[Ερώτηση] Πρέπει η χρονική αγωγή ενός κομματιού να είναι σταθερή ή μπορεί να αυξομειωθεί;

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Πρέπει η χρονική αγωγή ενός κομματιού να είναι σταθερή ή μπορεί να αυξομειωθεί; μιλάω για μικρές αυξομειώσεις*....ΔΕΝ μιλάω σε καμία περίπτωση για τις (απαράδεκτες) άργιες του καραϊκού στυλ (επίτηδες δεν το λέω ύφος γιατί απλά δεν είναι ύφος....).

*αυτές όμως έχουν να κάνουν με την έννοια του χρόνου, όπως τον εννοούμε στη βυζαντινή, δηλαδή με το πότε και το πώς θα μπεις και θα πατήσεις τους φθόγγους, ανάλογα και με το σημάδι της παρασημαντικής που έχει κάθε φορά....

Ευχαριστώ! :)
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Οι ηχογραφήσεις του Ιάκωβου Ναυπλιώτη απαντούν πιστεύω σε αυτό. Βέβαια από ένα άκουσμα ο καθένας θα βγάλει τα δικά του συμπεράσματα βάση των καταβολών του.
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
και μία ακόμη ερώτηση....
μας απαγορεύει κανένας να παίρνουμε ανάσα μετά τις μαρτυρίες ή μετά το τέλος του κομματιού (που το ακολουθεί αμέσως ένα άλλο, όπως στις δοξολογίες, τις οποίες μπορεί να ψέλνουμε μόνοι μας....) που να κρατάει περισσότερο από όσο πρέπει; δηλαδή μέχρι που να έρθει η επόμενη θέση;
χωρίς να έχει παύση φυσικά...

Υ.Γ.: ξέρω ότι αυτό το πρόβλημα ξεκινάει απ'το ότι πρέπει να είμαστε ακριβείς σαν τον μετρονόμο, που είναι ευρωπαϊκή εφεύρεση και καταστρέφει τη βυζαντινή μουσική, αλλά εφόσον "πρέπει" να έχω σταθερό ρυθμό (άλλο πάλι κι αυτό....), όταν θα ψάλλω στην επιτροπή για το δίπλωμα, σύμφωνα με τον δάσκαλό μου, κάτι πρέπει να κάνω για να "διορθώσω" το "πρόβλημά" μου.....
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Πρέπει η χρονική αγωγή ενός κομματιού να είναι σταθερή ή μπορεί να αυξομειωθεί; μιλάω για μικρές αυξομειώσεις*....ΔΕΝ μιλάω σε καμία περίπτωση για τις (απαράδεκτες) άργιες του καραϊκού στυλ (επίτηδες δεν το λέω ύφος γιατί απλά δεν είναι ύφος....).

τί είναι οι άργιες;;
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
τί είναι οι άργιες;;

αυτό που επιβραδύνουν λίγο ή πολύ (συνήθως) τη χρονική αγωγή που ακολουθούσαν έως και λίγο πριν.....αυτές γίνονται κατά κόρον από σχεδόν από όλους όσους ακολουθούν το καραϊκό στυλ (σε κομμάτια κυρίως αργού ειρμολογίου και στιχηραρίου) και μάλιστα χωρίς να σημειώνεται η άργια που εκτελείται, ούτε απ΄τον συνθέτη ούτε απ΄τον εκτελεστή του κομματιού....
πιο έντονο γίνεται αυτό το φαινόμενο στις χορωδιακές εκτελέσεις.....
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
και μία ακόμη ερώτηση....
μας απαγορεύει κανένας να παίρνουμε ανάσα μετά τις μαρτυρίες ή μετά το τέλος του κομματιού (που το ακολουθεί αμέσως ένα άλλο, όπως στις δοξολογίες, τις οποίες μπορεί να ψέλνουμε μόνοι μας....) που να κρατάει περισσότερο από όσο πρέπει; δηλαδή μέχρι που να έρθει η επόμενη θέση;
χωρίς να έχει παύση φυσικά...

