ασχέτως αν διαφέρουν συνολικά, είναι αδύνατο κάποιος νουνεχής ακροατής-μελετητής να μην αναγνωρίσει σημαντικό πριγγικό υπόστρωμα στο ψάλσιμο του Στανίτσα.
Με αυτό το δεδομένο, όχι μόνο δεν χρειάζονται προφορικά διαπιστευτήρια, αλλά ακόμα και μια δήλωση απόρριψης από τη μία πλευρά προς την άλλη θα είχε ελάσσονα σημασία.
Το θέμα είναι πάλι
ιεραρχική και στατιστική αξιολόγηση και σύγκριση παράμετρων
ποσοτικών(ΓΚΜ
et al.) έναντι ποιoτικών(Γιώργος Μ
et al.) δεδομένων
αλλά και ικανότητα αντιλήψεως.
Εάν για τον Γιώργο Μ υπάρχη
"σημαντικό Πριγγικό υπόστρωμα στο ψάλσιμο του Στανίτσα"
για άλλους υπάρχη "σημαντική παρεκτροπή και παρερμηνεία των ποσοτικών πλέον παραμέτρων του Πρίγγου".
Όποιος θέλει, τα ξαναμετράμε:
διαστήματα, διάρκειες, glissando κτλ.
Υπάρχουν άλλοι, πραγματικοί μαθητές του Πρίγγου,
οι οποίοι τον μιμήθηκαν πιστώτερα
σε αρκετούς παραμέτρους.
Ίσως ο Στανίτσας ήθελε να πει:
"Εάν όσοι άκουσαν τον Πρίγγο 10 λεπτα αυτο αποκαλούνται μαθητές του, πόσο μάλλον εγώ, που τον άκουγα 20 χρόνια;"
Εάν ο Στανίτσας θεώρησε ότι έπρεπε να κάνει
άλλες επιλογές
τότε εξαρτάτε από τον
υποτιθέμενο δάσκαλο (Πρίγγο)
εάν γίνεται ο
υποτιθέμενος μαθητής του (Στανίτσας)
να συνεχίση,
εάν κάποτε τον απεκάλεσε μαθητή
να θεωρείται μαθητής του.
Δέ βλέπω να έχει γράψη κάπου ο Στανίτσας "μαθητής του Πρίγγου".
Δέ καταλαβαίνω γιατί μερικοί, θέλοντας να τον βγάλουν κορυφή, καλύτερον και από τον Ιάκωβο στις δημοσκοπίσεις,
επιμένουν στο ότι ήταν μαθητής του Πρίγγου.
Πότε ακόυστηκε Στανίτσας να συμψάλλει με Πρίγγο και να διορθώνεται;
Σε κάποια, μοναδική "ιστορική" δοξολογία παρουσία του Βασιλέως;
Επαναλαμβάνεται, λοιπόν, όσο αφορά τις δήθεν "παρόμοιες εκτελέσεις"
υποτιθέμενου "μαθητού" και υποτιθέμενου "δασκάλου",
ότι οι διαφορές εξαρτούνται
1) από την αντίληψη καθενός,
την οποίαν αντίληψη βοηθάει η τεχνολογία
και
2) από τα cut-off points
δηλαδή τα όρια εντός των οποίων θεωρούμε ότι κάτι είναι αρκετα όμοιο,
όπως επίσης και από την ιεράρχησι των παραμέτρων
(για το Πατριαρχείο σπουδαιότερη παράμετρος ήταν ο χρόνος
και όχι τόσο η χρονική αγωγή με την οποία ασχολήθηκε ο Στανίτσας).
Τώρα, εάν
δεν θέλουμε τεχνολογία και στατιστική και ιεράρχιση παραμέτρων,
αλλά προτιμούμε μόνο αντιλήψεις και "έτσι μου ακούγετε",
τότε όποιον θέλουμε, τον κάνουμε Πρίγγο, Ιάκωβο και, γιατί όχι, Κουκουζέλη, για κάποιες σχολές.