Καταγραφές ερμηνειών Θρασυβούλου Στανίτσα υπό Παναγιώτου Μαρούδα

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Αγαπητοί, με συγκίνηση ξεκινάμε την παρουσίαση του αρχείου καταγραφών του Θρασυβούλου Στανίτσα απο τον εξ Αθηνών και απο πολλού εν Θεσσαλονίκη διαμένοντα φίλο Παναγιώτη Μαρούδα. Αρχείο 35 ετών περίπου που πρέπει να καθαρογράφεται απο τον Παναγιώτη, να σκανάρεται, να αποστέλλεται με email και μετα να δακτυλογραφείται από τον αγαπητό και ακάματο Εμμανουήλ Γρεασίδη.
Θα προταθεί μια σειρά 20 περίπου ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ πολλά απο τα οποία έχουν ποικιλία θέσεων.
Μη σας αποθαρρύνει η αναλυτική γραφή. Ο Παναγιώτης προσπάθησε να μην κάνει εκπτώσεις στον αναλυτικό πλουτο του Άρχοντα.
Σημερα παρουσιάζουμε το ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ Α΄ ήχου Χατζηαθανασίου με αναλύσεις και θέσεις απο διάφορες χρονικές φάσεις του Στανίτσα.
 

Attachments

  • ΣΤΑΝΙΤΣΑ ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ Α ΄Χ΄ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.pdf
    123.7 KB · Views: 393

agis panas

Παλαιόθεν φίλος
Αγαπητοί, με συγκίνηση ξεκινάμε την παρουσίαση του αρχείου καταγραφών του Θρασυβούλου Στανίτσα απο τον εξ Αθηνών και απο πολλού εν Θεσσαλονίκη διαμένοντα φίλο Παναγιώτη Μαρούδα. Αρχείο 35 ετών περίπου που πρέπει να καθαρογράφεται απο τον Παναγιώτη, να σκανάρεται, να αποστέλλεται με email και μετα να δακτυλογραφείται από τον αγαπητό και ακάματο Εμμανουήλ Γρεασίδη.
Θα προταθεί μια σειρά 20 περίπου ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ πολλά απο τα οποία έχουν ποικιλία θέσεων.
Μη σας αποθαρρύνει η αναλυτική γραφή. Ο Παναγιώτης προσπάθησε να μην κάνει εκπτώσεις στον αναλυτικό πλουτο του Άρχοντα.
Σημερα παρουσιάζουμε το ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ Α΄ ήχου Χατζηαθανασίου με αναλύσεις και θέσεις απο διάφορες χρονικές φάσεις του Στανίτσα.

Μία απλή ερώτησις:Εφ' όσον υπάρχουν οι καταγραφές των εν λόγω ύμνων από τον ίδιο,εις τι ωφελεί αυτή η υπερ-αναλυτική [και μάλλον λίαν δυσανάγνωστη] καταγραφή?
Και σε τελική.Τι θα προσφέρει το όλον αυτό εγχείρημα σε κάποιο νέο ψάλτη?
Μήπως θα καταλήξουμε να γράφουμε και τον...απορία ψάλτου βήξ????
Α-Π
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Μία απλή ερώτησις:Εφ' όσον υπάρχουν οι καταγραφές των εν λόγω ύμνων από τον ίδιο,εις τι ωφελεί αυτή η υπερ-αναλυτική [και μάλλον λίαν δυσανάγνωστη] καταγραφή?
Και σε τελική.Τι θα προσφέρει το όλον αυτό εγχείρημα σε κάποιο νέο ψάλτη?
Μήπως θα καταλήξουμε να γράφουμε και τον...απορία ψάλτου βήξ????
Α-Π

O νέος ψαλτης,απλα,δεν θα τα αγγιζει.... :Ρ
Καθενας διαβαζει συμφωνα με τις δυνατοτητες του παντα...
Εαν υπαρχει ορεξη για διαβασμα,σιγα σιγα και με υπομονη-επιμονη,ολα γινονται,φτανει να το θελουμε...:wink:

ΥΓ Η καταγραφες θελω να πιστευω,οτι ειναι αρκετα πιστες...

