Παλαιά χερουβικά

Μάλλον μας κάνεις πλάκα...δεν το έχεις το χερουβικό? πρώτη φορά το βλέπεις?
 

Attachments

  • 1.jpg
    83 KB · Views: 361
  • 2.jpg
    117.7 KB · Views: 69
  • 3.jpg
    116.9 KB · Views: 43
  • 4.jpg
    120.6 KB · Views: 43
  • 5.jpg
    121.7 KB · Views: 40
  • 6.jpg
    121.5 KB · Views: 39
  • 7.jpg
    117.8 KB · Views: 35
  • 8.jpg
    125.3 KB · Views: 35
  • 9.jpg
    127 KB · Views: 41
  • 10.jpg
    16 KB · Views: 47
Ευχαριστώ Χρήστο....
δεν το εχει ο πανδεκτης νο 4.:D:D
που να το βρω;;;
ξερεις τί καλα είναι να τα εχεις αποθηκευμένα κ με ένα πάτημα να τυπωνονται;;;
 
Ευχαριστώ Χρήστο....
δεν το εχει ο πανδεκτης νο 4.:D:D
που να το βρω;;;
ξερεις τί καλα είναι να τα εχεις αποθηκευμένα κ με ένα πάτημα να τυπωνονται;;;
"Εν άνθος..." του Αγαθ.Κυριαζίδη αδελφέ....
 
μου έπεσε περσι στα χέρια ενα αντίτυπο του 1896 αν θυμάμαι καλα. αισθανθηκα δέος κ τρόμο μην το χαλάσω. φωτοτύπησα το "του δειπνου" του Νικηφ Ηθικού.
σκέφτηκα να το "κρατήσω", αλλά ανήκε σε φίλο ψάλτη κ δάσκαλο που η βιβλιοθήκη του έχει γεμίσει 2 δωμάτια σπιτιού απο την κορφη ως τον πάτο κ στις 4 πλευρές. το έδωσα πίσω, όπου ανήκε.
 
μου έπεσε περσι στα χέρια ενα αντίτυπο του 1896 αν θυμάμαι καλα. αισθανθηκα δέος κ τρόμο μην το χαλάσω. φωτοτύπησα το "του δειπνου" του Νικηφ Ηθικού.
σκέφτηκα να το "κρατήσω", αλλά ανήκε σε φίλο ψάλτη κ δάσκαλο που η βιβλιοθήκη του έχει γεμίσει 2 δωμάτια σπιτιού απο την κορφη ως τον πάτο κ στις 4 πλευρές. το έδωσα πίσω, όπου ανήκε.

Αντί της κλοπής υπάρχει και η αγορά ( ανατύπωση των εκδόσεων Βασ. Ρηγοπούλου)...
 
οποιος κλεβει βιβλία, κλέβει γνώση...:D:D:D
παλιά χερουβικά δεν ήταν το θέμα μας;;;

να κρατάς όμως το αυθεντικό στα χέρια σου;;; έτσι σκέφτονται οι συλλέκτες!!!
 
Εἰ οὖν ἁμαρτηματα λέξεως ἐν τῷ παρόντι οἱ ἀναγινώσκοντες ἐντύχετε συγγνώμην δότε τῷ ἀντιγραφεῑ ὅτι ἄμουσος ἦν καὶ ἐστι καὶ ἐσται...
http://www.houpas.net/music/Cherouviko_Part_A_Choir_LAngelopoulos.ra
http://www.houpas.net/music/Cherouviko_Part_B_Choir_LAngelopoulos.ra

Ζωντανή ηχογράφηση από τον ιστορικό και παλαιοχριστιανικό ναό του Αγίου Απολυναρίου (in Classe) στην Ραβένα της Ιταλίας (9 Ιουνίου 2002) όπου λειτούργησε ο Οικ.Πατριάρχης κ.κ.Βαρθολομαίος και είχε κληθεί η ΕΛΒΥΧ για να ψάλει στην τελεσθείσα Πατριαρχική Θεία Λειτουργία. (το χερουβικό του Καρύκη)
 
