Xερουβικό πλ.β΄ Ι.Θ.Σακελλαρίδη

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
ειδικά για τα χερουβικά αλλά και γενικότερα. Εγώ κρίνω αυτό που είδα εδώ το οποίο μόνο βυζαντινή μουσική δεν είναι. Αν είναι δυνατόν, απορώ πώς τόσος κόσμος εδώ μέσα δε μιλάει!!! Κων/νε είσαι καλός μουσικός, προσπάθησε να καταλάβεις τι γίνεται εδώ...
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
ειδικά για τα χερουβικά αλλά και γενικότερα. Εγώ κρίνω αυτό που είδα εδώ το οποίο μόνο βυζαντινή μουσική δεν είναι. Αν είναι δυνατόν, απορώ πώς τόσος κόσμος εδώ μέσα δε μιλάει!!! Κων/νε είσαι καλός μουσικός, προσπάθησε να καταλάβεις τι γίνεται εδώ...

Επειδή πρέπει να φύγω, δεν προλαβαίνω να απαντήσω καλά, αλλά νομίζω απάντησα εδώ, μάλλον δεν θα το είδες ακόμα.

Με δυο λόγια. Αυτό που άκουσες ήταν παντελώς καινοφανές; Εντάσσεται μέσα στην παράδοση; Τίποτ' απ' τα δύο. Υπάρχουν κάποιες θέσεις δικές του, και κάποιες άλλες παρμένες απ' τους παλιούς. Τα υπόλοιπα στην παραπομπή.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Επειδή πρέπει να φύγω, δεν προλαβαίνω να απαντήσω καλά, αλλά νομίζω απάντησα εδώ, μάλλον δεν θα το είδες ακόμα.

Με δυο λόγια. Αυτό που άκουσες ήταν παντελώς καινοφανές; Εντάσσεται μέσα στην παράδοση; Τίποτ' απ' τα δύο. Υπάρχουν κάποιες θέσεις δικές του, και κάποιες άλλες παρμένες απ' τους παλιούς. Τα υπόλοιπα στην παραπομπή.

einai καινοφανές. Απλά "θυμίζει" και λίγο κάτι από βυζαντινή μουσική.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Ο Σακελλαρίδης μόνο στη Λειτουργία χρησιμοποίησε εναρμόνιση.

Αφού θέλω να μάθω περισσότερα για τον Σακελλαρίδη... δεν ήθελε δηλαδή δεύτερη φωνή για το Φως ιλαρόν τού; Και εάν δεν την ήθελε, γιατί την κάνουν μερικοί; Ευχαριστώ.

ΥΓ Πάντως το θέμα για τον Σακελλαρίδη δεν πρόκειται μονο για την εναρμόνιση.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
einai καινοφανές. Απλά "θυμίζει" και λίγο κάτι από βυζαντινή μουσική.

Και το μινόρε του Πρίγγου τι είναι; :rolleyes: Δύο μέτρα και δύο σταθμά; :eek:
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Και το μινόρε του Πρίγγου τι είναι; :rolleyes: Δύο μέτρα και δύο σταθμά; :eek:

Αν το ακούσεις από την ηχογράφηση της Χορωδίας του Συνδέσμου Μουσικοφίλων Κων/πόλεως στο Ιωβηλαίον Πρίγγου το 1962 θα καταλάβεις τη διαφορά... :wink:
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Αν το ακούσεις από την ηχογράφηση της Χορωδίας του Συνδέσμου Μουσικοφίλων Κων/πόλεως στο Ιωβηλαίον Πρίγγου το 1962 θα καταλάβεις τη διαφορά... :wink:

Δεν αναφέρομαι στην εκτέλεση αλλά στη σύνθεση.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Και το μινόρε του Πρίγγου τι είναι; :rolleyes: Δύο μέτρα και δύο σταθμά; :eek:

αν και δεν το προτιμώ και δε θα έλεγα ότι μου αρέσει ιδιαίτερα, δεν έχει καμία σχέση με το στιλ Σακελλαρίδη.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
...δυστυχώς, δεν βρήκα κάποια άλλη ηχογράφηση του εν λόγω μέλους ...

Κωνσταντίνε βρήκα μία ηχογράφηση από τη μικτή χορωδία του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) υπό τη διεύθυνση του κυρίου Αλέξανδρου Παπαγιαννόπουλου
 

Attachments

  • XerouvikoPlagiouDeyterouSakellaridi.jpg
    XerouvikoPlagiouDeyterouSakellaridi.jpg
    1.9 MB · Views: 40
  • XerouvikoPlagiouDeyterouSakellaridi.mp3
    4 MB · Views: 53

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Κωνσταντίνε βρήκα μία ηχογράφηση από τη μικτή χορωδία του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) υπό τη διεύθυνση του κυρίου Αλέξανδρου Παπαγιαννόπουλου

Συγκερασμού το ακρόαμα....Από τα πιο αλλότρια που έχουν ποτέ αναρτηθεί...Δεν ξέρω αν μπορούμε να μιλάμε για πλ του β καν. Ευχαριστίες. Περισσότερες πληροφορίες για τη χορωδία και την προέλευση της ηχογράφησης θα΄ταν ευπρόσδεκτες.

δ.
 
