Αναστασιματάριο «ΖΩΗΣ» (Ιωάννου Πρωτοψάλτου) δακτυλογραφημένο σε PDF

Πραγματικά σας αξιζουν πολλά συγχαρητήρια για την καταπληκτική δουλειά.
Θα ήθελα να ρωτήσω, μήπως υπάρχουν και τα ηχητικά; Υπερβολικό;
Συγνώμη για την ερώτηση.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Δημήτρης
 
Πραγματικά σας αξιζουν πολλά συγχαρητήρια για την καταπληκτική δουλειά.
Θα ήθελα να ρωτήσω, μήπως υπάρχουν και τα ηχητικά; Υπερβολικό;
Συγνώμη για την ερώτηση.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Δημήτρης
Για τι ηχητικά???? από Ιεροψάλτες, τον Μελωδό????
 
Καλησπέρα σας κ.Κιαμηλίδη,
εννοούσα για τον Μελωδό.

Επισυνάπτω σε pdf 5 σελίδων δείγμα 3 ύμνων.
Επάνω & αριστερά στην αρχή του κάθε ύμνου υπάρχει ένας ''ηλεκτρονικός συνδετήρας'' που είναι το συν/νο ηχητικό με τον Μελωδό.
διπλό αριστερό κλικ και έχουμε την αναπαραγωγή του ηχητικού, βλέποντας και το μουσικό κείμενο.
Σχετικά με τα μουσικά διαστήματα έχουν γραφτεί από τους ειδήμονες πάρα πολλά, και από την εφαρμογή των στον Μελωδό, εκτιμώ, πως δεν υπάρχουν κλειδωμένα διαστήματα για κάθε ήχο, αλλά ο κάθε Ιεροψάλτης ψάλλει ανάλογα με τα ακούσματά του και το προσωπικό του μουσικό αισθητήριο.
Αυτό το διαπίστωσα, όταν στον ίδιο ύμνο δύο ειδήμονες Ιεροψάλτες Φίλοι μου είθελαν διαφορετικά διαστήματα, και εγώ ο τρίτος διαφορετικά από τους δύο.
Συγκεκριμένα στο Εωθινό Δοξαστικό του Β΄ήχου Μετά μύρων ...., ο ένας Φίλος μου άκουσε τα διαστήματα Βου-Γα- Δι-Κε-Ζω΄-Νη΄ με 8-12,24- 8-14-8-12,24, μου λέει, Βασίλ!!!! Βασιλικίζεις!!!!, και επέλεξε ως ΔΙ-Κε-Ζω-Νη 9-13-8.
Όταν το άκουσε ο Ετερος Φίλος μου, μου είπε πως αυτός τον Δι-κε τον θεωρεί μεγάλο, και μου ζήτησε να επιλέξω την κλίμακα Βου-Γα- Δι-Κε-Ζω΄-Νη΄ με 8-12,24- 8-14-8-12,24, και όταν το άκουσε, μου είπε ναι εγώ έτσι το ψάλλω,
και εγώ του είπα πως και εγώ το ψάλλω με τα διαστήματα που του Φίλου μου του κ. Γεωργίου Μιχαλάκη, που είναι διαφορετικά από τα δύο προηγούμενα.
Διευκρινίζω, πως στην κλίμακα του 3ου ύμνου, ο άνω χρωματικός Νη΄ στην ανάβασή του είναι ως πα πλ. β΄, δηλαδή Νη΄Πα΄Βου΄Γα΄ είναι διαστήματα σκληρού χρωματικού, κάτι που στο μουσικό κείμενο δεν καταγράφεται (εκτός και εάν υπονοείται διότι δεν είμαι ειδικός ) ενώ από άκουσμα που έχω από Αγιορείτες Πατέρες νομίζω πως έτσι ψάλλεται.
Περισσότερα αλλά και ακριβή πλέον θα έχουμε μετά την πολυαναμενόμενη αναβάθμιση, όπου θα έχουμε στην διάθεσή μας εκτός των άλων και ακριβή και ευκολόχρηστο φασματογράφο, που θα καταγράφει τα διαστήματα του προτύπου, και θα δημιουργούμε σε 3 λεπτά και με ακρίβεια πλέον την επιθυμητή κλίμακα.
Όλα αυτά μόνον ως ένα δείγμα.
Βασίλης Κιαμηλίδης
 

