PePe (-loponnisios)
Μέλος
Χρόνια πολλά στα μέλη του Ψαλτολογίου. Θέλω να απευθύνω μια ερώτηση στους θεολόγους του Φόρουμ.
Γνωρίζω ότι η Δυτική Εκκλησία υποστηρίζει ότι η σύλληψη της Θεοτόκου ήταν άσπιλος και άσπορος, ενώ η Ορθόδοξη λέει ότι η Θεοτόκος γεννήθηκε με την φυσική ένωση του Ιωακείμ και της Άννας, από το σπέρμα του Ιωακείμ δηλαδή. Εάν κάνω λάθος σε αυτό, τότε το παρακάτω ερώτημα δεν ισχύει.
Στο Κάθισμα, μετά τον Πολυέλεον, της Εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ψάλλουμε: "Ἐν τῇ Γεννήσει σου, σύλληψις ἄσπορος, ἐν τῇ Κοιμήσει σου, νέκρωσις ἄφθορος".
Φιλολογικά δεν εννοεί (εκτός και αν θέλουμε να δώσουμε αυτήν ερμηνεία) τον Ευαγγελισμό και τη Γέννηση του Χριστού!
Τί ισχύει τελικά;
Υ.Γ. Ελπίζω να μη δημιουργήσω δογματικό ζήτημα.
Γνωρίζω ότι η Δυτική Εκκλησία υποστηρίζει ότι η σύλληψη της Θεοτόκου ήταν άσπιλος και άσπορος, ενώ η Ορθόδοξη λέει ότι η Θεοτόκος γεννήθηκε με την φυσική ένωση του Ιωακείμ και της Άννας, από το σπέρμα του Ιωακείμ δηλαδή. Εάν κάνω λάθος σε αυτό, τότε το παρακάτω ερώτημα δεν ισχύει.
Στο Κάθισμα, μετά τον Πολυέλεον, της Εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ψάλλουμε: "Ἐν τῇ Γεννήσει σου, σύλληψις ἄσπορος, ἐν τῇ Κοιμήσει σου, νέκρωσις ἄφθορος".
Φιλολογικά δεν εννοεί (εκτός και αν θέλουμε να δώσουμε αυτήν ερμηνεία) τον Ευαγγελισμό και τη Γέννηση του Χριστού!
Τί ισχύει τελικά;
Υ.Γ. Ελπίζω να μη δημιουργήσω δογματικό ζήτημα.