[Ερώτηση] Ψάλλεται τό «Πληρωθἠτω» στήν Προηγιασμένη;

ixadin

Ηχάδιν
Επειδή αναφερθήκατε στον Brightman και στην επισύναψη που έκανε ο Μανουήλ Αβραμίδης εδώ: http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=47193&d=1302586223

...δεν βλέπω ούτε το "Ευλογήσω...", ούτε το "Πάντοτε...", ούτε οτιδήποτε άλλο.
Με αυτή την λογική τίποτα από όλα αυτά να μη ψαλεί τότε...

Όχι, δεν νομίζω ότι αυτό είναι το θέμα συζήτησης. Το δικό μου ερώτημα βασικά άπτεται του θέματος του αυτοματισμού στην έρευνα.

Πολλές φορές ο ενθουσιασμός μας για τα πρόσφατα επιστημονικά επιτεύγματα (διάβαζε λειτουργική αναγέννηση) δεν πρέπει να μας παρασύρει στο να τα θεωρούμε ως κεκτημένα και πανταχού εφαρμοστέες λύσεις.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Όχι, δεν νομίζω ότι αυτό είναι το θέμα συζήτησης. Το δικό μου ερώτημα βασικά άπτεται του θέματος του αυτοματισμού στην έρευνα.

Πολλές φορές ο ενθουσιασμός μας για τα πρόσφατα επιστημονικά επιτεύγματα (διάβαζε λειτουργική αναγέννηση) δεν πρέπει να μας παρασύρει στο να τα θεωρούμε ως κεκτημένα και πανταχού εφαρμοστέες λύσεις.

Απλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα:

Υπάρχει θεολογικό κώλυμα έαν ψαλεί το Πληρωθήτω στην Προηγιασμένη;

Υπάρχει κώλυμα τυπικού εάν ψαλεί το Πληρωθήτω στην Προηγιασμένη;

επομένως:

Είναι απαραίτητο να ψαλεί το Πληρωθήτω στην Προηγιασμένη;

Είναι απαραίτητο να μην ψαλεί το Πληρωθήτω στην Προηγιασμένη;

Προλαβαίνω αντιδράσεις: Και τυπικού και θεολογικό κώλυμα μπορεί να αποτελέσει η άρνηση ψαλμώδησης του Είδομεν το φως και των απολυτικίων από τα οποία αντικαθίσταται, εφ όσον συμφωνούμε στα αυτονόητα, ότι η ΘΛ έχει διαμορφωθεί, και δύσκολα επιδέχεται πολλές προσαρμογές. Οι οποίες κ όταν ακόμα χρειάζονται κατοχυρώνονται όχι ατομικά ( προτεσταντισμός) αλλά μόνο συνοδικά.

Δ.
 
Last edited:

ixadin

Ηχάδιν
Απλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα:

Υπάρχει θεολογικό κώλυμα έαν ψαλεί το Πληρωθήτω στην Προηγιαμένη;

Υπάρχει κώλυμα τυπικού εάν ψαλεί το Πληρωθήτω στην Προηγιασμένη;

επομένως:

Είναι απαραίτητο να ψαλεί το Πληρωθήτω στην Προηγιασμένη;

Είναι απαραίτητο να μην ψαλεί το Πληρωθήτω στην Προηγιασμένη;

Η απάντηση είναι ...

εφ όσον συμφωνούμε στα αυτονόητα, ότι η ΘΛ έχει διαμορφωθεί, και δύσκολα επιδέχεται πολλές προσαρμογές. Οι οποίες κ όταν ακόμα χρειάζονται κατοχυρώνονται όχι ατομικά ( προτεσταντισμός) αλλά μόνο συνοδικά.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Το Τυπικό της Μονής Ευεργέτιδος, ( έκδ R. Jordan, The Synaxarion of the monastery of the Theotokos Evergetis (March-August, The Movable Cycle) [Belfast Byzantine Texts and Translations 6.6. Belfast: Institute of Byzantine Studies, The Queen's University of Belfast, 2005]: 308-704. προβλέπει ψαλμώδηση του Πληρωθήτω σε Προηγιασμένη-και μπορούμε να δούμε ενδεικτικά τί έχει αλλάξει από τότε και τί έμεινε.

