π. Μάξιμος
Γενικός Συντονιστής
Ὡς γνωστόν κατά τίς μεθέορτες ἡμέρες τῶν δεσποτοθεομητορικῶν ἑορτῶν, ὁ κανών τῆς ἑορτῆς ἀντικαθιστᾶ τίς καθημερινές τόν κανόνα τῆς Παρακλητικῆς.
Ὅταν ἡ ἑορτή ἔχει δύο κανόνες, αὐτοί ψάλλονται ἐναλλάξ τίς μεθέορτες ἡμέρες καί προηγοῦνται τοῦ κανόνος τοῦ Μηναίου. Ὡς πρῶτοι κανόνες ψάλλονται μετά τῶν εἱρμῶν αὐτῶν.
Ὁ β΄ κανών τῆς Ἀναλήψεως δέν ἔχει εἱρμούς στό Πεντηκοστάριο ἤ μᾶλλον θέτει ὡς εἱρμούς τούς θεομητορικούς Ἀνοίξω τό στόμα μου, ὄχι ὁλόκληρους ἀλλά περισσότερο ὡς ὁδηγία (μέ κόκκινα γράμματα).
Οἱ θεομητορικοί εἱρμοί ὅμως δέν συνᾴδουν μέ τή δεσποτική ἑορτή, γι΄ αὐτό στά Δίπτυχα τοῦ 2008 (σελ. 168) ὁ κ. Ἀνατολικιώτης βρῆκε τούς εἱρμούς, πού δέν ὑπάρχουν στά Πεντηκοστάρια, χαρακτηρίζοντάς τους «πρόσειρμα», δηλ. εἱρμοί συντεθέντες ὅμοια «πρός» ἄλλους εἱρμούς, ὅπως τά προσόμοια. Ἐνδεχομένως νά συμβαίνει καί τό ἀντίθετο, ὅπως μοῦ ἔχει πεῖ· οἱ θεομητορικοί εἱρμοί νά συνετέθησαν πάνω σ᾿ αὐτούς.
Αὐτοί οἱ εἱρμοί εἶναι πολύ σημαντικοί, ἐπειδή γιά πρώτη φορά δημοσιεύονται καί μᾶλλον δέν θά ξαναδημοσιευθοῦν.
Γι΄ αὐτό· Ὅσοι ῥέκται σῶστέ τους!
Ὅταν ἡ ἑορτή ἔχει δύο κανόνες, αὐτοί ψάλλονται ἐναλλάξ τίς μεθέορτες ἡμέρες καί προηγοῦνται τοῦ κανόνος τοῦ Μηναίου. Ὡς πρῶτοι κανόνες ψάλλονται μετά τῶν εἱρμῶν αὐτῶν.
Ὁ β΄ κανών τῆς Ἀναλήψεως δέν ἔχει εἱρμούς στό Πεντηκοστάριο ἤ μᾶλλον θέτει ὡς εἱρμούς τούς θεομητορικούς Ἀνοίξω τό στόμα μου, ὄχι ὁλόκληρους ἀλλά περισσότερο ὡς ὁδηγία (μέ κόκκινα γράμματα).
Οἱ θεομητορικοί εἱρμοί ὅμως δέν συνᾴδουν μέ τή δεσποτική ἑορτή, γι΄ αὐτό στά Δίπτυχα τοῦ 2008 (σελ. 168) ὁ κ. Ἀνατολικιώτης βρῆκε τούς εἱρμούς, πού δέν ὑπάρχουν στά Πεντηκοστάρια, χαρακτηρίζοντάς τους «πρόσειρμα», δηλ. εἱρμοί συντεθέντες ὅμοια «πρός» ἄλλους εἱρμούς, ὅπως τά προσόμοια. Ἐνδεχομένως νά συμβαίνει καί τό ἀντίθετο, ὅπως μοῦ ἔχει πεῖ· οἱ θεομητορικοί εἱρμοί νά συνετέθησαν πάνω σ᾿ αὐτούς.
Αὐτοί οἱ εἱρμοί εἶναι πολύ σημαντικοί, ἐπειδή γιά πρώτη φορά δημοσιεύονται καί μᾶλλον δέν θά ξαναδημοσιευθοῦν.
Γι΄ αὐτό· Ὅσοι ῥέκται σῶστέ τους!