Attachments

  • Δείγματα κειμένου & ηχητικών με τον Μελωδό.pdf
    5.5 MB · Views: 642
κ. Κιαμηλίδη
Τα αρχεία του Αναστασιματαρίου που αναρτήσατε στο μήνυμα αυτό περιέχουν πολλές έλξεις που δεν υπάρχουν στο πρωτότυπο, όπως επεσήμανε και άλλος συνάδελφος. Είχατε απαντήσει τότε ότι δεν είναι μεγάλο θέμα το να αντικατασταθούν. Θα σας παρακαλούσα, όποτε βρείτε το χρόνο και εφόσον είναι δυνατό, να καθαρίσετε από τις πρόσθετες έλξεις όλα τα αρχεία (και όχι μόνο του βαρέως ήχου που είχατε καθαρίσει αρχικά). Απ' όσο βλέπω, πρόσθετες έλξεις υπάρχουν σε όλους τους ήχους. Επίσης, δεν ξέρω αν είναι εφικτό να έχουμε 1 pdf ανά ήχο ή και σε 1 pdf όλο το Αναστασιματάριο, αλλά αυτό το κάνουμε κι εμείς, ενώνοντας απλώς τα pdf.
Ευχαριστώ.
 
κ. Κιαμηλίδη
Τα αρχεία του Αναστασιματαρίου που αναρτήσατε στο μήνυμα αυτό περιέχουν πολλές έλξεις που δεν υπάρχουν στο πρωτότυπο, όπως επεσήμανε και άλλος συνάδελφος. Είχατε απαντήσει τότε ότι δεν είναι μεγάλο θέμα το να αντικατασταθούν. Θα σας παρακαλούσα, όποτε βρείτε το χρόνο και εφόσον είναι δυνατό, να καθαρίσετε από τις πρόσθετες έλξεις όλα τα αρχεία (και όχι μόνο του βαρέως ήχου που είχατε καθαρίσει αρχικά). Απ' όσο βλέπω, πρόσθετες έλξεις υπάρχουν σε όλους τους ήχους. Επίσης, δεν ξέρω αν είναι εφικτό να έχουμε 1 pdf ανά ήχο ή και σε 1 pdf όλο το Αναστασιματάριο, αλλά αυτό το κάνουμε κι εμείς, ενώνοντας απλώς τα pdf.
Ευχαριστώ.
κ. Θεοτοκάτε.
Σωστές όλες οι επισημάνσεις σας και μπορούν να γίνουν όλα αυτά αλλά και άλλα όπως:
1. Έλεγχο της ορθότητας των κειμένων, διότι η δημιουργία των έγινε με ocr, και αυτός είναι ο λόγος των σφαλμάτων.
2. Μέγεθος βιβλίου 17χ25 ή Α4 θέλουμε???
3. Θα εξετάσω τις αλλαγές των γραμματοσειρών ( μουσικών και κειμένων ) σκέφτομαι διαμόρφωση όπως τα του Αγίου Σπυρίδωνος που ανέβασα εδώ .
4. Θα περιμένουμε και την πολυαναμενόμενη αναβάθμιση, ώστε με τον φασφατογράφο ακριβείας που θα έχουμε να τεθούν και άλλες μουσικές κλίμακες (πέραν της Επιτροπής που υπάρχουν σήμερα ) που θα αφορούν βέβαια το άκουσμα για τους χρήστες του Μελωδού μόνον.
Καθώς και αρκετά άλλα.
Όλα αυτά βεβαίως θέλουν τον ανάλογο χρόνο τους, κάτι το οποίο τώρα δεν είναι άμεσα εφικτό.
 