Το απόσπασμα από την Τρίτη της Τυροφάγου Εσπέρας ( δηλ πριν την έναρξη της Αγίας και Μ. Τεσσαρακοστής)

(7T.) Τῇ γʹ τῆς Τυροφάγου ἑσπέρας 1.μετὰ τὴν στιχολογίαν 2.εἰς τὸ Κύριε
ἐκέκραξα ἱστῶμεν ϛʹ καὶ ψάλλομεν στιχηρὰ τοῦ ἁγίου τῆς ἡμέρας
γʹ καὶ ἕτερα γʹ τοῦ ἁγίου τῆς τεσσαρακοστῆς, Δόξα καὶ νῦν,
θεοτοκίον. 4.Ἀλληλούια οἵου κἂν τύχῃ ἁγίου, εἰ μήπου εἴη αὐτὴ ἡ
κυρία ἡμέρα τῆς ὑπαπαντῆς. 10.εἰς τὸν στίχον τὸ ἰδιόμελον ἦχος αʹ (5)
Περιχαρῶς δεξώμεθα πιστοὶ δεύτερον, καὶ μαρτυρικὸν εἰς τὸν
αὐτὸν ἦχον τὸ γʹ καὶ θεοτοκίον. 12.ἀπολυτίκιον Θεοτόκε παρθένε,
καὶ τὰ λοιπά.
Εἰς τὴν παννυχίδα 1.κανὼν ἑνὸς τῶν προψαλλομένων ἁγίων•
ποιοῦμεν δὲ καὶ μετανοίας ὡς σύνηθες. (10)
Εἰς τὸν ὄρθρον 3.Ἀλληλούια καὶ 4.τὰ τριαδικὰ τοῦ ἤχου. 5.αἱ
στιχολογίαι καθίσματα βʹ, καθίσματα τῆς ὀκτωήχου• 1
ἀνάγνωσις λόγος τοῦ θεολόγου Τί λύετε τάξιν ἐπαινουμένην εἰς
δόσεις βʹ. 9.κανόνες γʹ• ἀνὰ δʹ, τῆς ὀκτωήχου ὁ σταυρώσιμος, καὶ
ἕτερος τοῦ ἁγίου τῆς ἡμέρας, καὶ ἄλλος ἑτέρου ἁγίου τῶν (15)
προψαλλομένων• ἀπὸ γʹ καὶ ϛʹ ᾠδῆς τὰ καθίσματα τῶν ἁγίων.
10.ἐξαποστειλάριον τοῦ ἤχου. 12.εἰς τὸν στίχον τῶν αἴνων τὸ
ἰδιόμελον ἦχος αʹ Βρωμάτων νηστεύουσα ψυχή μου καὶ μαρτυρικὸν
τοῦ αὐτοῦ ἤχου τὸ γʹ καὶ θεοτοκίον. ἡ πρώτη ὥρα καὶ αἱ μετάνοιαι,
ἡ κατήχησις καὶ ἀπολύει. (20)
Ἀρχῇ δὲ γʹ ὥρας σημαίνει τὴν γʹ καὶ συναγόμενοι ἅπαντες ἐν τῷ
ναῷ ἔσωθεν ψάλλομεν αὐτὴν τρίψαλμον, καὶ στιχολογοῦμεν τῆς
ἀκολουθίας κάθισμα ἕν, εἶτα προκείμενον ἦχος πλάγιος βʹ Κύριε ὁ
τὸ πανάγιόν σου πνεῦμα, λιτῶς δὲ καὶ οὐ μετὰ ἤχου, Δόξα καὶ νῦν,
Θεοτόκε σὺ εἶ ἄμπελος ἡ ἀληθινή, τὸ τρισάγιον, τὸ Κύριε (25)
ἐλέησον μεʹ, αἱ μετάνοιαι ὡς σύνηθες, καὶ ἡ εὐχή.
Καὶ εὐθὺς συνημμένως ψάλλομεν καὶ τὴν ςʹ ὥραν, ἀρχόμενοι ἀπὸ
τρισαγίου. οὐ στιχολογοῦμεν δέ, ἀλλὰ μετὰ τὸ τρίψαλμον
ψάλλομεν προκείμενον ἦχος βʹ Ὁ ἐν ἕκτῃ ἡμέρᾳ τε καὶ ὥρᾳ λιτῶς
καὶ αὐτὸ καὶ οὐ μετὰ ἤχου, Δόξα καὶ νῦν, θεοτοκίον Ὅτι οὐκ (30)
ἔχομεν παρρησίαν, καὶ εὐθὺς τὸ τροπάριον τῆς προφητείας ἦχος γʹ
Βασιλεῦ ἅγιε παντοδύναμε, Δόξα καὶ νῦν, τὸ τέλος αὐτοῦ καὶ 1
πάλιν τὸ αὐτὸ τροπάριον. εἶτα τὸ προκείμενον καὶ ἡ προφητεία, καὶ
εὐθὺς Ταχὺ προκαταλαβέτωσαν, τρισάγιον, αἱ μετάνοιαι, ἡ εὐχὴ
καὶ ἀπολύει. (35)
Περὶ δὲ ςʹ ὥραν σημαίνει τὴν θʹ, καὶ συναγόμενοι ψάλλομεν καὶ
ταύτην τρίψαλμον, εἶτα ἡ στιχολογία, τὸ προκείμενον ἦχος πλάγιος
δʹ Ὁ ἐν τῇ ἐννάτῃ ὥρᾳ, Δόξα καὶ νῦν, θεοτοκίον Ὁ δι’ ἡμᾶς
γεννηθεὶς ἐκ παρθένου, Μὴ δὴ παραδῴης ἡμᾶς εἰς τέλος, τὸ
