Ορισμένες αφελείς ίσως απορίες .......Μιας κ τα Αναστάσιμα προηγούνται κ ακολουθούν τα τροπάρια της Υπαπαντής,στην μικρά είσοδο (την ώρα της εξόδου του Ευαγγελίου) δεν θα πρέπει κανονικά να πούμε το Αναστάσιμο Απολυτίκιο κ το της εορτής να ειπωθεί μετά αφού οι ιερείς έχουν επιστρέψει στο ιερό βήμα?
Με την ευκαιρία ερωτώ. Στις Δεσποτικές εορτές Χριστούγεννα Θεοφάνεια Μεταμόρφωση κλπ αν πέσουν Κυριακή, η Παρακλητική καταλιμπάνεται και λέμε μόνο τα της εορτής. Στην μικρά είσοδο λοιπόν λέμε το Απολυτίκιο της Εορτής. ΣΩΣΤΑ?
Στις Θεομητορικές όμως (αν τύχουν Κυριακή) λέμε πρώτα το Αναστάσιμο κ μετά το της εορτής ....Η Υπαπαντή λογίζεται νομίζω ως Θεομητορική εορτή ....Άρα κανονικά δεν θα έπρεπε να προηγείται το Αναστάσιμο?
Τέλος την πρώτη Κυριακή μετά από μια Δεσποτική εορτή λέμε πάλι τα αντίφωνα της εορτής κ σαν απολυτίκιο κατά την μικρά είσοδο λέμε το απολυτίκιο της εορτής κ όχι το Αναστάσιμο ....(Εννοείτε πως δεν έχει γίνει ακόμα απόδοση)
Την πρώτη Κυριακή μετά από μια Θεομητορική εορτή όμως ενώ λέμε τα αντίφωνα της Θεομητορικής εορτής,στην είσοδο λέμε πρώτα το Αναστάσιμο....
Με απλά λόγια είχα στο μυαλό μου πως όταν Δεσποτική εορτή πέσει Κυριακή λέμε το της εορτής μιας κ είτε το Αναστάσιμο πεις είτε της Εορτής αναφέρεσαι στον Δεσπότη Χριστό ...Ενώ αν Θεομητορική εορτή πέσει Κυριακή ακόμα κ αν λες αντίφωνα της Εορτής στην Είσοδο θα πεις το Αναστάσιμο απολυτίκιο(Η Ανάσταση ανώτερη των εορτών της Παναγίας) ....το ίδιο θα συμβεί κ την πρώτη Κυριακή μετά από Θεομητορική εορτή (Αντίφωνα εορτής -στην είσοδο όμως Αναστάσιμο απολυτίκιο )......Οι ειδικοί σε θέματα τυπικού ας με ενημερώσουν σχετικά ....
ΥΓ... Μιλάω μόνο για το ποιο Απολυτίκιο θα πούμε κατά την έξοδο του Ευαγγελίου. Στο θέμα των Αντιφώνων τα πράγματα είναι ξεκάθαρα μέσα στο τυπικό -Δίπτυχα Εκκλησίας Ελλάδος .....
Με την ευκαιρία ερωτώ. Στις Δεσποτικές εορτές Χριστούγεννα Θεοφάνεια Μεταμόρφωση κλπ αν πέσουν Κυριακή, η Παρακλητική καταλιμπάνεται και λέμε μόνο τα της εορτής. Στην μικρά είσοδο λοιπόν λέμε το Απολυτίκιο της Εορτής. ΣΩΣΤΑ?
Στις Θεομητορικές όμως (αν τύχουν Κυριακή) λέμε πρώτα το Αναστάσιμο κ μετά το της εορτής ....Η Υπαπαντή λογίζεται νομίζω ως Θεομητορική εορτή ....Άρα κανονικά δεν θα έπρεπε να προηγείται το Αναστάσιμο?
Τέλος την πρώτη Κυριακή μετά από μια Δεσποτική εορτή λέμε πάλι τα αντίφωνα της εορτής κ σαν απολυτίκιο κατά την μικρά είσοδο λέμε το απολυτίκιο της εορτής κ όχι το Αναστάσιμο ....(Εννοείτε πως δεν έχει γίνει ακόμα απόδοση)
Την πρώτη Κυριακή μετά από μια Θεομητορική εορτή όμως ενώ λέμε τα αντίφωνα της Θεομητορικής εορτής,στην είσοδο λέμε πρώτα το Αναστάσιμο....
Με απλά λόγια είχα στο μυαλό μου πως όταν Δεσποτική εορτή πέσει Κυριακή λέμε το της εορτής μιας κ είτε το Αναστάσιμο πεις είτε της Εορτής αναφέρεσαι στον Δεσπότη Χριστό ...Ενώ αν Θεομητορική εορτή πέσει Κυριακή ακόμα κ αν λες αντίφωνα της Εορτής στην Είσοδο θα πεις το Αναστάσιμο απολυτίκιο(Η Ανάσταση ανώτερη των εορτών της Παναγίας) ....το ίδιο θα συμβεί κ την πρώτη Κυριακή μετά από Θεομητορική εορτή (Αντίφωνα εορτής -στην είσοδο όμως Αναστάσιμο απολυτίκιο )......Οι ειδικοί σε θέματα τυπικού ας με ενημερώσουν σχετικά ....
ΥΓ... Μιλάω μόνο για το ποιο Απολυτίκιο θα πούμε κατά την έξοδο του Ευαγγελίου. Στο θέμα των Αντιφώνων τα πράγματα είναι ξεκάθαρα μέσα στο τυπικό -Δίπτυχα Εκκλησίας Ελλάδος .....