Αποχαιρετισμός Παναγιώτη Νεοχωρίτη

haris1963

παλαιότατο μέλος
ἄκουε πολλά said:
Το πατριαρχικό ύφος επιλέγετε να το προσδιορίζετε στα χρόνια ενός μεσήλικα. Δεν είναι έτσι κ. Συμεωνίδη. Το πατριαρχικόν ύφος έχει ιστορία μακραίωνη. Αν επιθυμείτε να το χωρέσετε σε ένα μικρό κουβούκλιο 50 ετών, κάντε το.
και
Εδώ έχουμε μία γενίκευση μεγαλόπρεπη. Έχετε πάντως μία τάση να συμπεραίνετε επιταχύνοντας κάπως πρόχειρα την σκέψη σας. Δεν με εκφράζει αυτό που γράψατε και σας επιστρέφετε ως απαράδεκτο -όχι για από τον γράφοντα- αλλά από μία κυρία που την ονομάζουν Ευγένεια.
Το πρώτο αποδεικνύει το δεύτερο αγαπητέ. Με ή χωρίς την παρουσία της κυρίας που αναφέρετε και ο Ναυπλιώτης μεσήλιξ παρέδωσε στον Πρίγγο και ο Πρίγγος στον Στανίτσα επίσης, πάντα όμως υπήρξε παραλαβή & παράδοση, σήμερα δεν το βλέπω, είναι κακό που αγωνιώ;
Αλλά ο Ιωάννης και ο Πέτρος ο Πελοποννήσιος δεν θα φαντάζονταν ποτέ ότι μεταγενέστεροι πάσης φύσεως παρακαταθηκοφύλακες θα απέκλειαν τις συνθέσεις τους από τον ιστορικό Πατριαρχικό Ναό για να γίνει σεβαστή η ύστατη μουσική παράδοση. Δεν αυτοδιαψεύδομαι, λοιπόν. ;
Μα αυτό είναι η ζώσα παράδοση: η εξέλιξη των συνθέσεων όλων των παλαιοτέρων (όχι μόνο του Πέτρου και του Ιωάννη) στο σήμερα με τις διαφορετικές συνθήκες και ανάγκες του πολλές φορές. Και ο Ιωάννης διασκεύασε τον Πέτρο, δεν επικράτησε όμως η διασκευή αυτή και οι μεταγενέστεροι επέστρεψαν σε γραμμές πιο κοντά στο Αναστασιματάριο του Πέτρου (βλέπε αποτύπωση στο Αναστασιματάριο Πρίγγου). Σε καμιά περίπτωση όμως, τέτοιες αλλαγές δεν έγιναν βιαίως και με έξωθεν επεμβάσεις.

Τείνατε ολίγον την ευαίσθητη ακοή σας στα ψαλλόμενα του κ. Νεοχωρίτη. Ακούστε π.χ. την άψογη και συνεπή χρονική αγωγή του σε όλα τα ψαλτά του, ακούστε τα προτοφανούς ακριβείας διαστήματα, ακούστε την άνεση που αποδίδει τον άγια, διαπιστώστε τον σεβασμό σε συνθέσεις προγενεστέρων του, συμμετρήστε το μεγαλοπρεπές και σεμνοπρεπές, την απλότητα του ανδρός, την στάση του στο αναλόγιο.
Την έχω ήδη τείνει και για καθένα από αυτά που αναφέρετε (πλην της εμφάνισης - στάσης του ανδρός), όπως και για άλλα πολλά στοιχεία, (και έχω πολλές ενστάσεις για πατριαρχικό ύφος, επαναλαμβάνω) αλλά όπως σας είπα δεν θέλω να αναφερθώ λεπτομερώς, τουλάχιστον όχι τώρα. Ίσως στο μέλλον αν χρειαστεί.
Αν την συνεχή άρνηση του προφανούς (να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος προσαρμογής στον νέο πρωτοψάλτη) ελάμβαναν πιο νηφάλιες και ειρηνικές σκέψεις, θα εξασφαλιζόταν κατ΄ αρχήν μία ακόμη πιο ήπια συζήτηση. Πιστεύω πως θα το κάνετε εν συνεχεία. Θα βοηθήσει σημαντικά.
Ο νέος πρωτοψάλτης οπωσδήποτε θα έχει τον χρόνο του. Οι σκέψεις μου είναι και τώρα ειρηνικές και η συζήτηση επιθυμώ ειλικρινά, να είναι ήπια (αλλά όχι ανούσια).

Είναι δυνατόν να εμφανίζεται για πρώτη φορά στο πατριαρχικό αναλόγιο ψάλτης με τόσο μεγάλο ψαλτικό εκτόπισμα (που μόνο μύωψ δεν βλέπει), και να αντί να τον στεφανώσουμε με τις ευχές μας να προφητεύουμε πως θα μολύνει τα πατριαρχικά ακούσματα; Ο Νεοχωρίτης; που αφιέρωσε όλη του την ζωή να διδάξει στους μαθητές του την τάξη την πατριαρχική και να την εφαρμόσει μέχρι κεραίας στην Μητρόπολη Νεαπόλεως; Για να συνέλθουμε λίγο, λέω εγώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω το πώς εξασφαλίζουν όλα τα ανωτέρω, τη διαφύλαξη του πατριαρχικού ύφους, τις δε (ειλικρινείς) ευχές μας τις έχει, να είστε σίγουρος.

Αλήθεια; Πού τις είδατε; Για κάντε μου μία παράθεση! Ώστε πολλές και άδικες κατηγορίες στο σύνολο σχεδόν των πατριαρχικών ψαλτών, ε; Ασεβές και μόνο που στοιχειοθετήθηκε σαν πρόταση. Το σύνολο των πατριαρχικών ψαλτών μπορεί να θεωρηθεί πλέον των 30 ψαλτών. Πόσους και ποιους ακριβώς προσέβαλα; Μην κουραστείτε πολύ. Πείτε μου έναν ΜΟΝΟ.
Πρώτον, δεν αναφέρθηκε (μόνο και κυρίως σε εσάς) η φράση αυτή και δεύτερον, ομιλώ για τους σύγχρονους πατριαρχικούς ψάλτες. Οπότε, μπορώ να σας σημειώσω αρκετούς συνδέσμους προς θέματα (και στο παρόν) όπου κατηγορούνται και απαξιώνονται οι Φλοίκος, Αστέρης, Χαριατίδης για να αναφέρω τρεις κι όχι έναν ΜΟΝΟ.
Πλην όμως, δεν χάνετε ευκαιρία να ζωγραφίζετε μεγάλα βουνά με δάση καταπράσινα και πυκνά, και να χάνετε το έμπροσθέν σας ευσκιόφυλλο δέντρο, κάτω από την φυλλωσιά του οποίου μπορεί σήμερα να ανακουφιστεί κάθε κουρασμένος οδοιπόρος.
Ενδιαφέρον το ποιητικό σας τάλαντο, λίγο ακόμα και θα σας βγάλει από την ανωνυμία σας :) (υποψιάζομαι ποιος είστε, αλλά χρειάζομαι κι άλλα στοιχεία για να σιγουρευτώ. Μη θυμώνετε εσείς έχετε το αβαντάζ να γνωρίζετε με ποιον συνομιλείτε!)
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Το πρώτο αποδεικνύει το δεύτερο αγαπητέ. Με ή χωρίς την παρουσία της κυρίας που αναφέρετε και ο Ναυπλιώτης μεσήλιξ παρέδωσε στον Πρίγγο και ο Πρίγγος στον Στανίτσα επίσης, πάντα όμως υπήρξε παραλαβή & παράδοση, σήμερα δεν το βλέπω, είναι κακό που αγωνιώ;

Όχι, αλλά δεν είστε ο μόνος.


