Παρουσίαση Βιβλίου: Ηλ. Φραγκάκη, Μουσικόν Κυριακοδρόμιον, Ήχος πλ. του Β'.

Νομίζω ότι το θέμα της παραποίησης των κειμένων και της γνησιότητας της γραφής είναι εν πολλοίς ανούσιο να συζητείται με τα συγκεκριμένα δεδομένα. Ο κ. Φραγκάκης έβαλε το όνομά του έξω απ' το βιβλίο του και όχι του Βινάκη ή του Χουρμουζίου ή οποιουδήποτε άλλου από τους μελοποιούς που συμπεριλαμβάνει στη συλλογή του. Ως εκ τούτου δεν νομίζω ότι αυθαιρετεί. Είναι η προσωπική του αντίληψη περί του τρόπου εκτέλεσης των μελών αυτών. Ούτε ερευνητική εργασία είναι, ώστε να χρειάζεται να πληροί τις ανάλογες προϋποθέσεις, ούτε υποστήριξε ότι έτσι τα παρέλαβε.

Θα το συνέκρινα άνετα με αυτό, αν και δεν ξέρω αν ανταποκρίνεται στην αντίληψη του εκδότη.
 
Ἄν διάβασες τὰ μνμ παραπάνω ἄλλα ἐγράφησαν περὶ παράδοσης καὶ ἄλλων .. δαιμονίων ...
 
Σύμφωνα με πηγές, που επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, στο επόμενο σεμινάριο του ΚΕΠΕΜ θα διδάξει θεωρία και πράξη της ψαλτικής ο... κ. Συμεωνίδης! :D

Γατούλα μοὺ 'γινες Συμεωνίδη κεῖ χάμου στὴν Ἀθήνα.


...
 
Σύμφωνα με πηγές, που επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, στο επόμενο σεμινάριο του ΚΕΠΕΜ θα διδάξει θεωρία και πράξη της ψαλτικής ο... κ. Συμεωνίδης! :D

Σύμφωνα με νεότατες πληροφορίες, άλλον θα καλέσουν για σεμινάριο...:D:D:D
 

Attachments

  • kara.jpg
    123.4 KB · Views: 25
Είπα να κάνω λίγο το πειραχτήρι, αλλά υπάρχουν πολύ ανώτεροι εμού...:(
 
1ον Σας παραπεμπω στον προλογο του Αρχοντος κ. Νερατζη οσον αφορα τα ανεκδοτα μαθηματα και την επισημανση του για τα ισοκρατηματα (οχι αρμονικα) που επισημαινονται στον εν λογω βιβλιο. Λέτε να μην ειδε τις ελξεις ή τον ρυθμο? Αν θεωρουσε οτι παραποιουνται τα μαθηματα ή διαφωνουσε με αυτα θα προλογιζε?...

Ο Πρόλογος προλέγει ή προδίδει, δεν προσδίδει. Σημειωτέον ότι Άρχοντας έχει προλογίσει και την νεόκοπη έκδοση του Αναστασιματαρίου του Πρίγγου..:rolleyes: Δεν γνωρίζω αν κ κατά πόσο συμφωνεί ή/και διαφωνεί με τη "φιλοσοφία" των ειρημένων εκδόσεων.

Κρίμα γιατί κλασικώτατες συνθέσεις σχολής Ραιδεστηνού έγιναν αγνώριστες. :eek: Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πχ στο Μουσικό Λειμωνάριο του Χ.Καρακατσάνη. Όπως και στην επανέκδοση της Φόρμιγγας, η καλαισθησία (διχρωμία, καλλιγράφηση κλπ) δεν αρκεί από μόνη της, όταν τα εκδοτικά πρότυπα είναι νόθα κ τα εκδοτικά κριτήρια διαστρεβλωμένα.

ΥΓ1. ΔΕΝ μπορεί να συνυπάρξει φθορά Δι του πλ.Β κ Γα δίεση αμέσως μετά (σ. 202: 1η σειρά), ούτε Κε με διατονική φθορά κ δίεση (σ. 202: προς ανΘΡΩπους, σ. 349: ΜΑκαρίζειν σε) !! :eek:
ΥΓ2. Η εκδοτική επιμέλεια θα μπορούσε, κατ'εμέ, να εστιάσει επιλεκτικά κ σε μερικές ιδιοτυπίες-"ανορθογραφίες" της γραφής Ραιδεστηνού. Ορθά αφέθηκε πχ το κέντημα στη φράση "τας χείρας" (σ. 203), ως χαρακτηριστικό ιδίωμα της γραφής του Ραιδεστηνού. Θα μπορούσε όμως να διορθωθεί η συμπλοκή διπλής ανάβασης με κέντημα και μετά απόστροφο με γοργό στο "εμφΟ΄βους" (σ. 203: 4η σειρά). Αντί κεντήματος, βαρεία με ολίγον.
ΥΓ3. Το συνεχές ελαφρόν δεν είναι ξεκάθαρα σεσημασμένο όταν τίθεται επί ολίγου. Πρβλ. σ. 203 "μετά την Εγερσιν" κ "Δοξαντας" με "κατέστει..καΤΕστειλας".
 
Last edited:

Καὶ βέβαια ἐδῶ δημιουργεῖται καὶ κάποιο θέμα γιὰ τὸν ἴδιο τὸν κ. Νερατζή. Ἴσως οἱ ἐπισκέψεις του στὸ ΚΕΠΕΜ νὰ ἀπεδείχθησαν πολλαπλῶς ὡφέλιμες στὴν ... θεωρητική του ἐπανένταξη (;) ...

Για μενα αυτο το ΚΕΠΕΜ δεν ειναι τιποτε αλλο παρα μια ΚΑΛΟΦΤΙΑΓΜΕΝΗ ΛΕΟΝΤΗ!!!
 
Αγαπητοί μου φίλοι,

Επιτρέψτε μου να σας κάνω γνωστό ότι ο νέος τόμος της σειράς της οποίας επιμελούμαι την έκδοση, Μουσικόν Κυριακοδρόμιον, βρίσκεται στο τυπογραφείο και θα εκδοθεί τις επόμενες ημέρες.

Ο τόμος αυτός που αφορά τον Ήχο πλ. του Β', όπως και οι δύο προηγούμενοι τόμοι των Ήχων πλ. του Δ' και Βαρέως, περιέχει τα μαθήματα του Ήχου και τα κοινά μαθήματα του Εσπερινού, του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας της Κυριακής. Είχα την τιμή να προλογίσει το βιβλίο ο Άρχων Διδάσκαλος του Αποστόλου της Μ.τ.Χ. Εκκλησίας και συμπατριώτης μου κος Δημήτριος Νεραντζής.

Οφείλω πρωτ' απ' όλα να σας ευχαριστήσω θερμά για την εγκάρδια ανταπόκρισή σας στους δύο προηγούμενους τόμους, η οποία με γέμισε με αίσθημα ευθύνης και μου έδωσε τη δύναμη να συνεχίσω με την έκδοση ακόμη ενός τόμου.

Σε αυτή την έκδοση έλαβα σοβαρά υπόψη μου τα σχόλιά σας, και έκανα κάθε προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή επιμέλεια μουσικά, και την πιο συμφέρουσα πρόταση οικονομικά.

Το Μουσικόν Κυριακοδρόμιον, Ήχος πλ. του Β', περιέχει εκλεκτά κλασσικά μαθήματα, αλλά και ανέκδοτα μαθήματα του Γεωργίου Βινάκη και άλλων σημαντικών μελουργών και προσφέρεται με μαλακό εξώφυλλο, σε ασπρόμαυρη έκδοση.

Όποιος ενδιαφέρεται για περισσότερες πληροφορίες μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο email: eliasxios@yahoo.gr ή στα τηλ. 210-9848714 και 6984-608988.

Επισυνάπτω ορισμένες σελίδες του υπό έκδοση νέου τόμου.

Εύχομαι σε όλους σας καλή δύναμη και καλή συνέχεια στην εβδομάδα των Παθών του Κυρίου και Καλή Ανάσταση!
Από καρδιάς μπράβο σας κε Φραγκάκη!
Όπως όλα τα έργα έτσι και αυτό, αποτελεί μια ανεξάντλητη πηγή τόσο μουσικής όσο και ιστορίας.
Θα ήθελα να μου στείλετε 2 τόμους από αυτή την εξαιρετική σας δουλειά στο σπίτι με την υπογραφή σας!
και πάλι συγχαρητήρια!!!
 
