[Ερώτηση] Μεγάλη Εβδομάς Περιστέρη - Επιμέλεια Ε. Τζελά

Status
Not open for further replies.

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Θα δούμε κι εμείς τίποτε;

Πολύ ευχαρίστως, αν κ θα μπορούσαν να εκληφθούν ως γενικότερου θρησκευτικού ενδιαφέροντος, και επομένως ως εκτός θεματολογίας του ψαλτολογίου...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Πολύ ευχαρίστως, αν κ θα μπορούσαν να εκληφθούν ως γενικότερου θρησκευτικού ενδιαφέροντος, και επομένως ως εκτός θεματολογίας του ψαλτολογίου...

Για όσα είναι εκτός θεματολογίας υπάρχει το mediafire και τα άλλα παρεμφερή ή και το email. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
 

erotafios

Νέο μέλος
Για όσα είναι εκτός θεματολογίας υπάρχει το mediafire και τα άλλα παρεμφερή ή και το email. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Πάντως αν ο Κόντογλου άκουγε τον αγ Νεκταριο αδοντα θα εφριττε.
Ως γνωστό στον Σηλυβριας άρεσαν οι ιταλογενεις μελωδίες.
Δεν θέλω να μπέρδεψω το θέμα αλλα γενικά οι αυθεντίες με απωθούν.
Τον ανέφερα τον Κόντογλου ενδεικτικά.
 

ΔΑΜΩ

μέλος τροπικόν και μονοφωνικόν
Πίσω απο τον ατακτα εριμμενο λόγο σου , απο την ιδεοληπτικη a priori κατηγοριοποίηση στην οποία προβαινεις είμαι σίγουρος οτι κρύβεται ημιμάθεια και προκατάληψη.
Η μουσικη σχολή του Καθεδρικού ναού ήταν ενα απο τα σπουδαιότερα μουσικά γεννηματα που γνώρισε η χώρα μας την περίφημη δεκαετία του 50.
Ακομα και τωρα σπουδαίοι μουσικολόγοι του εξωτερικού προσπαθούν να μελετήσουν το ύφος και την φωνή του περιστερη.
Καταπληκτοι βρίσκονται μπροστά σε μια αυθεντική μουσικη δημιουργία.
Ο Κ γεωργοσοπουλος τον χαρακτήρισε ιδιοφυΐα , ενώ ο Κόντογλου όπου την γραφή του πας να μιμήθεις θεώρησε εαυτόν ευλογημένο που υπάρχει .
Και όλα αυτά ενδεικτικά , επιλογές απο τις χιλιάδες αναφορές για το έργο και την φωνή του.
Αν θέλεις να αναφέρεις συγκεκριμένα παραδείγματα όπου η μεγάλη εβδομάδα του περιέχει αύτα που λες συνεχίζουμε τον διάλογο.
Αλλιώς σταματώ εδω και δημόσια σε προκαλώ οτι δόλια ψευδεσαι και υπηρετείς την ιδεοληπτικα φθηνοψαλτικη ψυχική σου φύση.

Άλλο πράμα η φωνή, άλλο η ερμηνεία Ερωτάφιε. Το βιολί σαν όργανο, έχει τον γλυκύτερο ήχο, το ηχητικό όμως αποτέλεσμα εξαρτάται από τον εκτελεστή.
Η φωνή του Περιστέρη ήταν και είναι απ' τις καλύτερες που έχω ακούσει. Η πράξη όμως ήταν μακρυά από τα παραδεδομένα, αυτό λέω. Έψαλλε πάνω στα άσπρα και μαύρα πλήκτρα του πιάνο, όπως και τόσοι άλλοι στην εποχή του και στην εποχή μας.
Αυτήν την πραγματικότητα ήρθε να ταράξει η φωνή του Στανίτσα, όταν ήρθε στην Ελλάδα, γι' αυτό ο Περιστέρης ανησύχησε, μπας και του πάρει τη θέση, χάνοντας την κουτάλα με τα ζουμιά. Να να σημειώσω εδώ, ότι η φωνή του Στανίτσα ήταν κατώτερη του Περιστέρη. (Πρόσεξε, η φωνή και μόνο, το ηχόχρωμα)
Ο Περιστέρης δηλαδή έπαιζε βιολί, αλλά πάνω στο πιάνο, ενώ ο Στανίτσας έπαιζε φλογέρα πες, αλλά πάνω στους αυθεντικούς δρόμους της Ανατολής, που εμπεριέχονται και οι εκκλησιαστικοί Ήχοι.
Μεταξύ μας λοιπόν, προτιμώ να ακούω τη φλογέρα του Στανίτσα με το αυθεντικό ήχο, με κάποιο α' ηχόχρωμα (φύσημα από την φλογέρα, μικρή έκταση, κλπ), παρά το βιολί του Περιστέρη, που έχει απίστευτο ηχόχρωμα, αλλά τα δάχτυλά του πατάνε τόνους και ημιτόνια.


