Το τρισάγιον του β΄ ήχου και οι άλλες συνθέσεις. Ποιος είναι πραγματικά ο λόγος;

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Σχετικά με το δοξαστικό «Των Αγίων Πατέρων» που αναφέρθηκε ως παράδειγμα, εκτός από τη σύνθεση του Πέτρου υπάρχει και αυτή του Ιακώβου, σύντομη πολύ σε σχέση με τα λοιπά δοξαστικά του, την οποία ψάλλει και ο Ναυπλιώτης στους δίσκους. Θα μου πείτε, σύμφωνοι, ψάλλε μία από τις δύο. Γιατί να μην ψάλλω, όμως, του Πρίγγου που μου αρέσει και τη βρίσκω καλλιτεχνικότατη, αφού πιστεύω πως εδράζει πάνω στην παράδοση, με κάποιες ίσως πιο εξεζητημένες γραμμές κατά τόπους; Και στο Πατριαρχείο αυτό έψαλλε για να το καταγράφει (σημειώσατε πως εκεί δεν μπορούσε να εισάγει καινοτομίες). Η παράδοση πρέπει να παγιωθεί στα γραπτά του Πέτρου, δεν υπάρχει διαδοχή μέχρι τις μέρες μας; Και γιατί, ψάλλοντάς το εκ στήθους, να μη χρησιμοποιήσω θέσεις και άλλων παραδοσιακών ψαλτών που με αναπαύουν καθώς πιστεύω πως στολίζουν το μέλος χωρίς να το καθιστούν τραγούδι; Δεν υποστηρίζω την ασυδοσία στη σύνθεση, κάποιο μέτρο πρέπει να υπάρχει για να μη γίνονται αποδεκτές παρεμβάσεις που αφαιρούν την εκκλησιαστικότητα της σύνθεσης, όμως και η κατάργηση της όποιας μουσικής φαντασίας δε με βρίσκει σύμφωνο.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Βλέπω να ταυτίζεται η καλλιτεχνία, η τέχνη, με την ΑΠΟΛΥΤΗ ελευθερία στην δημιουργία. Οι εγκρατείς ας με διορθώσουν, αλλά δεν νομίζω στην ιστορία της μουσικής, μέχρι τουλάχιστον τον 20ο αιώνα, να υπήρξε ΑΠΟΛΥΤΗ ελευθερία.
Άρα προφανώς διαφωνείς με τον W. Somerset Maugham ότι "μόνο ο καλλιτέχνης και, ενδεχομένως, ο εγκληματίας μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν"... :D:D:D :):):)

Σύμφωνοι. Θα το μεταφέρω σε έναν τομέα που γνωρίζεις πιστεύω όσο λίγοι. Η γλώσσα [....]
To 'πιασα το υπονοούμενο: "ας πάμε σε έναν χώρο που κατέχεις μπας και συνεννοηθούμε, γιατί από μουσική...." :D:D:D:D :):):):)

YΓ Δεν ξέρω γιατί, έχω μια διάθεση να ελαφρύνω το θέμα πρωί-πρωί...:confused::)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Το θέμα Νεοκλή είναι τι προσθέτεις, τι αφαιρείς, τι τροποποιείς και πάνω σε ποιον καμβά τα κάνεις όλα αυτά. Τον γνωρίζεις; Ένα τυχαίο παράδειγμα του τι εννοώ:
View attachment 70888
Είναι αυτό παπαδικό μέλος;
Ή μπορούμε σε αυτή την τέχνη να βαπτίσουμε τα πάντα "άποψη"; ...
...

Συμφωνώ απολύτως, απ' τη στιγμή που αποδεχόμαστε ότι μπορεί να υπάρξει και πρόσθεση και αφαίρεση και τροποποίηση, όχι όμως αυθαίρετα, ούτε χωρίς προϋποθέσεις.
Η συγκεκριμένη σύνθεση και αυτές που ακολουθούν στο βιβλίο είναι, κατά τη γνώμη μου ασφαλώς, μετριότατη. Γι' αυτό και τα συγκεκριμένα απουσιάζουν από τη συλλογή που έφτιαξα. Απλώς όταν τα λέει μια "μεγάλη" φωνή δεν προσέχεις τη σύνθεση αλλά τη φωνή. Κακώς βέβαια.
 
Last edited:
T

Tzanakos_B

Guest
Κυριοι απο Μελωδηματα [ Κλασσικα συγχρονα ] ειμαστε πληρεις !!! Αυτο που μας διαφευγει , η ουσια , ειναι οτι πρεπει να μαθουμε να ψαλλουμε ΣΩΣΤΑ , ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ !!! καθενας αναλογα με τις ικανοτητες του . Τα βιβλια, μονα τους δεν βγαζουν ψαλτες αλλα η εξασκησις στα Αναλογια !!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ

[Σημ. συντ.] Ολόκληρο το μήνυμα μεταφέρθηκε εδώ.
 
Last edited by a moderator:
Top