Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική της προσέγγιση η ΕΛ.ΒΥ.Χ.

Status
Not open for further replies.
Αναμένουμε την εργασία Ηλία με ενδιαφέρον.

Η εν λόγω εργασία Παύλο δεν είναι δική μου αλλά του Ανδρέα Καλογιάννη, ο οποίος είναι ένας εξαίρετος μουσικός. Ένα μουσικό φαινόμενο. Εκτός από τα νομικά που έχει σπουδάσει, έχει σπουδάσει Ευρωπαϊκή Μουσική (έως τέλους) έχει δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής, δίπλωμα κιθάρας και πιάνου, έχει διδάξει μουσική τεχνολογία στο Δ.Ω.Λάρισας και παίζει .......κρατηθείτε......πολλά όργανα.
πχ
Πνευστά
Κλαρίνο, Νέι, ζουρνά, γκάιντα, καβάλι, σαξόφωνο,κλαρινέτο,ακορντεόν,φλάουτο κλπ
Κρουστά
ΟΛΑ τα παραδοσιακά και όλα τα Ευρωπαϊκά όπως και αρκετά ανατολίτικα
Έγχορδα
Κιθάρα, μπουζούκι,Ταμπουρά, σάζι, βιολί, όλες τις λύρες κλπ

Τα διδάσκει κιόλας.

Επίσης έχει μετρήσει σε βαριά προγράμματα όλους τους παραδοσιακούς ψάλτες εδώ και χρόνια. Τα συμπεράσματα θα δημοσιευτούν όταν αποφασίσει να δημοσιεύσει.

Τα γράφω αυτά, όχι για να κάνω διαφήμιση στον Ανδρέα (δεν την έχει ανάγκη) αλλά για να σου δείξω πόσο σοβαρή εργασία είναι.

Νομίζω ότι μόλις δημοσιευτεί θα λήξουν οι έριδες των διαστηματικών.

ΥΓ ο Ανδρέας Καλογιάννης διδάσκει τα Παραδοσιακά Όργανα (ΟΛΑ) στην Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Ι.Μ.Λαρίσης και διευθύνει την Παραδοσιακή Χορωδία και Ορχήστρα της Σχολής.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ηλίας Παπαδόπουλος;120522 said:


Η εν λόγω εργασία Παύλο δεν είναι δική μου αλλά του Ανδρέα Καλογιάννη, ο οποίος είναι ένας εξαίρετος μουσικός. Ένα μουσικό φαινόμενο. Εκτός από τα νομικά που έχει σπουδάσει, έχει σπουδάσει Ευρωπαϊκή Μουσική (έως τέλους) έχει δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής, δίπλωμα κιθάρας και πιάνου, έχει διδάξει μουσική τεχνολογία στο Δ.Ω.Λάρισας και παίζει .......κρατηθείτε......πολλά όργανα.
πχ
Πνευστά
Κλαρίνο, Νέι, ζουρνά, γκάιντα, καβάλι, σαξόφωνο,κλαρινέτο,ακορντεόν,φλάουτο κλπ
Κρουστά
ΟΛΑ τα παραδοσιακά και όλα τα Ευρωπαϊκά όπως και αρκετά ανατολίτικα
Έγχορδα
Κιθάρα, μπουζούκι,Ταμπουρά, σάζι, βιολί, όλες τις λύρες κλπ

Τα διδάσκει κιόλας.

Επίσης έχει μετρήσει σε βαριά προγράμματα όλους τους παραδοσιακούς ψάλτες εδώ και χρόνια. Τα συμπεράσματα θα δημοσιευτούν όταν αποφασίσει να δημοσιεύσει.

Τα γράφω αυτά, όχι για να κάνω διαφήμιση στον Ανδρέα (δεν την έχει ανάγκη) αλλά για να σου δείξω πόσο σοβαρή εργασία είναι.

Νομίζω ότι μόλις δημοσιευτεί θα λήξουν οι έριδες των διαστηματικών.

ΥΓ ο Ανδρέας Καλογιάννης διδάσκει τα Παραδοσιακά Όργανα (ΟΛΑ) στην Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Ι.Μ.Λαρίσης και διευθύνει την Παραδοσιακή Χορωδία και Ορχήστρα της Σχολής.

Πού έχει διδαχθεί τη Βυζαντινή Μουσική ο εν λόγω εξαίρετος μουσικός; Ποιός, ποιοί οι δάσκαλοί του; Ποιός επέβλεψε και ανέθεσε την εργασία του; Στα πλαίσια τί είδους σπουδών την περάτωσε;

Ευχαριστώ

Δ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Πού έχει διδαχθεί τη Βυζαντινή Μουσική ο εν λόγω εξαίρετος μουσικός; Ποιός, ποιοί οι δάσκαλοί του; Δ.

Μάλλον παίζει μεγάλο ρόλο η ερώτησή σου για να κρίνουμε την αντικειμενικότητά του...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Μάλλον παίζει μεγάλο ρόλο η ερώτησή σου για να κρίνουμε την αντικειμενικότητά του...

και γαρ η λαλιά σου (ουχί η φωτογραφία σου) δήλον σε ποιεί;

Δ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Συμφωνώ με την έκθεση, αλλά όπως το λές ακούγεται σα σύσταση για να ακουστούν τα... ορθά...

Ἁπλὰ δὲν μ' ἀρέσουν οἱ ἐξαιρέσεις ...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μάλλον παίζει μεγάλο ρόλο η ερώτησή σου για να κρίνουμε την αντικειμενικότητά του...

Μᾶλλον γιὰ νὰ διαγνωσθεῖ ὁ ἐπιστημονικὸς χαρακτήρας καὶ τὰ προσόντα τοῦ πονήσαντος ...

Μὴν ἐπικαλούμαστε περγαμηνὲς μόνο ὅταν συμφέρει ...
 
Πού έχει διδαχθεί τη Βυζαντινή Μουσική ο εν λόγω εξαίρετος μουσικός; Ποιός, ποιοί οι δάσκαλοί του; Ποιός επέβλεψε και ανέθεσε την εργασία του; Στα πλαίσια τί είδους σπουδών την περάτωσε;

Ευχαριστώ

Δ.

Την Βυζαντινή Μουσική την διδάχτηκε στην Σχολή της Μητροπόλεως Λαρίσης, τουτέστιν, δάσκαλοί του ήταν οι κ.κ. Κουφοδήμος Αθ. (πρώην Δ/ντής της Σχολής), Μωραϊτης Γ., Διαμάντης Θεοδ. (εξαίρετος ψάλτης και δ/ντης χορωδίας- βλ. εδώ), ο Κυριαζής Δασκαλούδης (Πρωτοψάλτης της Μητροπόλεως) κ.α.
Βέβαια, ο κ. Καλογιάννης ξέρει να ψάλλει αλλά δεν είναι ψάλτης έτσι όπως το εννοούμε. Στην βυζαντινή μουσική είναι κυρίως, ίσως και μόνο, ερευνητής.
Τα υπόλοιπα ερωτήματα δεν μπορώ να τα απαντήσω. Σήμερα τουλάχιστον. Θα ρωτήσω λεπτομέρειες και θα γράψω. Αν και δε νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία.

ΥΓ Όταν το έγραφα, λες και ήξερα. Θα απαντήσει σε χρόνο dt ο Δημήτρης και θα ευχαριστήσει σε d(dt) o Δομέστικος.:wink:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium


Την Βυζαντινή Μουσική την διδάχτηκε στην Σχολή της Μητροπόλεως Λαρίσης, τουτέστιν, δάσκαλοί του ήταν οι κ.κ. Κουφοδήμος Αθ. (πρώην Δ/ντής της Σχολής), Μωραϊτης Γ., Διαμάντης Θεοδ. (εξαίρετος ψάλτης και δ/ντης χορωδίας- βλ. εδώ), ο Κυριαζής Δασκαλούδης (Πρωτοψάλτης της Μητροπόλεως) κ.α.
Βέβαια, ο κ. Καλογιάννης ξέρει να ψάλλει αλλά δεν είναι ψάλτης έτσι όπως το εννοούμε. Στην βυζαντινή μουσική είναι κυρίως, ίσως και μόνο, ερευνητής.
Τα υπόλοιπα ερωτήματα δεν μπορώ να τα απαντήσω. Σήμερα τουλάχιστον. Θα ρωτήσω λεπτομέρειες και θα γράψω. Αν και δε νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία.

ΥΓ Όταν το έγραφα, λες και ήξερα. Θα απαντήσει σε χρόνο dt ο Δημήτρης και θα ευχαριστήσει σε

d(dt)

o Δομέστικος.:wink:

Ὅπως λέμε DDT; :eek:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
και γαρ η λαλιά σου (ουχί η φωτογραφία σου) δήλον σε ποιεί;

Δ.

