evangelos
Ευάγγελος Σολδάτος
23% φόρος περιλαμβάνεται ήδη;
Είμαι παράνομος φέρτε την εφορία να με πιάσει!!!!
23% φόρος περιλαμβάνεται ήδη;
Επιτέλους,το προφανές! Μπήκε το ψηφιστόν λόγω των δύο ισοχρόνων καταβάσεων που ακολουθούν. Θα μπορούσε να μπει αντικένωμα, που ούτως ή άλλως μπαίνει σε ασθενή μέρη του μέτρου, και να μην υπάρχει καν θέμα κουβέντας. Άλλωστε, είναι συχνές οι μομφές περί αγραμματοσύνης του Ιωάννου...
Κι ο Φίλης;Είμαι παράνομος φέρτε την εφορία να με πιάσει!!!!
Είμαι παράνομος φέρτε την εφορία να με πιάσει!!!!
Κι ο σουβλατζής;
Ου! Το ίδιο εύκολα που προσπαθούμε να βγάλουμε επωφελή συμπεράσματα περί τονισμού από τις ενδεχόμενες αστοχίες του...Πολύ εύκολα βγάζουμε αγράμματο τον Ιωάννη το ίδιο έκαναν και οι μουσικολόγοι των βιβλίων της Ζωής.
Ου! Το ίδιο εύκολα που προσπαθούμε να βγάλουμε επωφελή συμπεράσματα περί τονισμού από τις ενδεχόμενες αστοχίες του...
Από όσα γράφεις Γεώργιε δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις και που να καταλήξεις
Καλά, ο 3σημος τι σχέση έχει τώρα; Μιλάμε για μια ορθογραφική λεπτομέρεια, που προφανώς πρόκειται για αστοχία. Αν προλάβαινε να γράψει ο Πρίγγος αυτό το μέλος στο Αναστασιματάριό του, επειδή το έχω μελετήσει, όχι μόνο δε θα έβαζε εκεί ψηφιστό, αλλά μπορεί να το άφηνε μετέωρο και να έβαζε στον επόμενο φθόγγο πεταστή κάτω από την απόστροφο προς άρσιν του παρατονισμού.Ούξινος! θέλεις να χρησιμοποιείς τρίσημο; επειδή τον βάζει ο Ταλιαδώρος κάνε το Γιάννη.
Αν βρεις επιχειρήματα για τις ενδεχόμενες αστοχίες μου τα χρειάζομαι θα με βοηθούσες πολύ, έτσι όμως δεν βοηθάς ούτε εμένα ούτε εσένα!
...Και γιατί άλλαξαν όλα αυτά από τους μετέπειτα περίφημους εκτελεστές, εκδότες, μελοποιούς, κ.ά. μέσα από την διαδικασία εξέλιξης του μέλους, της αισθητικής του, της ομαλότερης σε σχέση με τον ποιητικό λόγο ροής του, κ.ά.;
Θα τα συνοψίσω τότε σε τρία πρακτικά συμπεράσματα, αφήνοντας κατά μέρος τη θεωρία.
- Η ποιότητα των σημαδοφώνων δεν μπορεί να είναι ίδια σε όλες τις περιπτώσεις.
- Στις περιπτώσεις που αναφέρει ο TimGabe το ψηφιστό δεν μπορεί να ερμηνευθεί ως ψηφιστό και δεν χρειάζεται ερμηνεία «για ποιο λόγο εδώ είναι εξαίρεση». Είναι εξαίρεση πολύ απλά γιατί ο κανόνας είναι μόνο ορθογραφικός: ισχύει πάντα στη γραφή (*), αλλά όχι πάντα στην ψαλτική έκφραση.
- Δεν μπορούμε να ερμηνεύουμε τον ρυθμό (πρωτογενές συστατικό) βάσει της γραφής (δευτερογενές συστατικό) -όπως νομίζω ότι κάνεις.
(*) Αυτό βέβαια είναι μια μικρή απλούστευση. Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες και ορθογραφικά δεν είναι επιβεβλημένο το ψηφιστό ως μόνη επιλογή.
Ενδιαφέρομαι πολύ να ακούω τις αντιδράσεις σας πάνω σε αυτές τις περιπτώσεις και την αντίληψη αυτή περί της χρήσης του ψηστιστού (που δεν είναι ούτε καν δική μου ιδέα).
Αν απευθύνεσαι και σε μένα, νομίζω ότι δεν έχω άλλο τι να προσθέσω, υπάρχουν άπειρες περιπτώσεις τέτοιες, είπαμε ότι το ψηφιστό δείχνει έμφαση χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα τονισμός. Εδώ ο Χουρμούζιος κι αυτός δεν ξέρει να τονίζει;; Έτσι το έχει και ο Πέτρος στην δική του γραφή κι αυτός παράτονος και αγράμματος;; Δεν νομίζω.
Ευάγγελε, μήπως μπορείτε να μας δώσετε ένα ηχητικό με ένα τέτοιο παράδειγμα (π.χ. το "αποστόλοις είπατε" που αναφέρθηκε παραπάνω), για να αντιληφθώ τι πίστευετε για το πώς ακριβώς πρέπει να εκτελέσουμε ένα τέτοιο ψηφιστό που πέφτει σε άτονη συλλαβή;
..
...
Υ.Γ. Περί του στόχου μου - δεν κυνηγάω "χαρτιά και διπλώματα"... τα πάντα βλέπω κάτω από το φώς της μελοποιϊας και της σύνθεσης, ώστε να γράφω και να μεταδίδω την βυζαντινή μουσική στην Αγγλική γλώσσα όσο καλύτερα γίνεται. Για αυτό το λόγο έχω αρκετές απορίες περί της γραφής και της ορθογραφίας, οι οποίες βέβαια έχουνε αποτέλεσματα και στην εκτέλεση συνήθως.