29/05/2016 - Κυριακή της Σαμαρείτιδος: Πάνσεπτος Πατριαρχικός Ναός

Status
Not open for further replies.

Ψαλμωδήματα

Παλαιό Μέλος
Χριστός Ανέστη!

Αγαπητοί φίλοι,

Από την σημερινή αναμετάδοση του ραδιοφωνικού σταθμού "Ηχώ της Πόλης", από τον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι, ιερουργούντος του Παναγιωτάτου και Οικουμενικού Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως κ. κ. Βαρθολομαίου, αναρτούμε τα κάτωθι:
  • Ν' Ψαλμός και Πεντηκοστάρια
  • Πασαπνοάριον
  • "Τον Δεσπότην και Αρχιερέα"
  • Αίνοι
  • Δόξα. "Των Αγίων Πατέρων η πληθύς"
  • Και νυν. "Η πηγή της ζωαρχίας"
  • Δοξολογία Σύντομη

Τα παραπάνω αποδίδουν οι Χοροί Ψαλτών των Πατριαρχικών Αναλογίων, υπό τη χοραρχία του Τοποτηρητού της Πρωτοψαλτίας Μ.Χ.Ε. κ. Παναγιώτη Νεοχωρίτη και του Α' Δομεστίκου Μ.Χ.Ε. κ. Στυλιανού Φλοίκου.

http://psalmodimata.blogspot.gr/2016/05/29052016.html


Καλή ακρόαση.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
  • Ν' Ψαλμός και Πεντηκοστάρια

Ενδιαφερον :)

Ακουσατε εδω πρωτα τον Στ. Τσολακιδη, μετα τον Στανιτσα με τον Δανιηλιδη εδω και συγκρινετε το ψαλσιμο του κ. Νεοχωριτη με το ψαλσιμο του κ. Φλοικου.
 
Ενδιαφέρον υλικό.... Έχω δύο πρόχειρες ενστάσεις χωρίς να προλάβω να τα ακούσω όλα.... 1) Το ισοκράτημα του δεξιού χορού το θεωρώ λίγο ''ξένο'' για το Πατριαρχείο &
2) Νομίζω πως τα στιχηρά του Πάσχα λέγονται στον πα....
 

δημητρης γαλλος

Παλαιό Μέλος
Γνωριζει καποιος στο "πασα πνοη αινεσατω τον Κυριον", ποια γραμη εκτελειται?
Απ οσο ξερω, ουτε του Πετρου ειναι, ουτε του Ιωαννου, ουτε του Πριγγου.
Ευχαριστω.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ενδιαφερον :)

Ακουσατε εδω πρωτα τον Στ. Τσολακιδη, μετα τον Στανιτσα με τον Δανιηλιδη εδω και συγκρινετε το ψαλσιμο του κ. Νεοχωριτη με το ψαλσιμο του κ. Φλοικου.

Χωρὶς νὰ μπῶ σὲ λεπτομέρειες, ἀρκετὲς ἔχουμε πεῖ ἄλλωστε ἐδῶ καὶ καιρό, πάντως δεξιὰ μὲ ἀριστερὰ ὑπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ τῶν δύο ψαλτῶν στὴν ἑρμηνεία.

Τὸ τὶ θὰ γίνει, ἄς τὸ δοῦνε αὐτοὶ ποὺ ἀκοῦν ἐκεῖ μέσα στὸ ναό.

Καὶ δὲν λέω ποιὸ εἶναι τὸ καλύτερο, γιατὶ αὐτὸ δὲν ἔχει σημασία. Ἁπλὰ ἀπέχουν πολὺ μεταξύ τους καὶ εἶναι ἐμφανές.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)

Ἁπλὰ ἀπέχουν πολὺ μεταξύ τους καὶ εἶναι ἐμφανές.

Δεν απέχουν και πολύ, συνάδελφε αγαπητέ.

Εμφανές είναι ότι η κάποια μικρή διαφοροποίηση είναι συμβατή και ευλογημένη. Πάντοτε υπήρχε και πάντοτε θα υπάρχει.

Η πολύ μεγάλη ψαλτική εμπειρία/άνεση, η αυστηρή τήρηση χρονικής αγωγής και η άρτια απόδοση των διαστηματικών αποστάσεων της εκάστοτε ηχολογίας του Τοποτηρητού εμπνέει και διεγείρει όλο και περισσότερο τον αξιώτατο και καλλιφωνότατο Άρχοντα Δομέστικο, του οποίου η απόδοση συνεχώς βελτιώνεται.

Μην ξεχνάς ότι τα μέλη που ακούς από τον δεύτερο ΠΡΩΤΗ φορά τα ψάλλει στον Πατριαρχικό Ναό...

Εγώ οσφρίζομαι κιόλας καλό κλίμα μεταξύ των χορών κι αυτό αξιώνει περαιτέρω τα ακούσματα, που -δεν αντιλέγεις φαντάζομαι- είναι εξαιρετικά, χωρίς να μπαίνουμε σε ανώφελες συγκρίσεις -όπως είπες σωστά.

Καταλαβαίνω, βέβαια, τις μόνιμες αντιρρήσεις σου (που δεν συμμερίζομαι για πολλούς λόγους) τονίζοντας έτι μίαν πως προϊόντος του χρόνου ο Τοποτηρητής θα αποκτήσει γνησιότατο πατριαρχικόν ύφος (ήδη μετοχετεύει αυτό επί πολύ) πολλά διδασκόμενος από τον Δομέστικο, ο δε Δομέστικος θα μείνει κι αυτός στην ιστορία ως ένας από τους πιο χαρισματικούς Άρχοντες Λαμπαδαρίους της Μ.τ.Χ.Ε.
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος

Καὶ δὲν λέω ποιὸ εἶναι τὸ καλύτερο

Ουτε εγω :)

Ἁπλὰ ἀπέχουν πολὺ μεταξύ τους καὶ εἶναι ἐμφανές.

Αυτο που ακουσα μου χτυπησε απο την πλευρα της αισθητικης. Ο ενας κανει ενα πραγμα και ο αλλος το αλλο.
 

emakris

Μέλος
Αυτο που ακουσα μου χτυπησε απο την πλευρα της αισθητικης. Ο ενας κανει ενα πραγμα και ο αλλος το αλλο.

Μάλλον δεν θα συνεννοήθηκαν προηγουμένως. Ο ένας τα ψάλλει με ελεύθερο ρυθμό ("χύμα") και ο άλλος με σταθερό ("ειρμολογικά"). Στη μία περίπτωση υπάρχει σταθερός ρυθμικός παλμός, στην άλλη όχι. Και τα δύο συναντώνται στην παράδοση (δεν υπάρχει "σωστό" και "λάθος"), αλλά καλό θα είναι να υπάρχει ομοιομορφία εντός του ναού.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Μάλλον δεν θα συνεννοήθηκαν προηγουμένως. Ο ένας τα ψάλλει με ελεύθερο ρυθμό ("χύμα") και ο άλλος με σταθερό ("ειρμολογικά"). Στη μία περίπτωση υπάρχει σταθερός ρυθμικός παλμός, στην άλλη όχι. Και τα δύο συναντώνται στην παράδοση (δεν υπάρχει "σωστό" και "λάθος"), αλλά καλό θα είναι να υπάρχει ομοιομορφία εντός του ναού.

Αυτο εννουσα ακριβως :) Αλλα ειναι πραγματι αποριας αξιον γιατι δεν εχει γινει συνεννοηση σε αυτο το πολυ απλο πραγμα μετα τοσες ακολουθιες; (ο κ. Νεοχωριτης ψαλλει εν Φαναρι απο τον Σαββατο του Λαζαρου αν δεν απατωμαι) :confused:
 

Mpanelas Mixail

Μέλος

Χωρὶς νὰ μπῶ σὲ λεπτομέρειες, ἀρκετὲς ἔχουμε πεῖ ἄλλωστε ἐδῶ καὶ καιρό, πάντως δεξιὰ μὲ ἀριστερὰ ὑπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ τῶν δύο ψαλτῶν στὴν ἑρμηνεία.

Τὸ τὶ θὰ γίνει, ἄς τὸ δοῦνε αὐτοὶ ποὺ ἀκοῦν ἐκεῖ μέσα στὸ ναό.

Καὶ δὲν λέω ποιὸ εἶναι τὸ καλύτερο, γιατὶ αὐτὸ δὲν ἔχει σημασία. Ἁπλὰ ἀπέχουν πολὺ μεταξύ τους καὶ εἶναι ἐμφανές.