Πολλά πολλά ευχαριστώ στους κ.κ. Χρήστο Καζίλα για το δώρο του μουσικού κειμένου αυτού του Θείου Χερουβικού, και στον κ. Βασίλειο Ζάχαρη για το ηχητικό, και έτσι τα έχουμε όλα.
Ο Πανάγαθος να ανταποδώσει σε εσάς αλλά και σε όλους τους Δωρητές του Ψαλτολογίου, πάμπολλα τα δώρα του.
Βασίλης Κιαμηλίδης.
 
Εἰ οὖν ἁμαρτηματα λέξεως ἐν τῷ παρόντι οἱ ἀναγινώσκοντες ἐντύχετε συγγνώμην δότε τῷ ἀντιγραφεῑ ὅτι ἄμουσος ἦν καὶ ἐστι καὶ ἐσται...
Aπό τα πιο ωραία και σημαντικά για την ψαλτική χερουβικά στον α' ήχο (μαζί μ αυτό του Γερμανού)...κατάλληλο για συλλέιτουργα (αντί των "αμανέδων")....
Ήθελα να το ανεβάσω από καιρό αλλά δεν μπορούσα λόγω πνευματικών δικαιωμάτων και έτσι έψαχνα χρόνο για να το αντιγράψω.
Σε ευχαριστούμε πολύ...
 
Πολλά πολλά ευχαριστώ στους κ.κ. Χρήστο Καζίλα για το δώρο του μουσικού κειμένου αυτού του Θείου Χερουβικού, και στον κ. Βασίλειο Ζάχαρη για το ηχητικό, και έτσι τα έχουμε όλα.
Ο Πανάγαθος να ανταποδώσει σε εσάς αλλά και σε όλους τους Δωρητές του Ψαλτολογίου, πάμπολλα τα δώρα του.
Βασίλης Κιαμηλίδης.

Βασιλη
Το αξιολογο αυτο Χερουβικο , ''Θειο'' οπως το ονομαζεις , θα το ψαλλεις στην εκκλησια σου ; Εαν ναι εχει καλως . Εαν οχι , γιατι ;

Aπό τα πιο ωραία και σημαντικά για την ψαλτική χερουβικά στον α' ήχο (μαζί μ αυτό του Γερμανού)...κατάλληλο για συλλέιτουργα (αντί των "αμανέδων")....
Ήθελα να το ανεβάσω από καιρό αλλά δεν μπορούσα λόγω πνευματικών δικαιωμάτων και έτσι έψαχνα χρόνο για να το αντιγράψω.
Σε ευχαριστούμε πολύ...

Χρηστακη
Γραφωντας ''αντι των αμανεδων'' , ποια χερουβικα και ποιους ψαλτες εννοεις ;
Παρακαλω απαντησε οσο πιο αναλυτικα και πιο συγκεκριμενα μπορεις .
 
Aπό τα πιο ωραία και σημαντικά για την ψαλτική χερουβικά στον α' ήχο (μαζί μ αυτό του Γερμανού)...κατάλληλο για συλλέιτουργα (αντί των "αμανέδων")....
Ήθελα να το ανεβάσω από καιρό αλλά δεν μπορούσα λόγω πνευματικών δικαιωμάτων και έτσι έψαχνα χρόνο για να το αντιγράψω.
Σε ευχαριστούμε πολύ...

Αμ έλα που ο συνθέτης του Χερουβικού ήταν ... και αμανετζής δεινός- έχει γράψει υπέροχα κρατήματα με ωραιότατες ... συλλαβές! Μάλλον είναι εμφανές και σε αυτό το ωραίο χερουβικό τούτο το στοιχείο. Βλέπει κανείς δηλαδή πώς η σύνθεση του Καρύκη είναι η βάση για αυτά που ελαφρά καρδία αποκαλούν κάποιοι αμανέδες συλλήβδην και καθ' υπερβολήν. Μια απλή ματιά σε κομβικές φράσεις, πχ μυστικώς που κατέρχεται στον κάτω κε, στο εκτεταμένο και υψίφωνο Τριάδι, όπως και στο Πάσαν πείθει για του λόγου το αληθές.