τρισάγιον, αἱ μετάνοιαι καὶ ἡ εὐχή. καὶ εὐθὺς οἱ μακαρισμοὶ εἰς (40)
ἦχον πλάγιον δʹ, καὶ στιχολογοῦμεν τοὺς μακαρισμοὺς μετὰ τοῦ
Δόξα καὶ νῦν μετὰ ἤχου. εἶτα Μνήσθητι ἡμῶν Κύριε, Μνήσθητι
ἡμῶν ἅγιε, Μνήσθητι ἡμῶν Δέσποτα ὅταν ἔλθῃς ἐν τῇ βασιλείᾳ
σου, καὶ τὰ λοιπὰ τῶν τυπικῶν, ἤγουν τὸ Πιστεύω, Ἄνες ἄφες
συγχώρησον, τὸ Πάτερ ἡμῶν, τὸ Κύριε ἐλέησον λʹ. μετὰ δὲ τὸ (45)
ἄρξασθαι ἡμᾶς στιχολογεῖν τοὺς μακαρισμοὺς ἐξέρχεται ὁ
ὡρολόγος καὶ σημαίνει τὸ μέγα τοῦ ἑσπερινοῦ, ὁ δὲ διάκονος
ἐξερχόμενος θυμιᾷ, ψαλλόντων ἡμῶν τὰ τυπικὰ ὡς εἴρηται. καὶ
μετὰ τὴν τούτων πλήρωσιν θυμιάσας πάντα τὸν ναὸν καὶ εἰσελθὼν
ἅμα τῷ ἱερεῖ, βαλών τε σὺν αὐτῷ μετάνοιαν ἐν τῇ ἁγίᾳ τραπέζῃ ὁ (50)
διάκονος ἐξέρχεται καὶ λέγει Εὐλόγησον δέσποτα καὶ ὁ ἱερεὺς
Εὐλογημένη ἡ βασιλεία τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου
Πνεύματος νῦν καὶ ἀεί, ὁ λαὸς Ἀμήν, καὶ εὐθὺς Δεῦτε
προσκυνήσωμεν γʹ καὶ ψάλλομεν τὸ λυχνικόν.
Τῇ δὲ αὐτῇ δʹ ἑσπέρας 1.οὐ στιχολογοῦμεν, 2.εἰς δὲ τὸ Κύριε (55)
ἐκέκραξα ἱστῶντες ςʹ ψάλλομεν τὸ ἰδιόμελον τῆς ἡμέρας ἦχος γʹ
Ἀνέτειλε τὸ ἔαρ τῆς νηστείας ἐκ δευτέρου, εἶτα στιχηρὰ γʹ τοῦ
ἁγίου τῆς ἡμέρας καὶ μαρτυρικὸν πρὸς τὸν ἦχον τῶν στιχηρῶν τοῦ
ἁγίου τὸ δʹ, Δόξα καὶ νῦν, θεοτοκίον. 3.εἴσοδος μετὰ θυμιατοῦ καὶ
μανουαλίων. εἶτα 4.τὸ προκείμενον τῆς ἡμέρας Ὁ Θεὸς ἐν τῷ 1 (60)
ὀνόματί σου σῶσόν με, 5.τὰ ἀναγνώσματα• τὸ δὲ Φῶς Χριστοῦ οὐ
λέγομεν οὔτε σήμερον οὔτε τῇ παρασκευῇ• ἀντὶ δὲ τοῦ
Κατευθυνθήτω ψάλλομεν προκείμενον ἦχος πλάγιος βʹ Ἐλπισάτω
Ἰσραὴλ ἐπὶ τὸν Κύριον• στίχος Κύριε οὐχ ὑψώθη ἡ καρδία μου•
στίχος βʹ Οὐδὲ ἐπορεύθην ἐν μεγάλοις• στίχος γʹ Εἰ μὴ (65)
ἐταπεινοφρόνουν ἀλλὰ ὕψωσα τὴν ψυχήν μου ὡς τὸ
ἀπογεγαλακτισμένον. καὶ ἀντὶ τοῦ χερουβικοῦ ψάλλομεν Νῦν αἱ
δυνάμεις, καὶ κατὰ τάξιν ἡ θεία λειτουργία τῶν προηγιασμένων.
εἰς δὲ τὴν ὑποστροφὴν τῶν ἁγίων Πληρωθήτω τὸ στόμα ἡμῶν
αἰνέσεως, τοῦτο γὰρ ψάλλομεν καὶ ὅλην τὴν τεσσαρακοστήν. (70)
3.κοινωνικὸν Γεύσασθε καὶ ἴδετε, εἶτα εἰσέρχεται ὁ στίχος τῆς
τραπέζης.
Τὴν δὲ παννυχίδα ψάλλομεν συνημμένως μετὰ τοῦ ἀποδείπνου
πρὸς ὥραν ιαʹ κρουομένου τοῦ ξύλου. 1.ψάλλομεν δὲ κανόνα ἑνὸς
τῶν προψαλλομένων ἁγίων• καὶ 3.ἀπὸ ςʹ τὸ κάθισμα αὐτοῦ. (75)
μετανοίας δὲ οὐ ποιοῦμεν διὰ τὸ ἑορτάζειν καὶ τῇ αὔριον οἵου κἂν
τύχῃ ἁγίου.
Δεῖ δὲ γινώσκειν ὅτι ταύτῃ τῇ ἑβδομάδι οὔτε τριῴδιον ψάλλομεν,
οὔτε κάθισμα τοῦ τριῳδίου, ἀλλὰ μόνα τὰ ἰδιόμελα στιχηρὰ σὺν τῇ
εἰρημένῃ ἀκολουθίᾳ
 
