Αγίου Αχιλλίου 2016

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
δεξιά βλέπω 7-8 άτομα...
αριστερά διακρίνω καμιά 15αριά άτομα...
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
δεξιά βλέπω 7-8 άτομα...
αριστερά διακρίνω καμιά 15αριά άτομα...
Εντούτοις, ακούγονται μόνο οι διευθύνοντες τα Αναλόγια....................
Χαρακτηριστικό φαινόμενο, των Αναλογίων, ειδικά στις Ι. Πανηγύρεις, στο οποίο θα πρέπει κάποτε να δώσουμε "χορωδιακή λύση".........

Υ.Γ.: τη μισή ένταση φωνής εάν "έβγαζαν" και ταυτόχρονα αξιοποιούσαν όλα τα μέλη των χορών, το ακουστικό αποτέλεσμα, κατά τη γνώμη μου, θα ήταν "Θεσπέσιο"..............
:wink:
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ποιός ψάλλει ἀριστερά;

Τώρα Σὲ τὸν ἀναβαλλόμενον δεξιά. Σταθερή δύναμις Ἀποστόλης Θεοχάρης!​
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Εντούτοις, ακούγονται μόνο οι διευθύνοντες τα Αναλόγια....................
Χαρακτηριστικό φαινόμενο, των Αναλογίων, ειδικά στις Ι. Πανηγύρεις, στο οποίο θα πρέπει κάποτε να δώσουμε "χορωδιακή λύση".........

Υ.Γ.: τη μισή ένταση φωνής εάν "έβγαζαν" και ταυτόχρονα αξιοποιούσαν όλα τα μέλη των χορών, το ακουστικό αποτέλεσμα, κατά τη γνώμη μου, θα ήταν "Θεσπέσιο"..............
:wink:

μα δεν βλέπεις ότι τα έχουν στους 10 πόντους;;; κ ανάσα να πάρουν, θα ακουστούν...
οι υπόλοιποι.......................
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Εντούτοις, ακούγονται μόνο οι διευθύνοντες τα Αναλόγια....................

Χαρακτηριστικό φαινόμενο, των Αναλογίων, ειδικά στις Ι. Πανηγύρεις, στο οποίο θα πρέπει κάποτε να δώσουμε "χορωδιακή λύση".........



Επ' αυτού, από αρνητική προσωπική εμπειρία, έχω να πώ ότι επειδή συμβαίνει σε πανηγύρεις να ανεβαίνουν στο αναλόγιο ένα πλήθος γνωστών και λιγότερο γνωστών, που δεν είναι όλοι επαρκείς γνώστες της βυζ. μουσικής, η μόνη λύση για να "σωθεί" το αποτέλεσμα, είναι να το πάρει επάνω του ο εκάστοτε πρωτοψάλτης, αφήνοντας λίγα περιθώρια στους περιστασιακούς βοηθούς.
Εάν βέβαια πρόκειται για οργανωμένο χορό, με πρόβες, τότε αλλάζει....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Εντούτοις, ακούγονται μόνο οι διευθύνοντες τα Αναλόγια....................
Χαρακτηριστικό φαινόμενο, των Αναλογίων, ειδικά στις Ι. Πανηγύρεις, στο οποίο θα πρέπει κάποτε να δώσουμε "χορωδιακή λύση".........

Υ.Γ.: τη μισή ένταση φωνής εάν "έβγαζαν" και ταυτόχρονα αξιοποιούσαν όλα τα μέλη των χορών, το ακουστικό αποτέλεσμα, κατά τη γνώμη μου, θα ήταν "Θεσπέσιο"..............
:wink:
Χαρακτηριστικό γνώρισμα όχι μόνο των πανηγύρεων αλλά και όλου του ενιαυτού!!!!!! Αρέσκονται οι πρώτοι (Πρωτοψάλτες) των αναλογίων να έχουν το μικρόφωνο στο στόμα τους, ανεξαρτήτως του πόσοι (οι γλάστρες δηλαδή) είναι δίπλα τους. Μήπως αυτό είναι ......... αδυναμία διευθύνσεως του αναλογίου; Καλή ερώτηση.......!!!!! για να την απαντήσουν οι ειδικοί επί των χορωδιών (Χοράρχες και μουσικοδιδάσκαλοι). Και πάλι όμως οι προαναφερόμενοι (Πρωτοψάλτες με το μικρόφωνο στο στόμα), θα πουν ότι φοβούνται μήπως ακουστεί κάποια παραφωνία. Αυτά από έναν λάτρη της χορωδιακής ψαλμωδίας.
 
Επ' αυτού, από αρνητική προσωπική εμπειρία, έχω να πώ ότι επειδή συμβαίνει σε πανηγύρεις να ανεβαίνουν στο αναλόγιο ένα πλήθος γνωστών και λιγότερο γνωστών, που δεν είναι όλοι επαρκείς γνώστες της βυζ. μουσικής, η μόνη λύση για να "σωθεί" το αποτέλεσμα, είναι να το πάρει επάνω του ο εκάστοτε πρωτοψάλτης, αφήνοντας λίγα περιθώρια στους περιστασιακούς βοηθούς.
Εάν βέβαια πρόκειται για οργανωμένο χορό, με πρόβες, τότε αλλάζει....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Αν μου επιτρέπεται, δεν νομίζω ότι στα αναλόγια Μητροπολιτικών Ναών ανεβαίνουν ειδικά στις πανηγύρεις (αλλά και όλο το χρόνο) ψάλτες οι οποίοι δεν γνωρίζουν Βυζαντινή Μουσική!!!!! Στην χειρότερη των περιπτώσεων θα είναι μαθητές των Πρωτοψαλτών, αλλά τις περισσότερες φορές είναι ψάλτες και μάλιστα Πρωτοψάλτες άλλων ενοριών τον πόλεων. Οπότε μπορούν πιστεύω να κάνουν ένα χορό στα αναλόγια και να ψάλλουν χορωδιακά, αρκεί ο Πρωτοψάλτης του αναλογίου να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος (φυλλάδες και για τους υπόλοιπους), γιατί αλλιώς δεν έχουμε χορό ψαλτών!!!!!!
 

aposto

Παλαιό Μέλος
Πατερα Μαξιμε σ ευχαριστω πολυ για τα καλα λογια.
Στο Σε τον αναβαλλομενον συμψαλλουμε ολοι μαζι με το δασκαλο δηλαδη δεν κανει κανεις κατι απο μονος του περαν τα σολο που σταματαγαμε για να πει ο Μεγαλος Κυριαζης.Πολλα μπραβο σε ολους.
Αριστερα ψαλλει ο κ.Θεοδοσης ο οποιος ειναι Πρωτοψαλτης στον Ι.Ν Αναληψεως Λαρισης.
Αριστερος ψαλτης απο εδω κ στο εξης θα ειναι π μαθητης του δασκαλου ΑΛΕΞΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Καλημερα σε ολους απο Αγ.Αχιλλιο κ σημερα.
 
Επ' αυτού, από αρνητική προσωπική εμπειρία, έχω να πώ ότι επειδή συμβαίνει σε πανηγύρεις να ανεβαίνουν στο αναλόγιο ένα πλήθος γνωστών και λιγότερο γνωστών, που δεν είναι όλοι επαρκείς γνώστες της βυζ. μουσικής, η μόνη λύση για να "σωθεί" το αποτέλεσμα, είναι να το πάρει επάνω του ο εκάστοτε πρωτοψάλτης, αφήνοντας λίγα περιθώρια στους περιστασιακούς βοηθούς.
Εάν βέβαια πρόκειται για οργανωμένο χορό, με πρόβες, τότε αλλάζει....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Συμφωνώ απολύτως.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Πατερα Μαξιμε σ ευχαριστω πολυ για τα καλα λογια.
Στο Σε τον αναβαλλομενον συμψαλλουμε ολοι μαζι με το δασκαλο δηλαδη δεν κανει κανεις κατι απο μονος του περαν τα σολο που σταματαγαμε για να πει ο Μεγαλος Κυριαζης.Πολλα μπραβο σε ολους.
Αριστερα ψαλλει ο κ.Θεοδοσης ο οποιος ειναι Πρωτοψαλτης στον Ι.Ν Αναληψεως Λαρισης.
Αριστερος ψαλτης απο εδω κ στο εξης θα ειναι π μαθητης του δασκαλου ΑΛΕΞΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Καλημερα σε ολους απο Αγ.Αχιλλιο κ σημερα.
Νά εἶσαι καλά Ἀποστόλη! Εἶσαι εὐγενής καί καλό παιδί!

ΥΓ. Ἄδικο αὐτά πού γράφτηκαν γιά «ἄκουσμα ἑνός». Ἄκουγα ἀπό ράδιο ἀπό ἀνοιξαντάρια μέχρι νά πάω σπίτι μου ἀπό τό ναό, καί μετά ἔβλεπα. Καί ἀπό τά δύο ψαλτήρια ἀκουγόντουσαν πολλοί. Ἐντός τοῦ ναοῦ σίγουρα θά ἀκουγόντουσαν πιό πολλοί.


 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Νά εἶσαι καλά Ἀποστόλη! Εἶσαι εὐγενής καί καλό παιδί!

ΥΓ. Ἄδικο αὐτά πού γράφτηκαν γιά «ἄκουσμα ἑνός». Ἄκουγα ἀπό ράδιο ἀπό ἀνοιξαντάρια μέχρι νά πάω σπίτι μου ἀπό τό ναό, καί μετά ἔβλεπα. Καί ἀπό τά δύο ψαλτήρια ἀκουγόντουσαν πολλοί. Ἐντός τοῦ ναοῦ σίγουρα θά ἀκουγόντουσαν πιό πολλοί.



εξαιρετικά ευγενής θα έλεγα, σύμφωνα μ' αυτά που άκουγα εγώ (απ τα εσπέρια του αγίου μεχρι τέλος).
θα μου επιτρέψετε πάτερ, να σημειώσω τα εξής για το θέμα της "αδικίας":
1) στο δεξιό αναλόγιο ΠΡΑΓΜΑΤΙ ακουγόταν όλοι (με τα καλά τους [ Αποστόλης = συνέχιζε απτόητος όταν "έκοβε" ο κος Δασκαλουδης] και τα κακά τους [ κάποιος πεταγόταν στο "σε τον αναβαλλομενον"]. μόνο εκεί όπου ήθελε να ψάλλει μόνος του ακουγόταν μόνο ο κος Δασκαλούδης.
2) στον αριστερό χορό ακουγόταν κυρίως ο επικεφαλής-χοράρχης.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
2) στον αριστερό χορό ακουγόταν κυρίως ο επικεφαλής-χοράρχης.
Ἄρα συμφωνοῦμε. Κι ἔγραψα ὅτι «Ἐντός τοῦ ναοῦ σίγουρα θά ἀκουγόντουσαν πιό πολλοί».
Ἐμεῖς δέν (πρέπει νά) πιστεύουμε στήν ἰσότητα τῶν φωνῶν, ὅπως στίς τετράφωνες χορωδίες στύλ Πολυκράτη, οὔτε τῶν βυζαντινῶν στίς συναυλίες, πού ὁ χοράρχης δέν ψάλλει, ἀλλά μόνον διευθύνει. Ἐμεῖς πιστεύουμε στήν ὑπερίσχυση τοῦ πρώτου ὡς «κριαριοῦ», ὅπως συνιστᾶ Ἰ. Θ. Σακελλαρίδης.

 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Ἄρα συμφωνοῦμε. Κι ἔγραψα ὅτι «Ἐντός τοῦ ναοῦ σίγουρα θά ἀκουγόντουσαν πιό πολλοί».
Ἐμεῖς δέν (πρέπει νά) πιστεύουμε στήν ἰσότητα τῶν φωνῶν, ὅπως στίς τετράφωνες χορωδίες στύλ Πολυκράτη, οὔτε τῶν βυζαντινῶν στίς συναυλίες, πού ὁ χοράρχης δέν ψάλλει, ἀλλά μόνον διευθύνει. Ἐμεῖς πιστεύουμε στήν ὑπερίσχυση τοῦ πρώτου ὡς «κριαριοῦ», ὅπως συνιστᾶ Ἰ. Θ. Σακελλαρίδης.


βασικά συμφωνούμε σε γενικές γραμμές. Απλά απάντησα στον όρο "αδικία" διότι μου φάνηκε κάπως τραβηγμένος και ήθελα να τον αμβλύνω λίγο...

για το χορωδιακό ψάλσιμο (ψαλμώδηση) έχω λίγο διαφορετικότερη άποψη (δεν την έβγαλα εγώ, αλλά την ασπάστηκα). Κάπου διάβασα σε αφήγηση Πολίτη ψάλτη ή Πατριαρχικού (ας με διορθώσουν οι επαΐοντες) ότι αν σε μια χορωδία ξεχωρίζεις τον Α΄ ή τον Β΄, τότε κάτι χωλαίνει και πρέπει να τραβήξει κάποιος μπροστά...

Μ΄ άρεσε το "κριάρι". Στα μέρη μου λέγεται "γκισέμι" αυτός που τραβά μπροστά...
 
Last edited:

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
εξαιρετικά ευγενής θα έλεγα, σύμφωνα μ' αυτά που άκουγα εγώ (απ τα εσπέρια του αγίου μεχρι τέλος).
θα μου επιτρέψετε πάτερ, να σημειώσω τα εξής για το θέμα της "αδικίας":
1) στο δεξιό αναλόγιο ΠΡΑΓΜΑΤΙ ακουγόταν όλοι (με τα καλά τους [ Αποστόλης = συνέχιζε απτόητος όταν "έκοβε" ο κος Δασκαλουδης] και τα κακά τους [ κάποιος πεταγόταν στο "σε τον αναβαλλομενον"]. μόνο εκεί όπου ήθελε να ψάλλει μόνος του ακουγόταν μόνο ο κος Δασκαλούδης.
2) στον αριστερό χορό ακουγόταν κυρίως ο επικεφαλής-χοράρχης.

Στο αριστερό ακουγόταν μόνο ο Κ. Θεοδόσης Διαμάντης διότι είχαν μόνο ένα μικρόφωνο! Το δεύτερο θα λέγαμε υπήρχε χωρίς να υπάρχει, οπότε..
Ελπίζω να λυθεί κάποια στιγμή αυτό το θέμα με τις μικροφωνικές, οι οποίες ειδικά αριστερά είναι σχεδόν ανύπαρκτες (σε ποιότητα και απόδοση).
 

anagnostis 12

Νέο μέλος
Ὄχι Καὶ νῦν ἀπολυτικίων (ἀριστεροί) Σὲ τήν μεσιτεύσασαν:confused::eek::mad::(

Από τυπικό έσκιζαν κείνη τη μέρα.. καλύτερα που δεν είπαν "ταις μυροφόροις..." γιατί και τ άλλα αναστάσιμα τα είπαν του Μ. Σαββάτου, δηλαδή μισά.(προφανώς είχαν μπροστά το μουσικό βιβλίο καθότι έψαλλαν το " Σε τον αναβαλλόμενον").Δεν το γράφω ως τυπικάρης, ούτε επειδή με πείραξε, αλλά πήρα αφορμή από το μήνυμά σας. Καλό είναι να προσέχουμε και να τηρούμε το τυπικό και την τάξη. Ειναι πολύ φρόνιμο να τα επισημαίνετε.
 
Top