Ιακώβου Ναυπλιώτου παραλειπόμενα. Όσα δεν έχει η έκδοση του Αλυγιζάκη

Σὲ ὅσα γράφετε σχετικὰ μὲ τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία, στὴν ὁποία ἑμεῖς ἐδῶ στὸν Βορρᾶ ἀνήκουμε, δὲν θὰ εἴχατε ἄδικο ἄν οἱ συνθῆκες ἦταν ἰδανικές.
Νομίζω ὅτι δὲν χρειάζεται νὰ σᾶς ὑπενθυμίσω τὶς τραγικὲς καταστάσεις στὴν Πόλη, σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ 20ου αἰώνα καὶ ἰδίως στὴν β΄ πεντηκονταετία.

Εἶναι, νομίζω, εὔκολο, ἀπὸ τὴν ἄνεση τοῦ γραφείου μας νὰ λέμε πράγματα καὶ νὰ σχολιάζουμε -ἐκ τῶν ὑστέρων- καταστάσεις μὲ τὴν χρονικὴ ἀπόσταση ποὺ ἔχει μεσολαβήσει. Τὶ περιμένατε νὰ κἀνει ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία ἐν αἰχμαλωσίᾳ, ὅπως ἔχει γράψει ὁ πασίγνωστος φιλέλληνας βυζαντινολόγος sir St. Runciman; Θὰ ἦταν εὔκολο νὰ διαφυλάξουν τὰ ἀρχεία ὅταν ἡ φωτιὰ καὶ ὁ ὄχλος βρισκόταν ἔξω ἀπὸ τὴν πόρτα τους;
Κι ὅσο γιὰ τὴν ἀναφορὰ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ ποὺ χρησιμοποιεῖτε τοῦτο θὰ σᾶς πῶ: Τὶ ἔκανε ἡ ἀθηναϊκὴ κυβέρνηση στὴν δεκαετία τοῦ 1960 γιὰ τὴν ἀνακούφιση τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας μὲ τὰ γνωστὰ γεγονότα; Ἀναρωτηθεῖτε καὶ τὸ ξανασυζητᾶμε ἑὰν θέλετε.
Κι ὅσο γιὰ τὴν κατάσταση στὴ Σχολὴ τῆς Χἀλκης, πάλαι καὶ τώρα, παρακολουθήσετε ἕνα δελτίο εἰδήσεων καὶ θὰ καταλάβετε.

Μὲ ὅλο τὸ σεβασμὸ, πιστεύω ὅτι οἱ παραπάνω μῦδροι σας πρὸς τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο δὲν ἀπάδουν.

Εὐχαριστῶ.

Υ.Γ.1. Καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο δὲν εἶναι θεσμὸς, ἦταν καὶ παραμένει ἄχρι καιροῦ ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία, ἀκόμη κι ἄν ὅλο τὸ ἐκκλησίασμα τῆς Πόλης χωρᾶ σὲ ἕναν ναὸ τῆς Ἀθήνας. Ἄν θέλετε κάτι περισσότερο διαβάστε έδῶ ἕνα ἀπόσπασμα ἀπὸ τὰ Ἀπομνημονεύνατα τοῦ Βουδούρη καὶ θὰ καταλάβετε.

Υ.Γ. 2. Ὅλες οἱ παραπάνω σκέψεις μὲ σεβασμὸ στὸ πρόσωπό σας, στὴν θέση σας καὶ καὶ τὴν προσφορὰ σας στὸν ψαλτικὸ κόσμο καὶ τὸ ἀναλόγιο.
 
Σὲ ὅσα γράφετε σχετικὰ μὲ τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία, στὴν ὁποία ἑμεῖς ἐδῶ στὸν Βορρᾶ ἀνήκουμε, δὲν θὰ εἴχατε ἄδικο ἄν οἱ συνθῆκες ἦταν ἰδανικές.
Νομίζω ὅτι δὲν χρειάζεται νὰ σᾶς ὑπενθυμίσω τὶς τραγικὲς καταστάσεις στὴν Πόλη, σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ 20ου αἰώνα καὶ ἰδίως στὴν β΄ πεντηκονταετία.

Εἶναι, νομίζω, εὔκολο, ἀπὸ τὴν ἄνεση τοῦ γραφείου μας νὰ λέμε πράγματα καὶ νὰ σχολιάζουμε -ἐκ τῶν ὑστέρων- καταστάσεις μὲ τὴν χρονικὴ ἀπόσταση ποὺ ἔχει μεσολαβήσει. Τὶ περιμένατε νὰ κἀνει ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία ἐν αἰχμαλωσίᾳ, ὅπως ἔχει γράψει ὁ πασίγνωστος φιλέλληνας βυζαντινολόγος sir St. Runciman; Θὰ ἦταν εὔκολο νὰ διαφυλάξουν τὰ ἀρχεία ὅταν ἡ φωτιὰ καὶ ὁ ὄχλος βρισκόταν ἔξω ἀπὸ τὴν πόρτα τους;
Κι ὅσο γιὰ τὴν ἀναφορὰ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ ποὺ χρησιμοποιεῖτε τοῦτο θὰ σᾶς πῶ: Τὶ ἔκανε ἡ ἀθηναϊκὴ κυβέρνηση στὴν δεκαετία τοῦ 1960 γιὰ τὴν ἀνακούφιση τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας μὲ τὰ γνωστὰ γεγονότα; Ἀναρωτηθεῖτε καὶ τὸ ξανασυζητᾶμε ἑὰν θέλετε.
Κι ὅσο γιὰ τὴν κατάσταση στὴ Σχολὴ τῆς Χἀλκης, πάλαι καὶ τώρα, παρακολουθήσετε ἕνα δελτίο εἰδήσεων καὶ θὰ καταλάβετε.

Μὲ ὅλο τὸ σεβασμὸ, πιστεύω ὅτι οἱ παραπάνω μῦδροι σας πρὸς τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο δὲν ἀπάδουν.

Εὐχαριστῶ.

Υ.Γ.1. Καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο δὲν εἶναι θεσμὸς, ἦταν καὶ παραμένει ἄχρι καιροῦ ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία, ἀκόμη κι ἄν ὅλο τὸ ἐκκλησίασμα τῆς Πόλης χωρᾶ σὲ ἕναν ναὸ τῆς Ἀθήνας. Ἄν θέλετε κάτι περισσότερο διαβάστε έδῶ ἕνα ἀπόσπασμα ἀπὸ τὰ Ἀπομνημονεύνατα τοῦ Βουδούρη καὶ θὰ καταλάβετε.

Υ.Γ. 2. Ὅλες οἱ παραπάνω σκέψεις μὲ σεβασμὸ στὸ πρόσωπό σας, στὴν θέση σας καὶ καὶ τὴν προσφορὰ σας στὸν ψαλτικὸ κόσμο καὶ τὸ ἀναλόγιο.

-Αγαπητε συνάδελφε,γνωρίζω πολύ καλά,τις αγριες συνθήκες που βίωσαν-και δυστυχώς βιώνουν ακόμα.Και δεν ψέγω το Πατριαρχείο.Προς Θεού.Επισημαίνω ότι ελλείπει το ενδιαφέρον για την Εκκλ.Βυζ.μουσική.Ξέρεις πόσα άλλα άσχετα με την μουσική μας αρχεία έχουν φυλαχθεί-και καλώς-με κόπους κλπ?Γνωρίζεις ότι οι 70 τόσοι χειρόγραφοι κώδικες του Χουρμουζίου που είναι στην Εθν.Βιβλιοθήκη,φυγαδεύτηκαν με διπλ.σάκκους? Αμα κάτι που θεωρείς πολύτιμο ή απαραίτητο θέλεις να το διαφυλάξεις μπορείς,έστω και με κάποιες απώλειες. Πολύ απλά νομίζω οτι και τότε,όπως και στις μέρες μας ΔΕΝ θεωρείτε η Εκκλ.Βυζ.μουσική πολύτιμο υλικό ή κειμήλιο ή κόσμημα ή ότι άλλοΑυτά και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
 
Γνωρίζεις ότι οι 70 τόσοι χειρόγραφοι κώδικες του Χουρμουζίου που είναι στην Εθν.Βιβλιοθήκη,φυγαδεύτηκαν με διπλ.σάκκους?

Είχα ακούσει ότι επί Ιωάννου Μεταξά, κατόπιν παρακινήσεως του Σίμωνος Καρά, φυγαδεύτηκαν με υποβρύχιο(!) κάποια χειρόγραφα. Γνωρίζει κάποιος (περισσότερες) λεπτομέρειες;
 
Αγαπητέ κ.Τζανάκο, στο θέμα της προσωπικής γνώμης και συναισθημάτων του αειμνήστου Στανίτσα σχετικά με το Ναυπλιώτη και με τον Πρίγγο έχουμε δυστυχώς δίκαιο και οι δυο μας. Υπάρχουν και δηλώσεις του έμπλεες σεβασμού μουσικού και ανθρωπίνου για τον Ιάκωβο (μετά σφοδράς αγανακτήσεως για όσα συνέβησαν στο Ναυπλιώτη από κάποιον προσωρινό και επιδοξο διάδοχό του, θέμα στο οποίο δεν θέλω να επεκταθώ) αλλά και ο σκεπτικισμός αναφορικά με κάποιες μουσικές πλευρές του Ιακώβου, σημείο στο οποίο ο Στανίτσας αντλούσε από μια γενικότερη διχογνωμία γύρω από το Ναυπλιώτη στην Πόλη(ενταγμένη με τη σειρά της σε ευρύτερες ψαλτικές έριδες και φατριασμούς που ξεκινούν από τα τέλη του 19ου αιώνα). Φαίνεται ότι ο Στανίτσας, όπως και ο Πρίγγος, έχοντες εξωπατριαρχική (Νηλεϊκή κυρίως) μουσική προέλευση (ο Στανίτσας μετά παρρησίας το διεκήρυττε άλλωστε) καταπιέστηκαν από το πατριαρχικό κλίμα. Ιδίως ο Στανίτσας ως γνωστόν προσεβλήθη υπό τινων μηδέ εξαιρουμένου του Πατριάρχου για τα νηλεϊκά μέλη που έψαλλε, πρωτοδιόριστος όντας στα πατριαρχικά στασίδια, και του ανετέθη να μαθητεύσει σε κάποιο πρόσωπο, μαθητή του Ιακώβου που λόγω φωνητικής ανεπάρκειας και μόνον δεν βρισκόταν στα στασίδια του πατριαρχικού ναού. Αυτή την πικρία και προσβολή του μουσικού του εαυτού αλλά και του δασκάλου και προσωπικού του ευεργέτη Παλάση από τους Ναυπλιωτικούς κουβαλούσε ο μακαριστός Θρασύβουλος. Αλλά και προς τον προ πολλού συμμορφωμένο στα Ιακωβικά Πρίγγο δεν ήταν ξεκαθαρισμένα τα μουσικά του (ας αφήσουμε τα ανθρώπινα) αισθήματα, τουλάχιστον όσο πιστεύεται κι εδώ έχουμε κάποια αμοιβαιότητα (πάλιν κατανοητή, ανταγωνισμού ένεκα). Στενοί του μαθητές και φίλοι, απηχούντες προσωπικές του εκμυστηρεύσεις έλεγαν ότι στο Πατριαρχείο δεν ήταν μόνον ανθρώπινα (ας μη θιγεί ούτε αυτό) αλλά και μουσικά καταπιεσμένος και ότι στην Αθήνα βρήκε το μουσικό εαυτό του. Τα ίδια "εξ απορρήτων" του πρόσωπα έφθαναν να σχολιάζουν και το πόσο αλλοτριωμένα, ένεκα της μιμήσεως Πρίγγου και Ιακώβου(sic) και παρά τη φρεσκάδα της φωνής του έψαλλε συχνά στην Πόλη. Οι δηλώσεις και οι αυθόρμητες εκφράσεις του Στανίτσα για τους προκατόχους του είχαν μια κατανοητή σύγκρουση συναισθημάτων του προς αμφοτέρους καθώς και τον απόηχο του όλου συγκρουσιακού κλίματος που είπαμε. Η μεγάλη του όμως ανθρώπινη και μουσική εντιμότητα και ήθος επικρατούσε και έδινε τελικώς τα θετικά τους. Δεν θα ήθελα όμως να παραμείνω στα αρνητικά του συναισθήματα.
Συγγνώμη για όσα χρειάστηκε να παραθέσω.
 
ΠΑΝ.ΤΖΑΝΑΚΟΣ;39739 said:
Γνωρίζεις ότι οι 70 τόσοι χειρόγραφοι κώδικες του Χουρμουζίου που είναι στην Εθν.Βιβλιοθήκη,φυγαδεύτηκαν με διπλ.σάκκους?
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ;39742 said:
Είχα ακούσει ότι επί Ιωάννου Μεταξά, κατόπιν παρακινήσεως του Σίμωνος Καρά, φυγαδεύτηκαν με υποβρύχιο(!) κάποια χειρόγραφα. Γνωρίζει κάποιος (περισσότερες) λεπτομέρειες;
Με τρένο και σε διπλωματικούς σάκους έφυγαν τα χειρόγραφα από το Μετόχιο του Π.Τάφου στην Πόλη, στην Εθν.Βιβλιοθήκη, με ευθύνη και παρακίνηση του Σ.Καρά και του Ν.Πολίτη. Κάπου στην δεκαετία του '30 νομίζω έγινε αυτό.

Και για αρκετό καιρό έμειναν κρυμμένα στην Εθν.Βιβλιοθήκη μέχρι να πεθάνουν ή να μην κινδυνεύουν όσοι είχαν εμπλακεί στην μεταφορά τους και έπειτα "φανερώθηκαν". Σήμερα βρίσκονται στην Εθν.Βιβλιοθήκη, στην συλλογή ΜΠΤ (Μετόχιο Παναγίου Τάφου).

Αυτά για την ιστορία.
 
Last edited:
Ιστορικά στοιχεία για τη μεταφορά των χειρογράφων και άλλων κειμηλίων από τον Καρά το 1939 περιγράφει ο Βουδούρης στα απομνημονεύματά του (§468 και εξής). Το σχετικό απόσπασμα είχα μεταφράσει παλαιότερα στα Αγγλικά στο Αναλόγιον (analogion.com) εδώ μαζί με άλλα ενδιαφέροντα αποσπάσματα από το ίδιο βιβλίο. Σιγά σιγά θα πληκτρολογηθεί και στα Ελληνικά όλο το έργο χάρη στην εργασία που γίνεται στο Ψαλτολόγιον.
 
Επειδή οι πλείστοι εξ ημών -με πρώτον εμένα- θορυβούμαστε όταν η αποκαλυπτόμενη αλήθεια συγκρούεται με τις προσωπικές μας απόψεις και πεποιθήσεις, φρονώ ότι η παράθεση των Απομνημονευμάτων Βουδούρη θα ανοίξει πληγές και θα οδηγήσει σε σημεία που δεν μπορούν να προβλεφθούν. Η ιστορική αλήθεια συχνά καίει. Χρειάζεται όμως να γίνει, χρειαζόμαστε περισσότερο φως. Ελπίζουμε επίσης να παρελάσουν και άλλες πηγές από όλα τα "στρατόπεδα". Ας αναμείνωμεν και καλή δύναμη σε όσους αναλάβουν το εγχείρημα, με πρώτον τον κ.Δημήτρη, που ευχαριστούμε εκ προοιμίου.
 
Last edited:
Ένα από καρδίας ευχαριστώ εκ μέρους όλων μας για το επιτελούμενο από τον κ.Δημήτρη και λοιπούς ζηλωτές και αξίους συνεργάτες της παρουσίασης του έργου του Βουδούρη από το "Ψαλτολόγιον"!!!
Συνεχίστε παρακαλώ και ο Κύριος να σας δώσει μισθόν εκατονταλασίονα!
 
Συνεχίστε παρακαλώ και ο Κύριος να σας δώσει μισθόν εκατονταλασίονα!

Θα συνεχίσουμε, πρώτα ο Θεός, να είστε καλά. Υπενθυμίζω σε όλους οτι εκτός από τους λίγους που έχουν αναλάβει μέρος της δουλειάς ώς τώρα, όποιος άλλος θέλει να βοηθήσει (πληκτρολογώντας ή διορθώνοντας), ευπρόσδεκτος. Μόνο μήν ζητήσετε ένσημα... :eek: Ευχαριστώ.
 
Σὲ ὅσα γράφετε σχετικὰ μὲ τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία, στὴν ὁποία ἑμεῖς ἐδῶ στὸν Βορρᾶ ἀνήκουμε, δὲν θὰ εἴχατε ἄδικο ἄν οἱ συνθῆκες ἦταν ἰδανικές.
Νομίζω ὅτι δὲν χρειάζεται νὰ σᾶς ὑπενθυμίσω τὶς τραγικὲς καταστάσεις στὴν Πόλη, σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ 20ου αἰώνα καὶ ἰδίως στὴν β΄ πεντηκονταετία.

Εἶναι, νομίζω, εὔκολο, ἀπὸ τὴν ἄνεση τοῦ γραφείου μας νὰ λέμε πράγματα καὶ νὰ σχολιάζουμε -ἐκ τῶν ὑστέρων- καταστάσεις μὲ τὴν χρονικὴ ἀπόσταση ποὺ ἔχει μεσολαβήσει. Τὶ περιμένατε νὰ κἀνει ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία ἐν αἰχμαλωσίᾳ, ὅπως ἔχει γράψει ὁ πασίγνωστος φιλέλληνας βυζαντινολόγος sir St. Runciman; Θὰ ἦταν εὔκολο νὰ διαφυλάξουν τὰ ἀρχεία ὅταν ἡ φωτιὰ καὶ ὁ ὄχλος βρισκόταν ἔξω ἀπὸ τὴν πόρτα τους;
Κι ὅσο γιὰ τὴν ἀναφορὰ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ ποὺ χρησιμοποιεῖτε τοῦτο θὰ σᾶς πῶ: Τὶ ἔκανε ἡ ἀθηναϊκὴ κυβέρνηση στὴν δεκαετία τοῦ 1960 γιὰ τὴν ἀνακούφιση τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας μὲ τὰ γνωστὰ γεγονότα; Ἀναρωτηθεῖτε καὶ τὸ ξανασυζητᾶμε ἑὰν θέλετε.
Κι ὅσο γιὰ τὴν κατάσταση στὴ Σχολὴ τῆς Χἀλκης, πάλαι καὶ τώρα, παρακολουθήσετε ἕνα δελτίο εἰδήσεων καὶ θὰ καταλάβετε.

Μὲ ὅλο τὸ σεβασμὸ, πιστεύω ὅτι οἱ παραπάνω μῦδροι σας πρὸς τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο δὲν ἀπάδουν.

Εὐχαριστῶ.

Υ.Γ.1. Καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο δὲν εἶναι θεσμὸς, ἦταν καὶ παραμένει ἄχρι καιροῦ ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία, ἀκόμη κι ἄν ὅλο τὸ ἐκκλησίασμα τῆς Πόλης χωρᾶ σὲ ἕναν ναὸ τῆς Ἀθήνας. Ἄν θέλετε κάτι περισσότερο διαβάστε έδῶ ἕνα ἀπόσπασμα ἀπὸ τὰ Ἀπομνημονεύνατα τοῦ Βουδούρη καὶ θὰ καταλάβετε.

Υ.Γ. 2. Ὅλες οἱ παραπάνω σκέψεις μὲ σεβασμὸ στὸ πρόσωπό σας, στὴν θέση σας καὶ καὶ τὴν προσφορὰ σας στὸν ψαλτικὸ κόσμο καὶ τὸ ἀναλόγιο.
συνταυτιζομαι απολυτα.γεννηθηκα στη Χαλκη και ξερω απο οικουμενικο θρονο.εκει γινεται αγωνας,κι οχι τσιμπουσια και φαγοποτια.
 
Aγαπητοι Φιλοι.

