29. Οκτάηχο ιδιόμελο της λιτής του Προδρόμου «Σήμερον η ανοσιουργότροπος»

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Προ ολίγων ετών, δανείστηκα ένα βιβλίο για να σκανάρω κάποια διακοσμητικά γραφήματα που υπήρχαν σ' αυτό.
Ο κάτοχός του πατήρ Θεόκλητος επ' ευκαιρία της εορτής του Προδροόμου (ήταν 29 Αυγούστου) μου έδειξε τη συνημμένη σελίδα, όπου το εκτεταμένο ιδιόμελο της λιτής του Τιμίου Προδρόμου (29 Αυγ.) είναι χωρισμένο σε 9 τμήματα τα οποία έχουν χαρακτηριστεί να ψάλλονται στους 8 ήχους. Στην Κυψέλη είναι ολόκληρο σε πρώτο ήχο.
Ρώτησα για την προέλευση του βιβλίου και μου απάντησε μονολεκτικά «Ουνία».
Τα διπλά ή και τριπλά:D γράμματα οφείλονται μάλλον σε δίπλωμα της σελίδας
Επισυνάπτω την επίμαχη σελίδα, που βρήκα τυχαία σήμερα στο χαρτομάνι μου.:confused:
 

Attachments

  • OKTAHXO ODIOMELO 29 AYGOUSTOU.png
    OKTAHXO ODIOMELO 29 AYGOUSTOU.png
    102.8 KB · Views: 129

Ρώτησα για την προέλευση του βιβλίου και μου απάντησε μονολεκτικά «Ουνία».

Ακριβώς την ίδια μορφή έχει και στο Μηναίον Ιουλίου-Αυγούστου, έκδοση Ρώμης του 1902, που ανέβηκε εδώ.
 
Προ ολίγων ετών, δανείστηκα ένα βιβλίο για να σκανάρω κάποια διακοσμητικά γραφήματα που υπήρχαν σ' αυτό.
Ο κάτοχός του πατήρ Θεόκλητος επ' ευκαιρία της εορτής του Προδροόμου (ήταν 29 Αυγούστου) μου έδειξε τη συνημμένη σελίδα, όπου το εκτεταμένο ιδιόμελο της λιτής του Τιμίου Προδρόμου (29 Αυγ.) είναι χωρισμένο σε 9 τμήματα τα οποία έχουν χαρακτηριστεί να ψάλλονται στους 8 ήχους. Στην Κυψέλη είναι ολόκληρο σε πρώτο ήχο.
Ρώτησα για την προέλευση του βιβλίου και μου απάντησε μονολεκτικά «Ουνία».
Τα διπλά ή και τριπλά:D γράμματα οφείλονται μάλλον σε δίπλωμα της σελίδας
Επισυνάπτω την επίμαχη σελίδα, που βρήκα τυχαία σήμερα στο χαρτομάνι μου.:confused:


Από αυτή τη σειρά μάλλον είναι...
 
Ὄχι καί «Οὐνία»...

http://analogion.com/forum/showthread.php?p=13653#post13653

http://analogion.com/forum/showthread.php?t=2130

Δυστυχῶς ὁ Εὐθύμης τά ἔχει ἀποσύρει...
Ἄν τό ἔχει ἀποθηκεύσει κάποιος;

Ἐπίσης
http://analogion.com/forum/showthread.php?p=13975#post13975
Να πούμε επίσης οτι υπάρχει και Δοξαστικό στην Αποτομή του Προδρόμου οκτάηχον κατα μίμησην του "Θεαρχίω νεύματι" υπο Δανιήλ Κατουνακιώτου. Για τους ενδιαφερόμενους στο βιβλίο "ΠΡΟΔΡΟΜΑΡΙΟΝ" με τις ακολουθίες του Προδρόμου στο μουσικό παράρτημα. (Δυστηχώς δεν το έχω για να το ανεβάσω).
Σέ ποιό ἀναφέρεται;​
 
Ἄν τό ἔχει ἀποθηκεύσει κάποιος;
Δεν τα είχα αποθηκεύσει, αλλά έχουν ανέβει από τον π.Συμεών εδώ. Απλά, το «φώτισα», το καθάρισα και το ευθυγράμμισα λίγο.
 

Attachments

  • PalaionStixirarion_MPT-709_IdiomelonLitisApotomis_8ixon.pdf
    2.1 MB · Views: 191
Μετά από προτροπή του σεβαστοῦ γέροντος πατρός Θεοκλήτου, που μου έδωσε για μελέτη το βιβλίο που αναφέρω στο πρώτο παραπάνω μήνυμα, το αναφερόμενο οκτώηχο ιδιόμελο της λιτής του Τιμίου Προδρόμου μελοποιήθηκε από τη μετριότητά μου και επισυνάπτεται για τυχόν ενδιαφερομένους.
 