Είναι άλλο το "πρέπει" για τις ανάγκες μιας εξέτασης και άλλο για τις πραγματικές συνθήκες, όταν ψάλλουμε στο ναό. Στην πρώτη περίπτωση κάνεις αυτό που θέλει ο δάσκαλος ή ο εξεταστής. Στη δεύτερη κάνεις αυτό που χρειάζεσαι εσύ, για να αποδώσεις πιο σωστά αυτά που ψάλλεις. Προφανώς κάνουμε και μεγαλύτερες παύσεις. Προφανώς και προσθέτουμε επιπλέον χρόνους σε συλλαβές, αν αυτό μας βοηθάει στην απόδοση.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
αυτό που επιβραδύνουν λίγο ή πολύ (συνήθως) τη χρονική αγωγή που ακολουθούσαν έως και λίγο πριν.....αυτές γίνονται κατά κόρον από σχεδόν από όλους όσους ακολουθούν το καραϊκό στυλ (σε κομμάτια κυρίως παπαδικής) και μάλιστα χωρίς να σημειώνεται η άργια που εκτελείται, ούτε απ΄τον συνθέτη ούτε απ΄τον εκτελεστή του κομματιού....
πιο έντονο γίνεται αυτό το φαινόμενο στις χορωδιακές εκτελέσεις.....

Σας ευχαριστώ για την κατατοπιστική σας απάντηση.

1) Έχω φίλο (ψαλτάρα!!!) [ήταν καθηγητής μουσικής στην Καρδίτσα], που χωρίς να ανήκει στο στύλ(!!!) δεν ψάλλει ποτέ χωρίς "άργιες"... Για τη γενίκευση του σχολίου σας περί στύλ.
2) Γιατί δε ρωτάτε το δάσκαλό σας για όλα αυτά(;), διότι έχω δεί κ άλλα ερωτήματά σας για το δίπλωμα. Αυτός ξέρει καλύτερα τί είστε ικανός να ψάλλετε και θα σας προφυλάξει από "κακοτοπιές". Έχετε εμπιστοσύνη στο Δάσκαλό σας!!!
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Είναι άλλο το "πρέπει" για τις ανάγκες μιας εξέτασης και άλλο για τις πραγματικές συνθήκες, όταν ψάλλουμε στο ναό. Στην πρώτη περίπτωση κάνεις αυτό που θέλει ο δάσκαλος ή ο εξεταστής. Στη δεύτερη κάνεις αυτό που χρειάζεσαι εσύ, για να αποδώσεις πιο σωστά αυτά που ψάλλεις. Προφανώς κάνουμε και μεγαλύτερες παύσεις. Προφανώς και προσθέτουμε επιπλέον χρόνους σε συλλαβές, αν αυτό μας βοηθάει στην απόδοση.
κάτι τέτοιο είχα στο νου μου, αλλά σκέφτομαι και το άλλο: στην εξέταση δεν τα ψέλνουμε όπως (περίπου, δεν λέω και ακριβώς....ίσως με λιγότερες αναλύσεις) στην εκκλησία;
αυτό με προβληματίζει λίγο....


Σας ευχαριστώ για την κατατοπιστική σας απάντηση.

1) Έχω φίλο (ψαλτάρα!!!) [ήταν καθηγητής μουσικής στην Καρδίτσα], που χωρίς να ανήκει στο στύλ(!!!) δεν ψάλλει ποτέ χωρίς "άργιες"... Για τη γενίκευση του σχολίου σας περί στύλ.
2) Γιατί δε ρωτάτε το δάσκαλό σας για όλα αυτά(;), διότι έχω δεί κ άλλα ερωτήματά σας για το δίπλωμα. Αυτός ξέρει καλύτερα τί είστε ικανός να ψάλλετε και θα σας προφυλάξει από "κακοτοπιές". Έχετε εμπιστοσύνη στο Δάσκαλό σας!!!

1) θα με φάει η αγωνία ή θα μου πείτε το όνομά του, μπας και τον ξέρω;;; :D
2)δεν χρειάζεται να τον ρωτήσω γιατί ξέρω τη γνώμη του....άλλωστε γι'αυτό κάνω post διάφορες ερωτήσεις....άλλη βαρύτητα έχει ένας άνθρωπος, άλλη κάμποσες χιλιάδες (ή και εκατομμύρια;) μέλη ενός φόρουμ :wink:
 
ΔΕΝ μιλάω σε καμία περίπτωση για τις (απαράδεκτες) άργιες του καραϊκού στυλ (επίτηδες δεν το λέω ύφος γιατί απλά δεν είναι ύφος....).
Μπορείς να κάνεις μία παραπομπή σε μία ηχογράφηση για να καταλάβω τι εννοείς με τις ...άργιες;
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Μπορείς να κάνεις μία παραπομπή σε μία ηχογράφηση για να καταλάβω τι εννοείς με τις ...άργιες;

ένα δείγμα είναι αυτό...(στο πιο πάνω μήνυμα μου που λέω αργό ειρμολόγιο και στιχηράριο, είχα γράψει παπαδικής, αλλά το άλλαξα γιατί έκανα λάθος :D
τα κομμάτια που είχα στο μυαλό μου όταν το έγραψα ήταν μεν αργά, αλλά όχι της παπαδικής...)
περισσότερα θα ακούσεις σε καμιά εβδομάδα από τώρα όταν και θα ανεβάσω αυτά που θα ψάλλουμε με τη χορωδία της σχολής στην εκδήλωση που έχουμε διοργανώσει....
 

