Ψαλτική φωνητική τοποθέτησις κατά Γεώργιον Κ. Μιχαλάκην

Status
Not open for further replies.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΛΙΑΚΟΣ

Ο Χριστός δέν φορούσε φίμωτρο.
...Ὁ Γιώργης δέ νομίζω νά ἔκανε κάτι τέτοιο.
Δέν πρόσεξες καλά το σχόλιό μου: έχω ίδίαν πείραν διαβάζοντας τα κατα καιρούς σχόλιά του σε αναρτήσεις κάποιων στο YouTube. Μούρχονται τώρα στην μνήμη και προσωπικές περιπτώσεις αλλά και του Δανιήλ Καραμπάση, όπου τα σχόλιά του είναι από ανόητα και βλακώδη ως βαρεμένα και υβριστικά!
 

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΛΙΑΚΟΣ

Ο Χριστός δέν φορούσε φίμωτρο.
Ὃταν ἀνοίγεις τό στόμα σου καί λές ὅτι ὁ ἕνας ψάλτης εἶναι -δηκτικός και αγενής- ὁ ἄλλος -όπου τα σχόλιά του είναι από ανόητα και βλακώδη ως βαρεμένα -
μάλλον πρέπει νά πᾶς γιά ὀρθο-φωνία.
Βάλε καί κανά σπρέι. Βρωμάει.
Εὐχαρίστως νά τά σβήσω γιατί μέ πικρία τά γράφω.
Έχω την εντύπωση ότι κάτι παρανόησες: ποιός είναι ο "άλλος";
 

ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ ΔΑΝΙΗΛ

Παλαιό Μέλος
Ειδα που αναφερθηκε τ ονομα μου απο τον κ Λιακο και ειπα να γραψω κατι..
Δεν μπορω να κανω κατι οταν κανει καποιος αρνητικο σχολιο εδω η στο γιουτουμπ μα ετσι ειναι τα πραγματα οταν ανεβαζεις κατι στον αερα!οπως εχω ξαναπει εκτιθεσαι!!και εισαι ετοιμος να δεχτεις την καλη η την κακη κριτικη!!
αλλωστε ποτε δεν ηθελα την ιδιοτητα του δασκαλου η του μεγαλου ερμηνευτη ..Μουσικη εμαθα στην Ικαρια ψαλω οσο θυμαμαι τον εαυτο μου και τα ψαλλω ολα οπως τα ΄΄αντιλαμβανομαι΄΄ χωρις να ειμαι κανενος θιασωτης η οπαδος..
Καπου ο κ Μιχαλακης σε ενα μαθημα του Ι Αρβανιτη με λεει φαλτσο και πως εκτελω καραδοφωνα.. Ετσι το ελαβα στο μυαλο μου ετσι το εψαλλα..Διχως δευτερη σκεψη....
Δεν μπορω να του αλλαξω γνωμη..Και δεν τον γνωριζω κιολας τον ανθρωπο..
Φαινεται εξυπνος και μελετημενος γι αυτο και

η κριτικη του και η γνωμη του ειναι δεκτη αλλιως...... θα μπορουσα να την σβησω σαν διαχειριστης αυτων που ανεβαζω και να αφησω μονο τους παιανες και τα μπραβο η να απογορευσω τα σχολια για τα ατομα που γραφουν αρνητικα..Και σε φιλους που μου λενε να απαντησουν σε διαφορα αρνητικα μηνυματα τους λεω οχι και αντιμετωπιζω θετικα και με χιουμορ αυτες τις φασεις!!
Καλη συνεχεια στο θεμα της φωνητικης..τεχνης ...να το πω..... απο τους ειδικους!!
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Οσον αφορα αυτα που λεει ο κ. Μιχαλακης πολλα, μου ακουγουνται καπως!!! Εννοοντας προς τα αρνητικα!!! Επειδη κανω φωνητικη, και δεν κανω οτι κι οτι φωνητικη (το σταζω το 30 την ωρα!!!!!!!:D:p:D:p), ξερω πολλα πραγματα. Δασκαλος μου μεχρι προτινος, ηταν ο κ. Ονουφριος Σωχος - Θεος 'χωρεστον - ο οποιος ειδικευοντο πραγματικα, επανω σε εμας τους ψαλτες!!!
Το πως ψαλουμε και οσον αφορα με την τοποθετηση της φωνης, ο ψαλλων, θα πρεπει να εκφερει να την φωνη του, οπως ακριβως ομιλει, και οχι πειραζοντας την ή προσπαθοντας να μιμηθει κατι ή καποιον!!! Χωρις να θελω, να κατακρινω βεβαια, τετοιο αποφευκταιο παραδειγμα ειναι ο εκ των κορυφαιων του αιωνος που μας περασε, και εκ των τελευταιων μεγαλων πρωτοψαλτων, κ. Ταλιαδωρος και οι διαφοροι μαθηται του, οπως π.χ. ο λαμπαδαριος του, ο κ. Χαλκιας. Ναι μεν ωραιο το ακουσμα, αλλα οι φωνητικες χορδες καταπονουνται τοσο, με αποτελεσμα να αναρωτιωμαστε γιατι αρρωσταινουμε καθε τοσο και λιγακι ... Ειναι σαν βαλλεις 50 παπακι τρικαβαλο σε ανηφορα!!! Το πιθανοτερο ειναι να κυλισεις προς τα πισω!!!:D:p Δειτε ομως και λιγακι πιο εγωϊστικα. Εγω σαν Λεωνίδας, δεν θελω να μεινω στην ιστορια σαν 2ος π.χ. Στανιτσας (μιμουμενος βεβαια ...) αλλα σαν ο πρωτος Τσούκαλας στην ιστορια!!! Δεν πρεπει λοιπον η τοποθετηση της φωνης, να ειναι η τοιαυτη που προτεινει ο κ. Μιχαλακης, αλλα ευαερη οπως ακριβως οταν ομιλουμε!!! Παρτε για παραδειγμα, τον συγχωρεμενο τον κ. Σουρλαντζη, αλλα και τον νυν αρχοντα πρωτοψαλτη του Πατριαρχειου, κ. Λεωνιδα Αστερη. Και οι 2 σε μεγαλη ηλικια, και η φωνη τους καμπανα!!!:cool::cool: Επειδη ειχαν διδαχθει και οι 2 στην φωνητικη (οντας και οι 2 της λυρικης σκηνης) να εκφερουν οπως ακριβως ομιλουν!!!!!!!!!!!!! Ακουστε το πως ομιλουν!!! Ακουστε και το πως ψαλλουν!!! Δεν υποβαλλουν τις φωνες τους στις οποιεσδηποτε μιμησεις (οχι αναγκαστικα καποιου δασκαλου αλλα του οποιουδηποτε ταχα εκκλησιαστικου υφους), απλα ψαλλουν!!!
Μιληστε... πειτε ενα τραγουδι!!! Αλλαζετε το υφος, το χρωμα ή την χροια της φωνης σας για να τραγουδησετε?!?! Οχι φυσικα!!! Γιατι λοιπον το ψαλσιμο να χρειαζεται αυτην την αλλαγη??? Ναι, θα μου πειτε ομως, οτι δεν ψαλλουμε οπως τραγουδαμε, και οτι τραγουδαμε οπως ψαλλουμε!!! Δεν λεω κατι διαφορετικο ομως!!! Το τραγουδι με το ψαλσιμο εχει διαφορα μονο ως προς το υφος!!! Οχι ως προς την φωνητικην τοποθετησην!!! Η διαφορα εγκειται στο σεμνο μελος, με τα φωνηεντα ποιο κλειστα!!! Αυτη ειναι η διαφορα!!! Καμια μα καμια αλλη ...