Δημήτρη, όσον αφορά το προσωπό μου, πρέπει να σου πω, αν δεν το έχεις καταλάβει ήδη ότι οι απόψεις μου είναι συγκεκριμένες και γνωστές. άρα, χωριό που φαίνεται, κολαούζο δε θέλει.
επι της ουσίας, αφου μπήκες στον κόπο να ασχοληθείς με το σχολιό μου, σε πληροφορώ ότι η παραπάνω ερώτησή σου με χάλασε λίγο κ την εκλαμβάνω ως εκ του πονηρού γενομένην.
και επειδή μου φαίνεσαι αρκετά ευφυής, δεν μπορώ να φανταστώ ότι έκανες την ερώτηση για φιλολογικούς ή φιλοσοφικούς λόγους.
τρία χρόνια στο ψαλτολόγιο σου μαθαίνουν πολλά...

ΥΓ: τον κύριο που αναφέρει ο Ηλίας δεν τον ξέρω ούτε τον έχω ακούσει ποτέ μου. ξέρεις όμως τί με πειράζει.
ΥΓ2: μην απαντάς πάντα με ρητά...
 
Μᾶλλον γιὰ νὰ διαγνωσθεῖ ὁ ἐπιστημονικὸς χαρακτήρας καὶ τὰ προσόντα τοῦ πονήσαντος ...

Μὴν ἐπικαλούμαστε περγαμηνὲς μόνο ὅταν συμφέρει ...

ἐπιστημονικὸς χαρακτήρας
Τα διαστηματικά της μουσικής θέλουν δύο και μόνο πράξεις. Τον πολλαπλασιασμό και την διαίρεση. Τα μάθαμε στην τρίτη ή στην τετάρτη δημοτικού. Επίσης τις μετρήσεις τις κάνει ο υπολογιστής αυτόματα χωρίς να σου ζητάει πτυχίο πανεπιστημίου.
Η πρόοδος λοιπόν μιας τέτοιας μελέτης εξαρτάται λοιπόν από το ένστικτο και πόσο κόβει στον καθένα.

τὰ προσόντα τοῦ πονήσαντος
Τα ανέφερα παραπάνω
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας


Την Βυζαντινή Μουσική την διδάχτηκε στην Σχολή της Μητροπόλεως Λαρίσης, τουτέστιν, δάσκαλοί του ήταν οι κ.κ. Κουφοδήμος Αθ. (πρώην Δ/ντής της Σχολής), Μωραϊτης Γ., Διαμάντης Θεοδ. (εξαίρετος ψάλτης και δ/ντης χορωδίας- βλ. εδώ), ο Κυριαζής Δασκαλούδης (Πρωτοψάλτης της Μητροπόλεως) κ.α.
Βέβαια, ο κ. Καλογιάννης ξέρει να ψάλλει αλλά δεν είναι ψάλτης έτσι όπως το εννοούμε. Στην βυζαντινή μουσική είναι κυρίως, ίσως και μόνο, ερευνητής.
Τα υπόλοιπα ερωτήματα δεν μπορώ να τα απαντήσω. Σήμερα τουλάχιστον. Θα ρωτήσω λεπτομέρειες και θα γράψω. Αν και δε νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία.

ΥΓ Όταν το έγραφα, λες και ήξερα. Θα απαντήσει σε χρόνο dt ο Δημήτρης και θα ευχαριστήσει σε d(dt) o Δομέστικος.:wink:

Ευχαριστώ, Ηλία, αν και η απάντηση είναι πλημμελής. Δε χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω γιατί επιβάλλεται να είναι γνωστές οι συνθήκες και οι παράμετροι ανάληψης και εκπόνησης μιας εργασίας.

Όσο για το Υγ, μην παραπονιέσαι και σένα σε ευχαριστεί κ ο Βασιλακίζων...

Δ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Μᾶλλον γιὰ νὰ διαγνωσθεῖ ὁ ἐπιστημονικὸς χαρακτήρας καὶ τὰ προσόντα τοῦ πονήσαντος ...

Μὴν ἐπικαλούμαστε περγαμηνὲς μόνο ὅταν συμφέρει ...

ναι..... ο δάσκαλος παίζει μεγάλο ρόλο για τα προσόντα του πονήσαντος...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δημήτρη, όσον αφορά το προσωπό μου, πρέπει να σου πω, αν δεν το έχεις καταλάβει ήδη ότι οι απόψεις μου είναι συγκεκριμένες και γνωστές. άρα, χωριό που φαίνεται, κολαούζο δε θέλει.
επι της ουσίας, αφου μπήκες στον κόπο να ασχοληθείς με το σχολιό μου, σε πληροφορώ ότι η παραπάνω ερώτησή σου με χάλασε λίγο κ την εκλαμβάνω ως εκ του πονηρού γενομένην.
και επειδή μου φαίνεσαι αρκετά ευφυής, δεν μπορώ να φανταστώ ότι έκανες την ερώτηση για φιλολογικούς ή φιλοσοφικούς λόγους.
τρία χρόνια στο ψαλτολόγιο σου μαθαίνουν πολλά...

ΥΓ: τον κύριο που αναφέρει ο Ηλίας δεν τον ξέρω ούτε τον έχω ακούσει ποτέ μου. ξέρεις όμως τί με πειράζει.
ΥΓ2: μην απαντάς πάντα με ρητά...

Νικόλαε,

είσαι από χωριό; Και γω από χωριό είμαι.. άρα μάλλον δεν κάνω για κολαούζος. Πώς το λένε το χωριό σου; Γιατί μια το λες Τρίκη, μια το λες ανώνυμο, μια το λες ΕΛΒΥΧ...

Περί πονηρού, είναι ο ρεμβασμός του Δεκαπενταυγούστου-μέρες που είναι, που μεταβάλλεται σε πειρασμό, και ευπειράστως πάσχω. Συμπάθα με αφού γνωρίζεις κάλλιον εμού τη δύναμη των έλξεων.

Στο ψαλτολόγιο μετέχω τετραετίαν όλην, από της ιδρύσεώς του- για να μην προσμετρήσω και την μορφή του σε group, που και ανέγνων και έγνων... Κάτι θα μου' μαθαν...Ειδικά το πόσο εφαρμόζονται κάτι ρητά σαν το ''ου με πείσεις, καν με πείσης''.

Θα το προσπαθήσω, αμφιβάλλω όμως για το αποτέλεσμα, μιας και φοβάμαι ότι ισχύει και αυτό που προσφυέστατα μου υπέδειξε φίλος: ''μόνο στους παραολυμπιακούς μετρά η προσπάθεια....''

Πλάκα είπα να κάνω, αφού δε βλέπω και καμιά απάντηση (εκτός από ευάριθμες) ουσίας...

Δ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium


ἐπιστημονικὸς χαρακτήρας
Τα διαστηματικά της μουσικής θέλουν δύο και μόνο πράξεις. Τον πολλαπλασιασμό και την διαίρεση. Τα μάθαμε στην τρίτη ή στην τετάρτη δημοτικού. Επίσης τις μετρήσεις τις κάνει ο υπολογιστής αυτόματα χωρίς να σου ζητάει πτυχίο πανεπιστημίου.
Η πρόοδος λοιπόν μιας τέτοιας μελέτης εξαρτάται λοιπόν από το ένστικτο και πόσο κόβει στον καθένα.

τὰ προσόντα τοῦ πονήσαντος
Τα ανέφερα παραπάνω

Οἱ μετρήσεις φυσικὰ καὶ δὲν ἀπαιτοῦν εἰδικὲς γνώσεις ὅπως βέβαια τὸ περιγράφεις. Ἡ ἐξαγωγὴ συμπερασμάτων ὄμως; Ἡ ἀξία τους δεν ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν πρακτικὴ ΚΑΙ θεωρητικὴ τεκμηρίωση μὲσα ἀπὸ ΠΗΓΕΣ καὶ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ; Ὁ χειρισμὸς καὶ ἡ παρουσίαση αὐτῶν δὲν νομίζω πὼς εἶναι θέμα ἐνστίκτου καὶ ὁ Η/Υ δὲν μπορεῖ νὰ κάνει τά πάντα.

Τέλος πάντων, ἄς μὴν θεωρηθεῖ πὼς κακολογῶ τὸν ἄνθρωπο, δὲν τὸν γνωρίζω, μακάρι νὰ ὁλοκληρώσει τὴν ἐργασία του καὶ νὰ τὴ δημοσιεύσει κιόλας, πρὸς κοινὴν ὠφέλειαν ...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Νικόλαε,

είσαι από χωριό; Και γω από χωριό είμαι.. άρα μάλλον δεν κάνω για κολαούζος. Πώς το λένε το χωριό σου; Γιατί μια το λες Τρίκη, μια το λες ανώνυμο, μια το λες ΕΛΒΥΧ...

Τρίκκη θές να πείς... τέλος πάντων, είμαι συχωριανός του πρωην προέδρου της ΟΜΣΙΕ Κ. Ζορμπά.

Περί πονηρού, είναι ο ρεμβασμός του Δεκαπενταυγούστου-μέρες που είναι, που μεταβάλλεται σε πειρασμό, και ευπειράστως πάσχω. Συμπάθα με αφού γνωρίζεις κάλλιον εμού τη δύναμη των έλξεων.
Πιστεψέ με, δεν χρειάζεται ρεμβασμός για να κάνεις ερωτήσεις ή να θίξεις κάτι... κατα βάθος ξέρεις ότι έχω δίκιο.
Για τη δύναμη των έλξεων, με ξεπερνάς... στα όσα έχουν ανέβει στον ΟΦΕΛΠ κ εδώ απο σένα, οι έλξεις κ οι αναλύσεις που κάνεις εσύ είναι περισσότερες από αυτές που κάνω εγώ, που έχω κ την ταμπέλα. (μάλλον φταίει η αναφορά του δασκάλου. άλλο πράγμα να εκτελείς έλξεις κ αναλύσεις πατριαρχικού επιπέδου κ άλλο της σχολής Καρά...:D
Στο ψαλτολόγιο μετέχω τετραετίαν όλην, από της ιδρύσεώς του- για να μην προσμετρήσω και την μορφή του σε group, που και ανέγνων και έγνων... Κάτι θα μου' μαθαν...Ειδικά το πόσο εφαρμόζονται κάτι ρητά σαν το ''ου με πείσεις, καν με πείσης''.
αλοίμονο, δε διεκδικώ κάτι.....
αναγνωρίζω την μεγαλύτερη προϋπηρεσία σου.
ειδικά από ρητά εμαθα πολλά, όμως ένα μου έμεινε: ο λυκος κι αν....
Θα το προσπαθήσω, αμφιβάλλω όμως για το αποτέλεσμα, μιας και φοβάμαι ότι ισχύει και αυτό που προσφυέστατα μου υπέδειξε φίλος: ''μόνο στους παραολυμπιακούς μετρά η προσπάθεια....''
προσπάθησε το.... μέρες που είναι...
ΥΓ: ξέρεις ότι όπου έχεις δίκιο σου το αναγνωρίζω.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... οι έλξεις κ οι αναλύσεις που κάνεις εσύ είναι περισσότερες από αυτές που κάνω εγώ, που έχω κ την ταμπέλα.

Επειδή πολλές φορές έχει γίνει αυτή η αναφορά, από διάφορους, ποτέ δεν ήταν θέμα προς επίκριση η ποσότητα των αναλύσεων.

... άλλο πράγμα να εκτελείς έλξεις κ αναλύσεις πατριαρχικού επιπέδου κ άλλο της σχολής Καρά......

άλλο πράγμα να εκτελείς έλξεις κ αναλύσεις σωστές κι άλλο να τις εκτελείς λάθος. Εκεί βρίσκεται όλη η ουσία.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Επειδή πολλές φορές έχει γίνει αυτή η αναφορά, από διάφορους, ποτέ δεν ήταν θέμα προς επίκριση η ποσότητα των αναλύσεων.

άλλο πράγμα να εκτελείς έλξεις κ αναλύσεις σωστές κι άλλο να τις εκτελείς λάθος. Εκεί βρίσκεται όλη η ουσία.

και στα δύο κάνεις λάθος...
έχουν γίνει συζητήσεις...
οι μεν βαπτιζονται σωστές, οι δε λάθος. ετσι απλά.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... ετσι απλά.

Είναι στ' αλήθεια απλό. Αν οι έλξεις και οι αναλύσεις ταιριάζουν με όσα ακούμε από τους παραδοσιακούς (=παλαιούς) ψάλτες των πρώτων διαθεσίμων ηχογραφήσεων, και το άκουσμα γενικότερα είναι οικείο, τότε είναι σωστές. Αλλιώς είναι λάθος.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
και το άκουσμα γενικότερα είναι οικείο,

το οικείο πως το οροθετείς κ μεχρι που το οριοθετείς;;
γιατί προσωπικά απο παλιους ψάλτες της περιοχής μου που είχαν επισης πατερα κ παππού ψάλτες κ μάλιστα μουσικούς(άρα μιλάμε για 120 χρονια παράδοσης), δεν ακουγα αναλύσεις ούτε έλξεις πχ, εκτός του λυγίσματος σε κανα δυο θέσεις.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Για ότι άκουσε κανείς, μπορεί και να παράκουσε. Γι αυτό μίλησα για ηχογραφήσεις. Ακούς ένα τροπάριο ηχογραφημένο από δυο-τρεις παλιούς και παραδοσιακούς., ή νεώτερους καταξιωμένους ανεξαρτήτως σχολής και παραδεκτούς από όλους, και το συγκρίνεις με οποιαδήποτε άλλη νεώτερη εκτέλεση. Αυτιά έχουμε (;) για να ακούσουμε, να συγκρίνουμε και μετά να κρίνουμε.
 
Status
Not open for further replies.
Top