Attachments

  • τα πλήθη των πεπραγμένων.mp3
    2 MB · Views: 47

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
ένα δείγμα είναι αυτό.......

Νομίζω ότι τέτοιες αυξομειώσεις στη χρονική αγωγή κάνουν λίγο-πολύ όλοι, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, έστω οι περισσότεροι. Πολλές φορές είναι σημειωμένες και στα μουσικά κείμενα νεωτέρων και παλαιοτέρων.
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Νομίζω ότι τέτοιες αυξομειώσεις στη χρονική αγωγή κάνουν λίγο-πολύ όλοι, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, έστω οι περισσότεροι. Πολλές φορές είναι σημειωμένες και στα μουσικά κείμενα νεωτέρων και παλαιοτέρων.

1) δεν έχω ακούσει κανέναν παραδοσιακό να τις εκτελεί τόσο συχνά σε ένα και μόνο κομμάτι και μάλιστα σε τόσο σύντομο (πχ το δοξαστικό της Κασσιανής του Πρίγγου, έχει τέτοιου είδους άργιες, αλλά ο άνθρωπος τις σημείωσε.....και είναι και σχετικά αργό)
2) και πάλι, δεν είναι σημειωμένες....ούτε καν απ'τους συνθέτες τους, που σημαίνει ότι δεν ήθελαν να εκτελεστεί έτσι....όσοι τις κάνουν, ας τις σημειώσουν και ας γράψουν (υποχρεωτικά): διασκευή υπό του τάδε....
3) νεοτέρων ναι (ανέφερα τον Πρίγγο)....παλαιοτέρων όμως; ποιών εννοείτε; στα κλασσικά τα βιβλία για παράδειγμα, δεν τις έχει....όπου υπάρχει πιο αργή χρονική αγωγή, σημειώνεται με το γνωστό σύμβολο (το αργόν, όπως λέει και το όνομα....)
4) στο συγκεκριμένο το ηχητικό, γίνονται πολύ "αργές άργιες"....για μικρές καθυστερήσεις, ούτε συζήτηση....αυτές γίνονται παραδοσιακά μέσα στα πλαίσια του χρόνου....
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
1) δεν έχω ακούσει κανέναν παραδοσιακό να τις εκτελεί τόσο συχνά σε ένα και μόνο κομμάτι και μάλιστα σε τόσο σύντομο (πχ το δοξαστικό της Κασσιανής του Πρίγγου, έχει τέτοιου είδους άργιες, αλλά ο άνθρωπος τις σημείωσε.....και είναι και σχετικά αργό)
2) και πάλι, δεν είναι σημειωμένες....ούτε καν απ'τους συνθέτες τους, που σημαίνει ότι δεν ήθελαν να εκτελεστεί έτσι....όσοι τις κάνουν, ας τις σημειώσουν και ας γράψουν (υποχρεωτικά): διασκευή υπό του τάδε....
3) νεοτέρων ναι (ανέφερα τον Πρίγγο)....παλαιοτέρων όμως; ποιών εννοείτε; στα κλασσικά τα βιβλία για παράδειγμα, δεν τις έχει....όπου υπάρχει πιο αργή χρονική αγωγή, σημειώνεται με το γνωστό σύμβολο (το αργόν, όπως λέει και το όνομα....)
4) στο συγκεκριμένο το ηχητικό, γίνονται πολύ "αργές άργιες"....για μικρές καθυστερήσεις, ούτε συζήτηση....αυτές γίνονται παραδοσιακά μέσα στα πλαίσια του χρόνου....