Αν σφαλω καπου συγγνωμη ...
Ευχαριστω εκ των προτερων!!!:):)

Φίλε Τσούκαλα, συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενα σου. Όπως όλοι οι άνθρωποι είναι μοναδικοί στον κόσμο, έτσι μοναδικό στον κόσμο πρέπει και για τους ψάλτες να είναι το ψάλσιμο τους. Με απλά λόγια να έχουν ταυτότητα εν τω ψάλλειν, και να μην μιμούνται. Δεν έχει ανάγκη ο τόπος από φερέφωνα και δογματισμούς αλλά από ψάλτες που αγαπούν αυτό που κάνουν και καλλιεργούν το δοσμένο τάλαντο τους, και το κάνουν όσο ανθρωπίνως γίνεται αθόρυβα και με φόβο Θεού. Και για μην παρερμηνευτώ από μερικούς, ξεκαθαρίζω τηρώντας ταυτόχρονα τους άγραφους και γραμμένους κανόνες της ΒΜ. Με λίγα λόγια να ακολουθούμε τις παραδόσεις χρησιμοποιώντας όμως την δικιά μας <<μουσική σφραγίδα>>.

Τώρα ποιος σου κάνει φωνητική; Εάν έχεις γράψει κάποιο χαρακτηριστικό μάθημα φωνητικής από τον συγχωρεμένο δάσκαλο σου σε παρακαλώ να το μοιραστείς μαζί μας. Το έχουμε όλοι ανάγκη!!!

Ευχαριστώ!
 
Last edited:

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Φίλε Τσούκαλα, συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενα σου. Όπως όλοι οι άνθρωποι είναι μοναδικοί στον κόσμο, έτσι μοναδικό στον κόσμο πρέπει και για τους ψάλτες να είναι το ψάλσιμο τους. Με απλά λόγια να έχουν ταυτότητα εν τω ψάλλειν, και να μην μιμούνται. Δεν έχει ανάγκη ο τόπος από φερέφωνα και δογματισμούς αλλά από ψάλτες που αγαπούν αυτό που κάνουν και καλλιεργούν το δοσμένο τάλαντο τους, και το κάνουν όσο ανθρωπίνως γίνεται αθόρυβα και με φόβο Θεού. Και για μην παρερμηνευτώ από μερικούς, ξεκαθαρίζω τηρώντας ταυτόχρονα τους άγραφους και γραμμένους κανόνες της ΒΜ. Με λίγα λόγια να ακολουθούμε τις παραδόσεις χρησιμοποιώντας όμως την δικιά μας <<μουσική σφραγίδα>>.

Τώρα ποιος σου κάνει φωνητική; Εάν έχεις γράψει κάποιο χαρακτηριστικό μάθημα φωνητικής από τον συγχωρεμένο δάσκαλο σου σε παρακαλώ να το μοιραστείς μαζί μας. Το έχουμε όλοι ανάγκη!!!

Ευχαριστώ!
1) εφόσον πρέπει "να ακολουθούμε τις παραδόσεις χρησιμοποιώντας όμως την δικιά μας <<μουσική σφραγίδα>>"
2) και εφόσον η φωνητική/ορθοφωνία μας κάνει να χρησιμοποιούμε με τον ίδιο τρόπο τη φωνή μας (μόνο η χροιά είναι διαφορετική και αυτό δεν αποτελεί προσωπική μουσική σφραγίδα)
3) πώς είναι δυνατόν να συμβεί το 1) και το 2) ταυτόχρονα; δηλαδή με το 2) θα χρησιμοποιούμε όλοι την ίδια "σφραγίδα" και αυτό αναιρεί το 1) δηλαδή ο καθένας δεν θα έχει την δική "σφραγίδα".
Άρα ή το 1) είναι λάθος ή το 2).
Διαλέξτε και πάρτε.
Δεν μπορούμε να ΄χουμε και τον σκύλο ολόκληρο και την πίτα χορτάτη!! :D
Ευχαριστώ! :)
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
1) εφόσον πρέπει "να ακολουθούμε τις παραδόσεις χρησιμοποιώντας όμως την δικιά μας <<μουσική σφραγίδα>>"
2) και εφόσον η φωνητική/ορθοφωνία μας κάνει να χρησιμοποιούμε με τον ίδιο τρόπο τη φωνή μας (μόνο η χροιά είναι διαφορετική και αυτό δεν αποτελεί προσωπική μουσική σφραγίδα)
3) πώς είναι δυνατόν να συμβεί το 1) και το 2) ταυτόχρονα; δηλαδή με το 2) θα χρησιμοποιούμε όλοι την ίδια "σφραγίδα" και αυτό αναιρεί το 1) δηλαδή ο καθένας δεν θα έχει την δική "σφραγίδα".
Άρα ή το 1) είναι λάθος ή το 2).
Διαλέξτε και πάρτε.
Δεν μπορούμε να ΄χουμε και τον σκύλο ολόκληρο και την πίτα χορτάτη!! :D
Ευχαριστώ! :)

Νομίζω ό,τι δεν καταλαβαίνεις και γράφεις ο,τι θέλεις. Να σου πω ένα παράδειγμα μήπως και το καταλάβεις..Ο Πρίγγος έκατσε απέναντι από τον Ναυπλιώτη, τον αντέγραψε, έγινε αντίγραφο του; Όχι βέβαια, έψαλλε Πατριαρχικότατα αλλά είχε και την προσωπική του σφραγίδα, πράγμα που ακούγεται ολοφάνερα στις ηχογραφήσεις του. Την προσωπικότητα του στο ψάλσιμο του. Δεν θες παραπάνω από 5 sec για να καταλάβεις ό,τι ψάλλει ο Πρίγγος κι όχι ο Ναυπλιώτης, το ίδιο συμβαίνει και με το δίδυμο Πρίγγο-Στανίτσα, μόλις ακούσεις Στανίτσα το καταλαβαίνεις με την μια.

