haris1963
παλαιότατο μέλος
καιἄκουε πολλά said:Το πατριαρχικό ύφος επιλέγετε να το προσδιορίζετε στα χρόνια ενός μεσήλικα. Δεν είναι έτσι κ. Συμεωνίδη. Το πατριαρχικόν ύφος έχει ιστορία μακραίωνη. Αν επιθυμείτε να το χωρέσετε σε ένα μικρό κουβούκλιο 50 ετών, κάντε το.
Το πρώτο αποδεικνύει το δεύτερο αγαπητέ. Με ή χωρίς την παρουσία της κυρίας που αναφέρετε και ο Ναυπλιώτης μεσήλιξ παρέδωσε στον Πρίγγο και ο Πρίγγος στον Στανίτσα επίσης, πάντα όμως υπήρξε παραλαβή & παράδοση, σήμερα δεν το βλέπω, είναι κακό που αγωνιώ;Εδώ έχουμε μία γενίκευση μεγαλόπρεπη. Έχετε πάντως μία τάση να συμπεραίνετε επιταχύνοντας κάπως πρόχειρα την σκέψη σας. Δεν με εκφράζει αυτό που γράψατε και σας επιστρέφετε ως απαράδεκτο -όχι για από τον γράφοντα- αλλά από μία κυρία που την ονομάζουν Ευγένεια.
Μα αυτό είναι η ζώσα παράδοση: η εξέλιξη των συνθέσεων όλων των παλαιοτέρων (όχι μόνο του Πέτρου και του Ιωάννη) στο σήμερα με τις διαφορετικές συνθήκες και ανάγκες του πολλές φορές. Και ο Ιωάννης διασκεύασε τον Πέτρο, δεν επικράτησε όμως η διασκευή αυτή και οι μεταγενέστεροι επέστρεψαν σε γραμμές πιο κοντά στο Αναστασιματάριο του Πέτρου (βλέπε αποτύπωση στο Αναστασιματάριο Πρίγγου). Σε καμιά περίπτωση όμως, τέτοιες αλλαγές δεν έγιναν βιαίως και με έξωθεν επεμβάσεις.Αλλά ο Ιωάννης και ο Πέτρος ο Πελοποννήσιος δεν θα φαντάζονταν ποτέ ότι μεταγενέστεροι πάσης φύσεως παρακαταθηκοφύλακες θα απέκλειαν τις συνθέσεις τους από τον ιστορικό Πατριαρχικό Ναό για να γίνει σεβαστή η ύστατη μουσική παράδοση. Δεν αυτοδιαψεύδομαι, λοιπόν. ;
Την έχω ήδη τείνει και για καθένα από αυτά που αναφέρετε (πλην της εμφάνισης - στάσης του ανδρός), όπως και για άλλα πολλά στοιχεία, (και έχω πολλές ενστάσεις για πατριαρχικό ύφος, επαναλαμβάνω) αλλά όπως σας είπα δεν θέλω να αναφερθώ λεπτομερώς, τουλάχιστον όχι τώρα. Ίσως στο μέλλον αν χρειαστεί.Τείνατε ολίγον την ευαίσθητη ακοή σας στα ψαλλόμενα του κ. Νεοχωρίτη. Ακούστε π.χ. την άψογη και συνεπή χρονική αγωγή του σε όλα τα ψαλτά του, ακούστε τα προτοφανούς ακριβείας διαστήματα, ακούστε την άνεση που αποδίδει τον άγια, διαπιστώστε τον σεβασμό σε συνθέσεις προγενεστέρων του, συμμετρήστε το μεγαλοπρεπές και σεμνοπρεπές, την απλότητα του ανδρός, την στάση του στο αναλόγιο.
Ο νέος πρωτοψάλτης οπωσδήποτε θα έχει τον χρόνο του. Οι σκέψεις μου είναι και τώρα ειρηνικές και η συζήτηση επιθυμώ ειλικρινά, να είναι ήπια (αλλά όχι ανούσια).Αν την συνεχή άρνηση του προφανούς (να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος προσαρμογής στον νέο πρωτοψάλτη) ελάμβαναν πιο νηφάλιες και ειρηνικές σκέψεις, θα εξασφαλιζόταν κατ΄ αρχήν μία ακόμη πιο ήπια συζήτηση. Πιστεύω πως θα το κάνετε εν συνεχεία. Θα βοηθήσει σημαντικά.
Δεν μπορώ να καταλάβω το πώς εξασφαλίζουν όλα τα ανωτέρω, τη διαφύλαξη του πατριαρχικού ύφους, τις δε (ειλικρινείς) ευχές μας τις έχει, να είστε σίγουρος.Είναι δυνατόν να εμφανίζεται για πρώτη φορά στο πατριαρχικό αναλόγιο ψάλτης με τόσο μεγάλο ψαλτικό εκτόπισμα (που μόνο μύωψ δεν βλέπει), και να αντί να τον στεφανώσουμε με τις ευχές μας να προφητεύουμε πως θα μολύνει τα πατριαρχικά ακούσματα; Ο Νεοχωρίτης; που αφιέρωσε όλη του την ζωή να διδάξει στους μαθητές του την τάξη την πατριαρχική και να την εφαρμόσει μέχρι κεραίας στην Μητρόπολη Νεαπόλεως; Για να συνέλθουμε λίγο, λέω εγώ.
Πρώτον, δεν αναφέρθηκε (μόνο και κυρίως σε εσάς) η φράση αυτή και δεύτερον, ομιλώ για τους σύγχρονους πατριαρχικούς ψάλτες. Οπότε, μπορώ να σας σημειώσω αρκετούς συνδέσμους προς θέματα (και στο παρόν) όπου κατηγορούνται και απαξιώνονται οι Φλοίκος, Αστέρης, Χαριατίδης για να αναφέρω τρεις κι όχι έναν ΜΟΝΟ.Αλήθεια; Πού τις είδατε; Για κάντε μου μία παράθεση! Ώστε πολλές και άδικες κατηγορίες στο σύνολο σχεδόν των πατριαρχικών ψαλτών, ε; Ασεβές και μόνο που στοιχειοθετήθηκε σαν πρόταση. Το σύνολο των πατριαρχικών ψαλτών μπορεί να θεωρηθεί πλέον των 30 ψαλτών. Πόσους και ποιους ακριβώς προσέβαλα; Μην κουραστείτε πολύ. Πείτε μου έναν ΜΟΝΟ.
Ενδιαφέρον το ποιητικό σας τάλαντο, λίγο ακόμα και θα σας βγάλει από την ανωνυμία σας (υποψιάζομαι ποιος είστε, αλλά χρειάζομαι κι άλλα στοιχεία για να σιγουρευτώ. Μη θυμώνετε εσείς έχετε το αβαντάζ να γνωρίζετε με ποιον συνομιλείτε!)Πλην όμως, δεν χάνετε ευκαιρία να ζωγραφίζετε μεγάλα βουνά με δάση καταπράσινα και πυκνά, και να χάνετε το έμπροσθέν σας ευσκιόφυλλο δέντρο, κάτω από την φυλλωσιά του οποίου μπορεί σήμερα να ανακουφιστεί κάθε κουρασμένος οδοιπόρος.
Last edited: