Έλα Αντώνηηηηηη.....είδες τι μαθαίνεις με τη Λάφτα?Ολόκληρη ανάλυση μας έστειλες...Μπράβο πολύ καλή δουλειά!
Έχεις μανία με την μακαμολογία!Ο Ψάχος (Οκτάηχο σύστημα) δεν φαίνεται να ξεχωρίζει τον Τετράφωνο από τον Μπεστενγκιάρ παρά λέει (σελ 133).
Μια χαρά τους ξεχωρίζει. Απλά δεν το λέει με τα λόγια που θα θέλαμε να το βλέπαμε εμείς σήμερα. Το περιγράφει όμως πεντακάθαρα σαν μελωδική συμπεριφορά! Λέει ότι όταν έχεις ισοκράτημα Ζω (Όταν εκ του βασίμου φθόγγου ΖΩ δεικνύεται ο ΓΑ...) και πιάσεις Γα θα είναι ψηλό, ενώ όταν έχεις ισοκράτημα Πα (Αλλ' όταν επικρατούντος του ΠΑ...) θα κάνεις Γα φυσικό. Τι άλλο έπρεπε να σου πει;"Όταν εκ του βασίμου φθόγγου ΖΩ δεικνύεται ο ΓΑ, περί τούτου δε στρέφεται το μέλος, τότε ο ΓΑ είναι οξύτερος" και παρουσιάζει ειδική μαρτυρία διατονικού ΓΑ με δίεση από πάνω για να το παραστήσει. Δίνει και παράδειγμα μελωδίας σε ανάβαση από το ΖΩ στο ΓΑ με το ΓΑ δίεση.
και πιο κάτω
"Αλλ'όταν επικρατούντος του ΠΑ, το μέλος ανέρχηται εις τον ΓΑ και περί τούτον ενδιατρίβη, τότε ο ΓΑ είναι φυσικός".
Σχόλια;
Έχεις μανία με την μακαμολογία!
Χάθηκε ο κόσμος να χρησιμοποιούμε τους βυζαντινούς όρους; (π.χ. τον τετράφωνο από τον μέσο του πρώτου-πλ.Α')
Αυτό λέω και εγώ. Δεν τους ξεχωρίζει σαν "ήχους" ή "κλάδους" του Βαρέως ήχου δε λέει δηλαδή οτι αυτό το κομμάτι είναι γραμμένο σε Τετράφωνο και αυτό είναι γραμμένο σε Μπεστενγκιάρ (άντε πάλι) κτλ. Δηλαδή στη δοξολογία του Ιακώβου αν κρατήσεις ΖΩ ίσον από την αρχή πρέπει να κάνεις ΓΑ ψηλό σωστά (αυτό by the way κάνει και ο Χ. Καρακατσάνης και ο π. Ιερόθεος στη δοξολογία αυτή). Αλλά βέβαια μετά πρέπει να εξηγήσεις το ΔΙ ύφεσηΜια χαρά τους ξεχωρίζει. Απλά δεν το λέει με τα λόγια που θα θέλαμε να το βλέπαμε εμείς σήμερα. Το περιγράφει όμως πεντακάθαρα σαν μελωδική συμπεριφορά! Λέει ότι όταν έχεις ισοκράτημα Ζω (Όταν εκ του βασίμου φθόγγου ΖΩ δεικνύεται ο ΓΑ...) και πιάσεις Γα θα είναι ψηλό, ενώ όταν έχεις ισοκράτημα Πα (Αλλ' όταν επικρατούντος του ΠΑ...) θα κάνεις Γα φυσικό. Τι άλλο έπρεπε να σου πει;
Ευχαριστώ, θα το κοιτάξω.Μια και συζητάμε γι αυτό, κοιτάξτε και το κοινωνικό αυτό, που είναι σε βαρύ, αλλά σε βαρύ ως μέσο του πρώτου ήχου. Και σχεδόν το σύνολο (όσα έχω κοιτάξει εγώ τουλάχιστον) των παλαιών κοινωνικών είναι έτσι.