Η δεν μπορείς να καταλάβεις Βαίε ή δεν σε συμφέρει..Το μόνο που σε δικαιολογώ είναι η ηλικία σου. Και οι εξυπνάδες αλλού..
Για τα φερέφωνα έχεις να πεις κάτι ή δεν ξέρεις τι σημαίνει;

ΥΓ α)Αν ο κ.Μιχαλάκης δεν θέλει να τον κριτικάρουν εδω στο Ψ να μην αναρτά, πολύ απλό, οκ;
β) και λίγο σεβασμό σ'αυτούς που έχει τιμήσει ο Πατριάρχης με την ύψιστη τιμή του Άρχοντος, άντε φτάνει πια γιατί όλα τα έχουμε ισοπεδώσει..
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Νομίζω ό,τι δεν καταλαβαίνεις και γράφεις ο,τι θέλεις. Να σου πω ένα παράδειγμα μήπως και το καταλάβεις..Ο Πρίγγος έκατσε απέναντι από τον Ναυπλιώτη, τον αντέγραψε, έγινε αντίγραφο του; Όχι βέβαια, έψαλλε Πατριαρχικότατα αλλά είχε και την προσωπική του σφραγίδα, πράγμα που ακούγεται ολοφάνερα στις ηχογραφήσεις του. Την προσωπικότητα του στο ψάλσιμο του. Δεν θες παραπάνω από 5 sec για να καταλάβεις ό,τι ψάλλει ο Πρίγγος κι όχι ο Ναυπλιώτης, το ίδιο συμβαίνει και με το δίδυμο Πρίγγο-Στανίτσα, μόλις ακούσεις Στανίτσα το καταλαβαίνεις με την μια.

Η δεν μπορείς να καταλάβεις Βαίε ή δεν σε συμφέρει..Το μόνο που σε δικαιολογώ είναι η ηλικία σου. Και οι εξυπνάδες αλλού..
Για τα φερέφωνα έχεις να πεις κάτι ή δεν ξέρεις τι σημαίνει;

ΥΓ α)Αν ο κ.Μιχαλάκης δεν θέλει να τον κριτικάρουν εδω στο Ψ να μην αναρτά, πολύ απλό, οκ;
β) και λίγο σεβασμό σ'αυτούς που έχει τιμήσει ο Πατριάρχης με την ύψιστη τιμή του Άρχοντος, άντε φτάνει πια γιατί όλα τα έχουμε ισοπεδώσει..
Μόνο ηλίθιο δεν με έχετε πει ακόμα (ξαναείπα, έχε χάρη που είναι τέτοιος ο χαρακτήρας του φόρουμ, αλλιώς θα μου είχατε ήδη σούρει τα εξ....αεροπλάνου, δηλαδή πιο πολλά απ'τα εξ αμάξης :D )
Για την περίπτωση του Πρίγγου λέω στο άλλο θέμα τι σκέφτομαι.
Για τα φερέφωνα επίσης.
Για τον Στανίτσα έχω εκφραστεί και δεν πρόκειται να (ξανα)πέσω και σ'αυτό το τρυπάκι να το κάνω, αφού στου κουφού την πόρτα, παρ'την πόρτα και φύγε (ταιριάζει και το "φωνή βοόντος εν τη ερήμω")
Λοιπόν ε, διαλέξτε ένα θέμα για συζήτηση. Δεν γίνεται να μιλάμε για τα ίδια πράγματα σε 2 μεριές!
Έχοντας προσπεράσει τα 2 παραπάνω θέματα (Πρίγγος, φερέφωνο), γίνεται να πάρω μια απάντηση στα 1,2,3; ή μήπως δεν συμφέρει εσένα ή τους άλλους (σημείωση: αντιμετωπίζω ανθρώπους και καταστάσεις με τον ίδιον τρόπο που μ'αντιμετωπίζουν κι αυτοί/ές, οπότε μην παρεξηγιέστε όταν μιλάω με τον ίδιο τρόπο που μου μιλάτε κι εσείς). Και σταματήστε πια με την ηλικία μου!! Μπααααα κόλλημαααα!! Ιστορία είσαι αδερφάκι μου!!
Έχω συναίσθηση των γεγραμμένων μου και τίποτα δεν με δικαιολογεί!!!
Ευχαριστώ! :)

Υ.Γ.: α) πώς το συμπέρανες αυτό;
β) αυτό λέω κι εγώ! τα έχουμε ισοπεδώσει όλα! μην δεις Άρχοντα, αμέσως να τον προσκυνήσεις (λέγεται και θεοποίηση αλλιώς)
όπως και σε μας, ένα χαρτί ή μία διάκριση δεν παίζει ουσιώδη ρόλο....σημασία έχει το έργο σου και όχι τα χαρτιά που το αποδεικνύουν ή μήπως διαφωνείς και μ'αυτό;
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Μόνο ηλίθιο δεν με έχετε πει ακόμα (ξαναείπα, έχε χάρη που είναι τέτοιος ο χαρακτήρας του φόρουμ, αλλιώς θα μου είχατε ήδη σούρει τα εξ....αεροπλάνου, δηλαδή πιο πολλά απ'τα εξ αμάξης :D )
Για την περίπτωση του Πρίγγου λέω στο άλλο θέμα τι σκέφτομαι.
Για τα φερέφωνα επίσης.
Για τον Στανίτσα έχω εκφραστεί και δεν πρόκειται να (ξανα)πέσω και σ'αυτό το τρυπάκι να το κάνω, αφού στου κουφού την πόρτα, παρ'την πόρτα και φύγε (ταιριάζει και το "φωνή βοόντος εν τη ερήμω")
Λοιπόν ε, διαλέξτε ένα θέμα για συζήτηση. Δεν γίνεται να μιλάμε για τα ίδια πράγματα σε 2 μεριές!
Έχοντας προσπεράσει τα 2 παραπάνω θέματα (Πρίγγος, φερέφωνο), γίνεται να πάρω μια απάντηση στα 1,2,3; ή μήπως δεν συμφέρει εσένα ή τους άλλους (σημείωση: αντιμετωπίζω ανθρώπους και καταστάσεις με τον ίδιον τρόπο που μ'αντιμετωπίζουν κι αυτοί/ές, οπότε μην παρεξηγιέστε όταν μιλάω με τον ίδιο τρόπο που μου μιλάτε κι εσείς). Και σταματήστε πια με την ηλικία μου!! Μπααααα κόλλημαααα!! Ιστορία είσαι αδερφάκι μου!!
Έχω συναίσθηση των γεγραμμένων μου και τίποτα δεν με δικαιολογεί!!!
Ευχαριστώ! :)

Υ.Γ.: α) πώς το συμπέρανες αυτό;
β) αυτό λέω κι εγώ! τα έχουμε ισοπεδώσει όλα! μην δεις Άρχοντα, αμέσως να τον προσκυνήσεις (λέγεται και θεοποίηση αλλιώς)
όπως και σε μας, ένα χαρτί ή μία διάκριση δεν παίζει ουσιώδη ρόλο....σημασία έχει το έργο σου και όχι τα χαρτιά που το αποδεικνύουν ή μήπως διαφωνείς και μ'αυτό;

Δε χρειαζεται,αρκει μονο να τον ακουσεις....

