Συνέδριο του Σχολείου Ψαλτικής για την επέτειο των 200 χρόνων από την καθιέρωση της Νέας Μεθόδου

sholeionpsaltikis

Παλαιό Μέλος
To Σχολείον Ψαλτικής, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να αναγγείλει τη διεξαγωγή Διεθνούς Συνεδρίου Μουσικολογίας, με θέμα
«1814 -2014. 200 χρόνια από την καθιέρωση της Νέας Μεθόδου»,
τον Οκτώβριο του 2014, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να ανατρέξετε στην προκήρυξη του Συνεδρίου.

http://www.sholeionpsaltikis.gr/ind...category&layout=blog&id=78&Itemid=145&lang=el
 
  • Like
Reactions: tzo
Πολλά συγχαρητήρια στο "Σχολείο Ψαλτικής" για την εξαιρετική επετειακή εκδήλωση που ετοιμάζει, που είναι αντάξια και του σπουδαίου γεγονότος στο οποίο και αναφέρεται.
Ένα γεγονός, σταθμός για την πορεία και την εξέλιξη της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής μας.
Άλλωστε, το Σ.Ψ. είχε προαναγγείλει την πραγματοποίηση εκδήλωσης για το γεγονός αυτό.
Καλή επιτυχία.
 
Αγαπητοί συνάδελφοι, υπενθυμίζουμε ότι όσοι ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή στο Συνέδριο του Σχολείου Ψαλτικής, μπορούν να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες έως τις 25 Ιουνίου 2014.
Ευχαριστούμε!
 
Αγαπητοί συνάδελφοι, υπενθυμίζουμε ότι όσοι ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή στο Συνέδριο του Σχολείου Ψαλτικής, μπορούν να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες έως τις 25 Ιουνίου 2014.
Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε και εμείς για την υπενθύμιση.
Υπάρχουν, όμως, κάποιες απορίες που προκαλεί η εν λόγω τελευταία ανάρτηση:
1) Αναφέρεται ότι λήγει την 25.6.2014 η προθεσμία για τη "δήλωση συμμετοχής". Έχω την εντύπωση ότι η εν λόγω προθεσμία αναφέρεται στην υποβολή δήλωσης εισηγήσεων και όχι συμμετοχής ακροατών στο Συνέδριο. Παρακαλώ για διευκρίνιση.
2) Θα πρέπει κάποια στιγμή να αναρτηθεί και ένα έντυπο, με τις προϋποθέσεις και τους όρους συμμετοχής ακροατών και ένα δεύτερο έντυπο υποβολής δήλωσης συμμετοχής. Ίσως είναι ακόμα νωρίς, αλλά το θέτω με την ευκαιρία της σημερινής ανάρτησης.
Συγχαρητήρια και πάλι και καλή επιτυχία
 
Η προθεσμία αφορά σε όσους ενδιαφέρονται να κάνουν κάποια εισήγηση και όχι σε όσους πρόκειται απλώς να παρακολουθήσουν το συνέδριο. Το έντυπο, με τις προϋποθέσεις συμμετοχής ακροατών και η δήλωση συμμετοχής τους θα διατεθούν μαζί με το πρόγραμμα του συνεδρίου. Να είστε καλά!
 
To Σχολείον Ψαλτικής, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να αναγγείλει τη διεξαγωγή Διεθνούς Συνεδρίου Μουσικολογίας, με θέμα
«1814 -2014. 200 χρόνια από την καθιέρωση της Νέας Μεθόδου»,
τον Οκτώβριο του 2014, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να ανατρέξετε στην προκήρυξη του Συνεδρίου.

http://www.sholeionpsaltikis.gr/ind...category&layout=blog&id=78&Itemid=145&lang=el

Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία σας!
Να ρωτήσω θα υπάρξει κάποιο κόστος συμμετοχής για εισηγητές και ακροατές;
 
Καλημέρα σας! Δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής ούτε για τους ακροατές ούτε για τους εισηγητές. Ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια!
 