Η όλη υπόθεση μου θυμίζει τους "αβανταδόρους" (εικονικούς αγοραστές) των υπαίθριων αγορών. Παρακαλώ τους κ.κ. διαχειριστές να επιληφθούν του θέματος. Όποιος θέλει να παραγγείλει βιβλία από οποιονδήποτε, ας στέλνει προσωπικό μήνυμα. Ανακοινώσεις ναι. Διαφημίσεις και "αβανταδόροι" όχι. Εκτός εάν θέλουμε να το κάνουμε κάτι σαν e-bay για ψάλτες.
Εάν κάποιος επιθυμεί να βοηθήσει πραγματικά τον εκδότη και την υπόλοιπη ψαλτική κοινότητα, ας απαντήσει τεκμηριωμένα στην κριτική που γίνεται. Αυτό είναι το νόημα ενός φόρουμ. Όχι να πουλάμε βιβλία.
 
Αγαπητοί μου φίλοι,

Επιτρέψτε μου να σας κάνω γνωστό ότι ο νέος τόμος της σειράς της οποίας επιμελούμαι την έκδοση, Μουσικόν Κυριακοδρόμιον, βρίσκεται στο τυπογραφείο και θα εκδοθεί τις επόμενες ημέρες.

Ο τόμος αυτός που αφορά τον Ήχο πλ. του Β', όπως και οι δύο προηγούμενοι τόμοι των Ήχων πλ. του Δ' και Βαρέως, περιέχει τα μαθήματα του Ήχου και τα κοινά μαθήματα του Εσπερινού, του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας της Κυριακής. Είχα την τιμή να προλογίσει το βιβλίο ο Άρχων Διδάσκαλος του Αποστόλου της Μ.τ.Χ. Εκκλησίας και συμπατριώτης μου κος Δημήτριος Νεραντζής.

Οφείλω πρωτ' απ' όλα να σας ευχαριστήσω θερμά για την εγκάρδια ανταπόκρισή σας στους δύο προηγούμενους τόμους, η οποία με γέμισε με αίσθημα ευθύνης και μου έδωσε τη δύναμη να συνεχίσω με την έκδοση ακόμη ενός τόμου.

Σε αυτή την έκδοση έλαβα σοβαρά υπόψη μου τα σχόλιά σας, και έκανα κάθε προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή επιμέλεια μουσικά, και την πιο συμφέρουσα πρόταση οικονομικά.

Το Μουσικόν Κυριακοδρόμιον, Ήχος πλ. του Β', περιέχει εκλεκτά κλασσικά μαθήματα, αλλά και ανέκδοτα μαθήματα του Γεωργίου Βινάκη και άλλων σημαντικών μελουργών και προσφέρεται με μαλακό εξώφυλλο, σε ασπρόμαυρη έκδοση.

Όποιος ενδιαφέρεται για περισσότερες πληροφορίες μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο email: eliasxios@yahoo.gr ή στα τηλ. 210-9848714 και 6984-608988.

Επισυνάπτω ορισμένες σελίδες του υπό έκδοση νέου τόμου.

Εύχομαι σε όλους σας καλή δύναμη και καλή συνέχεια στην εβδομάδα των Παθών του Κυρίου και Καλή Ανάσταση!
Κυκλοφόρησε!

Συγχαρητήρια Ἠλία καί σ᾿ εὐχαριστῶ!

Εὔχομαι κι αὐτός ὁ τόμος νά ἀποβεῖ χρήσιμος καί μέ τό καλό νά προχωρήσεις καί στούς ὑπόλοιπους!

Μέ τίς εὐχές καί τήν ἀγάπη μας!

Χριστός ἀνέστη!!!​

 
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=16759

Διπλό θέμα.
Δέν σβήνονται ἔτσι εὔκολα μηνύματα...​

Είδα κι εγώ το θέμα περίμενα ο κ.Φραγκάκης να πει κάτι (του στυλ "μην αρπάζεστε βρε παιδιά ομολογώ ότι τα μαθήματα του Βινάκη τα διασκεύασα κατά την γραφή τε και το ύφος" να του πω κι εγώ "μπράβο αυτό θέλαμε να ακούσουμε με γεια σου με χαρά καλές πωλήσεις" και να λήξει το θέμα) και δεν είδα τίποτα. Αχ αυτά τα διπλά θέματα με μπερδεύουν βρε αδερφέ...
Ευχαριστώ πάτερ!
 
Δύο ἴδια θέματα συγχωνεύθηκαν σέ ἕνα.

Παράκληση: Νά μήν ἀνοίγουμε ἴδια θέματα. Ἡ ἐνημέρωση ἀπό ἄλλη ἑνότητα νά γίνεται μόνον μέ παραπομπή.​
 
Συγχαριτηρια Ηλια! Καλη συνεχεια!