Α και να μην ξεχνάμε, τα ωραιότατα Χερουβικά του ιεροψάλτη Παναγίας Καβάλας, Παπανικολάου, δεν είναι με την ίδια λογική αμανέδες; Και όχι μόνο. Κι όμως ενδείκνυνται για συλλείτουργα και ανήκουν στην αθωνική παράδοση... Επομένως, σημασία έχει περισσότερο ποιός ψάλλει ώρες ώρες παρά το τί ψάλλει....


Υγ. Κι από πότε τα χειρόγραφα έχουν πνευματικά δικαιώματα; Τέτοιες λογικές στραγκαλίζουν βάναυσα τις προθέσεις των συνθετών εκκλησιαστικής μουσικής...

Δημήτρης
 
Βασιλη
Το αξιολογο αυτο Χερουβικο , ''Θειο'' οπως το ονομαζεις , θα το ψαλλεις στην εκκλησια σου ; Εαν ναι εχει καλως . Εαν οχι , γιατι ;



Χρηστακη
Γραφωντας ''αντι των αμανεδων'' , ποια χερουβικα και ποιους ψαλτες εννοεις ;
Παρακαλω απαντησε οσο πιο αναλυτικα και πιο συγκεκριμενα μπορεις .

Ευάγγελε χαίρε, και ευχαριστώ για την '' ποδοσφαιρική πάσα".
Με τις επιθυμητές επιλογές και προσαρμογές κάνουμε το καλύτερο που θέλουμε.
Δεν είναι ουτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά (το κάνω στα περισσότερα, δηλαδή τα βάζω στα δικά μου μέτρα) , και νομίζω πως δεν είμαι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος, άλλωστε εσύ είσαι Καθηγητής σε αυτά.
Σχετικά με τον γενικό χαρακτηρισμό μελών ως '' αμανεδων'' που έγραψεν ο εκ των Συντονιστών κ. Χρίστος Ψωμιάδης , νομίζω πως είναι ατυχής και αυτοπρασβλητικός για τον όποιον γράφοντα χωρίς να παραθέτει συγκεκριμένα ακουστικά στοιχεία, και φυσικά δεν στέκει και ''Νομικά'', κλπ, κλπ.
 
Last edited:
Ευάγγελε χαίρε, και ευχαριστώ για την '' ποδοσφαιρική πάσα".
Με τις επιθυμητές επιλογές και προσαρμογές κάνουμε το καλύτερο που θέλουμε.
Δεν είναι ουτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά (το κάνω στα περισσότερα, δηλαδή τα βάζω στα δικά μου μέτρα) , και νομίζω πως δεν είμαι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος, άλλωστε εσύ είαι Καθηγητής σε αυτά.
Σχετικά με τον γενικό χαρακτηρισμό μελών ως '' αμανεδων'' που έγραψεν ο εκ των Συντονιστών κ. Χρίστος Ψωμιάδης , νομίζω πως είναι ατυχής και αυτοπρασβλητικός για τον όποιον γράφοντα χωρίς να παραθέτει συγκεκριμένα ακουστικά στοιχεία, και φυσικά δεν στέκει και ''Νομικά'', κλπ, κλπ.

Βασιλη εννοουσα οτι και λογω της μεγαλης δειαρκειας του και λογω της δομης του , ΝΟΜΙΖΩ οτι δεν προσφερεται για ΣΟΛΟ εκτελεση σε απλους ενοριακους ναους .
 