ΥΓ2 Γιατι δυσαναγνωστη;
 
Last edited:
Αγαπητοί, με συγκίνηση ξεκινάμε την παρουσίαση του αρχείου καταγραφών του Θρασυβούλου Στανίτσα απο τον εξ Αθηνών και απο πολλού εν Θεσσαλονίκη διαμένοντα φίλο Παναγιώτη Μαρούδα. Αρχείο 35 ετών περίπου που πρέπει να καθαρογράφεται απο τον Παναγιώτη, να σκανάρεται, να αποστέλλεται με email και μετα να δακτυλογραφείται από τον αγαπητό και ακάματο Εμμανουήλ Γρεασίδη.
Θα προταθεί μια σειρά 20 περίπου ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ πολλά απο τα οποία έχουν ποικιλία θέσεων.
Μη σας αποθαρρύνει η αναλυτική γραφή. Ο Παναγιώτης προσπάθησε να μην κάνει εκπτώσεις στον αναλυτικό πλουτο του Άρχοντα.
Σημερα παρουσιάζουμε το ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ Α΄ ήχου Χατζηαθανασίου με αναλύσεις και θέσεις απο διάφορες χρονικές φάσεις του Στανίτσα.

Ξεκινήσατε με μπούρδες.(Συγνώμη για τοι ύφος)Αν θέλετε να πρωτοτυπήσετε παίξατε και χάσατε !!!!
Αφήστε τις...συγκινήσεις και διαβάστε κανένα χειρόγραφο του Στανίτσα για να μπε'ιτε στο πνεύμα του.
Αυτές οι καταγραφές δεν τιμούν το έργο του Δασκάλου.
 
Πέρα ἀπὸ τὶς κάποιες ἀνορθογραφίες, σὲ μερικὰ σημεῖα πρόσεξα ὅτι κάτι δὲν πάει καλὰ ἀπὸ ἀπόψεως χρόνου. Τίθεται σὲ ἕνα χαρακτῆρα τρίγοργο, τὸ ὁποῖο ἐπηρεάζει μόνον τρεῖς χαρακτῆρες ποσότητος, ἀντὶ τέσσερεις. Μήπως εἶναι εὔκολο νὰ ἀνεβοῦν καὶ τὰ ἠχητικὰ (ἔστω ὁρισμένα), γιὰ νὰ ἐξαγάγουμε ἀσφαλῆ συμπεράσματα;
 
Πέρα ἀπὸ τὶς κάποιες ἀνορθογραφίες, σὲ μερικὰ σημεῖα πρόσεξα ὅτι κάτι δὲν πάει καλὰ ἀπὸ ἀπόψεως χρόνου. Τίθεται σὲ ἕνα χαρακτῆρα τρίγοργο, τὸ ὁποῖο ἐπηρεάζει μόνον τρεῖς χαρακτῆρες ποσότητος, ἀντὶ τέσσερεις. Μήπως εἶναι εὔκολο νὰ ἀνεβοῦν καὶ τὰ ἠχητικὰ (ἔστω ὁρισμένα), γιὰ νὰ ἐξαγάγουμε ἀσφαλῆ συμπεράσματα;

Εαν μη Κύριος οικοδομήση οίκον των αρετών μάτην κοπιώμεν.....
 
Ξεκινήσατε με μπούρδες.(Συγνώμη για τοι ύφος)Αν θέλετε να πρωτοτυπήσετε παίξατε και χάσατε !!!!
Αφήστε τις...συγκινήσεις και διαβάστε κανένα χειρόγραφο του Στανίτσα για να μπε'ιτε στο πνεύμα του.
Αυτές οι καταγραφές δεν τιμούν το έργο του Δασκάλου.

Φίλε μου Johnsteff και όχι μόνο ελπίζω να μην παρεξηγηθεί ο Βαγγέλης με τα λεγόμενα του καθότι έχει ακούσει και απομαγνητοφωνήσει πάρα πολλές ώρες και ψαλμωδήματα του Άρχοντα.
Όμως αν έχεις την καλοσύνη και έχεις και τη συγκατάθεση του Παναγιώτη ανέβασε μας και το ηχητικό της κάθε πάρτας ώστε να γίνουν πιο κατανοητά σε όλους τους φίλους γνώστες και μη.

Υ.γ Γιατί όπως είπε και ο μεγάλος ο Πρωτοψάλτης Κωνσταντίνος Πρίγγος Αν δεν ακούσετε δεν θα μάθετε.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Αγαπητοί.

