Πατριαρχική Ψαλτική παράδοση - ύφος και κλασικά μέλη (επίκαιρο άρθρο εκ του ΟΦΕΛΠ)

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
[...] ύφος που έχει τις ρίζες του στον Πατριαρχικό Ναό.

Πολύ ωραία...

Πώς θα ονομάζατε αυτό το ύφος, αν όχι πατριαρχικό, για να ισχύει ότι:

[...]ο Πρίγγος και ο Παναγιωτίδης ήταν οι δύο ψάλτες που μεταλαμπάδευσαν το Πατριαρχικό Ύφος στη Θεσσαλονίκη!
 
Last edited:

Δημήτρης Ποθητός

Παλαιό Μέλος
ἄκουε πολλά said:
Πολύ ωραία...

Πώς θα ονομάζατε αυτό το ύφος, αν όχι πατριαρχικό, για να ισχύει ότι:

Αγαπητέ ἄκουε πολλά, λάλει καίρια,

Αφήνω σε εσάς την τιμή αλλά και την ικανοποίηση να ονοματίσετε όπως θέλετε το ύφος. Καθώς αισθάνομαι λίγο σα να περνώ από διαγωνισμό γνώσεων και εσείς να είσαστε στο ρόλο του εξεταστή, δεν θα συνεχίσω στο δρόμο που εσείς θέλετε.

Σας ανάλυσα τι αισθάνθηκα σαν μουσικός ακούγοντας την ηχογράφιση. Όλα τα άλλα περιττεύουν. Ἀλλωστε τα πάντα είναι υποκειμενικά αγαπητέ, και η άποψή μου και ή άποψή σας.

Η ίδια η ζωή και η δύσκολη καθημερινότητα έχουν σημαντικότερα πράγματα προς επίλυση και ασχολία.

Α, με την ευκαιρία. Σήμερα είναι και του Θωμά, ξέρετε, του αποστόλου που δεν πειθόταν με τίποτα... Λίγο σημαδιακό, ε, δε νομίζετε;

Καλή σας νύχτα!
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Αγαπητέ ἄκουε πολλά, λάλει καίρια,

Αφήνω σε εσάς την τιμή αλλά και την ικανοποίηση να ονοματίσετε όπως θέλετε το ύφος.

Πατριαρχικόν δεν το ονομάσατε πάντως, είδα (και απόρησα) ...

παρά το ότι:

το μέλος τόσο εξαίρετα ερμηνεύει ο κάποτε κανόναρχος του Ιακώβου Ναυπλιώτη, επί εννέα έτη στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι, μαθητής του Γεωργίου Πρωγάκη και Λαμπαδάριος του Κωνσταντίνου Πρίγγου στην Υπαπαντή.

και παρ' ότι έχουμε, όπως πολύ σωστά αναφέρατε:

Σωστότατα διαστήματα, ερμηνεία ρέουσα και ουσιαστική, καθαρότατη άρθρωση.

καθώς και:

Μετάβαση στα διαστήματα με γλυκύτητα αλλά και σθένος μουσικό!

Προέκυψε, επίσης, (κατά τα λεγόμενά σας) ότι δεν πρόκειται για:

το ύφος της Κωνσταντινουπόλεως το εγγύτερο στο Πατριαρχείο, και ιδίως του Αστέρη.

αλλά για:

ύφος που έχει τις ρίζες του στον Πατριαρχικό Ναό.

και όχι, φυσικά, για:

Πατριαρχικόν Ύφος!

[...] που κακά τα ψέμματα είναι η κορωνίδα της ψαλτικής τέχνης και ότι το πιό γνήσιο και μεγαλειώδες η τέχνη αυτή έχει προσφέρει και επιδείξει.


Η ακριβολογία, όταν δεν εξικνείται σε σχολαστικισμό, είναι προτέρημα. Είναι λεπτές οι διακρίσεις, βέβαια.

Και μέχρι στιγμής, φαίνεται πως υπάρχει ακριβολογία (για το τι δεν είναι πατριαρχικόν ύφος) που φυσικά δεν εξικνείται σε σχολαστικισμό.


Αγαπητέ ἄκουε πολλά, λάλει καίρια,
Καθώς αισθάνομαι λίγο σα να περνώ από διαγωνισμό γνώσεων και εσείς να είσαστε στο ρόλο του εξεταστή, δεν θα συνεχίσω στο δρόμο που εσείς θέλετε.

Έτσι βλέπετε εσείς τον πολιτισμένο διάλογο;


Ἀλλωστε τα πάντα είναι υποκειμενικά αγαπητέ, και η άποψή μου και ή άποψή σας.

Τα πάντα υποκειμενικά, άρα και αυτό;

Το ανωτέρο ηχητικό δείγμα είναι όντως αποκαλυπτικό. Διακρίνεται εμφανέστατα η διαφορά ύφους και φυσικά η διαφορά ψαλτικής παραδόσεως. Μακάρι να τα καταφέρει ο κύριος Νεοχωρἰτης (εξαίρετος φυσικά ψάλτης) να "μπολιασθεί" με το Πατριαρχικό ύφος, θα χρειαστεί καιρός. Κι ας ελπίσουμε ειλικρινά πως δεν θα σπάσει, αλλοιωθεί και εντέλει χαθεί η μακραίωνη, πολύτιμη και σημαντικότατη συνέχεια του Πατριαρχικού ύφους.


που γράψατε για την ηχογράφηση αυτή;

https://www.youtube.com/watch?v=6nyfu3sE5eA


Προφανώς, να υποθέσω...


Η ίδια η ζωή και η δύσκολη καθημερινότητα έχουν σημαντικότερα πράγματα προς επίλυση και ασχολία.

