Βιβλία Κωνσταντίνου Πρίγγου

Status
Not open for further replies.
Ο κος Κωνσταντίνου έδωσε τις εξηγήσεις που του απαιτήθηκαν με συνέπεια κατα τη γνώμη μου, χωρίς συνέπεια κατ' άλλους, αλλά όλα αυτά είναι υποκειμενικά...
Μπορείτε να μας εξηγήσετε τη δική σας υποκειμενική άποψη; Πού δηλαδή απαντά συγκεκριμένα ο κ. Κωνσταντίνου για την κατάργηση των παύσεων και των παρεστιγμένων στο κεκραγάριο του α'ήχου;
θα πρέπει να κάνουμε σωστή αντιπαραβολή των στοιχείων κ να μη στηριζόμαστε σε γνώμες ή φράσεις άλλων, επειδή μας είναι αρεστοί ή επειδή είναι γνωστοί μας ή επειδή έτσι μας αρέσει λόγω σχολής.
Εγώ δεν είμαι επιστήμονας αγαπητέ Niko L. ούτε το βιβλίο του κ. Κωνσταντίνου έχω. Το ότι πίστεψα τα στοιχεία του κ. Μιχαλάκη τα οποία δεν ήταν τόσο ακριβή στην περίπτωση του δ' ήχου δεν έχει καμία σημασία εν τέλει, γιατί αφενός το παραδέχτηκα και αφετέρου το συμπέρασμά μου ήταν σωστό, αφού τα αποσπάσματα του α'ήχου είναι όμοια. Την δε παράκλησή μου να ανεβάσει ολόκληρο το pdf ο κ. Κωνσταντίνου, προκειμένου να κρίνουμε άνετα όλοι και να μην πέφτουμε σε λάθη, κάνει ότι δεν την ακούει (θα το βρω από αλλού βέβαια).
πχ: στον Α΄ήχο ο ΓΑ προς ΔΙ είναι φυσικός ή σε δίεση;;; ενώ όλοι ξέρουμε ότι υπάρχει αυτή η ριμάδα η επιτροπή του 1881 κ το πορισμα της που θέτει δίεση στον ΓΑ προς ΔΙ του Α΄ ήχου κ καλύπτεται η επιτροπή από το Πατριαρχείο, εντούτοις, πόσοι την εφαρμόζουν;;; να μην πώ για τον Β΄ ήχο καλύτερα. Αυτά τα ολίγα περί κριτικής κ της ευκολίας ή δυσκολίας άσκησής της.
Θα φύγουμε από το θέμα, που είναι η βιβλιοκριτική, αναγκάζομαι όμως λόγω της δικής σας παραπάνω αναφοράς στις έλξεις. Επανέρχεστε σε ζητήματα που έχουν ξανασυζητηθεί και απαντηθεί κατά κόρον. Απλώς να σας τα θυμίσω:
ΓΙΑ ΤΟΝ Α' ΗΧΟ:
Υπάρχει δίεση του ΓΑ προς τον ΔΙ σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (και όχι σε απλή ανάβαση όπως λέει ο Καράς και ουδέποτε η Πατριαρχική Επιτροπή έγραψε κάτι τέτοιο) και εκτελείται από όλους τους παραδοσιακούς ψάλτες. Σε αυτό το μήνυμά μου εξηγώ αναλυτικά ποια είναι αυτή η δίεση και παραθέτω και μουσικά αποσπάσματα για να γίνει κατανοητή. Παραθέτω χαρακτηριστικά το εξής:
Δεν είπα εγώ ότι η μόνη συμπεριφορά του ΓΑ στον πρώτο ήχο είναι είτε φυσικός είτε κολλημένος στο ΔΙ. Σαφώς υπάρχουν και σκληρές ή μαλακές διέσεις, αλλά αυτές όταν έχουμε π.χ. φράσεις Άγια. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις η άποψή μου είναι ότι ο ΓΑ είναι φυσικός, εκτός από τις περιπτώσεις περιστροφής προς τον ΔΙ που είτε δεν εκτελείται καθόλου δίεση, είτε όταν εκτελείται είναι εναρμόνια (την ονομάζω έτσι καταχρηστικά, λόγω του μικρού τελικού διαστήματος ΓΑ-ΔΙ=4 που προκύπτει), δηλ. οκτώ τμημάτων, δηλ. θεωρητικά η ίδια που λέει η Επιτροπή και ο Ευθυμιάδης. Για την περίπτωση αυτή, σωστά συμπεράνατε από τα γραφόμενά μου: εάν δεν εκτελεστεί αυτή η εναρμόνια αυτή δίεση, προτιμώτερο είναι να γίνει φυσικός ο ΓΑ, παρά με σκληρή δίεση. Κι αυτό γιατί στις παραδοσιακές εκτελέσεις της θέσης αυτής, είτε δεν ακούμε καθόλου δίεση είτε, όταν ακούμε εκτέλεση της δίεσης, την ακούμε με πάτημα στον φυσικό ΓΑ και κατόπιν σύρσιμο της φωνής ή με πάτημα κατευθείαν στον "εναρμόνιο ΓΑ", δηλ. κοντά στο ΔΙ
Ηχητικά ακούστε τα:
http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=1050&d=1205876201 (Ναυπλιώτης -Όσοι εις Χριστόν)
http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=1051&d=1205876223 (Ναυπλιώτης - Χριστός γεννάται)
http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=1052&d=1205876242 (Ναυπλιώτης -Φωτίζου φωτίζου)
για να δείτε ποια είναι η εκτέλεση της δίεσης της Επιτροπής, που δεν έχει καμία μα καμία σχέση με αυτά που γράφει και εκτελεί για την εν λόγω δίεση ο Καράς. Πιο συγκεκριμένα, γράφω στο προαναφερόμενο μήνυμά μου:
Για να σας δείξω ότι αυτό προκύπτει και στην πράξη παραθέτω κι εγώ προς μουσικό προβληματισμό 3 ηχογραφήσεις του Ναυπλιώτη με περιστροφή του ΓΑ προς τον ΔΙ:
α. Το "Όσοι εις Χριστόν" και συγκεκριμένα τη φράση εβαπτίσθητε-ε όπου ο Ναυπλιώτης εκτελεί εναρμόνια δίεση με σύρσιμο της φωνής προς τον ΔΙ αφού όμως πατήσει πρώτα ΓΑ φυσικό.
β. Το αργό "Χριστός γεννάται" όπου στις φράσεις α-απαντήσατε, υψώθητε-ε, και-αι εν ευφροσύνη, παρά την έντονη περιστροφή προς τον ΔΙ (ειδικά στο τρίτο παράδειγμα) δεν εκτελεί καμία δίεση.
γ. Απόσπασμα από το αργό "Φωτίζου φωτίζου", όπου σε δύο περιπτώσεις περιστροφής προς τον ΔΙ είτε δεν γίνεται καθόλου δίεση στον ΓΑ (η νέα Ι-Ιερουσαλήμ) είτε η δίεση που γίνεται είναι εναρμόνια, δηλ. σχεδόν κολλάει στον ΔΙ (και-αι αγάλλου Σιών), αφού πρώτα πατηθεί φυσικός ΓΑ. Ακριβώς δηλ. η συμπεριφορά την οποία, όταν επιδεικνύει ένας ψάλτης, κρίνετε εσείς ότι "δεν ξέρει τί εστί δίεση του Γα προς το Δι"...
ΓΙΑ ΤΟΝ Β' ΗΧΟ:
Η έλξη που σημειώνει η Επιτροπή είναι μαλακή (2 τμήματα Επιτροπής - 4 μόρια σημερινά) και εκτελείται από τους παραδοσιακούς ψάλτες σε συγκεκριμένες θέσεις (ιδίως στις καταλήξεις). Αντιθέτως ο Καράς δέχεται και σκληρή έλξη (6 μορίων, δηλ. δίεση ημιτόνου) την οποία μάλιστα σημειώνει πολύ πιο συστηματικά από τη μαλακή, σε αντίθεση με τον πνεύμα αλλά και το γράμμα της Επιτροπής. Βλ. π.χ. στο θεωρητικό του, που στο "Και νυν και αεί" του β' ήχου έχει παρακαλώ 5 (!!!) διέσεις ημιτόνου! Βρείτε μου σας παρακαλώ έστω και έναν παραδοσιακό ψάλτη που να εκτελεί έτσι το και νυν του Β' ήχου...
 