Εν πάση εν Χριστώ αληθεία και στην τιμή μας :
ουδεμία πρόθεση εντυπωσιασμού ή ματαιοδοξίας έχουμε δημοσιεύοντας αυτό το υλικό.
Αντιθέτως επί πολλούς μήνες είχαμε ακριβώς αυτό τον ενδοιασμό, μήπως δημιουργηθεί μια τέτοια παρεξήγηση και αντί να προσφέρουμε, ενοχλήσουμε. Ο ζήλος και το μεράκι ήταν εκείνα που τελικά υπερίσχυσαν, του να αποδοθεί δηλ. όσο το δυνατόν πιστότερα η τεχνική δεινότητα του Άρχοντα. Έτσι, και αφού ο Θεός μας προσέφερε ανέλπιστα το δώρο ενός φιλότιμου συνεργάτη από άλλη πόλη που ανέλαβε και εκείνος από ζήλο τη δακτυλογράφηση, προχωρήσαμε στην ανάρτηση, η οποία και –εφόσον θα μας δίνει ο Θεός τη δύναμη- θα συνεχιστεί.
Προς τους συναδέλφους που υπέβαλαν τις ενστάσεις τους λέγω τα εξής:
- Το μέγιστο μέρος (και πλείονα τούτων) των ηχητικών ντοκουμέντων των αναρτωμένων μελών υπάρχει πλέον και στο Ψαλτολόγιον (τα έχει ως γνωστόν ταξινομήσει άριστα ο αγαπητός Ιωάννης Μπουλμπουτζής) και στο YouTube και στο symbole.gr και σε πολλούς άλλους ιστοτόπους. Αναζητήστε τα και κάνετε τις μελέτες σας.
- Κύριε Λάμπρου υποδείξτε μας ακριβώς τι εντοπίσατε (λάθη-ανορθογραφίες) ώστε να μπορούμε να το δούμε. Το ίδιο ισχύει και για κάθε απορία ή παρατήρηση: όλα είναι καλοδεχούμενα, αρκεί να διατυπώνονται με σαφήνεια (προσοχή! όσα σημεία των μελών παρεμβάλλονται σε παρενθέσεις είναι διαφορετικές θέσεις ή αποδόσεις του προηγηθέντος τμήματος του μέλους).
- Κύριε Σφακιανάκη στο προσβλητικό σας ύφος απαντούμε με έπαινο: Ένας ψάλτης με τη δική σας φωνή και τεχνική θα έπρεπε αυτά να τα διεξέρχεται σχεδόν a prima vista. Έχετε όμως δίκαιο στο ότι πρέπει ο Κύριος να οικοδομήσει την προσπάθειά μας, αλλιώς «μάτην κοπιώμεν».

Αυτά και να μας συγχωρείτε. Ωφέλεια θέλουμε να προέλθει, όχι ζημία.
 
Last edited:
Ανεβάζω σαν οδηγό απομαγνητοφώνησης - τρόπον τινά - την εργασία μου πάνω στον Πολυέλεο των Πολυελέων.
Παρακαλώ πολύ τους Συντονιστές να ανοίξουν εφόσον το κρίνουν καινούργιο θέμα.

ΥΓ. Υπάρχει ένα λάθος στην αρχή του Στίχου Ος επάταξεν.
Αντί για Νη ΠΑΒου.......να γίνει Νη ΠαΓα ΒουουΠαΝη Νη Πα Πα.
Δηλαδή Απόστροφος Ολίγον και Ολίγον με Κέντημα από κάτω και Γοργό από πάνω...τα υπόλοιπα όπως είναι !!!
 

Attachments

  • Πολυέλεος Δούλοι Κύριον Πέτρου Πελοποννησίου Ήχος Πλ. Α' -Κων:πολη.mp3
    13.3 MB · Views: 100
  • Δούλοι Κύριον - Πέτρου Πελοποννησίου Ήχος Πλ. Α΄.pdf
    8.2 MB · Views: 223
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Αγαπητοί.