Ο ΜΑνωλης,ειχε την καλη διαθεση να σου απαντησει,αλλα....:rolleyes:
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
1) εφόσον πρέπει "να ακολουθούμε τις παραδόσεις χρησιμοποιώντας όμως την δικιά μας <<μουσική σφραγίδα>>"
2) και εφόσον η φωνητική/ορθοφωνία μας κάνει να χρησιμοποιούμε με τον ίδιο τρόπο τη φωνή μας (μόνο η χροιά είναι διαφορετική και αυτό δεν αποτελεί προσωπική μουσική σφραγίδα)
3) πώς είναι δυνατόν να συμβεί το 1) και το 2) ταυτόχρονα; δηλαδή με το 2) θα χρησιμοποιούμε όλοι την ίδια "σφραγίδα" και αυτό αναιρεί το 1) δηλαδή ο καθένας δεν θα έχει την δική "σφραγίδα".
Άρα ή το 1) είναι λάθος ή το 2).
Διαλέξτε και πάρτε.
Δεν μπορούμε να ΄χουμε και τον σκύλο ολόκληρο και την πίτα χορτάτη!! :D
Ευχαριστώ! :)


To 2 δεν αναιρεί το 1 για τον απλό λόγο, που δεν κάνουν όλοι μαζί σε

μια αίθουσα, φωνητική. Διότι, δεν είναι όλοι ίδιοι. Όταν κάνεις φωνητική

σωστή, πρέπει να είσαι εσύ και ο δάσκαλος, ο οποίος από την πείρα

του, θα ακούσει τις ιδιαιτερότητές σου και θα σε βοηθήσει να στήσεις τη

φωνή σου στα μέτρα τα δικά σου. Το λάθος λοιπόν στο συμπέρασμά σου

εντοπίζεται σε αυτή τη φράση: "η φωνητική/ορθοφωνία μας κάνει να χρησιμοποιούμε με τον ίδιο τρόπο τη φωνή μας".

Προφανώς δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Επίσης μην ξεχνάς ότι υπάρχουν και αμέτρητες παράμετροι, που επηρεάζουν

το αποτέλεσμα, όπως μέγεθος και άνοιγμα στοματικής κοιλότητας, οδοντοστοιχία,

γλώσσα και πέρα των ανατομικών στοιχείων που συμβάλλουν στην εκφορά

του λόγου (είτε μέλος, είτε χύμα) μεγάλο ρόλο παίζει η αντίληψη.
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Δε χρειαζεται,αρκει μονο να τον ακουσεις....

Ο ΜΑνωλης,ειχε την καλη διαθεση να σου απαντησει,αλλα....:rolleyes:

επειδή τον ακούω για αυτό λέω, αλλά είπαμε, φωνή βοόντος....
εγώ απαντάω με παραγωγικό συλλογισμό 1,2,3 και το μόνο που άκουσα είναι "γράφεις ό,τι θέλεις",
"δεν καταλαβαίνεις και γράφεις ό,τι θες",
"ή δεν καταλαβαίνεις ή δεν σε συμφέρει",
''Το μόνο που σε δικαιολογώ είναι η ηλικία σου",
"οι εξυπνάδες αλλού.."
"Για τα φερέφωνα έχεις να πεις κάτι ή δεν ξέρεις τι σημαίνει;"
Το να μου πεις ότι κάνω λάθος δεν το δέχομαι. Το να μου εξηγήσεις γιατί κάνω λάθος, αυτό το δέχομαι, αλλά δεν το είδα, όπως φαίνεται και από παραπάνω. Εγώ όλην την καλή διάθεση για κουβέντα. Πιστεύεις ειλικρινά ότι έχω όρεξη να μαλώνω;;; Δεν με βοηθάτε όμως.
Όταν δεν απαντάτε σοβαρά, προσπαθείτε να με βγάλετε φάουλ λόγω ηλικίας ή χαζομάρας ή ξέρω 'γω τι άλλο! Αδικία δεν νομίζεις;
Ευχαριστώ!

To 2 δεν αναιρεί το 1 για τον απλό λόγο, που δεν κάνουν όλοι μαζί σε

μια αίθουσα, φωνητική. Διότι, δεν είναι όλοι ίδιοι. Όταν κάνεις φωνητική

σωστή, πρέπει να είσαι εσύ και ο δάσκαλος, ο οποίος από την πείρα

του, θα ακούσει τις ιδιαιτερότητές σου και θα σε βοηθήσει να στήσεις τη

φωνή σου στα μέτρα τα δικά σου. Το λάθος λοιπόν στο συμπέρασμά σου

εντοπίζεται σε αυτή τη φράση: "η φωνητική/ορθοφωνία μας κάνει να χρησιμοποιούμε με τον ίδιο τρόπο τη φωνή μας".

Προφανώς δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Επίσης μην ξεχνάς ότι υπάρχουν και αμέτρητες παράμετροι, που επηρεάζουν