Ας μου επιτραπεί να πώ την άποψή μου και εγώ ώς "πέτρα σκανδάλου":D

Περιδιαβαίνοντας τις σελίδες σελίδες του forum διαπίστωσα ότι υπάρχει μια (πώς να την πώ;) υφέρπουσα διαμάχη ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ θεωριών. Δηλαδή, η αισθητική άποψη περί φωνασκίας ή καλοφωνίας έχει βάση στις υ-π-α-ρ-ξ-ι-α-κ-έ-ς μας ρίζες. Αν και είμαι "μικρός" (και εκτός εισαγωγικών) για να εκφέρω άποψη, έχω έλθει στο συμπέρασμα ότι οι μουσικές προτιμήσεις μου είναι απόρροια της όλης προσωπικών μου βιωμάτων.

Και εξηγούμαι: όταν από μικρός ο πατέρας μου με έπαιρνε στα μοναστήρια σε αγρυπνίες είναι πολύ φυσικό να μ-ο-υ αρέσει ο καλογερικός τρόπος (Φιρφιρήδες και τα λοιπά). Όμως στον ιερέα πατέρα μου (που ε-κ-ε-ί-ν-ο-ς μου έμαθε τις αγρυπνίες κ.τ.λ.) κάθε φορά που άκουγε ηχογραφήσεις από τον αείμνηστο έφευγε από το δωμάτιο, διότι δεν άντεχε αυτό που για μένα ήταν καλοφωνία θεωρώντας το φωνασκία...

Αργότερα, που άρχισα μια εντελώς αυτόνομη (ψαλτική) πορεία για λόγους προσωπικούς (εργασίας, συνεργασίας με δεξιούς και αριστερούς ψάλτες, φίλους και γνωστούς, συζύγους και πεθερούς, καθηγητές και κοννέ μου) άναθεώρησα πολλές μου θέσεις...

(Συγχωράτε την όποια αυθάδειά μου)
 
Last edited:
Χρηστακη
Γραφωντας ''αντι των αμανεδων'' , ποια χερουβικα και ποιους ψαλτες εννοεις ;
Παρακαλω απαντησε οσο πιο αναλυτικα και πιο συγκεκριμενα μπορεις .

Εννοώ αυτά που μελοποιήθηκαν όχι με την λογική των θέσεων-φράσεων-γραμμών της ψαλτικής αλλά την λογική της "νότας προς νότα"...και μόνο αυτό κάνει αισθητή την διαφοροποίηση της μελοποιίας, καθώς επίσης και το αν η σύνθεση βαδίζει σύμφωνα με τα πρότυπα των παλαιών (όχι όμως ως στατικό μουσειακό είδος) η όχι...
 
Εννοώ αυτά που μελοποιήθηκαν όχι με την λογική των θέσεων-φράσεων-γραμμών της ψαλτικής αλλά την λογική της "νότας προς νότα"...και μόνο αυτό κάνει αισθητή την διαφοροποίηση της μελοποιίας, καθώς επίσης και το αν η σύνθεση βαδίζει σύμφωνα με τα πρότυπα των παλαιών (όχι όμως ως στατικό μουσειακό είδος) η όχι...

Παλαιοι λοιπον και μονο αυτοι . Εγω τουλαχιστον , καλως ή κακως , δεν δεχομαι αυτη την λογικη . Και νεωτεροι συνθετες αξιολογοι υπηρξαν και υπαρχουν (και δεν εννοω τον εαυτο μου) και αξιολογοι ερμηνευτες των συνθεσεων αυτων . Τωρα αν καποιοι προτιμουν να μενουν στα πριν 150 περιπου χρονια και πισω τεχθεντα (μουσικα κειμενα) , ειναι απολυτως σεβαστο δικαιωμα τους οπως το ιδιο σεβαστο ειναι και το δικο μου δικαιωμα να αρεσκομαι προσωπικα και σε νεωτερες συνθεσεις .
Και κατι ακομα (προς ολους) . Στους σημερινους ενοριακους ναους , στην συντριπτικη τους πλειοψηφια , ψαλλωνται κυριως νεωτερες συνθεσεις . Γιατι αραγε ; Και ας ξεκαθαρισθει επιτελους : Αλλο ενοριακοι ναοι και αλλο μοναστηριακοι (και ειδικα Αγιορειτικοι) ναοι . Θα ελεγα :'' Ο καθενας στο ειδος του και ο Λουμιδης στους καφεδες του'' .
 
Αμ έλα που ο συνθέτης του Χερουβικού ήταν ... και αμανετζής δεινός- έχει γράψει υπέροχα κρατήματα με ωραιότατες ... συλλαβές!

Μάλλον δεν εννοούμε το ίδιο πράγμα όταν χρησιμοποιούμε την λέξη "αναμετζής"...όσο για τον Θεοφάνη, ναι χρησιμοποίησε Οθωμανικούς στίχους της εποχής σε κρατήματα αλλά εδώ θα πρέπει να θυμηθούμε την διαφορετική μεταχείρηση των γραμμών στα κρατήματα σε σχέση με την μεταχείρηση αυτών στο στιχηράριο και στην παπαδική (έχει γράψει σχετικά ο κ.Στάθης κ.α.)...διότι τότε κινδυνεύουμε να χαρακτηρίσουμε ως "αναμεντζή" όχι μόνο τον Θεοφάνη, αλλά και τον Κλαδά και τον Κορώνη και τον Κουκουζέλη...είναι τοις πάσι γνωστόν ότι τα κρατήματα έχουν διαφορετική μεταχείρηση στην μελοποιία...

Μάλλον είναι εμφανές και σε αυτό το ωραίο χερουβικό τούτο το στοιχείο. Βλέπει κανείς δηλαδή πώς η σύνθεση του Καρύκη είναι η βάση για αυτά που ελαφρά καρδία αποκαλούν κάποιοι αμανέδες συλλήβδην και καθ' υπερβολήν. Μια απλή ματιά σε κομβικές φράσεις, πχ μυστικώς που κατέρχεται στον κάτω κε, στο εκτεταμένο και υψίφωνο Τριάδι, όπως και στο Πάσαν πείθει για του λόγου το αληθές.

Επέτρεψέ μου να μην συμφωνήσω με τις παραπομπές σου...που είδες το αμανετζίδικο σε αυτές τις φράσεις που επικαλέισαι??? οι γραμμές αυτές υπάρχουν αυτούσιες και στον Κουκουζέλη αλλά και σε όλους τους μεγάλους του 13-14 αιώνα και αυτούς αμανετζίδες θα τους βγάλουμε??? προφανώς δίνουμε διαφορετική ερμηνεία σ αυτήν την λέξη...δεν βλέπω άλλη εξήγηση:rolleyes:

Α και να μην ξεχνάμε, τα ωραιότατα Χερουβικά του ιεροψάλτη Παναγίας Καβάλας, Παπανικολάου, δεν είναι με την ίδια λογική αμανέδες; Και όχι μόνο. Κι όμως ενδείκνυνται για συλλείτουργα και ανήκουν στην αθωνική παράδοση... Επομένως, σημασία έχει περισσότερο ποιός ψάλλει ώρες ώρες παρά το τί ψάλλει....

Μοιάζουν με όλες τις ανάλογες κλασικές συνθέσεις των εκκλησιαστοκών μελοποιών?Αν πληρούν τις προυποθέσεις των θέσεων-φράσεων-γραμμών τότε όχι...σύγκρινε και πες μου εσύ...:rolleyes:

Υγ. Κι από πότε τα χειρόγραφα έχουν πνευματικά δικαιώματα; Τέτοιες λογικές στραγκαλίζουν βάναυσα τις προθέσεις των συνθετών εκκλησιαστικής μουσικής...

Δημήτρης

Συμφωνώ μαζί σου...:)
 
Back
Top