Εν πάση εν Χριστώ αληθεία και στην τιμή μας :
ουδεμία πρόθεση εντυπωσιασμού ή ματαιοδοξίας έχουμε δημοσιεύοντας αυτό το υλικό.
....................................................................................................
Προς τους συναδέλφους που υπέβαλαν τις ενστάσεις τους λέγω τα εξής:
- Το μέγιστο μέρος (και πλείονα τούτων) των αναρτωμένων μελών υπάρχει πλέον και στο Ψαλτολόγιον (τα έχει ως γνωστόν ταξινομήσει άριστα ο αγαπητός Ιωάννης Μπουλμπουτζής) και στο YouTube και στο symbole.gr και σε πολλούς άλλους ιστοτόπους. Αναζητήστε τα και κάνετε τις μελέτες σας.
- Κύριε Λάμπρου υποδείξτε μας ακριβώς τι εντοπίσατε (λάθη-ανορθογραφίες) ώστε να μπορούμε να το δούμε. Το ίδιο ισχύει και για κάθε απορία ή παρατήρηση: όλα είναι καλοδεχούμενα, αρκεί να διατυπώνονται με σαφήνεια (προσοχή! όσα σημεία των μελών παρεμβάλλονται σε παρενθέσεις είναι διαφορετικές θέσεις ή αποδόσεις του προηγηθέντος τμήματος του μέλους).
- Κύριε Σφακιανάκη στο προσβλητικό σας ύφος απαντούμε με έπαινο: Ένας ψάλτης με τη δική σας φωνή και τεχνική θα έπρεπε αυτά να τα διεξέρχεται σχεδόν a prima vista. Έχετε όμως δίκαιο στο ότι πρέπει ο Κύριος να οικοδομήσει την προσπάθειά μας, αλλιώς «μάτην κοπιώμεν».
Αυτά και να μας συγχωρείτε. Ωφέλεια θέλουμε να προέλθει, όχι ζημία.
Αυτό που ξενίζει τους περισσότερους, είναι κατά τη γνώμη μου, η υπέρ - αναλυμένη γραφή!
Οι Πατριαρχικές μορφές Ιεροψαλτών κι όχι μόνο, είχαν την ικανότητα να αναλύουν τις απλές γραμμές των Μουσικών μαθημάτων.
Σκοπός δεν είναι να αποτυπώσουμε και το παραμικρό "τσαλίμι" - ανάλυση, μιας μουσικής σύνθεσης, κατά τη διαδικασία της καταγραφής.
Η ομορφιά και η αρχοντιά βρίσκεται στην απλότητα!
Ίσως, αγνοούμε οι περισσότεροι την αντίστροφή διαδικασία. "Πώς πηγαίνουμε", δηλαδή, από τα αναλυμένα στα απλά!
Γεγονός είναι πως χρειαζόμαστε δουλειά.
 
Αγαπητοί.

Εν πάση εν Χριστώ αληθεία και στην τιμή μας :
ουδεμία πρόθεση εντυπωσιασμού ή ματαιοδοξίας έχουμε δημοσιεύοντας αυτό το υλικό.
Αντιθέτως επί πολλούς μήνες είχαμε ακριβώς αυτό τον ενδοιασμό, μήπως δημιουργηθεί μια τέτοια παρεξήγηση και αντί να προσφέρουμε, ενοχλήσουμε. Ο ζήλος και το μεράκι ήταν εκείνα που τελικά υπερίσχυσαν, του να αποδοθεί δηλ. όσο το δυνατόν πιστότερα η τεχνική δεινότητα του Άρχοντα. Έτσι, και αφού ο Θεός μας προσέφερε ανέλπιστα το δώρο ενός φιλότιμου συνεργάτη από άλλη πόλη που ανέλαβε και εκείνος από ζήλο τη δακτυλογράφηση, προχωρήσαμε στην ανάρτηση, η οποία και –εφόσον θα μας δίνει ο Θεός τη δύναμη- θα συνεχιστεί.
Προς τους συναδέλφους που υπέβαλαν τις ενστάσεις τους λέγω τα εξής:
- Το μέγιστο μέρος (και πλείονα τούτων) των ηχητικών ντοκουμέντων των αναρτωμένων μελών υπάρχει πλέον και στο Ψαλτολόγιον (τα έχει ως γνωστόν ταξινομήσει άριστα ο αγαπητός Ιωάννης Μπουλμπουτζής) και στο YouTube και στο symbole.gr και σε πολλούς άλλους ιστοτόπους. Αναζητήστε τα και κάνετε τις μελέτες σας.
- Κύριε Λάμπρου υποδείξτε μας ακριβώς τι εντοπίσατε (λάθη-ανορθογραφίες) ώστε να μπορούμε να το δούμε. Το ίδιο ισχύει και για κάθε απορία ή παρατήρηση: όλα είναι καλοδεχούμενα, αρκεί να διατυπώνονται με σαφήνεια (προσοχή! όσα σημεία των μελών παρεμβάλλονται σε παρενθέσεις είναι διαφορετικές θέσεις ή αποδόσεις του προηγηθέντος τμήματος του μέλους).
- Κύριε Σφακιανάκη στο προσβλητικό σας ύφος απαντούμε με έπαινο: Ένας ψάλτης με τη δική σας φωνή και τεχνική θα έπρεπε αυτά να τα διεξέρχεται σχεδόν a prima vista. Έχετε όμως δίκαιο στο ότι πρέπει ο Κύριος να οικοδομήσει την προσπάθειά μας, αλλιώς «μάτην κοπιώμεν».