Σίγουρα, αλλά εδώ είναι φόρουμ περιορισμένης θεματολογίας!


Α, με την ευκαιρία. Σήμερα είναι και του Θωμά, ξέρετε, του αποστόλου που δεν πειθόταν με τίποτα... Λίγο σημαδιακό, ε, δε νομίζετε;

Μη βιάζεστε τόσο να ξημερώσει!

και το πρωί προσπαθήστε να ψάλετε με το ύφος που γνωρίζετε καλύτερα, και σίγουρα δεν είναι το:

ύφος που έχει τις ρίζες του στον Πατριαρχικό Ναό.

και φυσικά ούτε το:

Πατριαρχικόν Ύφος!

Ποιο είναι αυτό; Αφήνω σε εσάς

την τιμή αλλά και την ικανοποίηση


να το ονοματίσετε όπως θέλετε...

όπως και το ύφος στα παρατιθέμενα ηχητικά

- Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου 1.mp3
- Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου 2.WMA


Καλή σας νύχτα!

Επίσης!
 

Attachments

  • Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου 1.mp3
    4.6 MB · Views: 23
  • Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου 2.WMA
    722.5 KB · Views: 12
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αγαπητέ Δημήτρη !
Χριστός Ανεστη και χρόνια πολλα .
Μου προκαλεί εντύπωση (και έκπληξη θα έλεγα ) η συμμετοχή σου στην κουβέντα αυτή ,με τόσο ζήλο και ένταση .
Πριν ακριβώς απο δυο χρόνια ,δηλωνες αρχάριος στην βυζαντινή μουσική και αναζητούσες αναλόγιο να παρακολουθείς .
Αν και εχεις μουσικό υπόβαθρο μεγάλο (εισαι κατ επάγγελμα μουσικός και εχεις σπουδές στην Ευρωπαϊκή μουσική ) με την Βυζαντινή μουσική ασχολήθηκες πολυ όψιμα .
Όπως και άλλοι βέβαια .
Η ένσταση μου ειναι πως μπορούν άνθρωποι οι οποίοι ακόμη δεν έχουν αναπτύξει οι ίδιοι ψαλτικο ύφος (το όποιο ύφος ,δεν εχει σημασία ) να έχουν άποψη και να κρίνουν με επιστημονική ακρίβεια και δεινότητα με ύφος μαλιστα "υπεράνω " ανθρώπους οι οποίοι διακονούν το αναλόγιο παιδιόθεν και η ψαλτική για αυτούς ειναι "βιωματική "
Ειναι τρόπος και στάση ζωής .
Πιστεύω πως ειναι λεπτό το θέμα και άπτεται εκτός της "αισθητικής " του καθενός και της επιστημονικής του κατάρτισης ,στο ήθος αλλα κυρίως στην διάκριση που πρέπει να έχουμε σε τόσο ευαίσθητα θέματα .
Καλη συνέχεια .

Συνάδελφε, γιατὶ ἀντιδρᾶς ἔτσι μὲ προσωπικὸ σχόλιο γιὰ τὸν ἕτερο συνάδελφο; Ἐπειδὴ ἔγραψε κάτι μὲ τὸ οποῖο διαφωνεῖς;

Καὶ τὶ θὰ πεῖ ἐπιστημονικὴ κατάρτιση στὸ φορουμ; Ὁ καθεὶς ποὺθεωρεῖ πω]ς συνεισφέρεισ τὴν κουβέντα μπορεῖ καὶ διακιοῦται νὰ συμμετέχει, δὲν εἴμαστε πανεπιστημιακὸ ἀμφιθέατρο καὶ κανεὶς δὲν ἀποκλείεται.

Ἀκόμι κι ἄν δὲν ἔχει ἀναπτύξει ψαλτικὸ ὕφος, δὲν εἶναι ἀρκετὸ νὰ ψάχνει καὶ νὰ προσπαθεῖ νὰ ἀναπτύξει;

Ὅσο γιὰ τοὺς παιδιόθεν ὑπηρετοῦντας δὲν σημαίνει τίποτε. Στὸ φορουμ οἱ πάντες καὶ τὰ πάντα κρίνονται καὶ σχολιάζονται, ἑντὸς τῶν κανόνων πάντα. Κανεὶς δὲν ἔχει ἀσυλία, κανεὶς δὲν ξεφεύγει καὶ κανεὶς δὲν χειραγωγεῖται ἐδῶ μέσα.

Ευαίσθητα θέματα δὲν ὑπάρχουν. Καὶ στὴν περίπτωσή μας, περὶ τοῦ κ. Νεοχωρίτη καὶ τοῦ ὕφους του, ἰσχύει τὸ ἴδιο. Δημοσίως ψάλλει δοκιμαζόμενος για]τὸ ὕφος του, δημοσίως κρίνεται. Φυσικὰ ἁρμίδιοι εἶνια αὐτοὶ ποὺ τὸν κάλεσαν καὶ αὺτοὶ ἔχουν τὸν ἀποφασιστικὸ ρόλο, ἐμεῖς σχολιάζουμε τὴν δημόσια ἐμφάνιση. Τί νομίζατε ὅλοι οἱ ἔνθερμοι ὑποστηρικτές του, πὼς μπορεῖτε μὲ καταφυγὴ σὲ συναισθηματισμοὺς περὶ «ἤθους», ξενυχτιῶν στὸ κασετόφωνο, νὰ σταματήσετε τὴν ἀντίθετη ἄποψη; Αὐτὰ μπορεῖ νὰ δουλεύουν σὲ συγκεκριμένους κύκλους, ὅπου περισσεύει ἡ «εὐσέβεια» καὶ τὸ «ἦθος», δὲν ἀνήκουμε ὅλοι ὅμως σ' αὐτούς.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αγαπητέ ἄκουε πολλά, λάλει καίρια,

Αφήνω σε εσάς την τιμή αλλά και την ικανοποίηση να ονοματίσετε όπως θέλετε το ύφος. Καθώς αισθάνομαι λίγο σα να περνώ από διαγωνισμό γνώσεων και εσείς να είσαστε στο ρόλο του εξεταστή, δεν θα συνεχίσω στο δρόμο που εσείς θέλετε.