Ο κοπος σου αξιζει, ας λενε μερικοι τα δικα τους. Ολα αυτα που εκανες (ρυθμικοι ποδες, ισοκρατηματα, ελξεις) ειναι για την πιο σωστη αποδοση των μελων, οχι για διασκευη του μελους. Μεγαλη διαφορα.

Αλλαγη στο κειμενο γινεται οταν διασκευαζονται κλασσικα μαθηματα προς υπηρεσια του "υφους" - π.χ. σμυρναιικο, πατριαρχικο κτλ. Εκει να δει κανεις αλλαγες (μαλλον καταστροφες).

Μην περιμενεις ομως εκει εντονες επιθεσεις. Μονο εδω θα τις βρεις.

Ουτε λογια για "σεβασμό στο αρχικό χειρόγραφο". Αφου μερικοι ουτε καν εχουν ιδει το αρχικο κλασσικο κειμενο. Απλα ψελνουν απο διασκευες των διασκευων. Αφου το κλασσικο κειμενο ειναι τοσο βαρετο που χρειαζεται διασκευη.

Συγχαρητήρια στον κ. Φραγκακη για το αξιόλογο έργο του το οποίο νομίζω είναι πετυχημένο και από μουσικής αλλά και από πρακτικής πλευράς. Δε νομιζω όμως οτι θεωρήται παρέμβαση το ότι έχει τα μελη χωρισμένα σε συνεπτυγμένο ρυθμό και με ισοκρατήματα. Αντίθετα πιστεύω ότι όλα τα βιβλία ετσι πρεπει να εκδίδονται γιατί βοηθάει τον ψάλτη να αποδώσει καλύτερα τα μέλη.

Συμφωνω απολυτα κ. Σωτηροπουλε! Ετσι ειναι το σωστο. Χρειαζεται επεξεργασια το μουσικο κειμενο.

Καλη δυναμη Ηλια - το εργο σου δεν ειναι ευκολο.

Τα λεμε,
ΤΝ

. . .
 
Last edited:
Ο κοπος σου αξιζει, ας λενε μερικοι τα δικα τους. Ολα αυτα που εκανες (ρυθμικοι ποδες, ισοκρατηματα, ελξεις) ειναι για την πιο σωστη αποδοση των μελων, οχι για διασκευη του μελους. Μεγαλη διαφορα.
Σωστή απόδοση κατά την άποψή σου. Δυστυχώς δε ζει ο Βινάκης να σου πει τη δική του άποψη (όπως δε ζει ούτε και ο Πρίγγος, οι νεκροί δε μπορούν να μιλήσουν με λόγια, αλλά μιλούν με το έργο τους).

Αλλαγη στο κειμενο γινεται οταν διασκευαζονται κλασσικα μαθηματα προς υπηρεσια του "υφους" - π.χ. σμυρναιικο, πατριαρχικο κτλ. Εκει να δει κανεις αλλαγες (μαλλον καταστροφες)..
Τουλάχιστον εκεί υπάρχει ο ανδρισμός και γράφουν ότι γίνεται διασκευή

Μην περιμενεις ομως εκει εντονες επιθεσεις. Μονο εδω θα τις βρεις.
Κλαψ κλαψ

Ουτε λογια για "σεβασμό στο αρχικό χειρόγραφο". Αφου μερικοι ουτε καν εχουν ιδει το αρχικο κλασσικο κειμενο. Απλα ψελνουν απο διασκευες των διασκευων. Αφου το κλασσικο κειμενο ειναι τοσο βαρετο που χρειαζεται διασκευη.
Τα αρχικά χειρόγραφα που έχω ούτε τα χεις δει, ούτε πρόκειται να τα δεις, αφού για κάτι διεστραμμένους σαν και σένα δεν τα ανεβάζω. Διεστραμμένους επειδή διαστρέφουν την ουσία του μηνύματός μου που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι "διασκεύασε ότι θες αλλά ανέφερέ το". Και όσο για τα κλασσικά κείμενα άμα δε βάλεις κανα λύγισμα και κάνα τρομικό, να δω πως θα το ψάλλεις εσύ.
Για κάτι τέτοιους σαν εσένα πέρνει η μπάλα κι άλλους που δεν φταίνε.
Καλή μετάνοια (όχι για τις απόψεις σου, αλλά για τον τρόπο που σκέφτεσαι)
 
Σωστή απόδοση κατά την άποψή σου. Δυστυχώς δε ζει ο Βινάκης να σου πει τη δική του άποψη (όπως δε ζει ούτε και ο Πρίγγος, οι νεκροί δε μπορούν να μιλήσουν με λόγια, αλλά μιλούν με το έργο τους).

Τουλάχιστον εκεί υπάρχει ο ανδρισμός και γράφουν ότι γίνεται διασκευή

Κλαψ κλαψ

Τα αρχικά χειρόγραφα που έχω ούτε τα χεις δει, ούτε πρόκειται να τα δεις, αφού για κάτι διεστραμμένους σαν και σένα δεν τα ανεβάζω. Διεστραμμένους επειδή διαστρέφουν την ουσία του μηνύματός μου που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι "διασκεύασε ότι θες αλλά ανέφερέ το". Και όσο για τα κλασσικά κείμενα άμα δε βάλεις κανα λύγισμα και κάνα τρομικό, να δω πως θα το ψάλλεις εσύ.
Για κάτι τέτοιους σαν εσένα πέρνει η μπάλα κι άλλους που δεν φταίνε.
Καλή μετάνοια (όχι για τις απόψεις σου, αλλά για τον τρόπο που σκέφτεσαι)

O Παράκλητος σου έδωσε "πύρινη φλόγα" βλέπω. :D
Για να μην κουράζεσαι, η απάντηση που ψάχνεις/ψάχνουμε βρίσκεται στο τέλος του ανωτέρω μνμ:
Το πιό κάτω μέλος είπε "Ευχαριστώ greek487!" για αυτή τη δημοσίευση:
ΗΛΙΑΣ Ο ΧΙΟΣ (Σήμερα)
 
Last edited:
Έπεσε καθυστερημένα ίσως στα χέρια μου η εργασία του εκλεκτού Πρωτοψάλτου κυρίου Ηλία Ν.Φραγκάκη με τίτλο ¨"Μουσικόν Κυριακοδρόμιον-ήχος πλάγιος του δευτέρου¨".
Θερμά συγχαρητήρια κ α ί για αυτή την αξιολογότατη εργασία η οποία δίδει την ευκαιρία να γνωρίσει το ευρύ κοινό τις ιδιαίτερα αξιόλογες συνθέσεις των διδασκάλων Γ.Βινάκη,Γ.Γέμελου.
Εύχομαι ολόψυχα δύναμη στον κύριο Φραγκάκη για την ολοκλήρωση των τόμων σε όλους τους ήχους, ευχόμενος να συμπερίλαμβάνονται και ακόμα περισσότερα μέλη των Βινάκη και Γέμελου.

Δημ.Κ.Παπαγεωργίου
Πρωτοψάλτης Ι.Ναού Αγ.Αναστασίας Περισσού
 
Φαντάζομαι ότι τα πρωτότυπα μαθήματα του Βινάκη δεν ήταν χωρισμένα σε πόδες, ούτε είχαν διπλά ισοκρατήματα, ούτε μονόγραμμες διέσεις κλπ...

Με τίποτα:D
Για μένα η εργασία αυτή είναι στο ίδιο πνεύμα με τις ψευδεκδόσεις του Πρίγγου από τον Κωνσταντίνου. Δε σέβομαι το αρχικό χειρόγραφο και χωρίζω σε ρυθμικούς πόδες, βάζω διπλά ή μονά ισοκρατήματα, βάζω υφεσοδιέσεις κλπ. Αυτό από μόνο του είναι μικρό κακό, αλλά για να μην γίνει μεγάλο σωστό είναι να αναφερθεί που ακριβώς υπήρξε "παρέμβαση".

Λάθος νομίζετε!
Τα περί συνεπτυγμένου, παρασήμανσης έλξεων και ισοκρατημάτων έχουν πολυσυζητηθεί και δεν υπάρχει ομοφωνία. Αυτό και μόνο δηλώνει πως πρέπει να σεβόμαστε τον δημιουργό.
Αν εσείς θεωρείτε ότι δεν πρέπει να παρασημαίνονται οι έλξεις και πάρω εγώ τα μαθήματά σας και τα γράψω με υφέσεις και διέσεις επειδή έτσι θεωρώ εγώ σωστό και ότι και καλά βοηθάει τους ψάλτες τί θα μου πείτε;
Αν ζούσε ο Βινάκης και αυτός ο δόλιος ο Πρίγγος τί θα λέγανε άραγε;
Δε θα κάτσω να σας πω ποιο είναι το σωστό, ο καθένας πιστεύει ότι θέλει, αλλά τουλάχιστον σεβασμό στο αρχικό χειρόγραφο του δημιουργού.

Ἐπανάληψις μήτηρ μαθήσεως ...
 
Back
Top