Αυτά και να μας συγχωρείτε. Ωφέλεια θέλουμε να προέλθει, όχι ζημία.

Αυτές οι παρτιτούρες δε θα μπορούσαν να διαβαστούν ούτε απ' τον ίδιο τον Στανίτσα.Ο Στανίτσας όταν έκανε όλα αυτά τα γυρίσματα δεν είχε υπ΄'οψιν του να κάνει πχ. εδώ τρίγοργο εκεί πεντάγοργο εκεί παρεστιγμένο κοκ.
Άνοιγε το στόμα του όπως ανοίγουμε τη βρύση και τρέχει το νερό και έψαλλε.
Έτσι απλά !!!

Αυτά που ήθελε να τονίσει τα έγραψε ο ίδιος.
Πχ δες το τετράγοργο στο <<δέξαι μου τας πηγάς...>> της Αργής Κσσιανής του Πέτρου που έχει γράψει ο ίδιος ή ακόμη το ιδιάζον τρίγοργο στο <<δεύρο ψηλάφησον...>> στο Δοξαστικό των Αίνων της Κυριακής του Θωμά.
Γι' αυτό σου έγραψα ότι πρέπει πρώτα να μελετήσετε πολύ τα χειρόγραφα του, και μετά θα κρίνετε αν αυτές οι απομαγνητοφωνήσεις τιμούν ή όχι το έργο του.

Τελειώνω με κάτι που μου έχει πει ο Άρχων Λεωνίδας Αστέρης που αφορά τις διασκευές των Ύμνων - φαινομενικά άσχετο με το θέμα αλλά θα καταλάβεις.
Επειδή ως γνωστόν έχει ασχοληθεί με την Όπερα και με τη Δυτική Μουσική εν γένει, μου έλεγε οργισμένος ότι υπάρχουν πολλοί οι οποίοι παίρνουν ένα κλασικό κομμάτι - μια Δοξολογία έναν Πολυέλεο - του αλλάζουν τα φώτα κοινώς και μετά ή το δημοσιεύουν βάζοντας δίπλα τη λέξη διασκευή ή ακόμη χειρότερα το δημοσιεύουν για δικό τους. Για να πήγαιναν συνεχίζει στην Ευρώπη και να άλλαζαν μία νότα σε Συμφωνία του Μπέτόβεν ή του Μότσαρτ θα τους παίρναν με τις...πέτρες!!!! Έχει πολύ δίκιο !!!!!(Αυτό σε σχέση με το προσβλητικό μου ύφος)

Θα πρέπει να γνωρίζουμε όλοι θαρρώ εκ των προτέρων ότι απευθυνόμαστε σε ένα φόρουμ όπου υπάρχουν και μουσικοί γι΄αυτό θα πρέπει να είμαστε πιο προσεχτικοί σε ότι δημοσιεύουμε....ταπεινή μου άποψη!!!!
 