Στο ηχητικό που ανέβασες γίνεται σε ένα μόνο σημείο. Όχι ότι έχει και σημασία. Θα πέσουμε πάντως στην περιπτωσιολογία. Το σίγουρο (για μένα) είναι ότι δεν αποτελεί χαρακτηριστικό κάποιας "σχολής". Ούτε και περιορίζεται στα αργά μέλη. Δες π.χ. τα δοξαστικά του Καραμάνη και των άλλων συγχρόνων. Γεμάτα από τέτοια σημεία. Δες τις σύντομες δοξολογίες του Χ"αθανασίου. Σχεδόν στίχο παρά στίχο έχει τέτοια σημεία. Ακόμη και στην καταγραφή παλαιών μελών βάζουν τέτοιες χρονικές αγωγές εμβόλιμα, χωρίς φυσικά να αναγράφουν ότι είναι διασκευή. Τα ευκόλως εννοούμενα....
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Στο ηχητικό που ανέβασες γίνεται σε ένα μόνο σημείο. Όχι ότι έχει και σημασία. Θα πέσουμε πάντως στην περιπτωσιολογία. Το σίγουρο (για μένα) είναι ότι δεν αποτελεί χαρακτηριστικό κάποιας "σχολής". Ούτε και περιορίζεται στα αργά μέλη. Δες π.χ. τα δοξαστικά του Καραμάνη και των άλλων συγχρόνων. Γεμάτα από τέτοια σημεία. Δες τις σύντομες δοξολογίες του Χ"αθανασίου. Σχεδόν στίχο παρά στίχο έχει τέτοια σημεία. Ακόμη και στην καταγραφή παλαιών μελών βάζουν τέτοιες χρονικές αγωγές εμβόλιμα, χωρίς φυσικά να αναγράφουν ότι είναι διασκευή. Τα ευκόλως εννοούμενα....

σωστά όλα αυτά, αλλά και πάλι, δεν τις σημειώνουν και αυτό μου φαίνεται σαν παραχάραξη....
ο Καραμάνης και οι σύγχρονοι του ακολουθούν, ιδιαίτερα στα δοξαστικά, την παράδοση που διέδωσε ο Πρίγγος, οπότε δεν τίθεται θέμα παραχάραξης που αναφέρω.....
γιατί όμως στα κλασσικά βιβλία, που έχουν μουσικά κείμενα της εποχής (ή πολύ κοντά σ'αυτήν) των 3 Μεταρρυθμιστών και πίσω, δεν υπάρχουν πουθενά τέτοιου είδους άργιες; όπως είπα, υπάρχει το αργόν, αλλά δεν αναφέρομαι σ'αυτό....

Υ.Γ.: συγγνώμη για την επιμονή, αλλά με ξενίζει (και με ξινίζει..) ιδιαίτερα αυτό το θέμα των αργιών....
 
Last edited:

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
....ΔΕΝ μιλάω σε καμία περίπτωση για τις (απαράδεκτες) άργιες του καραϊκού στυλ (επίτηδες δεν το λέω ύφος γιατί απλά δεν είναι ύφος....).

Αν ακόμα δεν έχεις πάρει το Δίπλωμά σου και ξεκινάς με τέτοιου είδους νοοτροπία, τότε η δικιά μου συμβουλή είναι να αφήσεις για λίγο τον ρυθμό και να εξετάσεις άλλα ζητήματα...

Άσ' τους απαράδεκτους στην απαραδεκτοσύνη τους και κοίτα τι θα κάνεις εσύ!

Πολύ δε περισσότερο που από αυτά:

*αυτές όμως έχουν να κάνουν με την έννοια του χρόνου, όπως τον εννοούμε στη βυζαντινή, δηλαδή με το πότε και το πώς θα μπεις και θα πατήσεις τους φθόγγους, ανάλογα και με το σημάδι της παρασημαντικής που έχει κάθε φορά....

Υ.Γ.: ξέρω ότι αυτό το πρόβλημα ξεκινάει απ'το ότι πρέπει να είμαστε ακριβείς σαν τον μετρονόμο, που είναι ευρωπαϊκή εφεύρεση και καταστρέφει τη βυζαντινή μουσική, αλλά εφόσον "πρέπει" να έχω σταθερό ρυθμό (άλλο πάλι κι αυτό....), όταν θα ψάλλω στην επιτροπή για το δίπλωμα, σύμφωνα με τον δάσκαλό μου, κάτι πρέπει να κάνω για να "διορθώσω" το "πρόβλημά" μου.....

καταλαβαίνω πως δεν έχεις διαβάσει ποτέ σου τον Χρύσανθο των εκ Μαδύτων. Λίγο πρώιμες λοιπόν οι αξιολογικές κρίσεις.