Σας ανάλυσα τι αισθάνθηκα σαν μουσικός ακούγοντας την ηχογράφιση. Όλα τα άλλα περιττεύουν. Ἀλλωστε τα πάντα είναι υποκειμενικά αγαπητέ, και η άποψή μου και ή άποψή σας.

Η ίδια η ζωή και η δύσκολη καθημερινότητα έχουν σημαντικότερα πράγματα προς επίλυση και ασχολία.

Α, με την ευκαιρία. Σήμερα είναι και του Θωμά, ξέρετε, του αποστόλου που δεν πειθόταν με τίποτα... Λίγο σημαδιακό, ε, δε νομίζετε;

Καλή σας νύχτα!

Συνάδελφε, μὴν ἀνησυχεῖς ...

«Ἄλλος» περνὰ ἀπὸ διαγωνισμὸ καὶ μάλιστα ἐνώπιον πολυπληθοῦς κοινοῦ, ἰκανὸ μέρος τοῦ ὁποίου ΞΕΡΕΙ τὶ ἀκούει καὶ καὶ τὶ ΔΕΝ ἀκούει, πρό πάντων.

Ἄλλωστε ἀέρας χαρακτηρίζεται τὸ πατριαρχικὸ ὕφος, πότε φεύγει πότε ἔρχεται, πότε φυσᾶ πότε πέφτει, ὅπως θέλουμε γίνεται, σχέτος «χαρταετός» γιὰ πέταμα.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα καὶ περὶ στοιχείων, ποὺ ἀναμασοῦν οἱ ἐπιζητοῦντες τὴν γνῶσιν, ἄς ψάξουν στὸ Ψαλτολόγιο, τεράστιος ἀριθμὸς μηνυμάτων καὶ ἠχογραφήσεων ὑπάρχει, ἄς ἐντρυφήσουν, ἄς κατανοήσουν κι ἄς προσέλθουν πάλι. Ἡ συζήτηση περὶ πατριαρχικοῦ ὕφους δὲν ξεκίνησε τώρα, οπως καὶ τὸ πατριαρχικὸ ὕδος ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΑ ΤΩΡΑ, ὅσο κι ἄν τὸ ἐπιθυμοῦν συγκεκριμένοι.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)


Συνάδελφε, μὴν ἀνησυχεῖς ...


Μα δεν ανησυχεί ο συνάδελφος... τον βλέπεις.

Του είναι περιττές αυτές οι συμβουλές.



«Ἄλλος»

Μήπως καλύτερα «άλλοι»;




ἰκανὸ μέρος τοῦ ὁποίου ΞΕΡΕΙ τὶ ἀκούει καὶ καὶ τὶ ΔΕΝ ἀκούει, πρό πάντων.

Ακριβώς...




Ἄλλωστε ἀέρας χαρακτηρίζεται τὸ πατριαρχικὸ ὕφος, πότε φεύγει πότε ἔρχεται, πότε φυσᾶ πότε πέφτει, ὅπως θέλουμε γίνεται, σχέτος «χαρταετός» γιὰ πέταμα.

Αυτό σε βόλεψε, αυτό έγραψες...

Άκου τα ηχητικά που παρατέθηκαν πιο πάνω (τρία εις τον αριθμό) και πες μας στο ίδιο μέλος:
- με τι ύφος ψάλλει ο Παναγιωτίδης (ο μαθητής του Ναυπλιώτη),
- με τι ύφος ψάλλει ο Στανίτσας (ο μαθητής του Πρίγγου),
- με τι ύφος ψάλλει ο Νεοχωρίτης (ο μαθητής του Γεωργιάδη).

Αλλ' ακόμη κι αν δεν το κάνεις, η εγγύτητα του Νεοχωρίτη στο Πατριαρχικόν ύφος δεν κρύβεται με τίποτα. Είτε το καταλαβαίνεις, είτε όχι.



Όσο γι' αυτό που έγραψες:


Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα καὶ περὶ στοιχείων, ποὺ ἀναμασοῦν οἱ ἐπιζητοῦντες τὴν γνῶσιν, ἄς ψάξουν στὸ Ψαλτολόγιο, τεράστιος ἀριθμὸς μηνυμάτων καὶ ἠχογραφήσεων ὑπάρχει, ἄς ἐντρυφήσουν, ἄς κατανοήσουν κι ἄς προσέλθουν πάλι.


Το πρόβλημα δεν είναι σ' αυτούς που συνεχώς μελετούν και ερευνούν.

Το πρόβλημα είναι σ' εκείνους που νομίζουν ότι τα έμαθαν όλα και μάλιστα δυστυχώς κάνουν και τον... δάσκαλο στους υπολοίπους (άλλος τον Ραββί).


Οπότε στήριζε καλύτερα τον κ. Φλοίκο για την θέση της Πρωτοψαλτίας διατυπώνοντας την αντίθεσή σου με την Μ.τ.Χ.Ε., όπως ήδη κάνεις επιτυχημένα, και μην προσπαθείς να διδάξεις κιόλας πατριαρχικόν ύφος μια που αυτό διδάσκεται μόνο από πατριαρχικούς ψάλτες και ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ.
 