το αποτέλεσμα, όπως μέγεθος και άνοιγμα στοματικής κοιλότητας, οδοντοστοιχία,

γλώσσα και πέρα των ανατομικών στοιχείων που συμβάλλουν στην εκφορά

του λόγου (είτε μέλος, είτε χύμα) μεγάλο ρόλο παίζει η αντίληψη.
Ερωτήσεις:
1) ποιος είναι ο σκοπός της φωνητικής/ορθοφωνίας; (ή αλλιώς, γιατί μας χρειάζεται φωνητική/ορθοφωνία;)
2) γιατί το εκ φύσεως δοθέν δεν μας είναι αρκετό;
3) στην όπερα, για παράδειγμα, όλοι οι τενόροι, όλοι οι μπάσοι, όλες οι σοπράνο, όλες οι άλτο κτλ διδάσκονται πώς να χρησιμοποιούν καλύτερα την φωνή τους κτλ, αλλά η κάθε ομάδα με ξεχωριστό τρόπο η μία απ'την άλλη (τα άτομα της ίδιας ομάδας όμως τη χρησιμοποιούν με τον ίδιο τρόπο). Πού είναι η ιδιαίτερη σφραγίδα του καθενός ατόμου ξεχωριστά; μόνο η χροιά της φωνής αλλάζει. Φυσικά παίζει ρόλο και το φυσικό ταλέντο, αλλά πρέπει να αποκτήσουν όλοι, όσο τους επιτρέπει η φύση τους, την ίδια έκταση, να εκφέρουν με τον ίδιο τρόπο τα φωνήεντα, να βγαίνει ο αέρας από συγκεκριμένα σημεία κτλ. Ο καθένας με την δική του φωνή, αλλά με τον ίδιο τρόπο (είναι όπως στο ποδόσφαιρο για παράδειγμα: όλοι χτυπούν την μπάλα όπως θέλουν, με τον δικό τους ταλέντο, αλλά υποχρεούνται να μην την χτυπήσουν με τα χέρια, δηλαδή περιορίζονται από έναν βασικό κανόνα.) Όλα αυτά γίνονται γιατί πρέπει να εξυπηρετηθεί ένας συγκεκριμένος σκοπός. Αυτός ο σκοπός όμως, εξυπηρετείται στην ψαλτική από εντελώς διαφορετικά άτομα που έχουν μάθει εντελώς διαφορετικά πράγματα. Γιατί πρέπει όλοι να βγάζουμε τον αέρα με έναν συγκεκριμένο τρόπο; Ο καθένας με την φωνή του, αλλά με από τα ίδια μέρη, πχ στόμα, μύτη, αυτιά κτλ Γιατί πρέπει όλοι να προφέρουμε τα φωνήεντα με τον ίδιον τρόπο, δηλαδή να έχουμε την ίδια άρθωση; Ο καθένας με την δική του φωνή, αλλά άρθρωση με τον ίδιο τρόπο. Έτσι χάνεται και η τοπολαλιά, ισοπεδώνονται τα πάντα και γινόμαστε όλοι μια σούπα. Είναι η ίδια λογική που χρησιμοποιούμε όταν ρωτάμε: γιατί πρέπει όλοι να κάνουμε τις ίδιες αναλύσεις; τους ίδιους λαρυγγισμούς; κτλ κτλ

Υ.Γ.: ο PanagiotisK μου έστειλε ΠΜ, στο οποίο μου ζητάει να ξαναδιαβάσω το μήνυμά του, αφού δεν κατάλαβα καλά τι εννοεί. Το ξαναδιάβασα και κατέληξα στα παραπάνω. Ελπίζω να το δείτε το μήνυμα εδώ, γιατί δεν δημιούργησα καινούριο.
Ελπίζω τώρα να κατάλαβα τι εννοείς.

Ευχαριστώ! :)
 
Last edited:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
To 2 δεν αναιρεί το 1 για τον απλό λόγο, που δεν κάνουν όλοι μαζί σε

μια αίθουσα, φωνητική. Διότι, δεν είναι όλοι ίδιοι. Όταν κάνεις φωνητική

σωστή, πρέπει να είσαι εσύ και ο δάσκαλος, ο οποίος από την πείρα

του, θα ακούσει τις ιδιαιτερότητές σου και θα σε βοηθήσει να στήσεις τη

φωνή σου στα μέτρα τα δικά σου. Το λάθος λοιπόν στο συμπέρασμά σου

εντοπίζεται σε αυτή τη φράση: "η φωνητική/ορθοφωνία μας κάνει να χρησιμοποιούμε με τον ίδιο τρόπο τη φωνή μας".

Προφανώς δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Επίσης μην ξεχνάς ότι υπάρχουν και αμέτρητες παράμετροι, που επηρεάζουν

το αποτέλεσμα, όπως μέγεθος και άνοιγμα στοματικής κοιλότητας, οδοντοστοιχία,

γλώσσα και πέρα των ανατομικών στοιχείων που συμβάλλουν στην εκφορά

του λόγου (είτε μέλος, είτε χύμα) μεγάλο ρόλο παίζει η αντίληψη.

Μπράβο Παναγιώτη! Αυτό ήθελα να πω κι εγώ, αλλά λόγω περιορισμένου χρόνου δεν μπορώ να γράψω εκτενώς! Έτσι είναι όπως μας τα λες..Να φέρω ένα παράδειγμα από τον Πρίγγο..όταν έψαλλε τον στίχο Αινείτε αυτον κατά το πλήθος της μεγαλωσύνης αυ(δ)ού, (άκου στο συννημένο βίντεο στο 1:02)..ακούγεται καθαρά το δ.. ήταν χαρακτηριστικό του Πρίγγου, ενώ ο Ναυπλιώτης δεν είχε αυτόν τον ιδιωματισμό.. δεν έχω το χρόνο αλλά κάπου είχε γραφτεί εδώ στο Ψ, πιθανόν λόγω του ότι κάπνιζε ο Πρίγγος (ή για άλλο λόγο) ο κ.Ζαγκανάς το είχε αιτιολογήσει έτσι..




Κάποια στιγμή θα επανέλθω με περισσοτερα τεκμήρια για να αποδείξω το αληθές των γραφομένων μου.


ΥΓ Μια φορά ήμουν σε μια εκκλησία όπου έψαλλε ένας πολύ καλός ψάλτης δεξιά και ο αριστερός του απέναντι..ο αριστερός έψαλλε ακριβώς όπως έψαλλε ο πρωτοψάλτης του..δεν λέω σωστός ήταν, αλλά δεν ήταν αληθινός, είχε χάσει την ταυτότητα του..ήταν πιστό αντίγραφο του πρωτοψάλτη. (δεν λέω ονόματα γιατί δεν θέλω να εκθέσω τον άνθρωπο, απλώς το φέρνω ως παράδειγμα για τον μιμητισμό μερικών)
2) Βαιε αν δεν προλάβω την προετοιμασία για το σχολείο θα σου τα ψάλλω αύριο!!! :wink:
 
Last edited:

Τσούκαλας Λεωνίδας

Παλαιό μέλος
Τώρα ποιος σου κάνει φωνητική; Εάν έχεις γράψει κάποιο χαρακτηριστικό μάθημα φωνητικής από τον συγχωρεμένο δάσκαλο σου σε παρακαλώ να το μοιραστείς μαζί μας. Το έχουμε όλοι ανάγκη!!!

Ευχαριστώ!