Θα ηθελα να πω δυο πραγματα .Ειμαι μουσικος στο επαγγελμα οχι ομως της βυζαντινης μουσικης αν και την λατρευω,ειμαι συλλεκτης δισκων γραμμοφωνου και εχω ενα τεραστιο αρχειο απο ηχογραφησεις.
Με την δευτερη μου ιδιοτητα θελω να πω μερικα πραγματα απο την πλευρα που τα βλεπω εγω τα πραγματα σαν συλλεκτης αρκετων χρονων.

Πραγματι το εργο αυτο ειναι σπουδαιο αν κατσει να αναλογιστει κανεις το ποσο σπανιοι ειναι αυτοι οι δισκοι και το γεγονος οτι αυτο το εργο το εκανε καποιος ανθρωπος ο οποιος δεν μαζευει δισκους και ουτε ειναι συλλεκτης δισκων .Ξερω μαλιστα οτι τα odeon ειναι πιο σπανια και απο τα orfeon που προυπηρξαν αρκετα χρονια πριν.Εχω βρει αρκετους δισκους του Ιακωβου μπροστα μου .Ξερω καλα οτι ειναι πολυ δυσκολο να μαζευτουν ολοι ,οι συλλεκτες παντα εχουν αντιρησεις .Θα ελεγα οτι ο Κυριος Αλυγιζακης πρεπει να κουραστηκε πολυ και τον τιμα αυτο ,παρα πολυ μαλιστα.Οι τιμες των δισκων αυτων δεν ειναι και πολυ φτηνες και θα πρεπει να ειναι ευγνωμονες ολοι ανεξαιρετως γιατι και το κυνηγι των δισκων ειναι πολυδαπανο αλλα συναμα απιστευτα μα απιστευτα κουραστικο.
Πιστευω οτι ο ανθρωπος εκανε πραγματικα οτι μπορουσε,απο την πλευρα του ειδικου βλεπω καποιες ελειψεις οσο αφορα την μεταφορα και αφαιρεση ηχου(επξεργασια) που δυστυχως ειναι το μεγαλο προβλημα των 78 στροφων αλλα θα ελεγα οτι και οι εκδοσεις που εχουν γινει σημερα στις 78 στροφες ειναι τραγικες με ελαχιστες εξαιρεσεις.
Καπου διαβασα οτι το Πατριαρχειο θα επρεπε να εχει ενα αντιτυπο κατι τετοιο.
Πιστευω οτι η Εκκλησια θα επρεπε να χρηματοδοτει τετοιες εκδοσεις και να τις υποστηριζει φανατικα και με ζηλο.Γιατι βγηκαν στην Τουρκια;,πολυ απλο,γιατι κανεις σοβαρος ενδιαφερθηκε στην Ελλαδα.Τα 25 χρονια ειναι πολλα αλλα ειμαι σιγουρος οτι δεν εγιναν εσκεμενα ,απλα κανενας δεν ενδιαφερεται.Πιστευω οτι αυτη η εκδοση και η προσπαθεια πρεπει να τιμηθει και οχι να κατακριθει και να αγοραστει απο ολους.Προσωπικα το υλικο αυτο εγω θα το εβρισκα σε δυο χρονια ολο αν εκανα τον κοπο και θα το εβγαζα καλυτερα σε ηχο , αυτο ομως μονο γιατι ανηκω σε ενα κυκλο συλλεκτων πολλα χρονια και ξερω πολυ καλα πως να ψηφοποιω σωστα ενα δισκο γραμμοφωνου.Οι πρωτοι δισκοι οι ορφεον ειναι και εξαιρετικα σπανιοι και πολυ δυσκολο επισης να βρεθουν και πεντακαθαροι επισης δε η τεχνολογια ειναι στις αρχες και το αντιτυπο ακομα και οταν ειναι καθαρο δεν ακουγεται παντα καλα.Προκειται για ηρωικη προσπαθεια και μπραβο του Κυριου που αφιερωσε τον χρονο σε αυτο το αντικειμενο
και ενα μπραβο επισης στην εταρεια Κalan που ξεπερασε προκαταληψεις και εμποδια και εγινε αυτο το εργο το τοσο σημαντικο για την Ελλαδα.
Να σημειωσω οτι ο επισημος καταλογος γραμμοφωνου του Δ.Μανιατη με 24.000 τραγουδια γραμμοφωνου εχει καταχωρημενα μονο 16 τραγουδια του Ναυπλιωτη αυτο λεει πολλα.
Στις 78 στροφες υπαρχουν θησαυροι της βυζαντινης μουσικης και οχι μονο αλλα και αλλων ειδων οπως το ελαφρο,οπερα,δημοτικα κ.α ,αν υπηρχε μια εστω μια σοβαρη ελληνικη εταιρεια κρατικη θα ελεγα που θα ανταμειβε συλλεκτες και ερευνητες για τον κοπο τους θα εκανε σωστη δουλεια και ενα κοινο που δεν θα αντεγραφε και θα μοιραζε τα cd τσαμπα μεταξυ τους να ειστε σιγουροι οτι θα βλεπαμε θα μαθαιναμε πολλα και θα ημασταν ευτυχεις.
 