Δίπλωμα δια Ψαλτολογίου δεν θα συνιστούσα. Αν δεν εμπιστεύεσαι τον δάσκαλό σου, άλλαξέ τον. Βρες αυτόν που νομίζεις πως θα σου μάθει καλύτερα.

Αν βέβαια δεν ήταν άλλος ο λόγος της ανάρτησης.
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Αν ακόμα δεν έχεις πάρει το Δίπλωμά σου και ξεκινάς με τέτοιου είδους νοοτροπία, τότε η δικιά μου συμβουλή είναι να αφήσεις για λίγο τον ρυθμό και να εξετάσεις άλλα ζητήματα...
τι νοοτροπία δηλαδή;


καταλαβαίνω πως δεν έχεις διαβάσει ποτέ σου τον Χρύσανθο των εκ Μαδύτων. Λίγο πρώιμες λοιπόν οι αξιολογικές κρίσεις.
κι όμως....δεν λέει ο Χρύσανθος Περί ρυθμικής εμφάσεως; δεν λέει για τα δουμ και τεκ; δεν λέει για το χρόνο κτλ; έχω κάμποσο καιρό που τα έχω δει αυτά....

Δίπλωμα δια Ψαλτολογίου δεν θα συνιστούσα. Αν δεν εμπιστεύεσαι τον δάσκαλό σου, άλλαξέ τον. Βρες αυτόν που νομίζεις πως θα σου μάθει καλύτερα.
τη γνώμη σας θέλω, δεν θέλω να μου δώσετε δίπλωμα....δεν μπορούμε να κάνουμε συζήτηση;


Αν βέβαια δεν ήταν άλλος ο λόγος της ανάρτησης.
ο λόγος της ανάρτησης είναι ο εξής απλός: καλύτερα 10.000.000 γνώμες, παρά 1 (του δασκάλου...)
απ'αυτό βγήκε ένα θετικό: θα με κάνετε να ξαναδιαβάσω τον Χρύσανθο....κάτι παραπάνω μπορεί να καταλάβω μετά από κάμποσο καιρό (υποτίθεται βέβαια ότι απέκτησα και λίγο παραπάνω εμπειρία και έχω δει και 10 γνώμες παραπάνω και ίσως μπορώ να κρίνω και καλύτερα και να κατανοήσω και καλύτερα αυτά που λέει... :wink:)
 
Last edited:
Βάιο, με το συμπάθειο,
Την ορολογία "άργιες" πρώτη φορά την βλέπω. Την άκουσες πουθενά ή την βρήκες κάπου γραμμένη;

Θυμάμαι έναν συνάδελφο, που εχρημάτισε και στην Καρδίτσα (όχι ότι αυτό έχει σημασία -ούτε είμαι ...συμπτωσιολόγος), δίδασκε το ισοβάθμιο, τα σκαψίματα, τις τριόλες, την υφεσοδίεση και την διεσοδίεση:eek: και μάλιστα σε μουσικά σχολεία. Είναι κάποια τοπικά ιδιώματα ή διαβάζετε κάτι που δεν έχουμε υπόψιν;
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Βάιο, με το συμπάθειο,
Την ορολογία "άργιες" πρώτη φορά την βλέπω. Την άκουσες πουθενά ή την βρήκες κάπου γραμμένη;

Θυμάμαι έναν συνάδελφο, που εχρημάτισε και στην Καρδίτσα (όχι ότι αυτό έχει σημασία -ούτε είμαι ...συμπτωσιολόγος), δίδασκε το ισοβάθμιο, τα σκαψίματα, τις τριόλες, την υφεσοδίεση και την διεσοδίεση:eek: και μάλιστα σε μουσικά σχολεία. Είναι κάποια τοπικά ιδιώματα ή διαβάζετε κάτι που δεν έχουμε υπόψιν;

χαχαχαχα πολύ καλό!!! πρώτη φορά το ακούω αυτό!! ποιος ήταν αυτός ο μάγκας;
σοβαρά, κάπου το έχω δει γραμμένο....

Υ.Γ.: αν μιλούσα (ή μάλλον αν έγραφα) Καρδιτσιώτικα, δεν θα παίρνατε χαμπάρ ντιπ τι θα λα 'λεγα κι θα φαίνονταν πιρίεργο; δε νομίζ; :D
(η προφορά δεν είναι ακριβώς η ίδια μ'αυτή που "βγαίνει" απ΄τα γραπτά....
ούτε είναι και ενδεικτικό "μη κατανόησης" το παράδειγμα που χρησιμοποίησα)
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
τι νοοτροπία δηλαδή;


Η νοοτροπία στην οποία αναφέρομαι είναι προτού ακόμα αποκτήσουμε μια στέρεη ερμηνευτική βάση, να κατηγορούμε ως απαράδεκτες άλλες, άσχετα με το αν είναι ή όχι. Αν για κάποιο λόγο δεν συμφωνείς με κάτι μην το υιοθετείς. Αλλά άσε τις αξιολογικές κρίσεις για αργότερα και με φειδώ.

