβάστε έδῶ ἕνα ἀπόσπασμα ἀπὸ τὰ Ἀπομνημονεύνατα τοῦ Βουδούρη καὶ θὰ καταλάβετε.
Υ.Γ. 2. Ὅλες οἱ παραπάνω σκέψεις μὲ σεβασμὸ στὸ πρόσωπό σας, στὴν θέση σας καὶ καὶ τὴν προσφορὰ σας στὸν ψαλτικὸ κόσμο καὶ τὸ ἀναλόγιο.