Όταν λέτε ότι "χειρότερα" και "χάνουν τη βάση τους" εννοείτε κάτι τέτοιο;Συνήθως το τεχνητό βιμπράτο προδίδει και αδυναμία σωστού πατήματος στις νότες, και εδώ ο καλός συνάδελφος όντως προδόθηκε, γι' αυτό και το γύρισε σε πλάγιο Β'(υπάρχουν και χειρότερα, άλλοι συνάδελφοι χάνουν τη βάση τους π.χ.).
Όταν λέτε ότι "χειρότερα" και "χάνουν τη βάση τους" εννοείτε κάτι τέτοιο;
ΥΓ μην σπεύσετε οι λοιποί να με "φάτε". Για το άτοπο του επιχειρήματος το παραθέτω.
Όταν λέτε ότι "χειρότερα" και "χάνουν τη βάση τους" εννοείτε κάτι τέτοιο;
ΥΓ μην σπεύσετε οι λοιποί να με "φάτε". Για το άτοπο του επιχειρήματος το παραθέτω.
Δεν θα "σε φάμε" μην ανησυχείς, αλλά αφού είναι άτοπο ρε Ηλία γιατί το παραθέτεις; Ο συνάδελφος μιλάει καθαρά για τα προβλήματα που δημιουργούνται με το υπερβολικό "τρεμούλιασμα" και βιμπράρισμα της φωνής. Ο Χρύσανθος γνώριζε καλά τα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν με τα ισοκρατήματα, εφ' όσον το αναλόγιό του ήταν φιλόξενο ακόμα και για νέα και άπειρα μέλη της σχολής του. Ωστόσο, η χαρά που του έδιναν τα νέα παιδιά στο αναλόγιό του, σε συνδυασμό με τον ταπεινό του χαρακτήρα, τον έκαναν να ανέχεται τέτοια "λάθη" στην εκτέλεση. Η οποία όμως κατά τ' άλλα είναι μεγαλειώδης.
Όταν λέτε ότι "χειρότερα" και "χάνουν τη βάση τους" εννοείτε κάτι τέτοιο;
Προφανώς και δεν εννοώ αυτό. Εγώ μιλάω για ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ. Με τον Χρ. Θεοδοσόπουλο, προφανώς και δεν είμαστε συνάδελφοι...
Δεν ξέρω, πάντως, γιατί του ξέφυγε η βάση, εγώ στο βιμπράτο ήθελα να σταθώ. Στου Χρύσανθου την εκτέλεση υπάρχει ένα τρέμουλο στη φωνή, λόγω γήρατος. Αποκλείεται να έψελνε έτσι στα 30 και στα 40 του!!!
Εκεί θέλω να σταθώ: μην αντιγράφουμε συνήθειες ψαλτάδων μόνο και μόνο επειδή ακούγονται κάπως στις ηχογραφήσεις. Τις θέσεις ναι, την αρχοντιά ναι, το χρόνο εκτέλεσης ναι, αλλά το τρέμουλο όχι, τον τρόπο εκφοράς του λόγου όχι, τις υπερβολές όχι...
ευχαριστώ
Δημ. Καταραχιάς
Προφανώς και δεν εννοώ αυτό. Εγώ μιλάω για ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ. Με τον Χρ. Θεοδοσόπουλο, προφανώς και δεν είμαστε συνάδελφοι...
Δεν ξέρω, πάντως, γιατί του ξέφυγε η βάση, εγώ στο βιμπράτο ήθελα να σταθώ. Στου Χρύσανθου την εκτέλεση υπάρχει ένα τρέμουλο στη φωνή, λόγω γήρατος. Αποκλείεται να έψελνε έτσι στα 30 και στα 40 του!!!
είσαι σίγουρος;;
κάπου υπάρχει κ χερουβικό του Γ΄ ήχου, αν δεν απατώμαι, όπου τσιμπάει....
και εκει φταίνε τα ισοκρατήματα, μαλλον...
αν ήταν καποιος της "γνωστής" σχολής... θα γινόταν χαμός...
αλήθεια μπορούμε να δουμε σε φασματογραφημα το ΝΗ στο "Πνεύματι" κ στο τέλος "...ημών";; θα μας βοηθούσε ο πλέον ειδικός; ειλικρινής η αίτηση.