Last edited:
Επισυνάπτω ενδεικτικά σε ένα ενιαίο pdf τα του πλ. δ΄, που μου το ζήτησε με π.μ. Φίλος και Μέλος του Φόρουμ.
Εάν αυτό σας ικανοποιεί, μπορώ να το κάνω πάρα πολύ σύντομα.
 

Attachments

  • 08 Ήχος πλ. δ΄ Εκ του Αναστασιματαρίου με τον Μελωδό.pdf
    5.3 MB · Views: 684
Προσωπικά εμένα με ικανοποιεί, αφού μου δίνει την ακριβή εικόνα του πρωτοτύπου! Τα υπόλοιπα, όπως το μεγαλύτερο μέγεθος ή τις αλλαγές των γραμματοσειρών, τα θεωρώ πολυτέλειες. Εάν ανεβάσετε και τους υπόλοιπους ήχους ανά 1 pdf τον κάθε ήχο (και μετά το κάνουμε και ολόκληρο το Αναστασιματάριο ένα βιβλίο, να τελειώνουμε...), νομίζω πολλοί θα σας ήταν υπόχρεοι!
 
Προσωπικά εμένα με ικανοποιεί, αφού μου δίνει την ακριβή εικόνα του πρωτοτύπου! Τα υπόλοιπα, όπως το μεγαλύτερο μέγεθος ή τις αλλαγές των γραμματοσειρών, τα θεωρώ πολυτέλειες. Εάν ανεβάσετε και τους υπόλοιπους ήχους ανά 1 pdf τον κάθε ήχο (και μετά το κάνουμε και ολόκληρο το Αναστασιματάριο ένα βιβλίο, να τελειώνουμε...), νομίζω πολλοί θα σας ήταν υπόχρεοι!
Από Δευτέρα αρχίζω έτσι.
 
Παιδιά, πολλά του βάζουμε του ανθρώπου... Εάν δεν υπάρχει χωρισμός σε μέτρα στο πρωτότυπο, εάν δεν υπάρχουν έλξεις, ας μην μπουν ούτε εδώ. Πρωτότυπο σημαίνει πρωτότυπο! Μην το κάνουμε σαν τις εκδόσεις Πρίγγου της Αποστολικής Διακονίας... Και το ισοκράτημα που έχει μπει πολύ είναι, απλώς είναι αναγκαίο και καθόλου υπερβολικό, όπως βλέπω, και καλύπτει τους πάντες. Εγώ νομίζω έτσι όπως είναι, μόνο οι έλξεις να αφαιρεθούν, είναι καλά.
 
Επισυνάπτω τα του Πρώτου ήχου σε ένα ενιαίο αρχείο και με άλλες γραμματοσειρές, και θα ακολουθήσει η ανάρτηση και των άλλων ήχων συν Θεώ βεβαίως.

Σας θυμίζω και πάλιν, πως η καταγραφή αντιγραφή με σαρωτή έγινε από τον κ. Παπαδόπουλο Σάββα www.melodos.com με OCR δικό του, το οποίο θα μπορούμε να έχουμε και εμείς εάν το θελήσουμε με την αναμενόμενη αναβάθμιση.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα Μελωδός στην δ/νση www.melodos.com
Επισυνάπτω τώρα τον Πρώτο ήχο, και θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπο
Βασίλης Κιαμηλίδης.
 

Attachments

  • 01 Αναστασιματάριον ήχος πρώτος με τον Μελωδό .pdf
    14.9 MB · Views: 903
  • 02 Αναστασιματάριο Ήχος Δεύτερος με τον Μελωδό.pdf
    5.1 MB · Views: 692
Last edited:
κυρ-Βασίλη, πολύ ωραίο! Μπράβο! Περιμένουμε και τους άλλους ήχους όταν ευκαιρήσεις. Ευχαριστούμε πολύ.
 
