ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ
Παλαιό Μέλος
Αυτά ακριβώς εννοούσα, αλλά από την στιγμή που δεν μπορείς να καταλάβεις, ή δεν θές να καταλάβεις, σε αφήνω να περιπλανιέσαι στον κόσμο σου...
Υ. Γ. 1) Με το να μιλάς καλύτερα δείχνεις ότι έχεις μάθει να σέβεσαι τον συνομιλητή σου... Αλλά έχεις καλό δάσκαλο στις βωμολοχίες καθώς φαίνεται...
Υ. Γ. 2) Αν είσαι τόσο οξύθυμος, υπάρχουν και γιατροί για να σε βοηθήσουν να το ξεπεράσεις...
Καλή αυριανή!
Εγώ κατάλαβα, αλλά από ότι μου είχε πει ο ΓΚΜ, είχε κάποιες τηλεφωνικές επαφές με τον ΛΑ. Το τηλέφωνο του το είχαν δώσει εμπιστευτικά κάποιοι απ'το Organum, άρα τους γνώριζε από πριν.
Είχε μιλήσει και με την μητέρα του, η οποία προσευχόταν στον Θεό να φυλάει όσους ταξιδεύουν.
Ο ΓΚΜ πήγε στην συνδιάλεξη του Organum κάποιο Σάββατο.
Ο ΛΑ είχε την καλοσύνη να τον αφήσει να ακούσει τις πρόβες.
Ο Μαρσέλ Πέρες είχε την καλοσύνη να του επιτρέψουν να πάρει αντίγραφα κάποιων εργασιών του Organum.
Το απόγευμα, μίλησε με τον ΛΑ, περί διαφόρων θεμάτων.
Εν τω μεταξύ, άκουσε και χάρηκε για την ηχογράφηση που έκανε ο ΓΚΜ, διότι, απ'ότι κατάλαβε ο ΓΚΜ δεν είχε πετύχει η ηχοληψία των άλλων μελών του Organum.
Ο διάλογος με τον ΛΑ δεν ήταν μονόπλευρος. Για παράδειγμα, ρώτησε ο ΛΑ τον ΓΚΜ πώς έψαλλε ο Τσολακίδης το "Τον Δεσπότην": Όντως, είπε, ο Κε δεν είναι χαμηλός, όπως του Στανίτσα.
Μεταξύ άλλων, του απήγγειλε ο ΓΚΜ και Αποστολικό ανάγνωσμα.
Ο Λα εξήγησε με την σειρά του τα περί του Β ήχου, κατά την θεωρία Καρά.
Η ηχογράφηση ορισμένων σημείων έγινε με την άδεια του ΛΑ.
Το βράδυ ο ΓΚΜ κοιμήθηκε στο Renault 4L, μες στο κρύο.
Λυπήθηκε ο ΛΑ όταν το έμαθε, την άλλη μέρα το πρωί.
Έφυγαν μαζί δια την Μητρόπολη, εντός της 4L
Κάτω απ'το κάθισμα είχε κασετόφωνο και έβαλε κασέτα με την ΕΛΒΥΧ
Εκείνη την εποχή, ο ΓΚΜ άκουγε την ΕΛΒΥΧ όπως τους δίσκους της Ζωής, τους οποίους άκουγε νεότερος.
Η ηχογράφηση έγινε και πάλι εις γνώσιν του ΛΑ και με την προφορική του συγκατάθεση, με το μηχάνημα να βρίσκεται μπροστά του.
Ο ΓΚΜ ουδέποτε ηχογράφησε, έχοντας κάποιον απώτερο σκοπό δυσφήμησης.
Ο ΓΚΜ έψαλλε σπανίως και επειδή είχε πρόβλημα με την φωνή του, αποφάσισε να ηχογραφήσει, μιας και είχε το κασετόφωνο.
Γράφει ο ΓΚΜ:
Συνεψαλλα διπλα του του εις την Μητροπολην Παρισιων
Τον ακολοuσησα ως #μαθητης#, οπως δηλαδη ακολουθησα και ολους τους αλλους διδακαλους μου = εκλεινα αυχεναν, #τεντοσα# αυτι κτλ
Εγώ καταλαβαίνω αυτό που μου εξήγησε, ότι δεν κάθισε δίπλα στον ΛΑ ως ανταγωνιστής, αλλά ως σωστός και αφοσιωμένος βοηθός.
Του ισοκράτησε και μάλιστα του ξέφυγε και ένα Βου στον Β ήχο και ο ΛΑ του ζήτησε συνεχόμενο Δι, όπως θα έκανε και ο Τσολακίδης και ο ΓΚΜ συμμορφώθηκε.
Ο ΛΑ χάρισε στον ΓΚΜ το βιβλιαράκι περί αναλύσεων και έναν νέο δίσκο, εκείνης της εποχής (Πολυχρονίου Βαλασίου). Του εξήγησε και ποιος το χρηματοδότησε, όπως εξηγείται και εντός του δίσκου.
Κάποτε, του είχε πει και ο Άρχων Ματθαίος Ανδρέου, εντός μεγάλης χορωδίας, στον εσπερινό της αγάπης, να ΜΗΝ εκτελεί τρίτες στον πλ Δ.
Επειδή όμως ο ΓΚΜ ήταν λίγο αφηρημένος, το έκανε και άλλες δυο φορές.
Αργότερα, είπε ο Ανδρέου: Καλός ο Γιωργάκης, αλλά μου χάλασε την κασέτα.