Last edited:

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Μα την απλή μορφή των μελών που σας παραθέτουμε την έχουμε ήδη όλοι επί των χειρογράφων. Να παραβιάζαμε ανοιχτές θύρες; Εκείνο που λείπει είναι η αποκρυπτογράφηση των τεχνικών λεπτομερειών των ζωντανών εκτελέσεών τους, το ξεκλείδωμα των κλειστών θυρών της παράδοσής μας. Μακάρι να βρεθούν άλλοι χίλιοι να το πράττουν. Δε διεκδικούμε δάφνες και πρωτοτυπίες. Αυτές ανήκουν σε εκείνους που τα έψαλαν όχι σε μας τα ταπεινά ετερόφωτα. Όμως φίλοι μου κοπιάστε λίγο και θα δείτε πώς θα γίνουν δικά σας τα μέλη που σας ανεβάζουμε.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Ξεκινήσατε με μπούρδες.(Συγνώμη για τοι ύφος)Αν θέλετε να πρωτοτυπήσετε παίξατε και χάσατε !!!!
Αφήστε τις...συγκινήσεις και διαβάστε κανένα χειρόγραφο του Στανίτσα για να μπε'ιτε στο πνεύμα του.
Αυτές οι καταγραφές δεν τιμούν το έργο του Δασκάλου.
ΔΙΠΛΟ ΜΗΝΥΜΑ.
 
Last edited:

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Και μια διευκρίνηση:
Ο Στανίτσας κι όλοι οι μεγάλοι είχαν μπροστά τους ένα απλά καταγεγραμμένο μέλος (αν και όταν είχαν, πολύ συχνά τα έλεγαν από στήθους) και το εκτελούσαν με ένα δάσος αναλύσεων. Αυτές δεν ήταν ούτε διασκευές ούτε "τσαλίμια" αλλά η ζώσα προφορική παράδοση. "Σερβίρισμα" το έλεγε ο μακαριστός. Και πολλές φορές οι αναλύσεις αυτές είναι έτι πυκνότερες από αυτές που σας ανεβάζουμε. Ποτέ όμως αυθαίρετες ή τυχαίες ή ανοίκειες. Εϊναι εκείνο που διαφοροποιεί τη βυζαντινή (και άλλες μουσικές) από τις στερεότυπες ευρωπαϊκές κλασσικές συνθέσεις.
(Όμως ΚΑΙ στην ευρωπαϊκή μουσική από Μπαρόκ και πριν πρωτίστως -αλλά τώρα πια παντού σχεδόν- έχουν αρχίσει και εισάγονται εδώ και χρόνια αναλύσεις και πέραν του καταγεγραμμένου κειμένου, που η μουσικολογική τους έρευνα ανεκάλυψε, κι αυτό έδωσε τεράστιο εκφραστικό πλούτο και φρεσκάδα σε κουρασμένες από την πολλή εκτέλεση συνθέσεις και μεγάλη ώθηση στη δισκογραφία τους).
Μακάρι ένα μικρό μέρος των αναλύσεων που η ζώσα παράδοση των δασκάλων μας χάρισε να μπορούσαμε δια της ακροάσεως και της καταγραφής να το κάνουμε κτήμα μας. Υποσημειώνωνω ότι ο Στανίτσας (και όλοι οι ομότιμοί του) παρενέβαινε λίγο και συνθετικά ή διασκευαστικά στα δικά του μέλη και ενίοτε σε μέλη Χατζηαθανασίου και Πρίγγου -δε θα τον μαλώσουμε. "Έχω το δικαίωμα ως Άρχων Πρωτοψάλτης" έλεγε.
Πάντως ο χρόνος στα αργά μαθήματα όπως τα ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ είναι πιο ελεύθερος.
Ψυχοσάββατο σήμερα, ας αναπαύει ο Κύριος την ψυχή του.
 

agis panas

Παλαιόθεν φίλος
Ο κ.Σφακιανάκης άλλα επεξηγεί και επισημαίνει.Αλλά μάλλον ούτε καν κοιτάξατε την ουσία των γραφομένων του.Αν νομίζετε ότι θα ξεκλειδώσετε την παράδοση έτσι...μαύρη ειν' η νύχτα στα βουνά.
Θείος μου εκ μητρός-παλαιός ψάλτης και γνώστης-,μου έλεγε ότι και ο Πρίγγος και όλοι οι μεταγενέστεροι παραδοσιακοί και ικανοί ψάλτες,στα ψαλτήρια τους, αλλα κυρίως στα πανηγύρια που εκαλούντο και έψαλλαν,όλα τα έψαλλαν απέξω ή είχαν γιά ασφάλεια ή γιά συμψαλμωδία βοηθών,την τρίτομη συλλογή του Πρωγάκη, που τότε ήταν σε ένα [ογκώδη]τόμο.Αυτοί πώς τα έψαλλαν?Με αυτές τις καταγραφές???
Και μετά την πέφτουμε στην Αποστολική Διακονία γιά την επέμβαση στα έργα του Πρίγγου.....
Tο δε "σερβίρισμα" ή τόχεις μετά από πολύ διάβασμα και ακούσματα,ή δεν τόχεις.Ομως με τέτοια γραφή δεν μαθαίνεται.
Α-Π
 
Last edited:
Γιάνννης Στεφούλης : Κύριε Σφακιανάκη στο προσβλητικό σας ύφος απαντούμε με έπαινο..............Και μετά από λίγο : ντροπή μου......

