Εἶναι σκέτο ἢ μὲ ἁπλή; ἀνεβάστε ἕνα παράδειγμα.ΣΤΑ ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΝΩΜΑ (Π.Χ ΑΝΤΙΚΕΝΩΜΑ ΜΕ ΟΛΙΓΟΝ) ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΕΝΩ Η ΘΕΩΡΙΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΣΗ. ΠΟΙΑ Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ;
ΕΙΝΑΙ ΣΚΕΤΟΕἶναι σκέτο ἢ μὲ ἁπλή; ἀνεβάστε ἕνα παράδειγμα.
Στη Βυζαντινή μουσική το μικρότερο μέτρο είναι ο τετράσημος. Όλα τα μαθήματα πρέπει να χωρίζονται με συνεπτυγμένους πόδες. Ο απλός χρόνος χρησιμοποιείται μόνο για τους αρχάριους. Με το συνεπτυγμένο ρυθμό το μέλος κυλά πιο ομαλά και πλησιάζει πιο πολύ στον τονικό ρυθμό. Τονίζεται το μέλος πιο σωστά.Το αντικένωμα είναι τονικό σημάδι, το οποίο εκτός από τον τονισμό έχει και μια ενέργεια την οποία την μαθαίνεις πως εκτελείται κατά περίπτωση μόνο ακούγοντας παραδοσιακούς παλιούς ψάλτες. Όπως όλα τα τονικά σημάδια είναι σαν να βάζεις οξεία ή περισπωμένη της γραμματικής σε μια συλλαβή που τονίζεται. Τα εκκλησιαστικά μέλη τα μετράμε με απλό χρόνο- μια κίνηση για κάθε χρόνο και τονίζουμε λχ στην πεταστή στο ολίγον κ.α. ενώ τα κεντήματα είναι άτονα. Μην βασανίζετε το μυαλό σας με άσκοπα μέτρα και επισημάνσεις ρυθμικών ποδών, δεν ισχύουν για αυτά τα μέλη παρά μόνο όπου χρειάζεται η παρατήρηση του ρυθμού, δηλαδή στο τραγούδι και στην έμμετρη ποίηση(βλ Ρυθμογράφος Κυριαζίδου).
Για περισσότερες διευκρινίσεις μελετήστε τον Ρυθμογράφο του Αγαθαγγέλου Κυριαζίδου, κατ' εμέ είναι το πληρέστερο εγχειρίδιο περί χρόνου, μέτρων και ρυθμού, τις διαφορές και την χρήση όλων αυτών.
Στη Βυζαντινή μουσική το μικρότερο μέτρο είναι ο τετράσημος. Όλα τα μαθήματα πρέπει να χωρίζονται με συνεπτυγμένους πόδες. Ο απλός χρόνος χρησιμοποιείται μόνο για τους αρχάριους. Με το συνεπτυγμένο ρυθμό το μέλος κυλά πιο ομαλά και πλησιάζει πιο πολύ στον τονικό ρυθμό. Τονίζεται το μέλος πιο σωστά.
καλά, αφού έτσι "πρέπει" έχεις δίκιο..