E

emakris

Guest
Το άκουσμα θυμίζει εναρμονίσεις Ελληνοαμερικάνων συνθετών πάνω σε κομμάτια του Σακελλαρίδη, προς χρήσιν από τις ελληνορθόδοξες κοινότητες της Αμερικής (όπου ο Σακελλαρίδης, παρεμπιπτόντως, κατέχει δεσπόζουσα θέση, εξ όσων γνωρίζω).
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Κωνσταντίνε βρήκα μία ηχογράφηση από τη μικτή χορωδία του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) υπό τη διεύθυνση του κυρίου Αλέξανδρου Παπαγιαννόπουλου
Σέ πληροφορῶ ὅτι τήν γνωρίζει ἀπό παλιά αὐτή τήν ἠχογράφηση (τήν ἔχω κι ἐγώ στόν ὑπολογιστή μου). Σαφῶς δέν ἐννοῦσε αὐτό ὡς «κάποια άλλη ηχογράφηση του εν λόγω μέλους».


 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνε βρήκα μία ηχογράφηση από τη μικτή χορωδία του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) υπό τη διεύθυνση του κυρίου Αλέξανδρου Παπαγιαννόπουλου

Είναι από τις περιπτώσεις που θα σηκωθεί ο Σακελλαρίδης να τους πάρει με τις πέτρες:D. Το μόνο ενδιαφέρον που παρουσιάζει η ηχογράφηση είναι η εναρμόνιση στο Τριάδι και στο πάσαν, ακριβώς όπως το ανέφερα πιο πάνω (πριν από δύο χρόνια πλέον), εναρμόνιση που είναι σε γενικές γραμμές πράγματι του συνθέτη (η μετατροπή δηλ. της τροπικής μονόφωνης μελωδίας σε σολ ματζόρε), η οποία όμως δεν πέρασε στην προφορική παράδοση αυτής της σχολής που προτίμησε το ισοκράτημα, ίσως επειδή αυτά τα Χερουβικά του είναι πολύ λίγο γνωστά σε σχέση με τα δημοφιλή πλ. δ΄, πλ. α΄ άντε και γ΄ στη Ζάκυνθο. Αυτές οι χορωδίες έκαναν πολύ κακό διότι αντιμετώπισαν τον Σακελλαρίδη σαν μουσικό ορμώμενο εκ Δύσεως ενώ ο Σακελλαρίδης σαφώς ορμάται εξ Ανατολής και προσεγγίζει τη Δύση και το έργο του πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ένα έργο που χρησιμοποιεί ως βάση τη βυζαντινή την οποία σε συγκεκριμένες συνθέσεις και ακολουθίες εναρμονίζει.
Για το μέλος τώρα, η μετατροπία αυτή που ανέφερα πιο πάνω είναι συχνότατη σε μέλη πλ. β΄ σε συνθέσεις επτανησιακές, νομίζω ιδίως κεφαλλονίτικες. Οι επιρροές που ο Σακελλαρίδης είχε από τα Επτάνησα είναι πολλές και ποικίλες αλλά δεν έχουν αναλυθεί εις βάθος και κατά μουσικήν ουσίαν. Πολλά πράγματα έχουν να ερευνηθούν ακόμα...
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Το μόνο ενδιαφέρον που παρουσιάζει η ηχογράφηση είναι η εναρμόνιση στο Τριάδι και στο πάσαν

Ναι, αν ακούσει κάποιος το μέλος ως εκκλησιαστικό και δη προοριζόμενο για λατρεία. Συμφωνώ απόλυτα, Κωνσταντίνε, και συ ως θιασώτης του Σακελλαρίδη, έχεις κάθε δίκιο να υπερασπίζεσαι το "πνεύμα" της σύνθεσής του.

Τώρα: ως άκουσμα εξωτερικό (ανεξάρτητα από συνθέτη, πλαίσιο λατρείας κ.λπ.), είναι απλά θεσπέσιο (εναρμόνιση, εκτέλεση, χορωδιακή συγκρότηση) και νομίζω ότι χρειάζεται κανείς να αδικήσει πάρα πολύ τα αυτιά του, για να πει το αντίθετο.

Προσωπικά ευχαριστώ πολύ τον Eiryk.
 
E

emakris

Guest
Τώρα: ως άκουσμα εξωτερικό (ανεξάρτητα από συνθέτη, πλαίσιο λατρείας κ.λπ.), είναι απλά θεσπέσιο (εναρμόνιση, εκτέλεση, χορωδιακή συγκρότηση) και νομίζω ότι χρειάζεται κανείς να αδικήσει πάρα πολύ τα αυτιά του, για να πει το αντίθετο.
Ακριβώς. Η αρμονική γλώσσα είναι πολύ προωθημένη σε σχέση με τα όσα ακούγονται συνήθως από πολυφωνικές εκκλησιαστικές χορωδίες στην Ελλάδα και ο χορωδιακός ήχος καλά δουλεμένος. Δεν είναι όμως μουσική του αναλογίου και συνεπώς δεν μπορεί να κριθεί σαν να ήταν κάποιο είδος ψαλτικής, δυτικίζουσας έστω. Εξάλλου πρόκειται για μικτή χορωδία, ενώ η πολυφωνική δομή του κομματιού είναι σχετικά πολύπλοκη, εν συγκρίσει προς την απλή πολυφωνία του Σακελλαρίδη ή των Επτανήσων. Το εάν μια τέτοια μουσική αρμόζει στην ορθόδοξη λατρεία είναι άλλο ζήτημα.
 

parianos

Νίκος Γαβαλάς
Αφιερωμένο στον φίλο εξ’αποστασεως-- Κωνσταντίνο Βαγενά…….
Χειρόγραφο του Εμμανουήλ Χανιώτη πρωτοψάλτη Παναγίας Εκατονταπυλιανής Πάρου.
 

Attachments

  • herouviko sak. plagios B heirografo hanioti.pdf
    125.1 KB · Views: 31
Top