Last edited:
Σταυρακη αδερφε μου την εβαψες με αυτα που ειπες...!!!
Καλα ξεμπερδεματα!!! :D
 
Aγαπητοι Φιλοι.


...Πιστευω οτι η Εκκλησια θα επρεπε να χρηματοδοτει τετοιες εκδοσεις και να τις υποστηριζει φανατικα και με ζηλο....
...Προκειται για ηρωικη προσπαθεια και μπραβο του Κυριου που αφιερωσε τον χρονο σε αυτο το αντικειμενο
και ενα μπραβο επισης στην εταρεια Κalan που ξεπερασε προκαταληψεις και εμποδια και εγινε αυτο το εργο το τοσο σημαντικο για την Ελλαδα
....αν υπηρχε μια εστω μια σοβαρη ελληνικη εταιρεια κρατικη ( ! )...
...θα ημασταν ευτυχεις.

Επ' ευκαιρία του Σταύρου :
Συλλέκτης = ρομαντικός, Συλλέκτης = αγωνιστής, Συλλέκτης = ευαίσθητος,
Συλλέκτης = αιώνιο παιδί ( = σπρέι γυναικοαπωθητικό ! ), Συλλέκτης = ηρωική μορφή ( με τα μέτρα σύγκρισης ), Συλλέκτης = φίλος του ωραίου ( = δεν απέχει πολύ από το Θείο...), Συλλέκτης = μέλισσα, Συλλέκτης = ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ...
Αν ο βίος τους κάπου τέμνεται με την εκκλησία, με τις εταιρείες, με το κράτος, τότε υπάρχει ελπίς συνεργασίας.
Τοιούτον έστι, αν με αυτό που κάνουν, αποσκοπούν στο κέρδος, ε!, τότε κάπου θα συναντηθούνε σίγουρα...
Αν αυτό που κάνουν, το κάνουν για τη...μούρλια τους, τότε δύσκολα θα τα βρούνε μεταξύ τους... Ίσως μετά θάνατον, όταν θα εφορμήσουν οι κληρονόμοι...!
Τους οφείλουμε πολλά, απ' τα λίγα που ομορφαίνουν την ζωή μας.

Καλή σας νύχτα κι οι εορτάζουσες ΑΓΙΕΣ, βοήθειά μας.

Υ.Γ. Βγήκε το άχτι τους στο YOU TUBE !
 
Ἀκούγοντας χθές μία κασσέτα μέ τή φωνή τοῦ Ἰακώβου Ναυπλιώτου, βρῆκα ἕνα ἀλληλούριο, τό ὁποῖο δέν ὑπάρχει στήν γνωστή μνημειώδη ἔκδοση τῶν πέντε [5] ψηφιακῶν δίσκων.
Προσπάθησα νά καθαρίσω τόν ἦχο, ὥστε νά ἀκούγεται εὐκρινῶς.

Οἱ πιό εἰδήμονες, ἀς μᾶς ἐνημερώσουν περαιτέρω. Πάντως, ἡ κασσέτα δέν γράφει τίποτε ἄλλο ἀπ' ἔξω.
 