Last edited:

ixadin

Ηχάδιν
χφ. Σινά 959, ια΄ αι., φ. 41v

ὁ διάκονος: Πρόσχωμεν.
ὁ ἱερεὺς: Τὰ προηγιασμένα.
ὁ λαὸς: Εἷς ἅγιος, εἷς κύριος Ἰησοῦς Χριστὸς.
Εὐχὴ τῆς μεταλήψεως. Εὐχαριστοῦμεν σοι τῷ σωτήρι τῶν ὅλων … οὐρανῶν κληρονομίαν.
Μετὰ δὲ τὸ κομίσαι τὰ ἅγια λέγει ὁ διάκονος: Ὅρθοὶ οἱ μεταλαβόντες. Ἀντιλαβοῦ σῶσον. Τὴν ἐσπέραν
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
χφ. Σινά 959, ια΄ αι., φ. 41v

ὁ διάκονος: Πρόσχωμεν.
ὁ ἱερεὺς: Τὰ προηγιασμένα.
ὁ λαὸς: Εἷς ἅγιος, εἷς κύριος Ἰησοῦς Χριστὸς.
Εὐχὴ τῆς μεταλήψεως. Εὐχαριστοῦμεν σοι τῷ σωτήρι τῶν ὅλων … οὐρανῶν κληρονομίαν.
Μετὰ δὲ τὸ κομίσαι τὰ ἅγια λέγει ὁ διάκονος: Ὅρθοὶ οἱ μεταλαβόντες. Ἀντιλαβοῦ σῶσον. Τὴν ἐσπέραν