Last edited:
Κε Θεοτοκάτε, δεν αναφέρθηκα σε κανέναν προσωπικά κ προσπάθησα να δείξω πως πρέπει να γίνεται η σωστή κριτική βιβλίου.
Αναφέρθηκα στη σημασία της υποκειμενικής άποψης κ στο πως αυτή διαμορφώνεται. Δεν θα αναφερθω στην αντικειμενική, διότι είναι πολυ δύσκολο να υπάρξει αλλά κ να γίνει αποδεκτή απ' όλους, αφού υπάρχει και η περίπτωση του "ου με πείσεις καν με πείσεις", ανάλογα με τις σχολές, όπως προανέφερα στο προηγούμενο μηνυμά μου.
Μέσα στα πλαίσια της υποκειμενικότητας που υπάρχει στην αντίληψη κ εκτέλεση των μελών της μουσικής μας έφερα κ το παράδειγμα του Α΄ ήχου κ του Β΄ κ το πόρισμα της επιτροπής κ είπα ότι αν κ η επιτροπή καλύπτεται απ'το Πατριαρχείο, δεν ακολουθούμε το πόρισμά της. Και μόνο που απαντάτε για συγκεκριμένες θέσεις (καταληξη στον Β΄ ήχο), ενώ το πόρισμα δεν λέει κάτι τέτοιο (συγκεκριμένες θέσεις), δείχνει αν μη τι άλλο την υποκειμενικότητα με την οποία αντιλαμβανόμαστε ο,τι διέπει την μουσική μας.

ΔΕΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΑ ΚΑΝΕΝΑΝ

Τώρα, αν πιστεύετε ότι σ' αυτά που ανέφερα, όπως τα ανέφερα έχω κάπου λάθος...θα είναι ... υποκειμενική σας άποψη. Αν πάλι τα θεωρήσετε σωστά, πάλι υποκειμενική άποψη θα είναι.

ΥΓ: εκτελέστε τη διεση 4 μορίων της επιτροπής στο Β΄ ήχο κ όχι των 6 του Καρά. έτσι δε θα ακούγεται καραϊκό μέλος, αλλά ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟ λόγω της επιτροπής.

ευχαριστώ για την ανοχή σας...
 
Παρ' όλη την υποκειμενικότητα στη μουσική μας (που όμως δεν είναι υποκειμενική η προφορική παράδοση στις πηγές της αλλά συγκλίνει σε κοινό άκουσμα) είναι αντικειμενικό το πρωτότυπο κείμενο που επανεκδίδεται. Δεν ξέρω αν πράγματι έκανε ο Πρίγγος τόσες έλξεις (μάλλον ξέρω: ΔΕΝ έκανε) πάντως από τη στιγμή που πρόκειται για επανέκδοση και όχι για έκδοση στη βάση των κειμένων του Πρίγγου, οποιαδήποτε διόρθωση πέραν αυτών που ξεφύγανε από το πρωτότυπο (λάθος σε ποσοτικά σημεία, ορθογραφικά λάθη, λάθος αναγραφόμενες μαρτυρίες) είναι ΑΘΕΜΙΤΗ. Και μάλιστα, τη στιγμή που η πλειοψηφία του ψαλτικού κόσμου δεν αποδέχεται τις διορθώσεις αυτές. Τεκμηριωμένα πλέον δεν μπορώ να μιλήσω γιατί η απέναντη πλευρά δεν δέχεται να διαλεχθεί, όσο πολιτισμένα και αν δοθούν τα τεκμύρια. Και υπενθυμίζω πως τα τεκμύρια που παρέθεσα προηγουμένως αναφέρονται σε μία σελίδα του Αναστασιματαρίου...
 
Last edited:
Παρ' όλη την υποκειμενικότητα στη μουσική μας (που όμως δεν είναι υποκειμενική η προφορική παράδοση στις πηγές της αλλά συγκλίνει σε κοινό άκουσμα) είναι αντικειμενικό το πρωτότυπο κείμενο που επανεκδίδεται. Δεν ξέρω αν πράγματι έκανε ο Πρίγγος τόσες έλξεις (μάλλον ξέρω: ΔΕΝ έκανε) .

Υποκειμενική η άποψη που εκφέρετε, φαντάζομαι, κ δεν είστε κ σίγουρος. ΚΑΜΙΑ ΜΟΜΦΗ, απλά για την αντικειμενικότητα των λεγομένων μας.