Αν την απώλεια της βάσης δεν μπορούμε να την πιάσουμε με ένα διαπασών και το αυτί μας, και χρειαζόμαστε φασματογράφο, νομίζω ότι δεν αξίζει τον κόπο...
Σε ένα τόσο μεγάλο δοξαστικό, άιντε να δώσεις μια δικαιολογία, ότι για τον Χ Υ Ζ λόγο, χάθηκε η βάση. (την ίδια δικαιολογία θα έδινα και σε ερμηνευτές της γνωστής σχολής, και της άγνωστης, και της παράξενης, και της πατριαρχικής, και της αλλιώτικης και της πασαλιμανιώτικης...)
Όχι. Η αρχική βάση είναι Ντο δίεση. Από το "ἐκ τῶν τῆς οἰκουμένης" μέχρι το "λέγοντες" η βάση διολισθαίνει σταδιακά στο Ρε, εξαιτίας κάποιων μικροσφαλμάτων στα διαστήματα. Στο "ἀστέρες πολύφωτοι", όπου το μέλος πηγαίνει ψηλά, το "φωνάζει" λίγο παραπάνω και η βάση ανεβαίνει άλλο μισό τόνο (έχουμε αναφερθεί και αλλού σε αυτό το πρόβλημα, που υπάρχει ακόμα και σε χορωδιακές εκτελέσεις, και μάλιστα αρκετά καλές).πιστευετε οτι η ανοδος της βασης σε αυτο το κομματι οφειλεται μονο στο ισοκρατημα???
ενν. μικρο-φάλτσαεξαιτίας κάποιων μικροσφαλμάτων στα διαστήματα.
ενν. φωναίς ατάκταις.Στο "ἀστέρες πολύφωτοι", όπου το μέλος πηγαίνει ψηλά, το "φωνάζει" λίγο παραπάνω και η βάση ανεβαίνει άλλο μισό τόνο
Αν εννοείτε ότι ο Αέίμνηστος Άρχοντας έχει εκδημήσει και συμψάλλει με τους αγγέλους, ΟΚ. Αν όχι, γιατί δεν είμαστε συνάδελφοι;Προφανώς και δεν εννοώ αυτό. Εγώ μιλάω για ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ. Με τον Χρ. Θεοδοσόπουλο, προφανώς και δεν είμαστε συνάδελφοι...
Δημ. Καταραχιάς
γιατί ο θαυμασμός τον εξύψωσε και δεν μπορεί να συγκρίνεται με τον οποιοδήποτε ψάλτη...Αν όχι, γιατί δεν είμαστε συνάδελφοι;
γιατί ο θαυμασμός τον εξύψωσε και δεν μπορεί να συγκρίνεται με τον οποιοδήποτε ψάλτη...
Δηλαδή ο Ροναλντίνιο δεν είναι συνάδελφος με τον Φωτάκη;γιατί ο θαυμασμός τον εξύψωσε και δεν μπορεί να συγκρίνεται με τον οποιοδήποτε ψάλτη...
Δηλαδή ο Ροναλντίνιο δεν είναι συνάδελφος με τον Φωτάκη;
Άρα είναι ένας συνάδελφος με μεγαλύτερο τάλαντο από τους υπόλοιπους. Δηλαδή στην συνέλευση του συλλόγου ιεροψαλτών Θεσσαλονίκης λέγαν από το βήμα: "κύριοι συνάδελφοι και κ.κ. Ταλιαδώρε, Θεοδοσόπουλε και Καραμάνη" ; Προς Θεού. Συνάδελφος μας ήταν ο αείμνηστος. Καλύτερος από όλους μας; Ναι. Συνάδελφος όμως.Τὸν θαυμασμὸ τὸν κέρδισε μὲ τὸ τάλαντό του κι ἔτσι ὑψώνεται πανω ἀπὸ τὴν πλειοψηφία τῶν ψαλτῶν ἀντικειμενικά. Καὶ ὄντως μὲ τὸν μέσο ψάλτη φυσικὰ καὶ δὲν συγκρίνεται ἀλλὰ ἀντίθετα ἀποτελεῖ τὸ μέτρο γιὰ νὰ γίνεις καλὸς ψάλτης.