Αγαπητοί μας φίλοι,
Στις 20 του μηνός λήγει και η παράταση για την υποβολή των περιλήψεων. Αρκετοί από εσάς μας έχετε ανακοινώσει ότι επιθυμείτε να συμμετέχετε ως εισηγητές στο συνέδριο χωρίς να μας έχετε στείλει τίτλο και περίληψη της εισηγήσεώς σας. Υπενθυμίζουμε ότι με τη λήξη της παράτασης θα πρέπει να έχετε υποβάλλει και αυτά αλλιώς δε θα μπορεί να γίνει δεκτό το αίτημά σας. Ευχαριστούμε πολύ!
 
Αγαπητοί φίλοι, καθώς το Συνέδριο πλησιάζει, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στις επετειακές συναυλίες που θα πραγματοποιηθούν τα βραδινά της 17ης και 18ης Οκτωβρίου, στις 8μμ, θα ψάλουν οι χορωδίες:
Συλλόγου Μουσικοφίλων Κωνσταντινουπόλεως, Άρχ. Δημοσθένης Παϊκόπουλος
Εργαστήρι Ψαλτικής, Αθανάσιος Παϊβανάς
Φωνές Ασμάτων, Ευάγγελος Σφακιανάκης
Ανατολική Μουσική Παράδοση, Άρχ. Μιλτιάδης Παππάς
Εν ψαλτηρίω, Κωνσταντίνος Φωτόπουλος, Κωνσταντίνος Μπουσδέκης

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.


http://www.sholeionpsaltikis.gr/ind...78:sinedrio-oktobrios-2014&Itemid=145&lang=el
 

Στὸ πρόγραμμα παρατηρῶ ἀρκετοὺς συμμετέχοντες ἐνεργὰ μέλη τοῦ Ψαλτολογίου.

Εἶναι εὐχάριστο νὰ βλέπεις συναδέλφους ποὺ ξεκίνησαν νὰ συμμετέχουν στὸ δημόσιο διάλογο περὶ ψαλτικῆς μέσα ἀπὸ τὸ φορουμ, τώρα νὰ συνεχίζουν καὶ μέσα ἀπὸ ἐξειδικευμένα συνέδρια, ὅπου παρουσιάζουν συγκροτημένα τὶς ἀπόψεις τους καὶ τίθενται στὴν κρίση τῶν εἰδικῶν.

Χρωστοῦμε πολλὰ στοὺς ἰδρυτὲς τοῦ φορουμ καὶ στὸν Δημήτηρη Κουμπαρούλη, ποὺ συνεχίζει νὰ μᾶς ἀνέχεται, καθὼς τὸ βῆμα ποὺ δημιούργησαν καὶ προσέφεραν σὲ ΟΛΟΥΣ μας, ἀποδίδει καρποὺς καὶ ἀποτέλεσε καταλύτη γιὰ τὴν παρουσίαση πλουραλιστικῶν ἀπόψεων περὶ ψαλτικῆς, ἐνῶ συγχρόνως κατήργησε ἀρκετὰ στεγανά.

Πάνω ἀπὸ ὄλα ὅμως προφέρει ἄφθονο πρωτογενὲς ὑλικὸ σὲ ὅλους, βοηθῶντας στην ἀνάπτυξη κριτικοῦ πνεύματος σ' ὅποιον ἐνδιαφέρεται.
 
Ευελπιστώ να αναρτηθούν ηχητικά από το Συνέδριο , καθώς δεν έχουμε όλοι την πολυτέλεια να παρευρεθούμε σε αυτό . Εγώ λόγω φοίτησης και απόστασης .

Εύχομαι στους δασκάλους μου καλή επιτυχία και να το φέρουν σε πέρας και σήμερα .
 
Έχοντας παρακολουθήσει ανελλιπώς όλες τις συνεδρίες και τις συμπληρωματικές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του επετειακού αυτού Συνεδρίου θεωρώ, χωρίς υπερβολή, ότι ήταν ίσως το πιο άρτιο και ολοκληρωμένο συνέδριο που έχω συμμετάσχει/παρακολουθήσει.