Αυτην τη στιγμη, μαθημα μου κανει η συζηγος του. Δυστυχως δεν εχω γραψει καποιο μαθημα. Το μαθημα ειναι φιξ!!! Πας το κανεις φευγεις!!!:):) Εχει αφησει ομως ενα συμαντικο συγγραφικο εργο, το οποιο κυκλοφορει ελευθερα στο διαδικτυο, αλλα και στο φορουμ μας!!!View attachment Η Φωνητική Ορθοφωνία (Ονουφρίου Σώχου).pdf
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Μπράβο Παναγιώτη! Αυτό ήθελα να πω κι εγώ, αλλά λόγω περιορισμένου χρόνου δεν μπορώ να γράψω εκτενώς! Έτσι είναι όπως μας τα λες..Να φέρω ένα παράδειγμα από τον Πρίγγο..όταν έψαλλε τον στίχο Αινείτε αυτον κατά το πλήθος της μεγαλωσύνης αυ(δ)ού, (άκου στο συννημένο βίντεο στο 1:02)..ακούγεται καθαρά το δ.. ήταν χαρακτηριστικό του Πρίγγου, ενώ ο Ναυπλιώτης δεν είχε αυτόν τον ιδιωματισμό.. δεν έχω το χρόνο αλλά κάπου είχε γραφτεί εδώ στο Ψ, πιθανόν λόγω του ότι κάπνιζε ο Πρίγγος (ή για άλλο λόγο) ο κ.Ζαγκανάς το είχε αιτιολογήσει έτσι..

Αυτά είναι τα ψευδά του Πρίγγου (τα οποία μιμήθηκε ο κ.Ταλαδιώρος). Ίσως είναι και λόγω ηλικίας (εκτός απ'το ότι μπορεί να κάπνιζε), δεν ξέρω.

Κάποια στιγμή θα επανέλθω με περισσοτερα τεκμήρια για να αποδείξω το αληθές το γραφομένων μου.
Αυτό μάλιστα! Θα περιμένω με αδημονία! :) Με την ησυχία σου όμως, μην σε φάει και το άγχος!! :D :wink:

ΥΓ Μια φορά ήμουν σε μια εκκλησία όπου έψαλλε ένας πολύ καλός ψάλτης δεξιά και ο αριστερός του απέναντι..ο αριστερός έψαλλε ακριβώς όπως έψαλλε ο πρωτοψάλτης του..δεν λέω σωστός ήταν, αλλά δεν ήταν αληθινός, είχε χάσει την ταυτότητα του..ήταν πιστό αντίγραφο του πρωτοψάλτη. (δεν λέω ονόματα γιατί δεν θέλω να εκθέσω τον άνθρωπο, απλώς το φέρνω ως παράδειγμα για τον μιμητισμό μερικών)
2) Βαιε αν δεν προλάβω την προετοιμασία για το σχολείο θα σου τα ψάλλω αύριο!!! :wink:
Ε, ναι, αυτή είναι η κακή μίμηση. Δεν διαφωνώ σ'αυτό.
Όποτε θες!! Σε τι ήχο όμως;; για να προετοιμαστώ!!! :D :D :D :p
χαχαχαχαχαχαχαχα
μου 'φτιαξες την διάθεση νυχτιάκτικα!!! :)
 

Τσούκαλας Λεωνίδας

Παλαιό μέλος
To 2 δεν αναιρεί το 1 για τον απλό λόγο, που δεν κάνουν όλοι μαζί σε

μια αίθουσα, φωνητική. Διότι, δεν είναι όλοι ίδιοι. Όταν κάνεις φωνητική

σωστή, πρέπει να είσαι εσύ και ο δάσκαλος, ο οποίος από την πείρα

του, θα ακούσει τις ιδιαιτερότητές σου και θα σε βοηθήσει να στήσεις τη

φωνή σου στα μέτρα τα δικά σου. Το λάθος λοιπόν στο συμπέρασμά σου

εντοπίζεται σε αυτή τη φράση: "η φωνητική/ορθοφωνία μας κάνει να χρησιμοποιούμε με τον ίδιο τρόπο τη φωνή μας".

Προφανώς δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Επίσης μην ξεχνάς ότι υπάρχουν και αμέτρητες παράμετροι, που επηρεάζουν

το αποτέλεσμα, όπως μέγεθος και άνοιγμα στοματικής κοιλότητας, οδοντοστοιχία,

γλώσσα και πέρα των ανατομικών στοιχείων που συμβάλλουν στην εκφορά

του λόγου (είτε μέλος, είτε χύμα) μεγάλο ρόλο παίζει η αντίληψη.

Θα συμφωνησω παραυτα...!!! Εγω φετος θα δωσω για πτυχιο σε μια πολυ γνωστη σχολη στην αθηνα. Την ημερα που ειχα παει να γραφτω, ετυχε σε μια αιθουσα παραδειπλα, να κανουν μαθημα, ταχα φωνητικης. Ομαδικο φυσικα!!! Και σας διαβεβαιω, οτι μονο δεν επεσα κατω ξερος απο τα γελια, και μονο στο ακουσμα!!! Γυρω στα 5 ατομα ηταν μεσα και ... ξεφωνιζαν!!! Φωνητικη σου λεει μετα!!! Ποτς γκενεν αυτο???https://www.youtube.com/watch?v=TAgJW4TVgXw Να βαζεις πολλα ατομα διαφορετικα φωνητικα μεταξυ τους, π.χ. τενοροι με βαρυτονους, και να εχεις την απαιτηση και να γινει μαθημα και να βγαλουν τις ασκησεις οπως πρεπει!!! Αυτο δεν ειναι μαθημα... ΕΙΝΑΙ ΖΗΜΙΑ!!! Πρεπει πρωτα ο δασκαλος να σε ακουσει πρωτα, να καταλαβει που ανηκεις φωνητικα, να σε βαλλει σιγα σιγα!!! Αϊντε... τους βαζεις μεσα σαν γουρουνι στο σακι, για να πανε σαν το σκυλι στ' αμπελι!!! Δεν γινονται αυτα τα πραγματα!!! Θελουν προσοχη και μεθοδικοτητα!!! Αλλιως ... χαιρετα μου τον πλατανο!!!