και απεχουν και εχει σημασια .Το μεγα χασμα ειναι γεγονος .Διαστηματα ; Χρονος ; Εκφραση ; Απο οπου και να το δεις. . .
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ουτε εγω :)

Αυτο που ακουσα μου χτυπησε απο την πλευρα της αισθητικης. Ο ενας κανει ενα πραγμα και ο αλλος το αλλο.

Μάλλον δεν θα συνεννοήθηκαν προηγουμένως. Ο ένας τα ψάλλει με ελεύθερο ρυθμό ("χύμα") και ο άλλος με σταθερό ("ειρμολογικά"). Στη μία περίπτωση υπάρχει σταθερός ρυθμικός παλμός, στην άλλη όχι. Και τα δύο συναντώνται στην παράδοση (δεν υπάρχει "σωστό" και "λάθος"), αλλά καλό θα είναι να υπάρχει ομοιομορφία εντός του ναού.

Αυτο εννουσα ακριβως :) Αλλα ειναι πραγματι αποριας αξιον γιατι δεν εχει γινει συνεννοηση σε αυτο το πολυ απλο πραγμα μετα τοσες ακολουθιες; (ο κ. Νεοχωριτης ψαλλει εν Φαναρι απο τον Σαββατο του Λαζαρου αν δεν απατωμαι) :confused:

και απεχουν και εχει σημασια .Το μεγα χασμα ειναι γεγονος .Διαστηματα ; Χρονος ; Εκφραση ; Απο οπου και να το δεις. . .
Σὰ νὰ θριαμβολογεῖς μοῦ φαίνεται. Δηλαδὴ τὸ θέμα σου εἶναι ποιὸς εἶναι ὁ καλύτερος; Ὁ Φλοῖκος ἢ ὁ Νεοχωρίτης;

Λυποῦμαι πάντως ποὺ διαπιστώνεις μέγα χάσμα. Αὐτὸ εἶναι ποὺ θὰ προκαλέσει τὰ προβλήματα, κι ἀπ' ὅτι φαίνεται ὑπάρχει πρόβλημα συνεννόησης, ὥστε νὰ μὴν μποροῦν νὰ ποῦν τὸν ν΄ ψαλμό μὲ τὸν ἴδιο ἢ τουλάχιστον παρόμοιο τρόπο.

Κι ἐρωτῶ. Ποιὸς ἀπὸ τοὺς δύο κατὰ τὴ γνώμη σου νὰ συμβιβαστεῖ; Αὺτὸς ποὺ ἔμαθε στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο ἢ αὐτὸς ποὺ προσκλήθηκε καὶ ἦλθε ἀπ' ἔξω στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο;

Διαφορετικὰ ἄν τὸ μέγα χάσμα ποὺ ἀναφέρεις συνεχιστεῖ, ἢ λαμπαδάριο θὰ ψάξουν ἢ τοποτηρητή.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)

[...] Σὰ νὰ θριαμβολογεῖς μοῦ φαίνεται. [...]


Είναι προφανές ότι ο συνάδελφος, παρακινούμενος από ευχάριστο συναισθηματισμό, εκφράζει την επιδοκιμασία του στην άρτια ψαλτική παρουσία του Τοποτηρητού της Πρωτοψαλτίας στην Μ.τ.Χ.Ε.

Φυσικά, εκφράσεις όπως η παρακάτω:

Καλη χώνεψη:D:D:D

απορρέουν μάλλον ως έκφραση του θυμικού, και προσωπικά δεν παρεξηγώ.

Και προχωρώντας ο ίδιος στο παρακάτω σχόλιο:

και απεχουν και εχει σημασια .Το μεγα χασμα ειναι γεγονος .Διαστηματα ; Χρονος ; Εκφραση ; Απο οπου και να το δεις. . .

διατυπώνει προφανώς την άποψη (ας με διορθώσει αν τον ερμηνεύω λάθος) πως τα ψαλτικά του κ. Παναγιώτη Νεοχωρίτη είναι κάτι ουράνιο, ενώ οι υπόλοιποι είμεθα γήινοι και χαμερπείς.