Last edited:

Δημήτρης Ποθητός

Παλαιό Μέλος
ἄκουε πολλά said:
Πατριαρχικόν δεν το ονομάσατε πάντως, είδα (και απόρησα) ...

παρά το ότι:



και παρ' ότι έχουμε, όπως πολύ σωστά αναφέρατε:



καθώς και:



Προέκυψε, επίσης, (κατά τα λεγόμενά σας) ότι δεν πρόκειται για:



αλλά για:



και όχι, φυσικά, για:








Και μέχρι στιγμής, φαίνεται πως υπάρχει ακριβολογία (για το τι δεν είναι πατριαρχικόν ύφος) που φυσικά δεν εξικνείται σε σχολαστικισμό.




Έτσι βλέπετε εσείς τον πολιτισμένο διάλογο;




Τα πάντα υποκειμενικά, άρα και αυτό;




που γράψατε για την ηχογράφηση αυτή;

https://www.youtube.com/watch?v=6nyfu3sE5eA


Προφανώς, να υποθέσω...




Σίγουρα, αλλά εδώ είναι φόρουμ περιορισμένης θεματολογίας!




Μη βιάζεστε τόσο να ξημερώσει!

και το πρωί προσπαθήστε να ψάλετε με το ύφος που γνωρίζετε καλύτερα, και σίγουρα δεν είναι το:



και φυσικά ούτε το:



Ποιο είναι αυτό; Αφήνω σε εσάς




να το ονοματίσετε όπως θέλετε...

όπως και το ύφος στα παρατιθέμενα ηχητικά

- Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου 1.mp3
- Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου 2.WMA




Επίσης!

Καλή σας ημέρα,

Καθώς ο Παναγιωτίδης ήταν λάτρης του σκακιού και δεινός σκακιστής και καθώς εσείς αγαπητέ μου αρέσκεστε σε αναλύσεις οι οποίες πολύ μου θυμίζουν σκακιστικές αναλύσεις παρτίδων ή σκακιστικών συνθέσεων, σας επισυνάπτω μία σκακιστική σύνθεση προς ανάλυση και λύση. Σίγουρα ο Παναγιωτίδης θα την εμελετούσε με πολύ χαρά!

Και έτσι το αγαπητό μας φόρουμ δεν θα είναι φόρουμ περιορισμένης θεματολογίας.

Καλή σας ημέρα και καλή και ευλογημένη συνέχεια!


Παίζει ο λευκός και κάνει ματ σε δύο κινήσεις.
 

Attachments

  • study9.jpg
    study9.jpg
    28.3 KB · Views: 3

extra

Παλαιό Μέλος
Καλή σας ημέρα,

Καθώς ο Παναγιωτίδης ήταν λάτρης του σκακιού και δεινός σκακιστής και καθώς εσείς αγαπητέ μου αρέσκεστε σε αναλύσεις οι οποίες πολύ μου θυμίζουν σκακιστικές αναλύσεις παρτίδων ή σκακιστικών συνθέσεων, σας επισυνάπτω μία σκακιστική σύνθεση προς ανάλυση και λύση. Σίγουρα ο Παναγιωτίδης θα την εμελετούσε με πολύ χαρά!

Και έτσι το αγαπητό μας φόρουμ δεν θα είναι φόρουμ περιορισμένης θεματολογίας.

Καλή σας ημέρα και καλή και ευλογημένη συνέχεια!


Παίζει ο λευκός και κάνει ματ σε δύο κινήσεις.
Δημήτριε μου τι ασχολείσαι;έπεσα και εγώ στην παγίδα των ..μεγάλων μουσικοδιδασκάλων και ποιό το όφελος;ού με πείσεις κάν με πείσεις!!δεν ανέχονται ετέραν γνώμην ούτε και από συναδέλφους που υπηρετούν 35ετια το αναλόγιον ,κατακεραυνώνουν και λοιδωρούν πάντας τους εναντίους !!Αλλά ,ούτοι εν <<άρμασιν και εν ίπποις>>ημείς όμως εν ονόματι Κυρίου του Θεού μεγαλυνθησόμεθα!!
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Δημήτριε μου τι ασχολείσαι;έπεσα και εγώ στην παγίδα των ..μεγάλων μουσικοδιδασκάλων και ποιό το όφελος;ού με πείσεις κάν με πείσεις!!δεν ανέχονται ετέραν γνώμην ούτε και από συναδέλφους που υπηρετούν 35ετια το αναλόγιον ,κατακεραυνώνουν και λοιδωρούν πάντας τους εναντίους !!Αλλά ,ούτοι εν <<άρμασιν και εν ίπποις>>ημείς όμως εν ονόματι Κυρίου του Θεού μεγαλυνθησόμεθα!!

Συνάδελφε, δίδαξέ μας κι εσύ περί του πατριαρχικού ύφους να πάει το θέμα στα Ψαλτικά ευτράπελα!!

Για τα υπόλοιπα, ουδέν σχόλιον.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Καλή σας ημέρα,

Καθώς ο Παναγιωτίδης ήταν λάτρης του σκακιού και δεινός σκακιστής και καθώς εσείς αγαπητέ μου αρέσκεστε σε αναλύσεις οι οποίες πολύ μου θυμίζουν σκακιστικές αναλύσεις παρτίδων ή σκακιστικών συνθέσεων, σας επισυνάπτω μία σκακιστική σύνθεση προς ανάλυση και λύση. Σίγουρα ο Παναγιωτίδης θα την εμελετούσε με πολύ χαρά!