 
Last edited:

Τσούκαλας Λεωνίδας

Παλαιό μέλος
Ναι οκ, αλλά τα ίδια πράγματα δεν διδάσκονται; άλλη φωνητική διδάσκει ο ένας άλλη ο άλλος δάσκαλος; τις ίδιες ή παρόμοιες ασκήσεις χρησιμοποιούν, τις ίδιες τεχνικές κτλ.
Και έστω ότι ισχύει αυτό που λες, ωραία να το δεχτώ, εφόσον είτε με φωνητική είτε χωρίς, ο ένας ακούγεται διαφορετικά απ'τον άλλον, πού μας χρειάζεται η φωνητική; Στο να μην χαλάσουμε τη φωνή μας ας πούμε; Το αντίθετο συμβαίνει. Αν μιλάς συνεχώς και ψάλλεις έχοντας την τοποθέτηση που διδάσκεται, θεωρώ, λέω ΘΕΩΡΩ, ότι στο τέλος θα το φας το κεφάλι σου. Εγώ, αν και μιλάω ακατάπαυστα, σχεδόν όλη τη μέρα, εδώ και πολλά χρόνια, μία φορά μόνο έχω παρουσιάσει πρόβλημα (το έχω αναφέρει). Ίσως εδώ να παίζει ρόλο η ηλικία. Και επειδή δεν πρόκειται να βγάλω συμπέρασμα αν δεν το λουστώ πρώτα, ας επανέρθουμε σε 20 χρόνια από τώρα και να συζητήσουμε ξανά αυτό το θέμα και να σας πω αν κάτι έχει αλλάξει.
Ευχαριστώ! :)

Νομιζω οτι κανετε λαθος!!! Δεν εχει να κανει με το τι μεθοδους ακολουθει καθε δασκαλος, αλλα με το αποτελεσμα!!! Με την φωνητικη, φτιαχνεις τα χρωματα, την εκταση, το μεταλλο της φωνης!!! Δεν της κανεις ζημια!!! Καλο της κανεις!!! ΖΗΜΙΑ ΤΗΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗΗΗ!!!! Και για να σας δωσω να καταλαβαιτε, θα σας παρουσιασω εμενα για πραδειγμα. Στην ηλικια των 12 ετων, πανω που πηγε να ξεκινησει η μεταφωνηση, εκανα καλους στις χορδες, και για 6 μηνες, δεν μιλησα δεν λαλησα!!! Αυτο ειχε ως αποτελεσμα, και την μεταφωνηση να μου καθηστερησει, αλλα και να πειραξει και το τελικο αποτελεσμα της φωνης!!! Και οχι τιποτα αλλο, εκανα και το μεγαλθτερο λαθος της ζωης μου, να ξεκινησω να ψαλλω σχεδον καθημερινα απο τα 14 μου, πανω ακριβως στην μεταφωνηση. ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ!!! Αυτο ειχε ως αποτελεσμα, στα 16 μου που ξεκινησα, να εχω χροια 30ρη. Ναι κυριοι συναδελφοι, 30ρη. Τεσπα, για να μην μακρυγορω, στα μισα της χρονιας που αρχησα, τα παρατησα -στερνη μου γνωση- αλλα ξεκινησα και παλι φωνητικη, πριν ενα χρονο. Μεσα σε ενα χρονο, και με μολις μια ωρα την εβδομαδα, καταφερα να γλυκανω τις χορδες επιτελους, να φτιαξω μια εκταση 3 οκταβων, με ενταση, με χρωμα, με τα παντα!!! Αρκει βεβαια, να βρεις και τον σωστο ανθρωπο να σε διδαξει. Εγω οταν εψαξα για δασκαλο, εψαξα για καποιον που να ειδικευεται επανω σε εμας στους ψαλτες, και να εχει κανει δουλεια μαζι τους!! Οχι τον οποιονδηποτε που επωμιζεται αυτο το επαγελμα, ασχετως απο τα λεφτα που παιρνει, και το ονομα του!!!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Τι κουράζεστε; Αφού ο άνθρωπος επιλέγει να φοράει παρωπίδες. Όλος ο κόσμος του λέει ότι είναι λάθος κι αυτός κόλλησε σε μια πέρα για πέρα εσφαλμένη θεωρία, ότι φωνητική χαλάει το ψαλτικό ύφος. Ό,τι και να λέτε, τα εκλαμβάνει ως ειρωνίες και ως στρεβλά. Αφού και τις πιο καλοπροαίρετες συμβουλές τις αποκρούει με ειρωνία νομίζοντας ότι ανταποδίδει τα ίσα... Φωνητική και αηδίες! Τι κι αν μελετάται η φωνή εδώ και αιώνες, αυτοί δεν ξέρουν από Ελλάδα... Ξερολίστικη νοοτροπία επαρχίας των αρχών του 20ου αι... Ούτε και οι Έλληνες, όμως, θυμούνται από ελληνική τοποθέτηση, συνεπώς πρέπει με το φασματογράφο να πετύχουμε τις συχνότητες του Ναυπλιώτη ή παραπλήσιες για να θεωρήσουμε ότι ψάλλουμε. Προσπαθούν κάποιοι να γίνουν τέλεια αντίγραφα ενός εικαζόμενου ψαλσίματος, που αποτελεί πλήρη παραφθορά αυτού του Ναυπλιώτη. Πριν, όμως, μιλήσουν για ομιλία σε ελληνικές ταινίες, ας μάθουν πρώτα για την εκπαίδευση των ποιοτικών ηθοποιών πάνω στην άρθρωση και στην τοποθέτηση της φωνής. Πριν βιαστούν να ταυτίσουν την τοποθέτησή τους με την καθαρότατη και ορθότατη των ελληνικών ταινιών, ας προσπαθήσουν να καταλάβουν τη διαφορά για να την διορθώσουν. Είναι η μέρα με τη νύχτα! Στις ταινίες το «ι» και τι «ε» δε σφυρίζουν στα αυτιά από την άγρια ένρινη εκφορά, ούτε μπαινοβγαίνει η φωνή στη μύτη. Σταθερή χροιά έχουν οι ηθοποιοί, όπως πρέπει να έχει και ο ψάλλων. Φωνητική δεν έκανα, ξέρω όμως ότι την έχω απόλυτη ανάγκη και είναι στα άμεσα σχέδιά μου. Ο λόγος είναι ότι άκουσα κάποια σεμινάρια περί φωνητικής, συνομίλησα και με φίλους μου δασκάλους ή πεπαιδευμένους φωνητικά και γνωρίζω τι δυνατότητες δίνει, εκ των οποίων η μία είναι να ρυθμίζεις το χρώμα που θέλεις χωρίς να τοποθετείσαι λάθος καταπονώντας τις φωνητικές σου χορδές και βγάζοντας κακόηχο άκουσμα. Δε θέλουν ορισμένοι να το καταλάβουν. Δικαίωμά τους. Ας μην υποτιμούν, όμως, τη νοημοσύνη μας προσπαθώντας να μας περάσουν σαν δόγμα την καταφανή τους ημιμάθεια.