Attachments

  • Ναυπλιώτης__Αλληλούια.mp3
    1.5 MB · Views: 107
Ἀκούγοντας χθές μία κασσέτα μέ τή φωνή τοῦ Ἰακώβου Ναυπλιώτου, βρῆκα ἕνα ἀλληλούριο, τό ὁποῖο δέν ὑπάρχει στήν γνωστή μνημειώδη ἔκδοση τῶν πέντε [5] ψηφιακῶν δίσκων.
Προσπάθησα νά καθαρίσω τόν ἦχο, ὥστε νά ἀκούγεται εὐκρινῶς.

Οἱ πιό εἰδήμονες, ἀς μᾶς ἐνημερώσουν περαιτέρω. Πάντως, ἡ κασσέτα δέν γράφει τίποτε ἄλλο ἀπ' ἔξω.
Ὑπάρχει ἐδῶ Λεωνίδα
http://analogion.com/Nafpliotis.html
Αλληλούια (Δυτικότροπο), Μινόρε
Alleluia, Western influence (minor scale)

http://analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis055a_Allilouia.mp3
http://analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis055b_Allilouia.mp3

Καί κάπου τό εἴχαμε σχολιάσει καί δέν τό βρίσκω. Ἴσως ἔχει ἀποσυρθεῖ τό θέμα.​
 
Ὑπάρχει ἐδῶ Λεωνίδα
http://analogion.com/Nafpliotis.html
Αλληλούια (Δυτικότροπο), Μινόρε
Alleluia, Western influence (minor scale)

http://analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis055a_Allilouia.mp3
http://analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis055b_Allilouia.mp3

Καί κάπου τό εἴχαμε σχολιάσει καί δέν τό βρίσκω. Ἴσως ἔχει ἀποσυρθεῖ τό θέμα.​

Το ψάλλει ο Πρίγγος, όχι ο Ναυπλιώτης.
 
Το ψάλλει ο Πρίγγος, όχι ο Ναυπλιώτης.
Μή μοῦ τό λές ἐμένα...

Ἔχεις δίκιο. Κανείς δέν ἀκούει τήν ἀρχή;;;

Καί φυσικά ὑπάρχει στό φόρουμ στίς ἠχογραφήσεις Πρίγγου...
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=25862&postcount=1

Βέβαια εἶναι ἀπό συμμετοχή του
συμψάλλοντας με τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη σε κάποιους δίσκους του τελευταίου στην Orfeon Records
ἀλλά
ψάλλει μόνος του το Αλληλουιάριο του Αποστόλου
ὀρθότερον «τοῦ εὐαγγελίου».

Γι᾿ αὐτό ἀκούγεται καί τό ὄνομα τοῦ Ναυπλιώτη...

Ἀναφορικά μέ τό σχόλιο πού θυμώμουν καί δέν τό βρίσκω θά εἶναι ἀλλοῦ, στά ἀποσυρθέντα...​
 
Ἀκούγοντας χθές μία κασσέτα μέ τή φωνή τοῦ Ἰακώβου Ναυπλιώτου, βρῆκα ἕνα ἀλληλούριο, τό ὁποῖο δέν ὑπάρχει στήν γνωστή μνημειώδη ἔκδοση τῶν πέντε [5] ψηφιακῶν δίσκων.
Προσπάθησα νά καθαρίσω τόν ἦχο, ὥστε νά ἀκούγεται εὐκρινῶς.

Οἱ πιό εἰδήμονες, ἀς μᾶς ἐνημερώσουν περαιτέρω. Πάντως, ἡ κασσέτα δέν γράφει τίποτε ἄλλο ἀπ' ἔξω.
CD 4 TR. 14
 

Ξεκάθαρα ο Ναυπλιώτης κάνει λόγο για ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ. Το μέλος έχει τα δίγοργά του και μέσα από αυτή τη λογική, (θα μπορούσε ο μελοποιός εφόσον χρησιμοποιεί τα δίγοργα, να τα χρησιμοποιούσε και για αναλύσεις), νομίζω ότι ο Ναυπλιώτης κάνει λόγο για έλξεις και αναλύσεις. Άρα η σημειογραφία των Τριών θέλει αναλύσεις;
 
Back
Top