Και έτσι το αγαπητό μας φόρουμ δεν θα είναι φόρουμ περιορισμένης θεματολογίας.

Καλή σας ημέρα και καλή και ευλογημένη συνέχεια!


Παίζει ο λευκός και κάνει ματ σε δύο κινήσεις.



Οι εν Φαναρίω άγιοι πατέρες τα γνωρίζουν πολύ καλά και αυτά. Αλλιώς θα τον αποκάλεσαν.

δ.


Σίγουρα τα γνωρίζουν πολύ καλά, και όχι μόνο αυτά, και άλλα πολλά...
 

Mpanelas Mixail

Μέλος




«Ἄλλος» περνὰ ἀπὸ διαγωνισμὸ καὶ μάλιστα ἐνώπιον πολυπληθοῦς κοινοῦ, ἰκανὸ μέρος τοῦ ὁποίου ΞΕΡΕΙ τὶ ἀκούει καὶ καὶ τὶ ΔΕΝ ἀκούει, πρό πάντων

Εχετε μπερδέψει το αναλόγιο του πατριαρχείου. Με το voice.Ας το χωνέψετε πως ο Π.Ν. Δεν εκλήθη να ψάλλει δοκιμαστικα οπως αφηνεται να αιωρείται , αλλά ΜΟΝΙΜΑ. Είναι άλλο το να κρίνεται ο πρωτοψάλτης όπως ο οποιοσδήποτε ψάλτης (ελευθερία γνώμης) και άλλο το να κρίνεται αν θα μείνει ή θα φύγει. Το δεύτερο θα ήταν αυτό που θα θελατε, χωρίς να έχει σχέση με την πραγματικότητα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ἄκουε πολλά said:
...


Οπότε στήριζε καλύτερα τον κ. Φλοίκο για την θέση της Πρωτοψαλτίας διατυπώνοντας την αντίθεσή σου με την Μ.τ.Χ.Ε., όπως ήδη κάνεις επιτυχημένα, και μην προσπαθείς να διδάξεις κιόλας πατριαρχικόν ύφος μια που αυτό διδάσκεται μόνο από πατριαρχικούς ψάλτες και ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ.

Καὶ βέβαια ὑποστηρίζω τὴν ἐπιλογη τοῦ Α΄ δομεστίκου γιὰ τὴν θέση τοῦ Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου, τοῦ τελευταίου μαθητοῦ τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου καὶ τοῦ ὕφους του.

Ἒγὼ δὲν διδάσκω τίποτε καὶ σὲ κανέναν, μόνον προσφέρω ἀντίλογο ὑποστηρίζοντας τὴν παραπάνω ἄποψή μου.

Σοῦ ἔχω ἐπισημάνει πὼς ΟΤΑΝ καὶ ΑΝ τὸ Πατριαρχεῖο ἀνακοινώσει τὸν διορισμὸ τοῦ κ. Νεοχωρίτη ὡς Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου, τότε θὰ λυθεῖ τὸ θέμα. Ὅσο δοκιμάζεται, τότε συζητᾶμε ... ὅσο κι ἄν δὲν ἀρέσει στοὺς εὐσεβεὶς ὁπαδούς.
Εχετε μπερδέψει το αναλόγιο του πατριαρχείου. Με το voice.Ας το χωνέψετε πως ο Π.Ν. Δεν εκλήθη να ψάλλει δοκιμαστικα οπως αφηνεται να αιωρείται , αλλά ΜΟΝΙΜΑ. Είναι άλλο το να κρίνεται ο πρωτοψάλτης όπως ο οποιοσδήποτε ψάλτης (ελευθερία γνώμης) και άλλο το να κρίνεται αν θα μείνει ή θα φύγει. Το δεύτερο θα ήταν αυτό που θα θελατε, χωρίς να έχει σχέση με την πραγματικότητα.

Ἐφ' ὅσον ἐκλήθη νὰ ψάλλει μόνιμα, ποιὸς εἶναι ὁ τίτλος του, Δομέστικος, Λαμπαδάριος, Ἄρχων, προσκληθείς, τοποτηρητής; Τί;

Κρίνεται ὡς ὑποψήφιος καὶ ὄχι ὡς Ἄρχων Πρωτοψάλτης τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας. Τὸν τίτλο διατηρεῖ νομίζω ἀκόμη ὁ κ. Ἀστέρης, λίγος σεβασμὸς δὲν βλάπτει ... ἁλλὰ ὁ «ὁπαδισμὸς» ποῦ νὰ τὸν βρεῖ;

Ὅ,τι νὰ 'ναι, ἀρκεῖ νὰ «πανυγυριστεῖ» ἡ νίκη τοῦ ἑρχομένου; Ποιοὶ ἔχουν μετατρέψει σὲ XFactor, τὴν πρόσκληση τοῦ κ. Νεοχωρίτη, εἶναι φανερό. Ὅταν λοιπὸν καὶ ἑὰν «νικήσει», «κατατροπώνοντας» τοὺς «ἄλλους» μπορεῖτε νὰ ἐξέλθετε μαζικῶς εὶς τὰ ρύμας καὶ τὰ πλατείας, ὅπως διαδηλώσετε τὴν ἰκανοποίησή σας διὰ τὸν «θρίαμβον».

Συνεπῶς, ἄς ἐνεργήσει σύντομα ἡ ἁρμόδια πατριαρχικὴ ἀρχὴ νὰ τὸν ἀνακηρύξει Ἄρχοντα, ἐφ' ὅσον τὸ ἀποφάσισε, μὴν ταλαιπωρεῖται ὁ ἄνθρωπος καὶ στενοχωροῦνται οἱ «ὁπαδοὶ» μὲ τὴν ... καθυστέρηση.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)


Καὶ βέβαια ὑποστηρίζω τὴν ἐπιλογη τοῦ Α΄ δομεστίκου γιὰ τὴν θέση τοῦ Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου, τοῦ τελευταίου μαθητοῦ τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου καὶ τοῦ ὕφους του.