Και μάλιστα, τη στιγμή που η πλειοψηφία του ψαλτικού κόσμου δεν αποδέχεται τις διορθώσεις αυτές.

Υποκειμενική ή αντικειμενική άποψη εκφέρετε;;;

ΥΓ: δεν υπερασπίζομαι τον κο Κωνσταντίνου, γιατί ο ίδιος μπορεί να τα πεί καλύτερα από μένα.
Αν είχε κάποιος να κάνει μια επανέκδωση ενός βιβλίου, τί λέτε, θα έκανε αυθαιρεσίες για να του την πούν, ενώ ίσως ξέρει ότι κάποιοι θα προσπαθήσουν να βρουν ο,τιδήποτε το μεμπτό κ να τον κατηγορήσουν;;;
προσωπικά νομίζω πως όχι....

ελπίζω να μη σας εθιξα σε κατι....
 
Επαναλαμβάνομαι αναγκαστικά:

το γεγονός είναι ένα και αναντίρρητο: αν ζούσε σήμερα ο μακαριστός άρχοντας, σιγουρότατα δε θα εξέδιδε τα βιβλία του με αυτό τον τρόπο. Αλλιώς θα παρεσήμαινε τα ψαλλόμενά του. Αυτό όσο απλό κι αν φαίνεται καταδεικνύει το ποιόν του σεβασμού ή μη που του προσδίδεται με τις συγκεκριμένες επανεκδόσεις. Αποτελεί πρωτοτυπία στα παγκόσμια χρονικά να επανεκδίδεται έργο συγγραφέα λίγα χρόνια μετά τον θάνατό του, με αρκετά διαφορετική φιλοσοφία από τη δική του. Δεινόν το εγχείρημα, μάλλον δυσκολότερο κι από τας όντως δεινάς θέσεις των παλαιών.

Δ.

Υγ Σημείωμα γραμμένο καλή τη πίστει, όχι όμως και εξ αγνοίας.
 
το γεγονός είναι ένα και αναντίρρητο: αν ζούσε σήμερα ο μακαριστός άρχοντας, σιγουρότατα δε θα εξέδιδε τα βιβλία του με αυτό τον τρόπο.

Αν θα εξέδιδε βιβλία, γιατί κάτι πήρε τ' αυτί μου κ κάπου το διάβασα, ότι ο ίδιος ήταν αρνητικός στο να εκδώσει βιβλίο, υποστηρίζοντας ότι αυτά που υπήρχαν την εποχή του αρκούσαν!!!

η υπογράμμιση στην παραπομπή είναι δική μου. γιατί όμως τόσο μεγάλη σιγουριά;;ξέρετε κάτι που δεν ξέρουμε οι υπόλοιποι; ή είναι απλή σιγουριά "εικασίας";
 
Last edited:
Αν θα εξέδιδε βιβλία, γιατί κάτι πήρε τ' αυτί μου κ κάπου το διάβασα, ότι ο ίδιος ήταν αρνητικός στο να εκδώσει βιβλίο, υποστηρίζοντας ότι αυτά που υπήρχαν την εποχή του αρκούσαν!!!

Διαβάστε λίγο εδώ
και θα δείτε πόσο άκομψο και αδόκιμο είναι να μιλάμε απλώς για φήμες. Και ο εικονιζόμενός σας, μακαρίτης Βασιλάκης, εξέδωσε ουκ ολίγα. Ελέγξτε ενδεικτικώς το Αναστασιματάριο που ο ίδιος εξέδωσε, και τα εωθινά, και θα διαπιστώσετε ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ πόσο ομόλογες προς αυτές ή μη είναι οι πρόσφατες επανεκδόσεις βιβλίων Πρίγγου.
 
Το ότι η πλειοψηφία του ψαλτικού κόσμου δεν αποδέχεται τις διορθώσεις είναι γεγονώς αντικειμενικότατο. Έπρεπε να ήσασταν στη Θεσσαλονίκη στην παρουσίαση των βιβλίων του κ. Κωνσταντίνου να δείτε τις γκριμάτσες όλων όταν έβαλε το απόσπασμα για να μας δείξει πως ο Πρίγγος έκανε σε ένα σημείο έλξη και να μας πει πως, αφού δε γίνεται να φαλτσάρει ο Πρίγγος, επομένως πρέπει να αναγράψει την έλξη. (Η έλξη, αν θυμάμαι καλά, ήταν του Πα προς τον Βου εν αναβάσει, έλξη που ούτως ή άλλως γίνεται). Όλος ο κόσμος άρχισε να κάνει "τς" και να μουρμουρίζει ενοχλημένος από αυτά που άκουγε και με το θράσος που παρουσιάζονταν αυτά. Αν δεν ήσασταν στον κόσμο εκείνη την ώρα, δύσκολα καταλαβαίνετε αυτό που σας λέω. Αλλά ενδεικτικότατο για σφιγμομέτρηση. Εννοείται πως στις κουβέντες με φίλους ψάλτες, όποτε χρειαστεί να γίνει αναφορά στα εν λόγω βιβλία, υπάρχει ενόχληση και διαμαρτυρία για το πώς παρουσιάστηκε έτσι επισήμως το έργο του Πρίγγου! Είναι αντικειμενικότατη η άποψη που εκφράζω. Και για την έλξη, πάλι αντικειμενικό είναι πως δεν κάνει ο Πρίγγος τόσες έλξεις όσες είναι αναγεγραμμένες, αφού και πάλι ελάχιστοι αντιλαμβάνονται το συγκεκριμένο άκουσμα σαν έλξη.

Και κάτι άλλο, αφού ξέρεις πως θα δεχθείς επίθεση, γιατί την προκαλείς με όλα αυτά τα παρεκκλίνοντα στοιχεία; Η μάχη δεν ήρθε από τους επικριτές των εκδόσεων, αλλά από αυτούς που αποφάσισαν να την προκαλέσουν αλλοιώνοντας τα κείμενα και εισάγοντας καινοφανή στοιχεία.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι υποκειμενική άποψη.
 
Το ότι η πλειοψηφία του ψαλτικού κόσμου δεν αποδέχεται τις διορθώσεις είναι γεγονώς αντικειμενικότατο. ........
Τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι υποκειμενική άποψη.

Αν μιλάτε εκ μέρους όλων των ψαλτών, είστε αντικειμενικός, οπότε δεν έχω λογο να διαφωνίσω...
 
Το ότι η πλειοψηφία του ψαλτικού κόσμου δεν αποδέχεται τις διορθώσεις είναι γεγονώς αντικειμενικότατο. Έπρεπε να ήσασταν στη Θεσσαλονίκη στην παρουσίαση των βιβλίων του κ. Κωνσταντίνου να δείτε τις γκριμάτσες όλων όταν έβαλε το απόσπασμα για να μας δείξει πως ο Πρίγγος έκανε σε ένα σημείο έλξη και να μας πει πως, αφού δε γίνεται να φαλτσάρει ο Πρίγγος, επομένως πρέπει να αναγράψει την έλξη. (Η έλξη, αν θυμάμαι καλά, ήταν του Πα προς τον Βου εν αναβάσει, έλξη που ούτως ή άλλως γίνεται). Όλος ο κόσμος άρχισε να κάνει "τς" και να μουρμουρίζει ενοχλημένος από αυτά που άκουγε και με το θράσος που παρουσιάζονταν αυτά. Αν δεν ήσασταν στον κόσμο εκείνη την ώρα, δύσκολα καταλαβαίνετε αυτό που σας λέω. Αλλά ενδεικτικότατο για σφιγμομέτρηση.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι υποκειμενική άποψη.

Αν και μακρόθεν εστώς, θυμάμαι καλά το επιστημονικόν του λόγου: το παράδειγμα ήταν από το καταστέλλων τον θόρυβον, το οποίο στην παρουσίαση σύγκρινε ΑΝΟΜΟΙΑ κείμενα, το εκδεδομένο από τον Παπανδρέου Β εωθινό, χωρίς να το λέει, και το καταγεγραμμένο από τον νεοφανή εκδότη. Δεν κατέστειλε φαίνεται τον θόρυβο όμως του ακροατηρίου...Αντικειμενικό συμπέρασμα: Αιδώς. Να λοιδορούμε τον Μιχαλάκη για τα ανόμοια παραδείγματα, και τον κάθε Θεοτοκάτο για άγνοια και εμπάθεια έχουμε κάθε δικαίωμα, να χρησιμοποιούμε κατά το δοκούν ό,τι μας βολεύει στον χρόνο και με τον τρόπο που θέλουμε, γαλβανίζοντας και ποδηγετώντας άλογες μάζες, είναι κάτι παραπάνω : υποχρέωση...
 
