Επιφυλάσσομαι για ανάρτηση Ακαθίστου Ύμνου από έτερο μαθητή του Ναυπλιώτη.
"Επιφυλάσσομαι": ποιός ο λόγος;
Σεφεριάδης και φωνητικές τοποθετήσεις.... καλό θα ήταν να ευρεθεί κάποιο δείγμα για σύγκριση.
"Ομαλότητα χωρίς σφυράκια και τσιρίσματα" κτλ
Στη θεωρία δε διαφωνούμε καθόλου. Στην πράξη έχουμε φαίνεται εντελώς διαφορετική άποψη περί ομαλότητος, σφυριών και τσιριγμάτων. Εγώ, για παράδειγμα, τα στοιχεία που αναφέρετε τα ακούω απολύτως στον Πρίγγο, ενώ θεωρώ τις εκτελέσεις αυτές τρανό αντιπαράδειγμα στις παραπάνω παραμέτρους...
"θεωρώ τις εκτελέσεις αυτές τρανό αντιπαράδειγμα στις παραπάνω παραμέτρους.."
Σφυράκια ή τσιρίσματα ή κοψήματα ή σβησήματα ή τσιρίσματα ή αμανέδες ή σβαρνιαρίσματα ή έλλειψη ομαλότητας ο Τσολακίδης;
"έχουμε φαίνεται εντελώς διαφορετική άποψη"
100% και ΣΤΟΠ εδώ!
Η μαθητεία δεν εξαρτάτε από ηχογραφήσεις Dolby Surround, αλλά από τη σωστή αντίληψη των παραμέτρων και την ιεράρχησή των.
Ο ΓΚΜ τα έχει εξηγήσει. Εύκολα!
Πολλοί απεδοκήμασαν ή κατέκριναν ή εσυκοφάντησαν ή εκμυκτηρίασαν Ιάκωβον και Στυλιανόν ενώ τούς είχαν χρόνια στο κατώφλι τους.
Πολλοί θέλουν τον Στανίτσα στη θέση του Μαραντόνα (γράφε "λαρύγγι" αντί "χέρι" Θεού).
Άλλοι θέλουν τον Πρίγγο στή θέση του Ιακώβου.
Ελάχιστοι λένε ότι ούτε ο ένας ούτε ο άλλος στάθηκαν στο ύψος του Ιακώβου.
Ακόμη και να ζούσε σήμερα, τα ίδια αποτελέσματα θα έβγαζαν οι δημοσκοπίσεις.
Εννοείτε ὀτι και η ακοή είναι θέμα εκπαίδευσης.
Για Στανίτσα, τουλάχιστον, έχουμε συνεχιστές τόν Ευάγγελο Σφακιανάκι και Δημήτρι Ζαγκανα, οι οποίοι τον μιμούνται καλύτερα απ'όλους, κι ας μην τον έζησαν από κοντά.
Γιά Πρίγγο και Ιάκωβο, γίνεται όπως πάντα: πολλές οι θεωρίες, πάμπολα τα "ακούσματα" και οι "γνώμες" γιά το τι "παίζετε", αλλά
δυσεύρετα τα ψαλτικά δείγματα και παραδοσιακά, κατά Πρίγγον ή Ιάκωβον, αποτελέσματα (ιδιαιτέρους γιά όσους θεωρούν ότι ο τελευταίος ήταν πράγματι ανώτερος των μεταγενεστέρων).
Μαθητές Πρίγγου έχει ζήσει αρκετούς ο ΓΚΜ.
Κι ομως ο ΓΚΜ τουλάχιστον προσπαθεί τα του Ιακώβου, εφόσον του είπαν αυτούσιοι μαθητές του Ιακώβου ότι έχει καταλάβει: ξέρει να διαλέγει, με επιστημονικά και τεχνολογκά επιχειρήματα , και δεν δέχεται τις διάφορες περί Πρίγγου (πόσο μάλλον τις περί Στανίτσα) "θεοποιήσεις", ιδιαιτέρως από ανθρώπους οι οποίοι ούτε δείγμα δικό τους έχουν αναρτήσει, γιά να δούμε τι ακριβώς έχουν καταλάβει από τα πολλά πο έχουν ακούσει.
Όταν ο ΓΚΜ γράφει για σφυράκια ή τσιρίσματα ή κοψήματα ή σβησήματα ή αμανέδες ή σβαρνιαρίσματα ή έλλειψη ομαλότητας
τα έχει προσδιορίσει με τεχνολογικά μέσα.
Κι όταν ψάλλει από φυλλάδα, προσπαθεί να μήν τήν αλλοιώνει πολύ, ιδιαίτερα εκεί όπου πολλοί δεν δυστάζουν να βάλουν χέρι και να διορθώσου "εμφανά" λάθοι ρυθμού.
Με τον Τσολακίδη έμαθε ΚΑΙ απο φυλλάδες αλλ'ιδιαιτέρως εκ ΣΤΗΘΟΥΣ.
Και πάλι, κατα τον ΓΚΜ, στα ακούσματα αυτά του Στ Τσολακίδη, σε ηλικία 70 και πάνω, δεν ακούγωνται ούτε σφυράκια ούτε τσιρίσματα ούτε κοψήματα ούτε σβησήματα ούτε αμανέδες ούτε σβαρνιαρίσματα ούτε έλλειψη ομαλότητας.
Από εκεί και πέρα, ο καθ'ένας καταλαβαίνει, διορθώνει και γράφει ότι θέλει, μακρυά από την ουσία, για να κλείνουν και τα θέματα από τους δεσμοφύλακες, και να μένουν πάμπολες ανούσιες αντιλήψεις για το τι ειναι ύφος κατα Ιάκωβον.