Όπως έχει γραφτεί κι αλλού, το ότι παρακολούθησε μαθήματα με τον Ανδρέου, ΔΕΝ του επέτρεψε να αποκαλεί τον εαυτό του μαθητή του.
Παρομοίως, ο ΓΚΜ έβαλε τον εαυτό του σε ψυχολογική κατάσταση μαθητή.
Σίγουρα δεν ήταν μαθητής του ΛΑ.
Αντιθέτως, η Ανδριανή Ατλάντη ΗΤΑΝ και το γράφει από σεβασμό, έστω κι αν δεν συμφωνεί με πάρα πολλά, τα οποία έμαθε καλύτερα απ'τον Πασχαλίδη, τον οποίον και θεωρεί κύριο διδάσκαλό της.
Λοιπόν, ο ΓΚΜ έχει πολλάκις εκφράσει την ευγνωμοσύνη του για την συνάντηση με τον ΛΑ.
Αργότερα κατάλαβε ότι υπήρχε πρόβλημα με το ψάλσιμο του ΛΑ.
Εάν προσθέσουμε και τα δικαστικά γεγονότα, έγινε, για τον ΓΚΜ θέμα σχολής και έλαβε στάση.
Η ευγνωμοσύνη, σήμερα, γίνεται να εκφραστεί κι αλλιώς:
Χάριν στο στενό ψάλσιμο με τον ΛΑ, ο ΓΚΜ κατάλαβε ότι το ύφος αυτό ήταν ανύπαρκτο πριν τον Καρά, γεμάτο φάλτσα και δεν γινόταν να αποστομώνει σωστούς ψάλτες και να διδάσκεται ως επιστήμη με μεθόδους ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ.
Έκανε τις έρευνές του, κατά τρόπον ΠΟΣΟΤΙΚΟ και κατά δύναμιν ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ
και σε μερικούς, που όντως καταλάβαμε, μας άνοιξε τα μάτια.
Επίσης, αποφάσισε να αφήσει την προσωπική του σφραγίδα περί ψαλσίματος, δηλαδή σταμάτησε να εισάγει ύφος Στανίτσα και να περιορισθεί ολικώς στα του Ιακώβου και συν αυτώ.
Οι εκφράσεις του είναι ΑΛΛΗΓΟΡΙΚΕΣ, δηλαδή όταν ακούει κανείς Ιάκωβο και ύστερα της σχολής σας, προσπαθεί να βρει εύκολους όρους για να τους συγκρίνει πχ αντρίκιο vs εκθηλυκευμένο κτλ.
Ο Σωτηρόπουλος είχε πει κάποτε (άσχετο βέβαια): Τα πολλά λουτρά (μπάνιο δηλαδή και όχι ντους), εκθηλυκεύουν τον άντρα.
Τέλος, κατάλαβα ότι ο ΓΚΜ ΔΕΝ είχε ούτε έχει προσωπικό πρόβλημα με διαφόρους ψάλτες. Τα προβλήματα είναι καθαρώς μουσικολογικά/ψαλτικά.
Το ότι χαρακτηρίζει κάποιον ότι ψάλλει θηλυπρεπώς ή μπεκριδίστικα ή ότι είναι ανίκανος να υπερασπίσει την θεωρία του έναντι της δικής σου, δεν σημαίνει τίποτα παραπάνω απ'το ότι ΕΤΣΙ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ο ψάλλων και ΟΧΙ ότι ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ απαραίτητα και στην προσωπική του ζωή. Γι'αυτό και πρόκειται για ΑΛΛΗΓΟΡΙΚΕΣ εκφράσεις. Το προσωπικό ήθος του καθενός δεν τον ενδιαφέρει, ούτε των ψαλτών ούτε των κληρικών, ανωτάτων ή κατωτάτων.
Το ίδιο ισχύει και με τον τρόπο τον οποίον αντιμετωπίζει τις συμπεριφορές μερικών.
Τα παραπάνω ισχύουν και για μένα (το έχω δηλώσει πολλές φορές άλλωστε).
Τέλος, ο ΓΚΜ έχει κατηγορηθεί και παρεξηγηθεί από πολλούς, εκ των οποίων και τον αδελφικό του φίλο και συμψάλτη, Νικόλαο Παντελόπουλο, μαθητή, μεταξύ άλλων, και του Μ.Ανδρέου, έχοντας διακοπεί κάθε διάλογος.
Λοιπόν, το πρόβλημα ΔΕΝ είναι ο ΛΑ, αλλά η σύγχρονη ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ της ψαλτικής τέχνης, βάσει αμφισβητούμενων επιχειρημάτων.
Η κριτική του ενοχλεί και η απόδειξη είναι ότι κανείς δεν έχει αναλύσει αυτά που προτείνει. Υπάρχει μια γενική αποφυγή.
Όπως και στον Πελοποννησιακό πόλεμο
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Sphacteria
έτσι κι εδώ, περιμένουν μερικοί να καεί το δάσος και να ρίξουν, όπως το θεώρησαν και οι Σπαρτιάτες, ανανδρείως βέλη, αντί να αντιμετωπίσουν στα ίσα, λεβέντικα, το βάθος και την ουσία του Μουσικολογικού ζητήματος του Καρά, το οποίο πλήττει τον ψαλτικό κόσμο, αλλά και άλλων παρεκτροπών, εκ της ψαλτικής παραδόσεως.
Ευχαριστώ!
Last edited: