Μάλλον δεν εκφράστηκα σωστά κ συγκεκριμένα,
δεν κρίνω την προφορά των ελληνικών του,
Συγχωρεμένος.
Κι εγώ όλο τέτοια λάθη κάνω και με παρεξηγούν και γίνεται μπάχαλο.
Δεν ξέρω αν όντως δεν εκφράστηκες καλά, αλλά, αν, παρ'όλα αυτά, εξέθεσες την γνώμη σου για το ηχητικό που αφορά τους Αγγλόφωνους, κάτι δεν κατάλαβες σωστά, απ'αυτά που είχα γράψει.
Όσο για τα υπόλοιπα (την ψαλτική του, που για σένα δεν είναι ψαλτική, στα ελληνικά), καλύτερα να το αφήσουμε να το κρίνουν αρμοδιότεροι.
Προτείνω να κατεβάσεις το συνημμένο "Άλλαλα τα χείλη των ασεβών" και όπως σου έχει γράψει στο Youtube, κατόπιν συμφωνίας, να ηχογραφήσεις την γνώμη του Κ.Μαφίδη για την συγκεκριμένη εκτέλεση.
Αν θα προσφέρει κάτι, θα το δείξει η Ιστορία.
Αρκετοί του έχουν πει "Εύγε", "Μπράβο", "κατάλαβες", "ομοιάζει με τους παλιούς" (εκ των οποίων και ο Αγγελόπουλος, του οποίου το έργο θαυμάζεις τόσο).
Ελπίζω να μου το πουν και μένα κάποια στιγμή αυτό.
Έως τότε, ας τον έχει ο Θεός καλά, να του δίνει κουράγιο, ψυχική και σωματική δύναμη, για να μας υποδεικνύει ΒΑ-ΣΙ-ΚΟ-ΤΑ-ΤΑ στοιχεία της ψαλτικής.
Ζώσες παραδοσιακές φωνές υπάρχουν και χάριν στην παρατηρητικότητα του Γεωργίου, (προσ)εύχομαι να αξιωθώ να καλλιεργήσω την ψαλτική μου στο ανώτατο επίπεδο που μπορώ, όπως προσπαθεί και ο Γεώργιος (και ΚΑΚΩΣ έβαλες παλιές ηχογραφήσεις του απ'τον σωλήνα, γιατί έχει βελτιωθεί πολύ από τότε) βάσει της φωνής που μου έδωσε ο Θεός.
Λοιπόν, για να μην φλυαρώ άλλο, περιμένουμε την κριτική απ'τον Μαφίδη, λέγοντάς του ότι ο ΓΚΜ τον θεωρεί εξαιρετικό ψάλτη, αν και τα τελευταία χρόνια χάλασε το ύφος του (εν συγκρίσει με τους δίσκους, τους οποίους είχαμε αξιωθεί να ακούσουμε), από τότε που ασχολήθηκε με τους δασκάλους που εγκωμιάζεις.
Μέχρι εκεί σωστό-σεβαστό, αλλά όταν αρχίζουν τα βιντεάκια
με "παιδαγωγικές τοποθετήσεις" ξεφεύγει το θέμα.
Δεν διδάσκεται έτσι η Βυζαντινή Μουσική κ εκεί είναι
η ένστασή μου.
Απ'την στιγμή που δεν είναι δίπλα μας, κάτι πρέπει να κάνει κι αυτός για να δώσει σε μας τους άσχετους να καταλάβουμε 1-2 πράγματα περί ψαλτικής ή τουλάχιστον να μας ενημερώσει ότι υπάρχουν, να μας τα δείξει όπως μπορεί και ό,τι καταλάβαμε καταλάβαμε. Όποιος θέλει να μάθει περισσότερα, υπάρχει και το Skype.
Το ποιά σχολή ή δάσκαλο είχα
(ο Θεός να αναπαύσει την ψυχούλα του Άρχοντος
Λυκούργου Αγγελόπουλου) δεν έχει καμία σχέση
με το θέμα κ την ευκαιρία που δράττεσαι για να πεις
την ευγενική κ "με το γάντι" άποψή σου.
Όντως δεν έχει σχέση. Τα ίδια θα έλεγα σε οποιονδήποτε. Δεν ξεχωρίζω και πολύ τις σχολές. Από όποια σχολή και να προέρχεται κανείς, αν ξέρει να ψάλλει κάτι τις, του δίνω συγχαρητήρια, αν όχι, διατυπώνω τις ενστάσεις μου (ναι, με άσχημο τρόπο, γιατί δυστυχώς είναι ίδιον της προσωπικότητός μου να ενεργώ βιαστικά, χωρίς να έχω σκεφτεί καλά καλά τι θα πω και πώς θα το πω)
Σε βλέπω
πολύ σίγουρο για τον εαυτό σου κ παρά τις σπουδές
σου στην κτηνιατρική υποθέτω ότι φοιτάς ακόμα σε
κάποιο δάσκαλο ώστε να γίνεις ιεροψάλτης.
Για κάποια πράγματα είμαι σίγουρος. Ένα απ'αυτά είναι και η ψαλτική του ΓΚΜ, έχοντας και αποδείξεις γι'αυτό.
Όχι, δεν φοιτώ σε κάποιον δάσκαλο, ούτε και είμαι σε εκκλησία κοντά σε κάποιον ψάλτη. Προς το παρόν (από 15/8/2013), είμαι αριστερός ψάλτης στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου (οδός Φαναρίου) Καρδίτσας.
Πήρα πέρυσι το δίπλωμα βυζαντινής μουσικής, τους ευχαριστώ για όσα μου μάθανε, αλλά από κει και πέρα, περίπου τέτοιον καιρό, άρχισα με τον Γεώργιο μαθήματα μέσω Skype και μόνο αυτός έχει συμβάλλει στην ψαλτική μου πορεία. Επίσης, ο Ευ.Σολδάτος συνέβαλε στο να καταλάβω κάποια πολύ βασικά θεωρητικά στοιχεία (πχ όμοια διφωνία, διπλοπαραλλαγή), τα όποια διαπίστωσα ΕΜΠΡΑΚΤΑ ότι με βοηθούν να ψάλλω πιο εύκολα τα "δύσκολα σημεία", να κατανοώ τι ψάλλω, γιατί το ψάλλω έτσι και όχι αλλιώς, πώς να χρησιμοποιώ τα συστήματα για να κάνω ομαλές αλλαγές από έναν ήχο σε έναν άλλον (κυρίως στους κανόνες, αλλά και στα προσόμοια) κτλ. Δεν τα ξέρω τόσο λεπτομερώς όσο αυτός, αλλά για αυτό που θέλω εγώ, δηλαδή την ΕΦΑΡΜΟΓΗ τους στην ψαλτική πράξη, ξέρω όσα χρειάζονται.
Και να μην είχα τελειώσει την σχολή, πάλι θα ασχολιόμουνα με την ψαλτική. Έντεκα συναπτά έτη (από 10 ετών) ασχολούμαι, ξεκινώντας ταυτόχρονα, τόσο στην σχολή της Μητροπόλεως, όσο και στην εκκλησία, με τον πατέρα μου . Αργότερα, στα 16 μου (Α λυκείου), πήγα σε άλλον δάσκαλο της ίδιας σχολής. Τρίτη λυκείου σταμάτησα, λόγω Πανελληνίων και ξαναξεκίνησα πρώτο και δεύτερο έτος πανεπιστημίου και μπήκα σε πορεία διπλώματος. Αυτά είναι όλα.
Βέβαια κατανοώ κ την αλληλεγύη που προκύπτει
απο όμορα επαγγέλματα αν κ ο λαός λέει:
"2 καρπούζια σε μια μασχάλη δεν χωρούν"
κάπου θα υστερούμε.
Κάποιες φορές όμως, ούτε ένα δεν χωράει.
Αυτά.
Συγγνώμη για την φλυαρία μου και πάλι.
Ευχαριστώ!