Η αγάπη και το μεράκι για τη ΒΜ των οργανωτών και κυρίως των κκ. Φωτόπουλου και Μπουσδέκη (που ήταν ''πανταχού παρόντες'') ήταν εμφανής και αποτέλεσε τον κύριο λόγο επιτυχίας, κατά τη γνώμη μου, καθώς ήταν
όλα οργανωμένα στην εντέλεια, η δε φιλοξενία ήταν άψογη και υπερέβη το καθιερωμένο τυπικό επίπεδο.

Θεωρώ ότι ωφελήθηκα από όλες τις εισηγήσεις και τις συζητήσεις, ενώ οι χορωδίες που παρουσίασαν μαθήματα των δύο διδασκάλων (Γρηγορίου και Χουρμουζίου) μας προσέφεραν μια πραγματική μυσταγωγία.

Συγχαρητήρια στο Σχολείο Ψαλτικής!!
 
ότι ήταν ίσως το πιο άρτιο και ολοκληρωμένο συνέδριο που έχω συμμετάσχει/παρακολουθήσει.
...

Συγχαρητήρια στο Σχολείο Ψαλτικής!!

Συνεδριάρα!

Το πιο σημαντικό είναι ότι οι Κώστηδες έχουν βρει το κουμπί για τα παιδιά.
Εδώ και 20 χρόνια έχω να δω τέτοια άμιλλα τέτοιο μεράκι σε χορωδία από πιτσιρικάδες! θυμήθηκα παλιές ωραίες εποχές...
Οι Κώστας Μπουσδέκης και Κώστας Φωτόπουλος μελετούν την μουσική με ανοιχτό μυαλό, είναι πανέξυπνοι και οι δύο τους.
Επίσης δεν κομπάζουν, δεν είναι ψώνια΄ η αξία τους αβίαστα φαίνεται προς τα έξω.
Όλα τα μουσικά μέλη που απέδωσε η χορωδία του σχολείου ψαλτικής, και των παιδιών και των μεγάλων, ήταν άρτια εκτελεσμένα με ακρίβεια διαστημική με σωστό χρόνο και ζωντάνια που όντως με εξέπληξε.
Επίσης η φιλοξενία τους ήταν όντως αρχοντική και τους τιμά!

Ίσως φαίνομαι υπερβολικός στα σχόλια μου αλλά το γνωρίζετε ότι δεν λέω ούτε γράφω πράγματα που δεν τα αισθάνομαι πραγματικά.

Συγχαρητήρια και ευχαριστούμε για όλα!!!
 
Last edited:
GKM: πλήρης δίγλωσσος παρουσίασις - bilingual, full video presentation & data & samples, etc.



«The almost complete* auto-sufficiency of the so-called “New Method” of the Three Teachers [Contemporary Psaltic Notation] , and the urgent need to re-instate it as a reference point for all contemporary scientific and technological research on Psaltiki».
(fully complemented by various parameters of the Patriarchal Style (""ὕφος") as transmitted by Iakovos Nafpliotis' psaltic paedagogy )

"Ἡ σχεδὸν πλήρης* αὐτεπάρκεια τῆς Νέας Μεθόδου κατὰ τὸν Χρύσανθον, καὶ ἡ ἐπείγουσα ἀνάγκη καθιερώσεως αὐτῆς ὡς σημεῖον ἀναφορᾶς πάσης συγχρόνου ἐπιστημονικο -τεχνολογικῆς ἐρεύνης"
*ἀρτίως συμπληρουμένης ἐκ διαφόρων παραμέτρων τοῦ Πατριαρχικοῦ ὕφους, ὅπως αὔται μετεδόθησαν διὰ μέσου τῆς ψαλτικῆς παιδαγωγικῆς τοῦ Ἰακώβου Ναυπλιώτου


Πλήρης φάκελλος - Entire folder
(https://www.mediafire.com/folder/qctmnjx96xzek/GKM_Symposium_2014_final)