Ἒγὼ δὲν διδάσκω τίποτε καὶ σὲ κανέναν, μόνον προσφέρω ἀντίλογο ὑποστηρίζοντας τὴν παραπάνω ἄποψή μου.

Σοῦ ἔχω ἐπισημάνει πὼς ΟΤΑΝ καὶ ΑΝ τὸ Πατριαρχεῖο ἀνακοινώσει τὸν διορισμὸ τοῦ κ. Νεοχωρίτη ὡς Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου, τότε θὰ λυθεῖ τὸ θέμα. Ὅσο δοκιμάζεται, τότε συζητᾶμε ... ὅσο κι ἄν δὲν ἀρέσει στοὺς εὐσεβεὶς ὁπαδούς.


Ἐφ' ὅσον ἐκλήθη νὰ ψάλλει μόνιμα, ποιὸς εἶναι ὁ τίτλος του, Δομέστικος, Λαμπαδάριος, Ἄρχων, προσκληθείς, τοποτηρητής; Τί;

Κρίνεται ὡς ὑποψήφιος καὶ ὄχι ὡς Ἄρχων Πρωτοψάλτης τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας. Τὸν τίτλο διατηρεῖ νομίζω ἀκόμη ὁ κ. Ἀστέρης, λίγος σεβασμὸς δὲν βλάπτει ... ἁλλὰ ὁ «ὁπαδισμὸς» ποῦ νὰ τὸν βρεῖ;

Ὅ,τι νὰ 'ναι, ἀρκεῖ νὰ «πανυγυριστεῖ» ἡ νίκη τοῦ ἑρχομένου; Ποιοὶ ἔχουν μετατρέψει σὲ XFactor, τὴν πρόσκληση τοῦ κ. Νεοχωρίτη, εἶναι φανερό. Ὅταν λοιπὸν καὶ ἑὰν «νικήσει», «κατατροπώνοντας» τοὺς «ἄλλους» μπορεῖτε νὰ ἐξέλθετε μαζικῶς εὶς τὰ ρύμας καὶ τὰ πλατείας, ὅπως διαδηλώσετε τὴν ἰκανοποίησή σας διὰ τὸν «θρίαμβον».

Συνεπῶς, ἄς ἐνεργήσει σύντομα ἡ ἁρμόδια πατριαρχικὴ ἀρχὴ νὰ τὸν ἀνακηρύξει Ἄρχοντα, ἐφ' ὅσον τὸ ἀποφάσισε, μὴν ταλαιπωρεῖται ὁ ἄνθρωπος καὶ στενοχωροῦνται οἱ «ὁπαδοὶ» μὲ τὴν ... καθυστέρηση.



Καλά, άρχισες πάλι τα περί οπαδισμού;

Μιλάς για νικητές και χαμένους. Πολύ θλιβερό.

Εσύ κοντεύεις να ανεμίσεις φλάμπουρο με τον κ. Φλοίκο και κόπτεσαι με τον έτερο συνάδελφο που υποστηρίζει θερμά τον δάσκαλό του;

Εγώ πάντως σου επεσήμανα:

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΠΑΔΟΣ ΚΑΝΕΝΟΣ.

Στηρίζω απλώς την Μεγάλη Εκκλησία στις επιλογές της.


Αν θέλεις να μιλάς για πατριαρχικόν ύφος, επίσης, θα ήθελα να μου εξηγήσεις ποια ακριβώς είναι η διαφορά μεταξύ του αρχείου:

Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου 1 και του αρχείου
Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου 2.

Καθώς και να μου πεις με τι ύφος ψάλλει το Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου ο, μαθητής του Ναυπλιώτου, Παναγιωτίδης, αν έχουμε δηλ. πατριαρχικόν ύφος ή υγιή μίμηση αυτού...



Και τέλος πάντων, βλέπω τα βάζεις και με τον ΟΦΕΛΠ... που άλλοτε εκθείαζες!


Συνάδελφε, μήπως εσύ τελικά έχεις φορέσει εμφάνιση οπαδού και συνθηματολογείς συνέχεια προσπαθώντας να αποδείξεις την θνησιγένεια του πατριαρχικού ύφους!


Κατάλαβέ το, επιτέλους:

Το πατριαρχικό ύφος δεν σβήνει όσο εκφράζει την ψαλτική τέχνη.

Όσο υπάρχει ψαλτική τέχνη θα υπάρχει και πατριαρχικόν ύφος.


Κατάλαβέ το, επιτέλους.

Δεν μπορεί να παύσει να υφίσταται η ψαλτική τέχνη και να συνεχίσει να υφίσταται το πατριαρχικόν ύφος μόνο του!

Ούτε μπορεί να παύσει να υφίσταται το πατριαρχικόν ύφος και να συνεχίσει να υφίσταται η ψαλτική τέχνη μόνη της!


Σε κάθε περίπτωση, η ακρόαση ηχητικών βοηθά να εξαχθούν συμπεράσματα!

Κόπιασε, λοιπόν!

Η επανάληψη μήτηρ μαθήσεως...
 

Attachments

  • Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου 2.WMA
    722.5 KB · Views: 20
  • Άγιος, Άγιος Μ. Βασιλείου 1.mp3
    4.6 MB · Views: 16
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ἄκουε πολλά said:
Καλά, άρχισες πάλι τα περί οπαδισμού;

Μιλάς για νικητές και χαμένους. Πολύ θλιβερό.