Για μένα το βρίσκω πιό πρακτικό αντί για "Μέσος του Πρώτου ή του Πλαγίου Πρώτου" να πώ απλά "Μπεστενγκιάρ".
Ναι το σωστό είναι ότι οι κύριοι έχουν μέσους-παράμεσους-πλάγιους. Και οι πλάγιοι διφώνους-τριφώνους-τετραφώνους-πενταφώνους και επταφώνους. Στην πράξη βέβαια αυτά μπερδεύονται ολίγον tu (να μην το πω κι εγώ καμιά φορά...) και έχουμε πρώτο τετράφωνο, ή πρώτο δίφωνο ή μέσο του πλ.Α'...Μπορείς παρεμπιπτόντως να εξηγήσεις πώς εννοούμε το "μέσο του πλαγίου;".
Για μένα το βρίσκω πιό πρακτικό αντί για "Μέσος του Πρώτου ή του Πλαγίου Πρώτου" να πώ απλά "Μπεστενγκιάρ".
Μπορείς παρεμπιπτόντως να εξηγήσεις πώς εννοούμε το "μέσο του πλαγίου;".
Αυτό λέω και εγώ. Δεν τους ξεχωρίζει σαν "ήχους" ή "κλάδους" του Βαρέως ήχου δε λέει δηλαδή οτι αυτό το κομμάτι είναι γραμμένο σε Τετράφωνο και αυτό είναι γραμμένο σε Μπεστενγκιάρ (άντε πάλι) κτλ.
Για μένα το βρίσκω πιό πρακτικό αντί για "Μέσος του Πρώτου ή του Πλαγίου Πρώτου" να πώ απλά "Μπεστενγκιάρ". Μπορείς παρεμπιπτόντως να εξηγήσεις πώς εννοούμε το "μέσο του πλαγίου;".
Δημήτρη, αρχίζεις και ενυπογράφως να εκδηλώνεσαι.
Δεν θα επρεπε;
Και μια ερωτηση:
Γιατι σχεδον παντα οι απαντησεις στο θεμα που βαζει καποιος (συχνοτερα ο διαχειριστης) καταληγουν σε προσωπικη αντιπαραθεση ;
Δημήτρη, αρχίζεις και ενυπογράφως να εκδηλώνεσαι.
Δεν θα επρεπε;
Και μια ερωτηση:
Γιατι σχεδον παντα οι απαντησεις στο θεμα που βαζει καποιος (συχνοτερα ο διαχειριστης) καταληγουν σε προσωπικη αντιπαραθεση ;
Συγνώμη, Μαγδαληνή, επειδή ανηφορίζω προς τα πάνω, θα τοποθετηθώ όταν επιστρέψω.
Τέταρτη άποψη:
Πρωτοακούστηκε από το Shota (που δυστυχώς έσβησε το post του αργότερα) που παρατήρησε οτι ακόμα και όταν το ΖΩ-ΓΑ γίνεται καθαρή πέμπτη κατά την εκτέλεση, το ΔΙ ακούγεται με μικρή ύφεση. Δοκίμασα να παίξω το ΓΑ δίεση (καθαρή πέμπτη) και το ΔΙ μικρή ύφεση (2-4 μόρια; [1]) στο ούτι και ακούγεται ακριβώς (; ) όπως το λέει ο Τσαμκιράνης (δεν το δοκίμασα με τους άλλους ακόμα γιατί ψάλλανε σε άλλη τονικότητα από το ούτι). Θέλει δουλειά ακόμα όμως για να βγάλω κανένα συμπέρασμα και να βεβαιώσω οτι δεν κάνω κάποιο λάθος. Θα στείλω ακουστικό παράδειγμα όταν μπορέσω. Αν έχει κάποιος όργανο (ή με το πρόγραμμα Μελωδός) και μπορεί να ρυθμίσει τα μόρια κατάλληλα θα είχε ενδιαφέρον νομίζω να εξετάσουμε και αυτή την περίπτωση.
Ε τότε θα έπρεπε να αξιολογούμε τα στοιχεία, και όχι να τα τραβάμε για να τα πάμε κάπου!