Κατά την δική μου εκτίμηση, τα ακούσματα από τους πατριαρχικούς χορούς είναι άριστα:

• Ο Άρχων Δομέστικος, πορευόμενος ως εδιδάχθη, αποδίδει τα μέλη με τον στόμφο του Λ. Αστέρη, που από άλλους παρομοιάστηκε και ως ίδιον του πατριαρχικού ύφους.

• Ο μαθητής του Ελευθερίου Γεωργιάδου Τοποτηρητής ψάλλει κι αυτός ως εδιδάχθη: ιεροπρεπώς, κατανυκτικώς, λιτώς, χωρίς περιττές εξάρσεις. Μελετημένος ικανότατα, με ηδύμολπη φωνή και με άριστη χρονική αγωγή στα μαθήματα, έχει ήδη ψάλλει πολλές ώρες στο πατριαρχικό αναλόγιο με ελάχιστα ψεγάδια, πλησιάζοντας ολοένα την ουσία του πατριαρχικού ύφους, όπως έχει περιγραφεί πιστότατα και εύστοχα από γνωστό ρέκτη και μελετητή αυτού στην παρακάτω διατύπωση:

Με τα δεδομένα αυτά το πατριαρχικό μουσικό ύφος που διαμορφώθηκε και διατηρείται ζωντανό ως σήμερα διακρίνεται για το ηγεμονικό πράγματι και επίσημο, ταυτόχρονα όμως το λιτό και απέριττο, το ιεροπρεπές, το κατανυκτικό, με βαθειά και πλούσια πνευματικότητα, το στιβαρό, το εύρυθμο, χωρίς περιττές εμφάσεις και δεξιοτεχνικά τεχνάσματα. Και τούτο γιατί η μελωδία στον Πατριαρχικό ναό αποσκοπεί κυρίως στην περισυλλογή και στην κατάνυξη.

Οι κάποιες όποιες διαφοροποιήσεις είναι ευλογημένες και υπήρχαν πάντοτε και θα υπάρχουν πάντοτε. Σοφή πάντοτε και η ετεροδιδασκαλία. Άλλωστε αμφότεροι διατηρούν μεταξύ των άριστο κλίμα, απόρροια αυτό του εξαιρέτου ήθους των.

Επομένως, διατυπώσεις όπως:


[...] Αὐτὸ εἶναι ποὺ θὰ προκαλέσει τὰ προβλήματα, κι ἀπ' ὅτι φαίνεται ὑπάρχει πρόβλημα συνεννόησης [...]

νομίζω προδίδουν μάλλον έντονο συναισθηματισμό, ο οποίος πρέπει να αποφεύγεται ένθεν κακείθεν.
 
Last edited:

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
Καλά... δεν μου λέτε; Πεντηκοστός είναι αυτός από το δεξιό αναλόγιο;

Λυπάμαι...

Απόστολος
 

Mpanelas Mixail

Μέλος







Σὰ νὰ θριαμβολογεῖς μοῦ φαίνεται. Δηλαδὴ τὸ θέμα σου εἶναι ποιὸς εἶναι ὁ καλύτερος; Ὁ Φλοῖκος ἢ ὁ Νεοχωρίτης;

Λυποῦμαι πάντως ποὺ διαπιστώνεις μέγα χάσμα. Αὐτὸ εἶναι ποὺ θὰ προκαλέσει τὰ προβλήματα, κι ἀπ' ὅτι φαίνεται ὑπάρχει πρόβλημα συνεννόησης, ὥστε νὰ μὴν μποροῦν νὰ ποῦν τὸν ν΄ ψαλμό μὲ τὸν ἴδιο ἢ τουλάχιστον παρόμοιο τρόπο.

Κι ἐρωτῶ. Ποιὸς ἀπὸ τοὺς δύο κατὰ τὴ γνώμη σου νὰ συμβιβαστεῖ; Αὺτὸς ποὺ ἔμαθε στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο ἢ αὐτὸς ποὺ προσκλήθηκε καὶ ἦλθε ἀπ' ἔξω στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο;

Διαφορετικὰ ἄν τὸ μέγα χάσμα ποὺ ἀναφέρεις συνεχιστεῖ, ἢ λαμπαδάριο θὰ ψάξουν ἢ τοποτηρητή.

Αντιθετως θλιβομαι.ποιος δεν θα ηθελε να υπαρχει ισοροπια.
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλω να σχολιάζω άλλο, με έχει κουράσει το θέμα και πιστεύω ότι έχει κουράσει και πολλούς άλλους.
Μάλλον αυτή θα είναι και η τελευταία φορά που λέω κάτι σχετικό, διότι στο κάτω-κάτω της γραφής, όπως είπε και ο σεβαστός Πατήρ, "έχουν γνώση οι φύλακες".
Ξεκίνησα να ακούσω τα ηχητικά, αρχικά από τον Ν' Ψαλμό... μόλις άκουσα την αρχή του Πεντηκοστού, δεν πήγα παρακάτω, το έκλεισα, δεν ήθελα να ακούσω κάτι άλλο, να πω την αλήθεια αρχικά απογοητεύτηκα.
Κατόπιν, μετά από λίγο επανήλθα, άκουσα το "Πάσα Πνοή" και τα υπόλοιπα ψαλλόμενα.
Ο Τοποτηρητής είναι ένας άριστος τεχνικά και φωνητικά ψάλτης, ο οποίος έχει το δικό του προσωπικό ύφος.
Το θέμα είναι ότι ορισμένα ψαλλόμενα διαφέρουν από αυτά που ψάλλονται κατά παράδοση στον Π. Ναό (τουλάχιστον όπως τα έχουμε ακούσει καταγεγραμμένα).
Και φυσικά πιστεύω ότι αυτό είναι μια συνειδητή επιλογή, αλλά γιατί;
δεν μπορώ να πω αν αυτό είναι καλό ή κακό, όπως έχω ξαναπεί αυτοί ίσως ξέρουν καλύτερα, αλλά όπως τον ακούω αυτή τη στιγμή δεν ακολουθεί (σε κάποια τουλάχιστον) την παράδοση των προκατόχων του.
Δεν το λέω ως κάτι σίγουρα αρνητικό, διότι δεν γνωρίζω. Μπορεί και εύχομαι το μέλλον να τον (τους) δικαιώσει.
Συνεπώς δεν είμαι de facto αρνητικός απέναντι στον Τοποτηρητή, απλά κάποια πράγματα τα ακούω με απορία και αν πεισθώ, ίσως και με μια διάθεση μαθητείας.
Αυτά και μάλλον δεν θα ξαναπώ τίποτα, αρκετά νομίζω έχουν ειπωθεί για το θέμα.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Το θεμα του ν΄ ψαλμου εχει συζητηθει κατα καιρους.

Εδω η εκτελεση του Γ. Μιχαλακη.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Γράφεται σάν μέλος καί ψάλλεται σάν μέλος μέ χρόνο ανάλογα τόν κόσμο πού πρέπει νά ἀσπαστεῖ, ἀλλά πάντα μέ χρόνο.
Παραθέτω,
Στανίτσας Δανιηλίδης 1963
Νερατζῆς
Πρίγγος Στανίτσας
Κακουλίδης Γ
Σύρκας
Αστέρης - Χαριτίδης 1999
Στανίτσας 196χ (ἐκτός Πατριαρχείου)
Στά δύο τοῦ Στανίτσα βλέπουμε καί τήν διαφορά ἐντός κι ἐκτός Πατριαρχείου.
 