Attachments

  • Οκτώηχον ιδιόμελον Τιμίου Προδρόμου.pdf
    255.6 KB · Views: 105
  • Ὀκτώηχον ἰδιόμελον Λιτῆς τοῦ Προδρόμου.mel
    26.9 KB · Views: 16
[Σημείωμα συντονιστή] Όπως γράφαμε κι εδώ, το θέμα επανέρχεται με ανακατεύθυνση και στα μουσικά κείμενα της 29ης Αυγούστου, επειδή στο New-Psaltologion :) έχουν απενεργοποιηθεί οι παλαιές ανακατευθύνσεις. Επίσης το τελευταίο μήνυμα αντιγράφηκε και στις συνθέσεις του κ. Γιάννου.
 
Τὸ σημερινὸ στιχηρὸ τῆς λιτῆς «Σήμερον ἡ ἀνοσιουργότροπος…», στὸ τυπικὸ τῆς μονῆς τοῦ τιμίου Προδρόμου τῶν Στουδίου, τὸ στουδιτικὸ τυπικό, εἶναι δοξαστικὸ τῶν ἀποστίχων τοῦ ἑσπερινοῦ

(τυπικὰ Μεσσήνης τοῦ ἔτους 1131 σ. 183, Κασούλων τοῦ ἔτους 1173 σ. 157, χφ. Vat. gr. 1877 τυπικὸ Μήλι τοῦ ἔτους 1292 φ. 171v)

καὶ εἶναι ὀκτάηχον μὲ τὴν παρακάτω διαίρεση:

«Ἦχος α’.

Σήμερον ἡ ἀνοσιουργότροπος μήτηρ τοῦ φόνου τὴν ἐξ ἀνόμου συμπλοκῆς αὐτῆς πανασελγῆ θυγατέρα

Ἦχος πλ. α’.

κατὰ τοῦ πάντων προφητῶν θεοπροκρίτου μείζονος φονότροπον συμβουλὴν ἐσκευώρησεν.

Ἦχος β’.

Τοῦ γὰρ ἐσχίστου Ἡρῴδου τελοῦντος συμπόσιον τοῦ ἑαυτοῦ ἀθεμίτου γενεθλίου μεθ' ὅρκου αἰτήσασθαι παρεσκεύασε

Ἦχος πλ. β’.

τὴν θαυματόβρυτον τοῦ θεοκήρυκος τιμίαν κεφαλήν, ὃ καὶ τετέλεκεν ὁ παράφρων, θυμελικοῦ ὀρχήματος δοὺς αὐτὴν ἀντίμισθον, εὐορκίας χάριν.

Ἦχος γ’.

Ὅμως οὐκ ἐπαύσατο ὁ μύστης τῆς Χριστοῦ παρουσίας τὴν θεόστυκτον μίξιν αὐτοῦ καὶ μετὰ τέλος στηλιτεύειν,

Βαρύς.

ἀλλ' ἐλέγχων ἐβόα· Οὐκ ἔξεστί σοι, λέγων, μοιχεύειν τοῦ ἀδελφοῦ σου Φιλίππου τὴν γυναῖκα.

Ἦχος δ’.

Ὢ γενεθλίου προφητοκτόνου καὶ αἱμάτων γέμοντος συμποσίου! Ἡμεῖς δὲ εὐσεβοφρόνως

Ἦχος πλ. δ’.

ἐν τῇ ἀποτομῇ τοῦ Προδρόμου λευχειμονοῦντες ἑορτάσωμεν ὡς ἐν εὐσήμῳ ἡμέρᾳ ἀγαλλιώμενοι καὶ αἰτησώμεθα τοῦτον ἐξευμενίσαι τῇ Τριάδι τῶν παθῶν τῆς ἀτιμίας ῥύσαθαι ἡμᾶς,

Ἦχος α’.

καὶ σῶσαι τὰς ψυχὰς ἡμῶν»

(χφφ. στιχηράρια ἁγ. Σάβα 610 ια’ αἰ. φ. 151r-v, ἁγ. Σάβα 361 τέλη ια’ αἰ. φφ. 157v-158r, Paris. gr. 242 ια’-ιβ’ αἰ. φφ. 143v-144r «ἐχθίστου Ἡρώδου», Vindob. Theol. gr. 136 α’ ἥμισυ ιβ’ αἰ. φφ. 169v-170r «ἐχθίστου Ἡρώδου…μεθ’ ὅρκων», Σινὰ 1214 ιβ’ αἰ. φ. 137r-v «ἐχθίστου Ἡρώδου», παρομοίως Μηναῖον Αὐγούστου Ῥώμης 1902 σσ. 527-528).
 
Back
Top