Στανίτσας και η αντίστροφη "Αυτή η νύχτα μένει"
Kαζαντζίδης Αυτή η νύχτα μένει
(
http://www.youtube.com/watch?v=JsI0vCScbI4)
Μία μικρή REVERSE του Καζαντίδη και ακούγεται κατάληξη Αποστόλου γαμου του Στανίτσα
ή
μία μικρή REVERSE της κατάληξης του Αποστόλου γαμου του Στανίτσα
και ακούγεται Καζαντζίδης.
Οσο να "περνάει" ή και να "μη περνάει" α' ήχος στο Αποστολικό ανάγνωσμα,
η μελωδία του Στανίτσα θυμίζει κλαψούρικο "Αυτή η νύχτα μένει"
δηλαδή "Τελευταίο βράδυ"
αντί γιά εὐθημο ξεκίνημα έγγαμου ζωής
(Από περιέργεια, πώς πάει το ζευγάρι
Κάπου ακούγεται και η κατάληξη από Ιάκωβο.
Τώρα, πιό ήρθε πρώτο στην Εκκλησία και από πότε
η κότα
ή το αυγό
δηλαδή
η μελωδία του Στανίτσα
ή η αντίστροφη μελωδία του Καζαντζίδη
that is the question!
Τσιφτετέλικα και μανέδικα ακούσαμε...
μπεκρηδύστικα καί δημοτικά από άλλους
λίγο λαϊκό μας έλλειπε....
κι έτσι, με λίγο μπουζουκάκι, έγινε η δουλειά!
Υπάρχη πολύ υλικό για μια εκτενή "συγκριτική" εργασία
εισαγωγής "εξωτερικών" ασμάτων .....
Τώρα, γιά όσους θεωρούν ότι τέτοιες παρεκτροπές
είναι ζήτημα "κοινής δημοτικής και εκκλησιαστικής μουσικής"
κατά την εκτέλεση κορυφαίου
ταυτοχρόνως ψάλτου και τραγουδιστού
θα έπρεπε να μελετήσουν καλύτερα τι υπήρχε την εποχή του Ιακώβου,
και να παραδεχθούν
ότι χρειάζεται περισσότερο ταλέντο να το πετύχει κανεις.....
ΓουΤουΠου που είσαι για ένα σατυρικό videάκι;
Τέλος, μετά τον Ιάκωβο έγινε μπάχαλο:
τα ακραίως διαφοροποιημένα style ψαλτικής (sacred chant) vs εξω εκκλησιαστικής μουσικής (secular)
τα οποία αντιπρπσώπευαν οι ειδικοί κάθε είδους
κεντοποιήθηκαν,
και άρχησαν ο κάθε "καλλίφωνος" να πειραματίζεται αλλά και να κάνει μίγματα με όλα τα είδη δημοσίως.
Κι έτσι σήμερα, οι νέοι νομίζουν ότι με τσιφτετέλικα, ξέθωρα τούρκικα, μανεντζίδικα, δημοτικά, λαϊκά, εκθυλικευσμένα, συναισθηματικά, κτλ
κάνουν high tech ψαλτική,
ενώ, στην ουσία,
ούτε ψάλλουν,
ούτε τραγουδούν σωστά.
IN_Stanitsas_AntistrophosKazantzides_Bouzouki.mp3