Last edited:
Διαβάστε λίγο εδώ
και θα δείτε πόσο άκομψο και αδόκιμο είναι να μιλάμε απλώς για φήμες. Και ο εικονιζόμενός σας, μακαρίτης Βασιλάκης, εξέδωσε ουκ ολίγα. Ελέγξτε ενδεικτικώς το Αναστασιματάριο που ο ίδιος εξέδωσε, και τα εωθινά, και θα διαπιστώσετε ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ πόσο ομόλογες προς αυτές ή μη είναι οι πρόσφατες επανεκδόσεις βιβλίων Πρίγγου.

δεν μπορώ να δώ τώρα το pdf, θα το κοιτάξω κ θα σας απαντήσω.
Όμως, άλλο το τί ήθελε να κάνει κ άλλο το τί αναγκάστηκε να κάνει...μιλώ για τις φήμες...
Επειδή εξέδωσε ο αείμνηστος Β. Νικολαϊδης, Βασιλάκης κατ' εσάς (μπορεί να τον γνωριζατε κ γι' αυτό τον αποκαλείτε έτσι-δεν είναι μεμπτό), δε σημαίνει ότι είχε την ίδια φιλοσοφία κ ο Πρίγγος ή ο οποιοσδήποτε άλλος Πατριαρχικός.
 
δεν μπορώ να δώ τώρα το pdf, θα το κοιτάξω κ θα σας απαντήσω.
Όμως, άλλο το τί ήθελε να κάνει κ άλλο το τί αναγκάστηκε να κάνει...μιλώ για τις φήμες...
Επειδή εξέδωσε ο αείμνηστος Β. Νικολαϊδης, Βασιλάκης κατ' εσάς (μπορεί να τον γνωριζατε κ γι' αυτό τον αποκαλείτε έτσι-δεν είναι μεμπτό), δε σημαίνει ότι είχε την ίδια φιλοσοφία κ ο Πρίγγος ή ο οποιοσδήποτε άλλος Πατριαρχικός.
Τη Μεγάλη Εβδομάδα την εξέδοσε ο ίδιος με δική του καταγραφή. Το Δοξαστάριο το έψαλλε στον Νικολαϊδη για να το καταγράψει και να το εκδόσει. Το Αναστασιματάριο το έγραφε ο Ευθυμιάδης που τον έζησε για πολλά χρόνια, έστελνε τα κείμενα στον Πρίγγο, εκείνος του επεσήμαινε τις δέουσες διορθώσεις και μετά προχωρούσε στην έκδοση, σε τευχίδια τότε. Πρόλαβε να επιμεληθεί έτσι των κειμένων των τεσσάρων πρώτων ήχων. Τα υπόλοιπα τα απήγγειλε στον Νεραντζή όταν νοσηλευόταν στον Ευαγγελισμό στην Αθήνα. Εμείς δεν αναφερόμαστε στα κείμενα των πλαγίων ήχων του Αναστασιματαρίου, αλλά σε όλα τα υπόλοιπα! Από αυτά που ακούστηκαν, δεν ήθελε να εκδόσει Θ. Λειτουργία. Και, πράγματι, η Λειτουργία που εξεδόθη δεν έχει το κύρος και την απήχηση που είχανε και έχουνε όλα τα υπόλοιπα βιβλία του, για τα οποία φρόντισε ο ίδιος. Ποιες είναι αυτές οι φήμες, λοιπόν, που μας λέτε;
 
Επειδή εξέδωσε ο αείμνηστος Β. Νικολαϊδης, Βασιλάκης κατ' εσάς (μπορεί να τον γνωριζατε κ γι' αυτό τον αποκαλείτε έτσι-δεν είναι μεμπτό), δε σημαίνει ότι είχε την ίδια φιλοσοφία κ ο Πρίγγος ή ο οποιοσδήποτε άλλος Πατριαρχικός.

Συγνώμη για το..άκομψο της παρέμβασης, αλλά από πού αντλείτε στοιχεία (πχ. πολύχρονη μαθητεία σε Πατριαρχικούς ψάλτες και δασκάλους ή σε μαθητές και συνεχιστές τους ως προς την [ψαλτική και εκδοτική] πράξη και τη [μουσική] θεωρία) ώστε να μιλάτε με τόση αντικειμενικότητα (sic) για τη φιλοσοφία των (πρωτότυπων, σημειωτέον) εκδόσεων του Πρίγγου ή άλλων Πατριαρχικών ; Εκτός και αν η αναφορά σας ήταν τελείως "ακαδημαϊκή"...
 
Πόσο πολύ μυαλό θέλει για να καταλάβει κάποιος ότι

α) πρέπει να διαβάσει και κάποιον πρόλογο κάποιου βιβλίου πριν πει οποιαδήποτε δικαιολογημένη "αρλούμπα" υποκειμενικής και αντικειμενικής κρίσεως και

β) ότι οι έλξεις μπήκαν στις συνθέσεις που προστέθηκαν κάτω από τις προϋπάρχουσες και είναι καταγραφή από ήχο που επισυνάφθηκε σε cds που εκδόθηκαν μαζί με τα βιβλία!!!!!

Οι "φερετζέδες" φαίνεται ότι είναι πολλών .....ειδών!!!!!
 
Το θεμα εχει πλεον ξεφυγει.

Τα βιβλια του Παπανδρεου (πλην της Λειτουργιας) οπως και να το θελουμε εχουν καταστει κλασσικα.
Επρεπε να βρεθει ενας Πατριαρχικος ψαλτης (Ο κ. Αστερης, κ. Παππας, κ.Εμμανουηλιδης, κ.Παικοπουλος), η τουλαχιστον μια επιτροπη απο ψαλτες που εχουν θητευσει κοντα στους Πριγγο-Στανιτσα-Νικολαιδη, ωστε να κανει αυτη την δουλεια συμφωνα με την παραδοση του Πατριαρχικου στασιδιου.

Και αλλοι εχουν κανει εκδοσεις, π.χ. η εκδοση της Μουσικης Συλλογης του Πρωγακη, διορθωμενη απο τον κ.Νερατζη, εκδοσεις Πολυχρονακη. Και αυτο το βιβλιο ειναι στο ρεπερτοριο των Πατριαρχικων, αλλα δεν βγηκε κανενας να πει κακια κουβεντα, γιατι ο κ.Νερατζης εκανε σωστη δουλεια, και δεν αλλαξε τιποτα, πλην των ορθογραφικων λαθων (νομιζω επισης οτι χωρισε το κειμενο σε απλους χρονους)!

Θυμαμαι ειχα ρωτησει τον κ. Αστερη,για τα μαθηματα του Πριγγου, περι το 2001, και μου απαντησε οτι τα του Πριγγου, δεν ειναι του Πριγγου, αλλα της παραδοσεως. (εννοειται οχι η Λειτουργια)

Αν ειναι να γινει παραχαραξη της παραδοσης τοτε να επιστρεψουμε πισω στην εκδοση του Παπανδρεου.
 
Last edited:
Πόσο πολύ μυαλό θέλει για να καταλάβει κάποιος ότι

α) πρέπει να διαβάσει και κάποιον πρόλογο κάποιου βιβλίου πριν πει οποιαδήποτε δικαιολογημένη "αρλούμπα" υποκειμενικής και αντικειμενικής κρίσεως και

β) ότι οι έλξεις μπήκαν στις συνθέσεις που προστέθηκαν κάτω από τις προϋπάρχουσες και είναι καταγραφή από ήχο που επισυνάφθηκε σε cds που εκδόθηκαν μαζί με τα βιβλία!!!!!

Οι "φερετζέδες" φαίνεται ότι είναι πολλών .....ειδών!!!!!

Καθ' έλξιν προς το πνεύμα της ημέρας (Τσικνοπέμπτης) οι πάλαι ποτέ αυτοχειροτονηθέντες Καραγκιόζηδες, εσχάτως υποστρέψαντες ποιμένες, μετετράπησαν σε χομεϊνί, των φονταμενταλιστών χαρακτήρα και ιδίωμα αριδήλως δηλούντες...

Δ.
 