Αναρωτιέμαι τι έγινε....οίστρος (=αλογόμυγα) σε τσίμπησε;;;;

Το πρόβλημα Γιάννη Στεφούλη είναι ότι όλοι εδώ στο θέμα σε φτύνουν κι εσύ νομίζεις ότι.......βρέχει !!!!!!!!!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Το πρόβλημα Γιάννη Στεφούλη είναι ότι όλοι εδώ στο θέμα σε φτύνουν κι εσύ νομίζεις ότι.......βρέχει !!!!!!!!!

1) Ο καθένας να μιλά για τον εαυτό του. Υπάρχουν κι αυτοί που διαβάζουν χωρίς να μιλούν κι έχουν διαφορετική γνώμη.
2) Όποιος θέλει να "φτύνει" να πάει σε καταλληλότερο μέρος. Εδώ (προσπαθούμε να) κάνουμε συζήτηση. Κάποιοι φαίνεται ότι δεν "τόχουν".
 
1) Ο καθένας να μιλά για τον εαυτό του. Υπάρχουν κι αυτοί που διαβάζουν χωρίς να μιλούν κι έχουν διαφορετική γνώμη.
2) Όποιος θέλει να "φτύνει" να πάει σε καταλληλότερο μέρος. Εδώ (προσπαθούμε να) κάνουμε συζήτηση. Κάποιοι φαίνεται ότι δεν "τόχουν".

Εγώ μιλώ πολύ συγκεκριμένα γι΄αυτούς τους διαλόγους που αφορούν στο θέμα κι όχι γι΄αυτούς που παρακολουθούν σιωπηρά.
Συνεπώς αν ενοχλήσαι από τα σχόλια μου μπορείς πολύ απλά να μην ξαναασχοληθείς με το παρόν θέμα κι όλα μέλι γάλα.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Οι γραφές με το τρίγοργο, που φαίνονται σαν να επηρεάζουν μόνο τρείς φθόγγους, είναι σωστές. Θα το καταλάβετε αν αναλύσετε το Ολίγον με Κλάσμα σε Ολίγον+Ίσον δεμένα με Υφέν. Οι γραφές αυτές αντιπροσωπεύουν ουσιαστικά ένα μικρό και πολύ σύντομο ποίκιλμα στην αρχή της γραφής με Κλάσμα. Έτσι π.χ. θα μπορούσαν να εκτελεστούν οι γραφές αυτές (οι χωρίς το Τρίγοργο) στο πρώτο "ο Θεός ημών".
Στην Ευρωπαϊκή σημειογραφία αυτο το ποικιλματάκι θα μπορούσε να γραφεί ως προσάρτημα (φιοριτούρα), με μικρές νότες, στην αρχή ενός τετάρτου δίς παρεστιγμένου (που μαζί με 2 16α συμπληρώνει τους δύο χρόνους=2 4α). Η φιοριτούρα δηλ. απλώς "κλέβει" λίγο χρόνο από τον συνολικό χρόνο των 2 4ων (του Κλάσματος της ΒΥζ.) Η Βυζ. γραφή δεν έχει δυνατότητα για μικρές νότες κι έτσι πρέπει όλα (εκτός από το ποίκιλμα του Ομαλού) να γραφούν με κανονικά σημάδια, με τον κίνδυνο βέβαια τα σημάδια του ποικίλματος να ψαλούν πιο έντονα απ' ό,τι πρέπει. Γι' αυτό χρειάζεται να έχει κανείς το άκουσμα του συγκεκριμένου κομματιού ή τέλος πάντων την εμπειρία τέτοιων εκτελέσεων.

ΥΓ. Θα παρακαλούσα τον Βαγγέλη να μην αγριεύει , αν και μπορώ να συμφωνήσω σε κάποια πράγματα μαζί του.
 
Last edited:
Top