Μα αυτό είναι η ζώσα παράδοση: η εξέλιξη των συνθέσεων όλων των παλαιοτέρων (όχι μόνο του Πέτρου και του Ιωάννη) στο σήμερα με τις διαφορετικές συνθήκες και ανάγκες του πολλές φορές. Και ο Ιωάννης διασκεύασε τον Πέτρο, δεν επικράτησε όμως η διασκευή αυτή και οι μεταγενέστεροι επέστρεψαν σε γραμμές πιο κοντά στο Αναστασιματάριο του Πέτρου (βλέπε αποτύπωση στο Αναστασιματάριο Πρίγγου). Σε καμιά περίπτωση όμως, τέτοιες αλλαγές δεν έγιναν βιαίως και με έξωθεν επεμβάσεις.

Η παρουσία του κ. Νεοχωρίτη στο Πατριαρχείο δεν έγινε βιαίως. Αλλά εσείς φθάσατε από μία ηχογράφηση κιόλας στην παρέμβαση...


Την έχω ήδη τείνει και για καθένα από αυτά που αναφέρετε (πλην της εμφάνισης - στάσης του ανδρός), όπως και για άλλα πολλά στοιχεία, (και έχω πολλές ενστάσεις για πατριαρχικό ύφος, επαναλαμβάνω) αλλά όπως σας είπα δεν θέλω να αναφερθώ λεπτομερώς, τουλάχιστον όχι τώρα. Ίσως στο μέλλον αν χρειαστεί.

-

Ο νέος πρωτοψάλτης οπωσδήποτε θα έχει τον χρόνο του. Οι σκέψεις μου είναι και τώρα ειρηνικές και η συζήτηση επιθυμώ ειλικρινά, να είναι ήπια (αλλά όχι ανούσια).

-

Δεν μπορώ να καταλάβω το πώς εξασφαλίζουν όλα τα ανωτέρω, τη διαφύλαξη του πατριαρχικού ύφους, τις δε (ειλικρινείς) ευχές μας τις έχει, να είστε σίγουρος.

Δεν εξασφαλίζουν, παρακαλώ. Αποτελούν μάλλον ασφαλείς ενδείξεις.


Πρώτον, δεν αναφέρθηκε (μόνο και κυρίως σε εσάς) η φράση αυτή και δεύτερον, ομιλώ για τους σύγχρονους πατριαρχικούς ψάλτες. Οπότε, μπορώ να σας σημειώσω αρκετούς συνδέσμους προς θέματα (και στο παρόν) όπου κατηγορούνται και απαξιώνονται οι Φλοίκος, Αστέρης, Χαριατίδης για να αναφέρω τρεις κι όχι έναν ΜΟΝΟ.

Καθόλου και ποτέ και για κανέναν από τους τρεις. Απλώς, σήμερα υπάρχει πρωτοψάλτης στο πατριαρχείο και προκρίθηκε για συγκεκριμένους λόγους. Αυτό δεν δηλοί απαξίωση, παρακαλώ.


Ενδιαφέρον το ποιητικό σας τάλαντο, λίγο ακόμα και θα σας βγάλει από την ανωνυμία σας :) (υποψιάζομαι ποιος είστε, αλλά χρειάζομαι κι άλλα στοιχεία για να σιγουρευτώ. Μη θυμώνετε εσείς έχετε το αβαντάζ να γνωρίζετε με ποιον συνομιλείτε!)

Αυτό που γνωρίζω είναι πως τελικά δεν κληθήκατε στο Πατριαρχείο για ακρόαση, όπως φημολογήθηκε. Άλλα σχετικά δεν με αφορούν και δεν θα έπρεπε.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
ἄκουε πολλά said:

Στο χωριό μου υπήρχε μια κυρά, η οποία σε κάθε δυσκολία σήκωνε το φουστάνι της κι έφευγαν όλοι από ντροπή...Καλή Ανάσταση!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
ἄκουε πολλά said:
Ευχαριστώ για τον διάλογο που μου δωσε πολλά στοιχεία...θα μου ήταν χρησιμότερα βέβαια αν ήμουν ψυχίατρος...
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
ἄκουε πολλά said:
Όχι, αλλά δεν είστε ο μόνος.
Φυσικά και δεν είμαι ο μόνος που αγωνιά για την τύχη του γνησίου πατριαρχικού ύφους. Είναι και κάτι σύλλογοι, ψάλτες της Πόλης, Ψάλτες από το Πατριαρχείο και την Πόλη που δεν είναι πια εκεί, απλός λαός που αγαπά το πατριαρχικό ύφος... Είδατε μια γηραιά κυρία, που έδειχνε να μιλάει για το πατριαρχικό ύφος, στο βίντεο με τον Αστέρη στο Γηροκομείο/Νοσοκομείο του Μπαλουκλή. Συν-ενορίτισσά μας ήταν εδώ στο Μαρούσι. Ας την βάζαμε αυτή να μας πει τη γνώμη της για το Νεοχωρίτη. Που άκουσε από μικρή Ναυπλιώτη και όλους τους μετέπειτα, και μας έλεγε έτσι τόλεγε εδώ ο Ιάκωβος "Παααασααα πνοοοηη ..."

Η παρουσία του κ. Νεοχωρίτη στο Πατριαρχείο δεν έγινε βιαίως. Αλλά εσείς φθάσατε από μία ηχογράφηση κιόλας στην παρέμβαση.
Δεν είπα κάτι τέτοιο μη διατρέφετε τα γραφόμενά μου. Οι αλλαγές στα μέλη δεν έγιναν βιαίως είπα και ο νοών νοείτω. Ακόμη, δεν αντιλαμβάνομαι πώς αποτελεί παρέμβαση, η έκφραση της γνώμης ενός απλού ψάλτη.

Δεν εξασφαλίζουν, παρακαλώ. Αποτελούν μάλλον ασφαλείς ενδείξεις.
Είθε, οψώμεθα...


Καθόλου και ποτέ και για κανέναν από τους τρεις. Απλώς, σήμερα υπάρχει πρωτοψάλτης στο πατριαρχείο και προκρίθηκε για συγκεκριμένους λόγους. Αυτό δεν δηλοί απαξίωση, παρακαλώ.
Επαναλαμβάνω δεν αναφέρθηκα μόνον σε εσάς


Αυτό που γνωρίζω είναι πως τελικά δεν κληθήκατε στο Πατριαρχείο για ακρόαση, όπως φημολογήθηκε. Άλλα σχετικά δεν με αφορούν και δεν θα έπρεπε.
Ούτε που θα πήγαινα, δεν πήγα όταν κλήθηκα στην Πρίγγηπο με πολύ καλές συνθήκες και απολαβές και νέος, χωρίς υποχρεώσεις. Υποτεθείσθω όμως, πως με καλούσαν και δεν είχα κωλύματα. Θα αρνιόμουν να είστε βέβαιος, γιατί ακόμα και εξαιρετικό να θεωρούσα τον εαυτό μου (και να με θεωρούσαν οι μαθητές και θαυμαστές της ψαλτικής μου), στο Πατριαρχείο δεν θήτευσα. Αν το ήθελα πολύ, θα δεχόμουν να θητεύσω τουλάχιστον 2-3 χρόνια ως Δομέστικος και εφόσον ολοκλήρωνα τον εμβαπτισμό μου στη συγκεκριμένη παράδοση, θα δήλωνα πως είμαι έτοιμος, αν με ήθελαν ακόμα.
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Φυσικά και δεν είμαι ο μόνος που αγωνιά για την τύχη του γνησίου πατριαρχικού ύφους. Είναι και κάτι σύλλογοι, ψάλτες της Πόλης, Ψάλτες από το Πατριαρχείο και την Πόλη που δεν είναι πια εκεί, απλός λαός που αγαπά το πατριαρχικό ύφος... Είδατε μια γηραιά κυρία, που έδειχνε να μιλάει για το πατριαρχικό ύφος, στο βίντεο με τον Αστέρη στο Γηροκομείο/Νοσοκομείο του Μπαλουκλή. Συν-ενορίτισσά μας ήταν εδώ στο Μαρούσι. Ας την βάζαμε αυτή να μας πει τη γνώμη της για το Νεοχωρίτη. Που άκουσε από μικρή Ναυπλιώτη και όλους τους μετέπειτα, και μας έλεγε έτσι τόλεγε εδώ ο Ιάκωβος "Παααασααα πνοοοηη ..."

Και άλλοι πολλοί, πολλοί... μέχρι και μέσα στο Φανάρι.


Δεν είπα κάτι τέτοιο μη διαστρέφετε τα γραφόμενά μου. Οι αλλαγές στα μέλη δεν έγιναν βιαίως είπα και ο νοών νοείτω. Ακόμη, δεν αντιλαμβάνομαι πώς αποτελεί παρέμβαση, η έκφραση της γνώμης ενός απλού ψάλτη.

Αλλο κατάλαβα. Καλώς.

Είθε, οψώμεθα...

Οι δύο αυτές λέξεις μπορούν να μπουν και τίτλος στο θέμα έτσι όπως εξελίχθηκε.


Επαναλαμβάνω δεν αναφέρθηκα μόνον σε εσάς

Και σε εμένα, νομίζω...
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
με συγχωρείτε, τί ώρα πάτε για ύπνο;;
κάθεστε όλο το βράδυ και απαντατε...
καλή ανάσταση.

πού ανεβηκε η ηχογραφηση της Κυραικής των Βαΐων;;
 

extra

Παλαιό Μέλος
(τα γράφω ως συμπεράσματα της μέχρι τώρα συζήτησης, δε χρειάζεται να τοποθετηθώ γιατί καλύφθηκα από τους συνομιλητές)

Με την επιλογή του Π. Νεοχωρίτη, οι προοπτικές για συνέχεια του πατριαρχικού ύφους όπως διαμορφώθηκε μέχρι και τον Αστέρη, δεν είναι καλές (αν και δεν μπορούμε να το αποκλείσουμε).

Αυτό, άλλοι το βλέπουν ως θετικό και άλλοι ως αρνητικό (ανήκω στους δεύτερους).

Προσευχή, και Άγιος ο Θεός. Καλή Ανάσταση.

Μιχάλη μου ακούγοντας το χθεσινό ηχητικό από τα πατριαρχεία αναιρώ την καλή εντύπωση που σχημάτισα παραπάνω για την φωνή του αξιοτίμου κ.Νεοχωρίτου κατ΄εμέ αμφότεροι οι ψάλτες του πατριαρχικού ναού ήσαν επιεικώς απαράδεκτοι από κάθε άποψη!!!και βεβαίως καμμία σύγκριση με τον μεγάλο Λ.Αστέρη !!κρίμα πλήρης η πτώσις !!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ἄκουε πολλά said:
...
Είναι δυνατόν να εμφανίζεται για πρώτη φορά στο πατριαρχικό αναλόγιο ψάλτης με τόσο μεγάλο ψαλτικό εκτόπισμα (που μόνο μύωψ δεν βλέπει), και να αντί να τον στεφανώσουμε με τις ευχές μας να προφητεύουμε πως θα μολύνει τα πατριαρχικά ακούσματα; Ο Νεοχωρίτης; που αφιέρωσε όλη του την ζωή να διδάξει στους μαθητές του την τάξη την πατριαρχική και να την εφαρμόσει μέχρι κεραίας στην Μητρόπολη Νεαπόλεως; Για να συνέλθουμε λίγο, λέω εγώ...

.

Καὶ ἀπὸ ποιὸν ψάλτη τοῦ πατριαρχικοῦ ναοῦ ἔμαθε τὴν τάξη τὴν πατριαρχική; Σὲ ποιὸ ἀναλόγιο τοῦ πατριαρχικοῦ ναοῦ θήτευσε; Ποιὸς τὸν δίδαξε αὐτὸν ποὺ διδάσκει;

Ἄλλο μαθαίνω ἀπὸ βίντεο, ἠχογραφήσεις καὶ γραπτὲς ὁδηγίες, ἄλλο μαθητεύω δίπλα στὸν πρωτοψάλτη. ΠΑΝΤΟΤΕ αὐτὸ ἦταν τὸ βασικὸ χαρακτηριστικὸ τῆς ψαλτικῆς.
Ὁ κ. Νεοχωρίτης ὑπῆρξε ἄριστος μαθητὴς τοῦ θαυμαστοῦ Τσαμκιράνη καὶ παράγει ἐξαιρετικὴ ψαλτικὴ, κατὰ τὸν δάσκαλό του, βάζοντας φυσικὰ τὴν προσωπική του πινελιά. Οὐδέποτε στάθηκε πλάι στοὺς πατριαρχικοὺς ψάλτες, ὡς διδασκόμενος, οὕτε τὸν δίδαξε κανείς.

Νὰ δοῦμε λοιπὸν πὼς θὰ τραβήξει αὐτὸ τὸ σχήμα κι ἐλπίζω εἰλικρινῶς νὰ μὴν χρειαστεῖ νὰ προσκληθεῖ καὶ ὁ ἀριστερὸς τῆς μητροπόλεως Νεάπολης ἢ καλύτερα νὰ μεταφυτευθεῖ ὅλος ὁ χορὸς προκειμένου νὰ αἰσθάνεται ἄνετα ὁ προσκληθείς.

Πάντως ἀπ' ὅτι καταλαβαίνω ἀπὸ τὰ λεγόμενά σας καὶ φαίνεται νὰ γνωρίζετε ἰκανῶς τὰ τοῦ πατριαρχείου, μᾶλλον ἐπικρατεῖ ἀέρας ὄχι φρεσκαρίσματος στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο, ἀλλὰ ρήξης. Ὀψόμεθα ...



 
Καὶ ἀπὸ ποιὸν ψάλτη τοῦ πατριαρχικοῦ ναοῦ ἔμαθε τὴν τάξη τὴν πατριαρχική; Σὲ ποιὸ ἀναλόγιο τοῦ πατριαρχικοῦ ναοῦ θήτευσε; Ποιὸς τὸν δίδαξε αὐτὸν ποὺ διδάσκει;

Ἄλλο μαθαίνω ἀπὸ βίντεο, ἠχογραφήσεις καὶ γραπτὲς ὁδηγίες, ἄλλο μαθητεύω δίπλα στὸν πρωτοψάλτη. ΠΑΝΤΟΤΕ αὐτὸ ἦταν τὸ βασικὸ χαρακτηριστικὸ τῆς ψαλτικῆς.
Ὁ κ. Νεοχωρίτης ὑπῆρξε ἄριστος μαθητὴς τοῦ θαυμαστοῦ Τσαμκιράνη καὶ παράγει ἐξαιρετικὴ ψαλτικὴ, κατὰ τὸν δάσκαλό του, βάζοντας φυσικὰ τὴν προσωπική του πινελιά. Οὐδέποτε στάθηκε πλάι στοὺς πατριαρχικοὺς ψάλτες, ὡς διδασκόμενος, οὕτε τὸν δίδαξε κανείς.

Νὰ δοῦμε λοιπὸν πὼς θὰ τραβήξει αὐτὸ τὸ σχήμα κι ἐλπίζω εἰλικρινῶς νὰ μὴν χρειαστεῖ νὰ προσκληθεῖ καὶ ὁ ἀριστερὸς τῆς μητροπόλεως Νεάπολης ἢ καλύτερα νὰ μεταφυτευθεῖ ὅλος ὁ χορὸς προκειμένου νὰ αἰσθάνεται ἄνετα ὁ προσκληθείς.

Πάντως ἀπ' ὅτι καταλαβαίνω ἀπὸ τὰ λεγόμενά σας καὶ φαίνεται νὰ γνωρίζετε ἰκανῶς τὰ τοῦ πατριαρχείου, μᾶλλον ἐπικρατεῖ ἀέρας ὄχι φρεσκαρίσματος στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο, ἀλλὰ ρήξης. Ὀψόμεθα ...



Χριστός Ανέστη, ότι και να λέμε ο Νεοχωρίτης θα γεράσει στο δεξιό αναλόγιο του Πατριαρχικού ναού να είστε σιγουροι
 
Top