Το "Τριάδι" στο αργό Χερουβικό του Β' Ήχου του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου

GabrielCremeens

Music Director at St. George, Albuquerque, NM
Καλησπέρα σε όλους.

Σήμερα, ενώ έριχνα μια ματιά στο αργό χερουβικό του Β' ήχου του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου, παρατήρησα την εξής διαφορά μεταξύ μερικών βιβλίων.

Μου έκανε εντύπωση, διότι νόμιζα πως τα κείμενα δεν διαφέρουν ουσιαστικά μεταξύ της Μουσικής Πανδέκτης και του Ταμείου Ανθολογίας. Μπορεί να είναι λανθασμένη αυτή μου η εντύπωση, βέβαια.

Επισυνάπτεται μια εικόνα με τις δύο εκδόσεις. Πάντως, ακόμα και ο Χουρμούζιος διαφέρει από τις δύο άλλες εκδόσεις, αλλά μοιάζει πολύ περισσότερα με αυτή που βρίσκεται στο Ταμείον Ανθολογίας του Γρηγορίου (έκδοση Φωκαέως).

-Γαβριήλ
 

Attachments

  • Triadi - Long Second Mode Cherubic Hymn of Gregorios.png
    Triadi - Long Second Mode Cherubic Hymn of Gregorios.png
    41.6 KB · Views: 88

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ίσως οι διαφορές να οφείλονται σε διαφορετικά χειρόγραφα του ιδίου του Γρηγορίου. Χωρίς να μπορώ, βέβαια, να το στηρίξω αυτό, αν θυμάμαι καλά, τα πρωτότυπα για το Ταμείο Ανθολογίας του είναι τα τετράδιά του στη βιβλιοθήκη του Ψάχου. Στην Πανδέκτη, που έχει περισσότερα μαθήματα του Γρηγορίου, θα πρέπει να χρησιμοποιήθηκε διαφορετικό χειρόγραφό του.

Επειδή η μνήμη μου είναι ασθενής στο θέμα αυτό, παρακαλώ τους ειδήμονες να επιβεβαιώσουν ή να απορρίψουν την παραπάνω θέση.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Φαίνεται σαν διαφορετική γραφή της ίδιας ακριβώς θέσης. Σχεδόν ίδιες ανεβο-καταβάσεις και διάρκεια.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
(Σαν να) μου φαίνεται ότι στην Πανδέκτη γίνεται "ανάλυση" θέσεων της Ανθολογίας.
Είναι η ίδια γραμμή,
το αυτό θέλει να παραστήσει και στις δύο περιπτώσεις.

Για έναν όμως μαθητή σύγχρονου ελλαδικού ωδείου ή σχολής αναγνωρισμένου από το κράτος, που έμεινε σε αυτά που τον έμαθαν, φαίνονται σαν διαφορετικές γραμμές ή διασκευή η μία της άλλης..

Στην Πανδέκτη φαίνεται η υπόδειξη για το πως πρέπει να ερμηνεύεται ο χρόνος, φαίνεται άλλη μια φορά η τριαδική διαίρεση του ενός ή των δύο χρόνων που έχουμε θίξει κατά καιρούς.
Επίσης φαίνεται και η ιδιότητα του δευτέρου ήχου να εξισώνεται με τον πρώτο στην τετραφωνία του με την σχετική φθορά στην μία γραφή.
 
Top