Με αυτό προσπαθείτε να υποστηρίξετε την παράλειψη του "Πληρωθήτω";
Δε νομίζω. Αν είναι έτσι, δεν προβλέπεται ούτε Κοινωνικόν...
 

ixadin

Ηχάδιν
Το ανέφερα επειδή είναι ένα ευχολόγιο που παραδίδει πάρα πολλές λεπτομέριες (ρουμπρίκες).
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Το Τυπικό της Μονής Ευεργέτιδος...προβλέπει ψαλμώδηση του Πληρωθήτω σε Προηγιασμένη-και μπορούμε να δούμε ενδεικτικά τί έχει αλλάξει από τότε και τί έμεινε.
...
...
...
Το απόσπασμα από την Τρίτη της Τυροφάγου Εσπέρας (δηλ. πριν την έναρξη της Αγίας και Μ. Τεσσαρακοστής)
...
...
...

Και από την Τετάρτη της Α' εβδομάδος των Νηστειών από το Τ.Ε.
Δείτε συνημμένο.
 

Attachments

  • TE.png
    TE.png
    27.8 KB · Views: 22

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Και από την Τετάρτη της Α' εβδομάδος των Νηστειών από το Τ.Ε.
Δείτε συνημμένο.

Το Τυπικό της Μονής Ευεργέτιδος, (έκδ. R. Jordan, The Synaxarion of the monastery of the Theotokos Evergetis (March-August, The Movable Cycle) [Belfast Byzantine Texts and Translations 6.6. Belfast: Institute of Byzantine Studies, The Queen's University of Belfast, 2005]: 308-704. προβλέπει ψαλμώδηση του Πληρωθήτω σε Προηγιασμένη-και μπορούμε να δούμε ενδεικτικά τί έχει αλλάξει από τότε και τί έμεινε.

Το απόσπασμα από την Τρίτη της Τυροφάγου Εσπέρας (δηλ πριν την έναρξη της Αγίας και Μ. Τεσσαρακοστής)

''εἰς δὲ τὴν ὑποστροφὴν τῶν ἁγίων Πληρωθήτω τὸ στόμα ἡμῶν
αἰνέσεως, τοῦτο γὰρ ψάλλομεν καὶ ὅλην τὴν τεσσαρακοστήν.''
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Στὴν προηγιασμένη ἀντὶ τοῦ Πληρωθήτω:

«Εὐχαριστοῦμεν σοι Χριστὲ ὁ Θεός, ὅτι ἠξίωσας ἡμᾶς μετασχεῖν τοῦ ἀχράντου σώματος καὶ τοῦ τιμίου αἵματος τῆς οἰκονομίας σου. Ἀλληλούια»

(χφφ. Paris. gr. 40 ψαλτήριο-ὡρολόγιο τοῦ ἔτους 1059 φ. 174r καὶ 22 ὡρολόγιο τοῦ ἔτους 1126 φ. 227v).
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


«Εὐχαριστοῦμεν σοι Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ὅτι ἠξίωσας ἡμᾶς μετασχεῖν τοῦ ἀχράντου σώματος καὶ τοῦ τιμίου αἵματος τῆς οἰκονομίας σου. Ἀλληλούια»

(χφ. Barberini gr. 320 ψαλτήριο ιβ' αἰ. φ. 248v).
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Στὴν προηγιασμένη ἀντὶ τοῦ Πληρωθήτω:
«Εὐχαριστοῦμεν σοι Χριστὲ ὁ Θεός, ὅτι ἠξίωσας ἡμᾶς μετασχεῖν τοῦ ἀχράντου σώματος καὶ τοῦ τιμίου αἵματος τῆς οἰκονομίας σου. Ἀλληλούια»
(χφφ. Paris. gr. 40 ψαλτήριο-ὡρολόγιο τοῦ ἔτους 1059 φ. 174r καὶ 22 ὡρολόγιο τοῦ ἔτους 1126 φ. 227v).

«Εὐχαριστοῦμεν σοι Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ὅτι ἠξίωσας ἡμᾶς μετασχεῖν τοῦ ἀχράντου σώματος καὶ τοῦ τιμίου αἵματος τῆς οἰκονομίας σου. Ἀλληλούια»
(χφ. Barberini gr. 320 ψαλτήριο ιβ' αἰ. φ. 248v).

 

Attachments

  • Sinai_Greek_NE__22.jpg
    Sinai_Greek_NE__22.jpg
    219.1 KB · Views: 39

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Ἀπὸ τὶς Ἀρχέτυπες διατάξεις:


Ἀντὶ τοῦ «Πληρωθήτω...»
«Ὕμνος ἕτερος ψαλλόμενος ἐν τοῖς προηγιασμένοις. Εὐχαριστοῦμεν σοι Κύριε ὁ Θεός, ὅτι ἠξίωσας ἡμᾶς μετασχεῖν τοῦ ἀχράντου σου σώματος καὶ τοῦ τιμίου σου αἵματος τῆς οἰκονομίας σου. Ἀλληλούια»
(χφ. Μόσχας State Historical Museum 129 ψαλτήριο Chludov περὶ τὸ 850 φ. 167r).


«Εὐχαριστοῦμεν σοι Χριστὲ ὁ Θεός, ὅτι ἠξίωσας ἡμᾶς μετασχεῖν τοῦ ἀχράντου σώματος καὶ τοῦ τιμίου αἵματος τῆς οἰκονομίας σου. Ἀλληλούια»
(χφφ. Σινὰ ΜΓ 22 προηγιασμένα τέλη θ'-ἀρχές ι' αἰ. φ. 16v, Γ σ. 152 «εἰς ἦχον πλ. δ'», ΚΡ φ. 23v («ὁ Θεὸς ἡμῶν»), Barb. gr. 285 ψαλτήριο ια’ αἰ. φ. 159r, Paris. gr. 40 ψαλτήριο-ὡρολόγιο τοῦ ἔτους 1059 φ. 174r, Dumbarton Oaks 3 Κωνσταντινουπολιτικὸ ψαλτήριο τοῦ ἔτους 1084 φ. 84v, Βατοπαιδίου 1231 ψαλτήριο ια’ αἰ., Φλωρεντίας Plutei 05.23 ψαλτήριο μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1101-1110 φ. 111v, P 05.05 φ. 278v, Paris. gr. 22 ὡρολόγιο τοῦ ἔτους 1126 φ. 227v, Barb. gr. 320 ψαλτήριο ιβ' αἰ. φ. 248v («ὁ Θεὸς ἡμῶν»), Κρυπτοφέῤῥης Γ.β.II εὐχολόγιο ἀρχὲς ιβ’ αἰ. φ. 49v («ὁ Θεὸς ἡμῶν»), Barb. gr. 329 εὐχολόγιο ιβ’ αἰ. φ. 17v («ὁ Θεὸς ἡμῶν»), Σινὰ 1037 λειτουργίες ιβ’-ιγ’ αἰ. φ. 105r («ὁ Θεὸς ἡμῶν»), Vat. gr. 2324 εὐχολόγιο ιδ’ αἰ. φ. 25r καὶ Paris. gr. 1555 Α ὡρολόγιο ιδ' αἰ. δ. 145r). Βλ. καὶ χφ. Σινὰ 894 ἀνθολόγιο ιδ’ αἰ. φ. 165r. «Εὐχαριστοῦμεν σοι, Χριστὲ ὁ Θεός ἡμῶν, ὅτι ἠξίωσας» (χφφ. Σινὰ 1040 διακονικὸ μέσα ιβ’ αἰ. φ. 67v (D II σ. 135), Vat. gr. 1811 εὐχολόγιο τοῦ ἔτους 1147 φ. 109r, Angelica gr. 15 λειτουργίες τοῦ ἔτους 1165 φ. 47r, Vat. gr. 1554 εὐχολόγιο ἀρχὲς ιβ’ αἰ. φ. 46r, Vat. gr. 1872 εὐχολόγιο ιβ’ αἰ. φ. 19r-v («ὁ Θεὸς ἡμῶν...ἀχράντου σου...»), Σ6 φ. 164r). «Εὐχαριστοῦμεν σοι» (χφ. Paris. gr. 391 λειτουργίες ιβ’ αἰ. φ. 92v). Βλ. καὶ ΚΣ σ. 177.
 
Top