Σταματάω κι εγώ εδώ αγαπητέ, αφού όπως λες κι εσύ " υπηρετώ την ιδεοληπτικα φθηνοψαλτικη ψυχική μου φύση":confused:

Αφού εσένα σου αρέσει, όπως και στον κ. Γεωργοσόπουλο, εμένα περισσεύει.

Υ.Γ.: "...όπου την γραφή του πας να μιμήθεις..." το θεωρώ κομπλιμέντο αυτό;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Άλλο πράμα η φωνή, άλλο η ερμηνεία Ερωτάφιε. Το βιολί σαν όργανο, έχει τον γλυκύτερο ήχο, το ηχητικό όμως αποτέλεσμα εξαρτάται από τον εκτελεστή.
Η φωνή του Περιστέρη ήταν και είναι απ' τις καλύτερες που έχω ακούσει. Η πράξη όμως ήταν μακρυά από τα παραδεδομένα, αυτό λέω. Έψαλλε πάνω στα άσπρα και μαύρα πλήκτρα του πιάνο, όπως και τόσοι άλλοι στην εποχή του και στην εποχή μας.
Αυτήν την πραγματικότητα ήρθε να ταράξει η φωνή του Στανίτσα, όταν ήρθε στην Ελλάδα, γι' αυτό ο Περιστέρης ανησύχησε, μπας και του πάρει τη θέση, χάνοντας την κουτάλα με τα ζουμιά. Να να σημειώσω εδώ, ότι η φωνή του Στανίτσα ήταν κατώτερη του Περιστέρη. (Πρόσεξε, η φωνή και μόνο, το ηχόχρωμα)
Ο Περιστέρης δηλαδή έπαιζε βιολί, αλλά πάνω στο πιάνο, ενώ ο Στανίτσας έπαιζε φλογέρα πες, αλλά πάνω στους αυθεντικούς δρόμους της Ανατολής, που εμπεριέχονται και οι εκκλησιαστικοί Ήχοι.
Μεταξύ μας λοιπόν, προτιμώ να ακούω τη φλογέρα του Στανίτσα με το αυθεντικό ήχο, με κάποιο α' ηχόχρωμα (φύσημα από την φλογέρα, μικρή έκταση, κλπ), παρά το βιολί του Περιστέρη, που έχει απίστευτο ηχόχρωμα, αλλά τα δάχτυλά του πατάνε τόνους και ημιτόνια.


Σταματάω κι εγώ εδώ αγαπητέ, αφού όπως λες κι εσύ " υπηρετώ την ιδεοληπτικα φθηνοψαλτικη ψυχική μου φύση":confused:

Αφού εσένα σου αρέσει, όπως και στον κ. Γεωργοσόπουλο, εμένα περισσεύει.

Υ.Γ.: "...όπου την γραφή του πας να μιμήθεις..." το θεωρώ κομπλιμέντο αυτό;

Το άλλο με τον... φάλτσο...το ξέρεις;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Άλλο πράμα η φωνή, άλλο η ερμηνεία Ερωτάφιε. Το βιολί σαν όργανο, έχει τον γλυκύτερο ήχο, το ηχητικό όμως αποτέλεσμα εξαρτάται από τον εκτελεστή.
Η φωνή του Περιστέρη ήταν και είναι απ' τις καλύτερες που έχω ακούσει. Η πράξη όμως ήταν μακρυά από τα παραδεδομένα, αυτό λέω. Έψαλλε πάνω στα άσπρα και μαύρα πλήκτρα του πιάνο, όπως και τόσοι άλλοι στην εποχή του και στην εποχή μας.
Αυτήν την πραγματικότητα ήρθε να ταράξει η φωνή του Στανίτσα, όταν ήρθε στην Ελλάδα, γι' αυτό ο Περιστέρης ανησύχησε, μπας και του πάρει τη θέση, χάνοντας την κουτάλα με τα ζουμιά. Να να σημειώσω εδώ, ότι η φωνή του Στανίτσα ήταν κατώτερη του Περιστέρη. (Πρόσεξε, η φωνή και μόνο, το ηχόχρωμα)
Ο Περιστέρης δηλαδή έπαιζε βιολί, αλλά πάνω στο πιάνο, ενώ ο Στανίτσας έπαιζε φλογέρα πες, αλλά πάνω στους αυθεντικούς δρόμους της Ανατολής, που εμπεριέχονται και οι εκκλησιαστικοί Ήχοι.
Μεταξύ μας λοιπόν, προτιμώ να ακούω τη φλογέρα του Στανίτσα με το αυθεντικό ήχο, με κάποιο α' ηχόχρωμα (φύσημα από την φλογέρα, μικρή έκταση, κλπ), παρά το βιολί του Περιστέρη, που έχει απίστευτο ηχόχρωμα, αλλά τα δάχτυλά του πατάνε τόνους και ημιτόνια.


Σταματάω κι εγώ εδώ αγαπητέ, αφού όπως λες κι εσύ " υπηρετώ την ιδεοληπτικα φθηνοψαλτικη ψυχική μου φύση":confused:

Αφού εσένα σου αρέσει, όπως και στον κ. Γεωργοσόπουλο, εμένα περισσεύει.

Υ.Γ.: "...όπου την γραφή του πας να μιμήθεις..." το θεωρώ κομπλιμέντο αυτό;

με τη δουλειά που έκανε στη Μ εβδομαδα (που εφτιαξε) πού κολλάνε αυτα;; δηλ, αν τα ψαλλει αυτά ο Ταλιαδώρος για παραδειγμα, τί θα ακούς κανταδες ή βυζ μουσική;;
άλλο ο τρόπος απόδοσης κ άλλο η σωστή μουσική γραφή.
 

erotafios

Νέο μέλος
Άλλο πράμα η φωνή, άλλο η ερμηνεία Ερωτάφιε. Το βιολί σαν όργανο, έχει τον γλυκύτερο ήχο, το ηχητικό όμως αποτέλεσμα εξαρτάται από τον εκτελεστή.
Η φωνή του Περιστέρη ήταν και είναι απ' τις καλύτερες που έχω ακούσει. Η πράξη όμως ήταν μακρυά από τα παραδεδομένα, αυτό λέω. Έψαλλε πάνω στα άσπρα και μαύρα πλήκτρα του πιάνο, όπως και τόσοι άλλοι στην εποχή του και στην εποχή μας.
Αυτήν την πραγματικότητα ήρθε να ταράξει η φωνή του Στανίτσα, όταν ήρθε στην Ελλάδα, γι' αυτό ο Περιστέρης ανησύχησε, μπας και του πάρει τη θέση, χάνοντας την κουτάλα με τα ζουμιά. Να να σημειώσω εδώ, ότι η φωνή του Στανίτσα ήταν κατώτερη του Περιστέρη. (Πρόσεξε, η φωνή και μόνο, το ηχόχρωμα)
Ο Περιστέρης δηλαδή έπαιζε βιολί, αλλά πάνω στο πιάνο, ενώ ο Στανίτσας έπαιζε φλογέρα πες, αλλά πάνω στους αυθεντικούς δρόμους της Ανατολής, που εμπεριέχονται και οι εκκλησιαστικοί Ήχοι.
Μεταξύ μας λοιπόν, προτιμώ να ακούω τη φλογέρα του Στανίτσα με το αυθεντικό ήχο, με κάποιο α' ηχόχρωμα (φύσημα από την φλογέρα, μικρή έκταση, κλπ), παρά το βιολί του Περιστέρη, που έχει απίστευτο ηχόχρωμα, αλλά τα δάχτυλά του πατάνε τόνους και ημιτόνια.


Σταματάω κι εγώ εδώ αγαπητέ, αφού όπως λες κι εσύ " υπηρετώ την ιδεοληπτικα φθηνοψαλτικη ψυχική μου φύση":confused:

Αφού εσένα σου αρέσει, όπως και στον κ. Γεωργοσόπουλο, εμένα περισσεύει.

Υ.Γ.: "...όπου την γραφή του πας να μιμήθεις..." το θεωρώ κομπλιμέντο αυτό;

Περιμένω να μας πει περί της μ εβδομάδος
Που έχεις βρει τα λάθη στις παρτιτούρες της μητρόπολης.
Άντε ξεκινάω εγώ .
Έχουν παραλείψει 2 μακάρισμους.
Συνέχισε αγαπητέ.
 
Αγαπητοί ας γίνει μια προσπάθεια να συγκεντρωθούν τα χειρόγραφα όλης της Μ. Εβδομάδας. Να μην αφησουμε το θεμα μετα μισά χειρόγραφα....
 

tzark

Μέλος
Αγαπητοί ας γίνει μια προσπάθεια να συγκεντρωθούν τα χειρόγραφα όλης της Μ. Εβδομάδας. Να μην αφησουμε το θεμα μετα μισά χειρόγραφα....

Γεια σας ...

Θα ηθελα να σας παρακαλέσω να κάνετε μια προσπάθεια να βρεθει το Β' μέρος του Περιστέρη ( Μεγάλη Εβδομάδα)

Σας ευχαριστώ

Με εκτίμηση
 

svivaldi

Κόσσυβας Σπύρος
Πιστεύω ότι ο κύριος (και Δάσκαλος) Ηλίας Ρεδιάδης Τούμπας μπόρει να μας βοηθήσει γιατί ξέρω ότι έχει την Μεγάλη Εβδομάδα του ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ Τζελά..

Να σημειώσω ότι συμφωνώ με τα λεγόμενά του για τον άλλο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ και συνονόματο Σπυρίδων Περιστέρη.Δεν νομίζω, απο το φτωχό μυαλό που Διαθέτω, ότι μπορει ένας "φάλτσος" να είναι πρωτοψάλτης στην Μητρόπολη Αθηνών τόσα χρόνια.
 

tzark

Μέλος
Πιστεύω ότι ο κύριος (και Δάσκαλος) Ηλίας Ρεδιάδης Τούμπας μπόρει να μας βοηθήσει γιατί ξέρω ότι έχει την Μεγάλη Εβδομάδα του ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ Τζελά..

Να σημειώσω ότι συμφωνώ με τα λεγόμενά του για τον άλλο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ και συνονόματο Σπυρίδων Περιστέρη.Δεν νομίζω, απο το φτωχό μυαλό που Διαθέτω, ότι μπορει ένας "φάλτσος" να είναι πρωτοψάλτης στην Μητρόπολη Αθηνών τόσα χρόνια.

Τίποτα δεν δίνουν ΤΙΠΟΤΑ!!!!

Καλα ειναι ΦΟΒΕΡΟ!!!!!!!!!!! δεν υπάρχουν πουθενα τα κείμενα της Μ.ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ του ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ Τζελά ??? ή δεν τα δίνουν και τα κρύβουν ?????!!!!!!
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Τίποτα δεν δίνουν ΤΙΠΟΤΑ!!!!

Καλα ειναι ΦΟΒΕΡΟ!!!!!!!!!!! δεν υπάρχουν πουθενα τα κείμενα της Μ.ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ του ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ Τζελά ??? ή δεν τα δίνουν και τα κρύβουν ?????!!!!!!
Ξανακοιτάξτε το δεύτερο μήνυμα και τις παραπομπές του.
 
Αγαπητοί μου,

αρκετάμέλη του ψαλτολογίου έχουν ζητήσει την Μεγάλη Εβδομάδα όπως αυτή ψάλλονταν αλλά και ψάλλεται έως σήμερα στον Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών.Θα ήθελα να αναφέρω πως : Δεν υπάρχει η δυνατότητα να σκαναρισθεί και να ανέβει εξαιτίας του γεγονότος πως ο όγκος της ανέρχεται στις 350 σχεδόν σελίδες & δυστυχώς δεν έχω την δυνατότητα του χρόνου. Όπως συννενοήθηκα με μερικούς και οι υπόλοιποι μπορούν να μου αποστείλλουν τα στοιχεία τους και να τους αποσταλλεί με αντικαταβολή ( έξοδα αναπαραγωγής & ταχυδρομείο για όσους βρίσκονται εκτός λεκανοπεδίου) ή να επικοινωνήσουν με μήνυμα ώστε να περάσουν να παραλάβουν. Ευχαριστώ.
 

tzark

Μέλος
Άλλο πράμα η φωνή, άλλο η ερμηνεία Ερωτάφιε. Το βιολί σαν όργανο, έχει τον γλυκύτερο ήχο, το ηχητικό όμως αποτέλεσμα εξαρτάται από τον εκτελεστή.
Η φωνή του Περιστέρη ήταν και είναι απ' τις καλύτερες που έχω ακούσει. Η πράξη όμως ήταν μακρυά από τα παραδεδομένα, αυτό λέω. Έψαλλε πάνω στα άσπρα και μαύρα πλήκτρα του πιάνο, όπως και τόσοι άλλοι στην εποχή του και στην εποχή μας.
Αυτήν την πραγματικότητα ήρθε να ταράξει η φωνή του Στανίτσα, όταν ήρθε στην Ελλάδα, γι' αυτό ο Περιστέρης ανησύχησε, μπας και του πάρει τη θέση, χάνοντας την κουτάλα με τα ζουμιά. Να να σημειώσω εδώ, ότι η φωνή του Στανίτσα ήταν κατώτερη του Περιστέρη. (Πρόσεξε, η φωνή και μόνο, το ηχόχρωμα)
Ο Περιστέρης δηλαδή έπαιζε βιολί, αλλά πάνω στο πιάνο, ενώ ο Στανίτσας έπαιζε φλογέρα πες, αλλά πάνω στους αυθεντικούς δρόμους της Ανατολής, που εμπεριέχονται και οι εκκλησιαστικοί Ήχοι.
Μεταξύ μας λοιπόν, προτιμώ να ακούω τη φλογέρα του Στανίτσα με το αυθεντικό ήχο, με κάποιο α' ηχόχρωμα (φύσημα από την φλογέρα, μικρή έκταση, κλπ), παρά το βιολί του Περιστέρη, που έχει απίστευτο ηχόχρωμα, αλλά τα δάχτυλά του πατάνε τόνους και ημιτόνια.


Σταματάω κι εγώ εδώ αγαπητέ, αφού όπως λες κι εσύ " υπηρετώ την ιδεοληπτικα φθηνοψαλτικη ψυχική μου φύση":confused:

Αφού εσένα σου αρέσει, όπως και στον κ. Γεωργοσόπουλο, εμένα περισσεύει.

Υ.Γ.: "...όπου την γραφή του πας να μιμήθεις..." το θεωρώ κομπλιμέντο αυτό;


Αναζητώντας την Μεγάλη Εβδομάδα σε γραφή ΤΖΕΛΑ.......εδειξα τα κείμενα σας νομιζω στον ΚΟΡΥΦΑΙΟ μουσικό στην ΕΛΛΑΔΑ σήμερα............Γέλασε και μου είπε οτι δεν πρεπει να γνωρίζετε σε βάθος την Βυζαντινή Μουσική μιλώντας ετσι για τον Μακαριστό ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ!!!! Ισως εχετε και κάποιο πρόβλημα με το πιάνο???

Αυτά ........και να μην μας αγχώνεστε!!!!!

Φιλικά
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αναζητώντας την Μεγάλη Εβδομάδα σε γραφή ΤΖΕΛΑ.......εδειξα τα κείμενα σας νομιζω στον ΚΟΡΥΦΑΙΟ μουσικό στην ΕΛΛΑΔΑ σήμερα............Γέλασε και μου είπε οτι δεν πρεπει να γνωρίζετε σε βάθος την Βυζαντινή Μουσική μιλώντας ετσι για τον Μακαριστό ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ!!!! Ισως εχετε και κάποιο πρόβλημα με το πιάνο???

Αυτά ........και να μην μας αγχώνεστε!!!!!

Φιλικά
Κατ' αρχάς, να πω ότι διαφωνώ με τον άνθρωπο που αντιπαρατίθεσθε μόνο στα περί ποιότητος της φωνής του Στανίτσα. Όλες οι ηχογραφήσεις μέχρι το '70 αποδεινύουν το μεγαλείο της και της άπειρες δυνατότητες του!

Ο «ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ μουσικός στην ΕΛΛΑΔΑ» όνομα δεν έχει; Και, ακόμη, δε μας είπατε τη σχέση που έχει με την εκκλησιαστική μας μουσική.

Εγώ προσωπικά έχω πρόβλημα με το πιάνο, ναι. Όταν εμπλέκεται, φυσικά, με την ψαλτική, γιατί για τη μουσική που είναι ταγμένο να παίζει είναι θαυμάσιο όργανο. Όταν όλα ανεξαιρέτως τα θεωρητικά παραθέτουν διαστήματα διάφορα του τόνος-τόνος-ημιτόνιο, πώς μπορείτε να μην έχετε πρόβλημα όταν χρησιμοποιείται όργανο με συγκερασμένα διαστήματα στην εκμάθηση της μουσικής μας; Όταν πρόκειται για μια φωνητική μουσική με έλξεις και κινήσεις της φωνής που δεν καταγράφονται, πώς μπορείτε να υποστηρίζετε την εκμάθηση με το πιάνο;

Και, ακόμη, όταν ο συνομιλητής σας σας λέει πως η εκτέλεση του Περιστέρη είναι μακρυά από τα παραδεδομένα, γιατί δεν κοιτάζετε να καταλάβετε τι εννοεί παρά ψάχνετε τη βοήθεια του κοινού και τον αντικρούετε με γενικόλογα; Τους πλατειασμούς, για παράδειγμα, στο χρόνο όπως τους έκανε, από ποιον άλλο παλιό ψάλτη τους ακούσατε; Τα διαστήματά του, που το διατονικό Πα-Βου ήταν κατά κανόνα τόνος αμετακίνητος, ποιος παλιός τα έλεγε;Το στεγνότατο ψάλσιμό του σε ποιον από τους πρώτους δίσκους γραμμοφώνου το συναντάτε; Στο Ναυπλιώτη, στο Μανέα, στο Βαμβουδάκη, στο Σάμου Ειρηναίο, στον Πρίγγο, στο Γεροθόδωρο ή στο Θωμαΐδη; Έλεος πια με αυτά τα κολλήματα! Όλοι κρίνονται από το έργο τους.
 

tzark

Μέλος
Όποιος μπορεί, ξέρει και έχει την διάθεση να να πληκτρολογήσει την Μ.Ε. του Τζελλα ας μου στείλει π.μ.

Κάνετε κάτι Κύριε Κωνσταντίνε να πάρουμε το Β' μέρος του Τζελλά ( Μεγάλη Εβδομάδα) ( Το πρώτο μέρος ήταν φωτοτυπίες σε αρχείο pdf )

Σας Ευχαριστώ

Να είστε πάντα καλά.

Με εκτίμηση
 
Last edited:

svivaldi

Κόσσυβας Σπύρος
Ισως θα έπρεπε να αναλάβει κάποιος να τα ανεβάσει σε ηλεκτρονική παρασημαντική (π.χ πρόγραμμα σαν τον μελωδό) και να βγει ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ο θησαυρος αυτός..
 
Ισως θα έπρεπε να αναλάβει κάποιος να τα ανεβάσει σε ηλεκτρονική παρασημαντική (π.χ πρόγραμμα σαν τον μελωδό) και να βγει ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ο θησαυρος αυτός..

Νομίζω πως αυτό θα ήταν το καλυτερο εγω μπορω να τα ανεβασω εαν το επιτρεπει ο κ. Τούμπας που μου τα παραχόρησε και εαν βεβαια βρέθουν εθελοντές να τα αντιγράψουν με ένα πρόγραμμα γιατί δεν είναι και στην καλυτερη κατασταση
 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Top