Εσύ κοντεύεις να ανεμίσεις φλάμπουρο με τον κ. Φλοίκο και κόπτεσαι με τον έτερο συνάδελφο που υποστηρίζει θερμά τον δάσκαλό του;

Γιατὶ νὰ μὴντὸ κάνω; Ἐγὼ ὑπερασπίζομαι συνάδελφο ψάλτη δυνατό, μαθητή τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου, μὲ ἐκτίμηση ἀπὸ τὸ πατριαρχικὸ ψαλτικὸ περιβάλλον, ἀφοῦ τοῦ ἐδόθη από αὐτὸ ὁ τίτλος τοῦ Α΄Δομεστίκου, πολίτη καὶ ἄνθρωπο μεγαλωμένο στὸ Πατριαρχεῖο καὶ στὴν Πόλη. ΑΛΛΑ δὲν ἔχω ἄλλη σχέση μαζί του, καμία ἀπολύτως, ἁπλὰ τὸν θεωρῶ σχεδὸν ἔτοιμο νὰ ἀναλάβει τὴν πρωτοψαλτία, γνωρίζει τὸν πατριαρχικὸ ναό, γνωρίζει καὶ κατέχει τὸ πατριαρχικό ὕφος σπουδάζοντάς το στὴν πηγή, ζωντανὰ δίπλα σ' αὐτοὺς ποὺ τὸ κατέχουν, τὸ ἐξάσκησε κατ' εὐθείαν καὶ τὸ ἐξασκεῖ ἀκόμη, διδασκαλία δὲν χρειάζεται ἀπὸ ... δομεστίκους, μόνο νὰ τοῦ δοθεῖ ἡ εὐκαιρία.

Ὁ ἕτερος συνάδελφος ἔχει -ὅπως λέτε- σχέση μαθητείας με τὸν δάσκαλό του καὶ -ἀνθρωπίνως- ἐπιθυμεῖ νὰ τὸν ἀκούει στὸ Πατριαρχεῖο, στερούμενος ἀντικειμενικότητας ὅτι ὁ κ. Νεοχωρίτης θέλει καιρὸ γιὰ νὰ θητεύσει στὸ πατριαρχεῖο, ἐνῶ ὁ Φλοῖκος ἔχει ΗΔΗ θητεύσει.

...

ἄκουε πολλά said:
Και τέλος πάντων, βλέπω τα βάζεις και με τον ΟΦΕΛΠ... που άλλοτε εκθείαζες!

Γιατὶ νὰ μὴν τὸ κάνω; Ὅταν διαπιστώνω στροφὴ, τὸ σημειώνω κιόλας. Ὅταν βλέπω κάτι θετικὸ, τὸ ἐκθειάζω. Ἄλλωστε πολλὰ πράγματα, ξεκινοῦν καὶ καταλήγουν ἀλλιῶς, δὲν εἶναι κακό, ὅπως δὲν εἶναι λάθος νὰ ἔχει κανεὶς ἄποψη. Λάθος εἶναι νὰ ἔχει καὶ νὰ προκύπτει αὐτό, ἀλλὰ νὰ ἰσχυρίζεται πὼς δὲν ἔχει ἄποψη, λὲς καὶ δὲν ξέρουμε ἀνάγνωση. Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα, ὄταν συσταθεῖ Ὅμιλος Φίλων Νικηφόρου Ἠθικοῦ, θὰ κάνουμε λομπινγκ γιὰ νὰ ψάλλονται τὰ ἔργα του σ' ὅλη τὴν χριστιανοσύνη καὶ θὰ προβάλουμε τὸν πρωτοψάλτη, ποὺ ψάλλει ὅ,τι ὑπάρχει ἀπὸ Ἠθικό καθ' ἐκάστην ἡμέραν. Προτιμῶ τὸν Ἠθικὸ, ἐπειδὴ ἔχει ... ἦθος a priori.

ἄκουε πολλά said:
Συνάδελφε, μήπως εσύ τελικά έχεις φορέσει εμφάνιση οπαδού και συνθηματολογείς συνέχεια προσπαθώντας να αποδείξεις την θνησιγένεια του πατριαρχικού ύφους!

Μὲ ἀντιγυρίζεις τὸν χαρακτηρισμὸ, ΟΚ, ἄποψή σου. Ἡ θνησιμότητα βρίσκεται ante portas δυστυχῶς, ἀλλὰ ὀψόμεθα ...
ἄκουε πολλά said:
Κατάλαβέ το, επιτέλους:

Το πατριαρχικό ύφος δεν σβήνει όσο εκφράζει την ψαλτική τέχνη.

Όσο υπάρχει ψαλτική τέχνη θα υπάρχει και πατριαρχικόν ύφος.


Κατάλαβέ το, επιτέλους.

Δεν μπορεί να παύσει να υφίσταται η ψαλτική τέχνη και να συνεχίσει να υφίσταται το πατριαρχικόν ύφος μόνο του!

Ούτε μπορεί να παύσει να υφίσταται το πατριαρχικόν ύφος και να συνεχίσει να υφίσταται η ψαλτική τέχνη μόνη της!


Σε κάθε περίπτωση, η ακρόαση ηχητικών βοηθά να εξαχθούν συμπεράσματα!

Κόπιασε, λοιπόν!

Η επανάληψη μήτηρ μαθήσεως...

Ὠραῖο τὸ χιαστὶ σχήμα! Σήμερα ὁ καθεὶς δηλώνει ὅ,τι ὕφος θέλει, μόνο στὸ Πατριαρχεῖο ὅμως ὑπῆρχε ἡ ἀλυσίδα τῆς μαθητείας. Πέραν αὐτοῦ τὸ ἀγαπημένο μου σχήμα εἶναι ὁ τετράγωνος κύκλος, ποὺ ἔχετε σχεδιάσει ...

ΥΓ. Εὐχαριστῶ εἰλικρινῶς γιὰ τὰ ἠχητικά. Ὁ κόπος πάντα ἀξίζει εὐχαριστία.
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)



Ὠραῖο τὸ χιαστὶ σχήμα! Σήμερα ὁ καθεὶς δηλώνει ὅ,τι ὕφος θέλει, μόνο στὸ Πατριαρχεῖο ὅμως ὑπῆρχε ἡ ἀλυσίδα τῆς μαθητείας. Πέραν αὐτοῦ τὸ ἀγαπημένο μου σχήμα εἶναι ὁ τετράγωνος κύκλος, ποὺ ἔχετε σχεδιάσει ...

ΥΓ. Εὐχαριστῶ εἰλικρινῶς γιὰ τὰ ἠχητικά. Ὁ κόπος πάντα ἀξίζει εὐχαριστία.

Καρντάση, τά 'χεις δώσει όλα! Σε χαίρομαι!

Να είσαι καλά.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
ἄκουε πολλά said:
Θέλω να αποδείξω, λοιπόν, πως η παράδοση σήμερα μεταδίδεται μεν διά ζώσης, αλλά το «διά ζώσης» δεν σημαίνει στην εποχή μας μόνο την μαθητεία ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ.


Εγώ πάντως δεν περιμένω πως ο Νεοχωρίτης θα γίνει ο νέος... Ναυπλιώτης :) Κι όμως όντως εάν έχει διάθεση μπορεί να πάρει πολλά και από τις ηχογραφήσεις των πατριαρχικών. Ο γ. Δοσίθεος ο Κατουνακιώτης λ.χ. δεν μαθήτευσε σε κανένα πατριαρχικό, για μένα όμως είναι και αυτός της σχολής του Ναυπλιώτου... ίσως περισσότερα από τον σεβαστό Βασίλειο Εμμανουηλίδη :)
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Ο γ. Δοσιθέος ο Κατουνακιώτης λ.χ. δεν μαθήτευσε σε κανένα πατριαρχικό, για μένα όμως είναι και αυτός της σχολής του Ναυπλιώτου...

Φυσικά και είναι, με ύφος πατριαρχικότατον, ζηλευτόν.

Μα είναι γνωστό πως εμελέτησε στον μέγιστο βαθμό τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη μέσω των ηχητικών καταγραφών...

Το ύφος, λοιπόν, το πατριαρχικόν ΔΕΝ διδάσκεται μόνο επί του πατριαρχικού αναλογίου.

Η τεχνολογία σήμερα δίνει πολλές δυνατότητες και αναδιαμορφώνει εν πολλοίς την σημασία που είχε κάποτε η φράση: διά ζώσης.

Αλλά σίγουρα δεν χρειαζόμασταν παράδειγμα για να προκύψει το προφανώς ισχύον.


Να είστε καλά.
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ο γ. Δοσιθέος ο Κατουνακιώτης λ.χ. δεν μαθήτευσε σε κανένα πατριαρχικό,
Πώς το τεκμηριώνεις αυτό Shota; Γνωρίζεις από κάποια πηγή (που δεν μπόρεσα προσωπικά να εντοπίσω, μπορεί να έχεις και δίκιο) τον δάσκαλο ή τους δασκάλους του αειμνήστου γ. Δοσιθέου;

για μένα όμως είναι και αυτός της σχολής του Ναυπλιώτου...

Μμμμ...

ίσως περισσότερα από τον σεβαστό Βασίλειο Εμμανουηλίδη :)

Σαφώς ναι, και υπάρχει εμφανής λόγος...!
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
ἄκουε πολλά said:
Μα είναι γνωστό πως εμελέτησε στον μέγιστο βαθμό τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη μέσω των ηχητικών καταγραφών...

Μας δίνετε την πηγή σας και γι αυτό, παρακαλώ; Για πριν το 1960 όπου έχουμε ηχογραφήσεις του π. Δοσιθέου και βλέπουμε καθαρά το ήδη διαμορφωμένο του ύφος.

Το ύφος, λοιπόν, το πατριαρχικόν ΔΕΝ διδάσκεται μόνο επί του πατριαρχικού αναλογίου.
Οι ειδήμονες πάντως ομοφώνως υποστηρίζουν το αντίθετο.
Η τεχνολογία σήμερα δίνει πολλές δυνατότητες και αναδιαμορφώνει εν πολλοίς την σημασία που είχε κάποτε η φράση: διά ζώσης.

Μάλλον αυθαίρετο το συμπέρασμα. Στέκει ίσως "ιδεολογικά" αλλά από τεκμηρίωση πάσχει.

Αλλά σίγουρα δεν χρειαζόμασταν παράδειγμα για να προκύψει το προφανώς ισχύον.

Καθόλου μα καθόλου προφανές. Απεναντίας...!
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
Πώς το τεκμηριώνεις αυτό Shota; Γνωρίζεις από κάποια πηγή (που δεν μπόρεσα προσωπικά να εντοπίσω, μπορεί να έχεις και δίκιο) τον δάσκαλο ή τους δασκάλους του αειμνήστου γ. Δοσιθέου;

Φαινεται πως ο πρωτος δασκαλος του ηταν ο Μικρασιατης πρωτοψαλτης Σταυρος Σταυριδης. Βλ. εδω.
 
Top