ΥΓ: Δε θέλω απάντηση στο μήνυμά μου. Δεν πρόκειται να συνεχίσω αυτό τον εξωφρενικό διάλογο.
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Νομιζω οτι κανετε λαθος!!! Δεν εχει να κανει με το τι μεθοδους ακολουθει καθε δασκαλος, αλλα με το αποτελεσμα!!! Με την φωνητικη, φτιαχνεις τα χρωματα, την εκταση, το μεταλλο της φωνης!!! Δεν της κανεις ζημια!!! Καλο της κανεις!!! ΖΗΜΙΑ ΤΗΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗΗΗ!!!! Και για να σας δωσω να καταλαβαιτε, θα σας παρουσιασω εμενα για πραδειγμα. Στην ηλικια των 12 ετων, πανω που πηγε να ξεκινησει η μεταφωνηση, εκανα καλους στις χορδες, και για 6 μηνες, δεν μιλησα δεν λαλησα!!! Αυτο ειχε ως αποτελεσμα, και την μεταφωνηση να μου καθηστερησει, αλλα και να πειραξει και το τελικο αποτελεσμα της φωνης!!! Και οχι τιποτα αλλο, εκανα και το μεγαλθτερο λαθος της ζωης μου, να ξεκινησω να ψαλλω σχεδον καθημερινα απο τα 14 μου, πανω ακριβως στην μεταφωνηση. ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ!!! Αυτο ειχε ως αποτελεσμα, στα 16 μου που ξεκινησα, να εχω χροια 30ρη. Ναι κυριοι συναδελφοι, 30ρη. Τεσπα, για να μην μακρυγορω, στα μισα της χρονιας που αρχησα, τα παρατησα -στερνη μου γνωση- αλλα ξεκινησα και παλι φωνητικη, πριν ενα χρονο. Μεσα σε ενα χρονο, και με μολις μια ωρα την εβδομαδα, καταφερα να γλυκανω τις χορδες επιτελους, να φτιαξω μια εκταση 3 οκταβων, με ενταση, με χρωμα, με τα παντα!!! Αρκει βεβαια, να βρεις και τον σωστο ανθρωπο να σε διδαξει. Εγω οταν εψαξα για δασκαλο, εψαξα για καποιον που να ειδικευεται επανω σε εμας στους ψαλτες, και να εχει κανει δουλεια μαζι τους!! Οχι τον οποιονδηποτε που επωμιζεται αυτο το επαγελμα, ασχετως απο τα λεφτα που παιρνει, και το ονομα του!!!
Εσύ το χρειάστηκες, εγώ, για παράδειγμα, όχι. Γιατί πρέπει να κάνω μαθήματα;
Εγώ δεν έχω μέχρι στιγμής κανένα πρόβλημα με τη φωνή μου (παρ'ότι ψάλλω απ'τα 8 μου και τα 12 και 14 μου ήταν απ'τα καλύτερα χρόνια και σε έκταση και σε αντοχή, όχι ότι τώρα δεν έχω αντοχή, αλλά η έκταση μειώθηκε για 1 φθόγγο....σπουδαίο πράγμα) όσο και να τη χρησιμοποιώ (εκτός από μία εξαίρεση ΥΠΕΡΥΠΕΡχρησης που την ανέφερα σε παλαιότερο μήνυμα). Η τοποθέτησή μου μου έκανε κακό και σώνει και καλά πρέπει να κάνω φωνητική/ορθοφωνία για την αλλάξω; Αν αποκτήσω πρόβλημα, τότε βλέπουμε.
Συμπέρασμα μου (μέχρι στιγμής): όποιος το έχει ανάγκη, το κάνει.
Ευχαριστώ! :)
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Τι κουράζεστε; Αφού ο άνθρωπος επιλέγει να φοράει παρωπίδες. Όλος ο κόσμος του λέει ότι είναι λάθος κι αυτός κόλλησε σε μια πέρα για πέρα εσφαλμένη θεωρία, ότι φωνητική χαλάει το ψαλτικό ύφος. Ό,τι και να λέτε, τα εκλαμβάνει ως ειρωνίες και ως στρεβλά. Αφού και τις πιο καλοπροαίρετες συμβουλές τις αποκρούει με ειρωνία νομίζοντας ότι ανταποδίδει τα ίσα... Φωνητική και αηδίες! Τι κι αν μελετάται η φωνή εδώ και αιώνες, αυτοί δεν ξέρουν από Ελλάδα... Ξερολίστικη νοοτροπία επαρχίας των αρχών του 20ου αι... Ούτε και οι Έλληνες, όμως, θυμούνται από ελληνική τοποθέτηση, συνεπώς πρέπει με το φασματογράφο να πετύχουμε τις συχνότητες του Ναυπλιώτη ή παραπλήσιες για να θεωρήσουμε ότι ψάλλουμε. Προσπαθούν κάποιοι να γίνουν τέλεια αντίγραφα ενός εικαζόμενου ψαλσίματος, που αποτελεί πλήρη παραφθορά αυτού του Ναυπλιώτη. Πριν, όμως, μιλήσουν για ομιλία σε ελληνικές ταινίες, ας μάθουν πρώτα για την εκπαίδευση των ποιοτικών ηθοποιών πάνω στην άρθρωση και στην τοποθέτηση της φωνής. Πριν βιαστούν να ταυτίσουν την τοποθέτησή τους με την καθαρότατη και ορθότατη των ελληνικών ταινιών, ας προσπαθήσουν να καταλάβουν τη διαφορά για να την διορθώσουν. Είναι η μέρα με τη νύχτα! Στις ταινίες το «ι» και τι «ε» δε σφυρίζουν στα αυτιά από την άγρια ένρινη εκφορά, ούτε μπαινοβγαίνει η φωνή στη μύτη. Σταθερή χροιά έχουν οι ηθοποιοί, όπως πρέπει να έχει και ο ψάλλων. Φωνητική δεν έκανα, ξέρω όμως ότι την έχω απόλυτη ανάγκη και είναι στα άμεσα σχέδιά μου. Ο λόγος είναι ότι άκουσα κάποια σεμινάρια περί φωνητικής, συνομίλησα και με φίλους μου δασκάλους ή πεπαιδευμένους φωνητικά και γνωρίζω τι δυνατότητες δίνει, εκ των οποίων η μία είναι να ρυθμίζεις το χρώμα που θέλεις χωρίς να τοποθετείσαι λάθος καταπονώντας τις φωνητικές σου χορδές και βγάζοντας κακόηχο άκουσμα. Δε θέλουν ορισμένοι να το καταλάβουν. Δικαίωμά τους. Ας μην υποτιμούν, όμως, τη νοημοσύνη μας προσπαθώντας να μας περάσουν σαν δόγμα την καταφανή τους ημιμάθεια.

ΥΓ: Δε θέλω απάντηση στο μήνυμά μου. Δεν πρόκειται να συνεχίσω αυτό τον εξωφρενικό διάλογο.
Λάθος χωρίς απόδειξη, δεν ισούται με λάθος.
Εσύ χρειάζεσαι φωνητική. Εγώ όχι.
Ευχαριστώ! :)
 
Status
Not open for further replies.
Top