Last edited:
Πόσο πολύ μυαλό θέλει για να καταλάβει κάποιος ότι

α) πρέπει να διαβάσει και κάποιον πρόλογο κάποιου βιβλίου πριν πει οποιαδήποτε δικαιολογημένη "αρλούμπα" υποκειμενικής και αντικειμενικής κρίσεως και

β) ότι οι έλξεις μπήκαν στις συνθέσεις που προστέθηκαν κάτω από τις προϋπάρχουσες και είναι καταγραφή από ήχο που επισυνάφθηκε σε cds που εκδόθηκαν μαζί με τα βιβλία!!!!!

Οι "φερετζέδες" φαίνεται ότι είναι πολλών .....ειδών!!!!!
Ο πρόλογος του Αναστασιματαρίου είναι ο ακόλουθος.
View attachment 01.jpgView attachment 02.jpg
Πού εξηγείτε ακριβώς γιατί δε διατηρήσατε τις παύσεις και τα παρεστιγμένα; Και πού γιατί αφαιρέσατε τις ήδη αναγραφόμενες έλξεις;

ΥΓ: "ου λήψεις όνομα Κυρίου του Θεού σου επί ματαίω"
 
Last edited:
Επισήμανση: Με μαϊντανούς, δεν συνδιαλέγομαι.

Ο πρόλογος του Αναστασιματαρίου είναι ο ακόλουθος.
View attachment 9848View attachment 9849
Πού εξηγείτε ακριβώς γιατί δε διατηρήσατε τις παύσεις και τα παρεστιγμένα; Και πού γιατί αφαιρέσατε τις ήδη αναγραφόμενες έλξεις;

ΥΓ: "ου λήψεις όνομα Κυρίου του Θεού σου επί ματαίω"

Κύριε Μπουλμπουτζή,

Επειδή βλέπω το "καλοπροαίρετον" στις, έστω και "επιτακτικές", ερωτήσεις σας και μιας και μπήκατε στον κόπο της δημοσίευσης του προλόγου μου, είπα κι εγώ να επιβεβαιώσω τα αποτελέσματα της ενδελεχούς έρευνας που κάνατε, κοιτάζοντας εάν ισχύει το "απόλυτον" της παρατηρήσεώς σας, της μη διατήρησης δηλαδή των παρεστιγμένων στο βιβλίο (περί παύσεων και έλξεων ο λόγος άλλη φορά).

Άνοιξα λοιπόν τα του πρώτου ήχου των δύο Αναστασιματαρίων και μέτρησα (δυστυχώς, έπρεπε να το κάνω κι αυτό):

Αναστασιματάριο (έκδοση Α΄1974):
16 παρεστιγμένα γοργά τα οποία είναι εμφανή και 10 τα οποία ή είναι λιγότερο εμφανή ή οι κουκίδες (αχνές και μη) δεν είναι στη σωστή τους θέση.
Αναστασιματάριο (έκδοση Αποστολικής Διακονίας):
23 παρεστιγμένα γοργά.

Θα συνιστούσα λοιπόν, περισσότερη προσοχή στα εξεταζόμενα και στις γενικές διατυπώσεις, γιατί τα χωρία, εκ του αποτελέσματος, επιστρέφονται από μόνα τους.

Σας παρακαλώ, λοιπόν, μη με ξαναβάλετε σε τέτοια βάσανο.

Ευχαριστώ.
 
Στους μαϊντανούς, λόγω των ημερών, αφιερώνω με όλη μου την αγάπη το τραγούδι του Γιάννη Μιλιώκα "Μασκαρά, γκρέκο, μασκαρά".

View attachment Greko_Maskara.mp3

Καλή ακρόαση.
 
Last edited:
Επισήμανση: Με μαϊντανούς, δεν συνδιαλέγομαι.


Επειδή οι πρωτεϊκές μεταμορφώσεις μάλλον είναι συγγνωστές λόγω των ημερών ( από τον γάμο του Καραγκιόζη, στον βοσκό με τη γκλίτσα και τα κουράδια, στη Φρουτοπία) θα συνιστούσα να επαναπληροφορηθείτε πόσα απίδια πιάνει ο σάκος, από κοινούς μας γνωστούς, που ευγνωμώνως ευχαριστείτε στις εκδόσεις σας και να είστε πολύ προσεκτικότερος στις κρίσεις σας, γιατί εκτός από το να εκτίθετε κακοβούλως, αυτοεκτίθεσθε και βαναύσως.

Δ.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top