κι όμως....δεν λέει ο Χρύσανθος Περί ρυθμικής εμφάσεως; δεν λέει για τα δουμ και τεκ; δεν λέει για το χρόνο κτλ; έχω κάμποσο καιρό που τα έχω δει αυτά....


Ναι, ακριβώς. Ο Χρύσανθος ομιλεί και περί χρόνου, και περί ρυθμικών ποδών, και περί ρυθμού, και περί εμφάσεως ρυθμικής, και περί καταμετρήσεως του χρόνου και περί άλλων.

Υ.Γ.: αν μιλούσα (ή μάλλον αν έγραφα) Καρδιτσιώτικα, δεν θα παίρνατε χαμπάρ ντιπ τι θα λα 'λεγα κι θα φαίνονταν πιρίεργο; δε νομίζ; :D
(η προφορά δεν είναι ακριβώς η ίδια μ'αυτή που "βγαίνει" απ΄τα γραπτά....
ούτε είναι και ενδεικτικό "μη κατανόησης" το παράδειγμα που χρησιμοποίησα)

Θα σι καταλαβιεναμ(ι). Λαρσινιοί ιείμαστι κι ιμείς... Ούουουιιι (Αν κι αυτό είναι μόνο Καρδιτσιώτ'κου.)

ΥΓ. Για "άργιες" μιλάει ο Στανίτσας σε κάποια συνέντευξη (λέγοντας πως επιτρέπεται να κάνεις μία αλλά όχι συνέχεια)
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Η νοοτροπία στην οποία αναφέρομαι είναι προτού ακόμα αποκτήσουμε μια στέρεη ερμηνευτική βάση, να κατηγορούμε ως απαράδεκτες άλλες, άσχετα με το αν είναι ή όχι. Αν για κάποιο λόγο δεν συμφωνείς με κάτι μην το υιοθετείς. Αλλά άσε τις αξιολογικές κρίσεις για αργότερα και με φειδώ.

μπορεί να ακουστεί πολύ παράξενο, αλλά μία σταθερή βάση την έχω αποκτήσει και συνεχώς την εμπλουτίζω, χωρίς να την αλλάζω....για το άλλο οκ, σωστό (μέχρι ένα όριο βέβαια....κι αυτό επειδή είμαι άνθρωπος που θέλω να βάζω τα πράγματα στη θέση τους, αδυνατώντας να αντέξω την αδικία....βαρύγδουπο αυτό, αλλά τέλος πάντων...)
και πάλι όμως, ακόμη κι αν δεν έχω μια σταθερή βάση, δεν μπορώ να συγκρίνω τα διάφορα ύφη (λέξη κι αυτή....) μεταξύ τους και να πω ποιο μ'αρέσει, ποιο όχι και ποιο πιστεύω ότι είναι το σωστό και το λάθος;


Ναι, ακριβώς. Ο Χρύσανθος ομιλεί και περί χρόνου, και περί ρυθμικών ποδών, και περί ρυθμού, και περί εμφάσεως ρυθμικής, και περί καταμετρήσεως του χρόνου και περί άλλων.

θα τα ξαναδιαβάσω όπως και δήποτε!!



Θα σι καταλαβιεναμ(ι). Λαρσινιοί ιείμαστι κι ιμείς... Ούουουιιι (Αν κι αυτό είναι μόνο Καρδιτσιώτ'κου.)

πού να του 'ξερα πιδάκι μ'; δεν ξέρς δεν ρουτάς; έτσ' δεν λεν;
κι Λαζόπουλους δεν του λέει του ουουουουιιιι;;;

ΥΓ. Για "άργιες" μιλάει ο Στανίτσας σε κάποια συνέντευξη (λέγοντας πως επιτρέπεται να κάνεις μία αλλά όχι συνέχεια)
δεν θυμάμαι τι λέει ακριβώς στη συνέντεξη (κι αυτή έχω να την ακούσω κάμποσο καιρό), αλλά σίγουρα το έχω δει και γραμμένο....
 
Last edited:
Top