Attachments

  • 50os diaforoi.mp3
    3.8 MB · Views: 43

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ακουσατε εδω πρωτα τον Στ. Τσολακιδη, μετα τον Στανιτσα με τον Δανιηλιδη εδω και συγκρινετε το ψαλσιμο του κ. Νεοχωριτη με το ψαλσιμο του κ. Φλοικου.
Καμία σχέση! Και το συντηρητικότερο και συνοπτικότερο των Στανίτσα-Δανιηλίδη δεν είναι τόσο άχρωμο.
Γνωριζει καποιος στο "πασα πνοη αινεσατω τον Κυριον", ποια γραμη εκτελειται?
Απ οσο ξερω, ουτε του Πετρου ειναι, ουτε του Ιωαννου, ουτε του Πριγγου.
Ευχαριστω.
Έλα ντε;
ἄκουε πολλά said:
Δεν απέχουν και πολύ, συνάδελφε αγαπητέ.
Δε διαφωνώ. Το θέμα δεν είναι πόσο διαφέρουν μεταξύ τους αλλά σε σχέση με το παλαιότερο άκουσμα, όποιας εποχής και να ψάξετε...
ἄκουε πολλά said:
Μην ξεχνάς ότι τα μέλη που ακούς από τον δεύτερο ΠΡΩΤΗ φορά τα ψάλλει στον Πατριαρχικό Ναό...
Νομίζω πως από το 2000 μέχρι το 2014 είναι Β' Δομέστιχος. Στο Πατριαρχείο δε, πολύ περισσότερο...
ἄκουε πολλά said:
Καταλαβαίνω, βέβαια, τις μόνιμες αντιρρήσεις σου (που δεν συμμερίζομαι για πολλούς λόγους) τονίζοντας έτι μίαν πως προϊόντος του χρόνου ο Τοποτηρητής θα αποκτήσει γνησιότατο πατριαρχικόν ύφος (ήδη μετοχετεύει αυτό επί πολύ) πολλά διδασκόμενος από τον Δομέστικο, ο δε Δομέστικος θα μείνει κι αυτός στην ιστορία ως ένας από τους πιο χαρισματικούς Άρχοντες Λαμπαδαρίους της Μ.τ.Χ.Ε.
Εγώ πάλι βλέπω ότι όλο και περισσότερο αποκλίνει, σε δραματικά πλέον στάδια, μη σεβόμενος τις παραδόσεις του χώρου, τις οποίες μπορεί ευκολότατα να αναζητήσει σε ακούσματα και καταγραφές των τελευταίων πατριαρχικών.
Μάλλον δεν θα συνεννοήθηκαν προηγουμένως. Ο ένας τα ψάλλει με ελεύθερο ρυθμό ("χύμα") και ο άλλος με σταθερό ("ειρμολογικά"). Στη μία περίπτωση υπάρχει σταθερός ρυθμικός παλμός, στην άλλη όχι. Και τα δύο συναντώνται στην παράδοση (δεν υπάρχει "σωστό" και "λάθος"), αλλά καλό θα είναι να υπάρχει ομοιομορφία εντός του ναού.
Συναντώνται μαζί στην παράδοση; Και στην περίπτωση του "ειρμολογικού", συναντώνται έτσι ακριβώς;
ἄκουε πολλά said:
Ο μαθητής του Ελευθερίου Γεωργιάδου Τοποτηρητής ψάλλει κι αυτός ως εδιδάχθη: ιεροπρεπώς, κατανυκτικώς, λιτώς, χωρίς περιττές εξάρσεις.
Ακούστε πώς τα έλεγε ο Ελευθέριος Γεωργιάδης με το χορό του, για να πάψει να επαναλαμβάνεται αυτή η ανόητη καραμέλα. Έτσι ακριβώς το λέγαμε ΚΑΘΕ Κυριακή.
View attachment Χορός Ελευθερίου Γεωργιάδου - Ο Ν' Ψαλμός 18-1-2004.mp3
Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλω να σχολιάζω άλλο, με έχει κουράσει το θέμα και πιστεύω ότι έχει κουράσει και πολλούς άλλους.
Μάλλον αυτή θα είναι και η τελευταία φορά που λέω κάτι σχετικό, διότι στο κάτω-κάτω της γραφής, όπως είπε και ο σεβαστός Πατήρ, "έχουν γνώση οι φύλακες".
Δυστυχώς, αυτό θέλουν μάλλον. Κι εγώ κουράστηκα να γράφω. Κουράστηκαν και όλοι να διαβάζουν τις αντιδράσεις μας. Κάποια στιγμή ο θόρυβος θα καταλαγιάσει και το πράγμα θα έχει γίνει γαργάρα, η δε παράδοση του Πατριαρχείου θα αναζητείται μόνο σε παλαιές εγγραφές ως κάτι το νεκρό και μουσειακό...
 
Last edited:

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
η δε παράδοση του Πατριαρχείου θα αναζητείται μόνο σε παλαιές εγγραφές ως κάτι το νεκρό και μουσειακό...

Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτό δεν θα γίνει ποτέ.

Και αυτό ΟΧΙ επειδή ο Π. Νεοχωρίτης θα αποκτήσει "γνησιότατο πατριαρχικό ύφος".
 
Status
Not open for further replies.
Top