Βιντεοπαρουσίασις Video presentation (90Mb)
(http://www.mediafire.com/watch/jerdacty8pyyc4m/GKM_synedrion_2014_10_18_Presentation_001_Slide_Show_English_Hellenic_v021.mp4)

Βιντεοπαρουσίασις τῶν διαφόρων EΠΩΝΥΜΩΝ ἠχητικῶν δειγμάτων - Video of various NON anonymous sound samples
(http://www.mediafire.com/watch/si3fcxbye9949it/GKM_synedrion_2014_10_18_Presentation_001_Sound_Samples_v021.mp4)

Κείμενον εἰς PDF μετὰ διαφανειῶν - Bilingual text PDF (μετ'εἰκόνων LOW χαμηλοῦ RESOLUTION images) 28Mb
http://www.mediafire.com/view/w464cbeab9q2qob/GKM_synedrion_2014_10_18_v037_ENG_GRK_and_Abstract_and_slides_final.pdf


Διαφάνειαι εἰς PDF - SLIDES PDF (HIGH ὑψηλοῦ RESOLUTION)
(http://www.mediafire.com/view/ogb20xj8oibqgb3/GKM_SYNEDRION_2014_10_18_SLIDE_PRESENTATION_v033_HIGH_RESOLUTION.pdf)

Διαφάνειαι εἰς PPT (Powerpoint) μετὰ τῶν ἠχητικῶν δειγμάτων - Powerpoint PPT Presentation
(http://www.mediafire.com/view/sn454jw3ydz6gt4/GKM_SYNEDRION_2014_10_18_VIDEO_SLIDES_001.pptx)


Δεδομένα Excel XLS data
(http://www.mediafire.com/view/ykgpc2hag62gpj9/_GKM_2014_Diastemata_Intervals_Psaltiki_ALL_003_xls_old.xls)
(http://www.mediafire.com/view/79u6pk4ro33fcof/GKM_2014_CHRONOS_IN_Ti_hypermacho_CHRONOS_007.xlsx)


Περὶ τοῦ 2009 συνεδρίου GKM 2009 pressentations
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=194898&postcount=75)



Oἰαδήποτε ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ, ἑκουσίᾳ τε ἢ ἀκουσίᾳ, θὰ ἐκδιωχθῇ τόσον νομικῶς ὄσο καὶ ἀκαδημαϊκο-διοικητικῶς.

ANY plagiarism will be PROSECUTED on both legal and academic grounds.




Recent discussions


(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=195070&postcount=51)
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=195196&postcount=64)
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=194893&postcount=1)
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=194933&postcount=19)
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=194941&postcount=23)
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=194952&postcount=27)



ABSTRACT
Contemporary technology allows for simple means to measure "a capella" intervals, durations and vocal inflections in sound samples obtained from authentically traditional psaltis, recorded at the turn of the 20th century, and provides, besides any acoustic proof, visual proof, as well, as to an ongoing tradition, at least as can be attested to by Gregorian chant palæography, and as provided by, for instance, the recordings and pædagogy of Iakovos Nafpliotis, which is in agreement with the theory of the Three Teachers (Contemporary Psaltic Notation) and in contrast to other, modern theories and vocal performances of various academic researchers or professional singers. Simultaneous use of measured results from audio-visual ("μετροφωνία", asymmetrical interval sequences, "διπλοπαραλλαγή") and somatokinetic ("cheironomia", "foot-hand-voice" lever effect, "ἄλογος χρόνος" and "καταλλαγὴ χρόνου") components is a key to memorisation, transmission as well as traditional performance of Psaltic and Gregorian chant, both of which are complementary aspects of a common formular database, differentiated by "rhythmic emphasis" and "polar note" variations, which provide for quite asymmetrical rhythm in "ecphonetic", and lesser so "papadic" formular contraction/expansion renderings, respectively.
 
Last edited:
Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα μας η εισήγηση του Ιερομονάχου Συμεών με θέμα: "Πρώιμα μεταρρυθμιστικά βήματα του Χρυσάνθου".
 
Back
Top