Όπως βλέπουμε σε όλα τα λειτουργικά βιβλία, τα μηναία δηλαδή , το συγκεκριμένο δοξαστικό φαίρεται ανώνυμο.
Ο λόγος κατα πάσα πιθανότητα είναι ο εξής: η επίσημη καθιέρωση της εορτής της Κοιμήσεως έγινε το 600μΧ. Έτσι πολλά τροπάρια γράφτηκαν είτε τότε , είτε στα αμέσως επόμενα χρόνια και συγκεκριμένα την εποχή της λειτουργικής αναγέννησης που πραγματοποιήθηκε απι της πατριαρχείας του Σεργίου (610-638μΧ). Ο Σέργιος είχε ιδιαίτερη ευλάβεια στη Θεοτόκο, καθιέρωσε μάλιστα και ακόμη μια γιορτή προς τιμήν της, την Κατάθεση της Τιμίας ζώνης εν Βλαχέρναις. Στην εποχή του έγινε και η πολιορκία της Βασιλεύουσας από του Αβάρους κατά την οποία εψάλη ο Ακάθιστος Ύμνος και τότε προσετέθη και το γνωστό προοίμιο "Τη Υπερμάχω" στο συγκεκριμένο κοντάκιο(το αρχικό είναι "Το προσταχθέν μυστικώς"). Ενώ όμως ο Σέργιος και οι περί αυτόν υμνογράφοι συνέθεσαν πολλούς ύμνους( πχ Νυν αι δυνάμεις, Πληρωθήτω το στόμα ημών) και τα εισήγαγαν στη θεία λατρεία ως ορθόδοξοι, όταν αργότερα υποστήριξαν τον μονοθελητισμό υπήρχε πρόβλημα να παραμείνουν οι ύμνοι με το όνομά τους. Γι αυτό έμειναν μεν πολλοί ύμνοι , όμως τα ονόματα των συνθετών και κυρίως του Σεργίου, δεν αναφέρονται.
Αυτά ισχύουν γενικά για την εποχή αυτή (7ος αιώνας).
Το δοξαστικό λοιπόν του Εσπερινού είναι έργο ανωνύμου ποιητού του 7ου αιώνα ο οποίος αντλεί τις πληροφορίες που διηγείται από την απόκρυφη διήγηση του Ιωάννη για την Κοίμηση της Θεοτόκου.
ελπίζω κάποιος να γνωρίζει και κάτι περισσότερο για να το συμπληρώσουμε..