Ενημερωτικά, έκανα αρκετές διορθώσεις στα κείμενα, όμως νομίζω πως πρέπει να εξετάσω καλύτερα και τα μουσικά κείμενα, (φθορές κλπ.).
Σκέφτομαι τον τρόπο για τον λιγότερο κόπο. Ευελπιστώ από τον Δεύτερο ήχο ο έλεγχος να είναι ο καλύτερος δυνατός.
Θα αναρτήσω σε ξεχωριστό αρχείο και με ιδιαίτερη αρίθμηση κατά ήχο, ενώ μετά και τις διορθώσεις θα γίνει ( πρώτα ο Θεός βεβαίως ) ανάρτηση ολόκληρου και με ενιαία αρίθμηση βιβλίου. Όλα αυτά βεβαίως θέλουν τον χρόνο τους και τον κόπο τους εκτός των άλλων που και εγώ έχω (όπως όλοι μας βεβαίως βεβαίως ) προσωπικά οικογενειακά, Ιεροψαλτικά πεθερικά κλπ κλπ. γνωστά...
Επίσης μελλοντικά σκέφτομαι να καταγράψω και τα ισοκρατήματα. Δεν ξέρω όμως. Απλά προβληματίζομαι αναζητώντας το καλύτερο, το οποίο όμως ως γνωστόν είναι και εχθρός του καλού. Βλέπουμε
 
Πολύ καλό. Ομολογώ ότι για ένα διάστημα χρησιμοποίησα την παλαιότερη εκδοχή, που αναρτήθηκε στο Ψ., αλλά είχε πολλά προβλήματα και τελικά την εγκατέλειψα (τι να κάνουμε, είμαστε και σχολαστικοί...). Είμαι βέβαιος ότι η επιμέλεια του κ. Κιαμηλίδη θα δώσει ικανοποιητικότατο αποτέλεσμα! Ευχαριστούμε πολύ.
 
Επίσης μελλοντικά σκέφτομαι να καταγράψω και τα ισοκρατήματα.

κε Βασίλη, είστε αξιέπαινος για την ωραία δουλεια. Είναι προτιμότερο να το αφήσετε χωρίς ισοκρατήματα. Διότι αυτά ποικίλουν ανάλογα με τον εκτελεστή... (αρμονικά, απλά, παραδοσιακά, στη βάση του τετραχόρδου...κλπ).
 
κε Βασίλη, είστε αξιέπαινος για την ωραία δουλεια. Είναι προτιμότερο να το αφήσετε χωρίς ισοκρατήματα. Διότι αυτά ποικίλουν ανάλογα με τον εκτελεστή... (αρμονικά, απλά, παραδοσιακά, στη βάση του τετραχόρδου...κλπ).

Αυτό είναι πολύ σωστό. Το ισοκράτημα δεν είναι κάτι που προκύπτει μονοσήμαντα από το παραδεδομένο μουσικό κείμενο. Είναι μια ερμηνευτική προσέγγιση. Ας το σημειώσει ο καθένας με το μολυβάκι, εφόσον έχει χορωδία ή βοηθούς να του ισοκρατούν. Αλλοιώς, η μουσική άποψη του επιμελητή της έκδοσης γίνεται δεσμευτική για όλους.
 
Last edited:
Όσο με αφορά, είμαι αρκετά συντηρητικός στα ισοκρατήματα κ ακολουθώ το ισοκράτημα στη βάση του τετραχόρδου του ήχου, διότι το ίσο είναι ένα από τα συστατικά του ήχου και δεν πρέπει να αλλάζει επειδή ακούγεται καλά μια διφωνία... Θεωρώ ότι το ίσο δείχνει τον ήχο στον οποίο πορεύεται το μέλος τη δεδομένη στιγμή, ή στη δεδομένη μελωδική γραμμή, αν πρόκειται κυρίως για αργά μαθήματα.
 
Back
Top