Περί του μηχανήματος ισοκράτη

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Τι τον θέλετε τον ψηφιακό ισοκράτη....αφού ....
''.....όλοι σας καλλίφωνοι είσθε, όλοι σας μουσικά ξέρετε, όλοι σας στις εκκλησίες ψάλλετε, αλλά Ψάλτες δεν είσθε. Γ ι α τ ί; Γιατί δεν ΑΚΟΥΣΑΤΕ''
Κωνσταντίνος Πρίγγος Άρχων Πρωτοψάλτης ΜΤΧΕ
αυτά είναι βλακείες και θα το έλεγα και στον ίδιο τον πρίγγο. Τι δεν άκουσαν; Ψάλτης είναι αυτός που ψάλλει στις ακολουθίες όχι αυτός που μιμείται τον πρίνγγο και όποιος πρίνγγο
 

tzark

Μέλος
αυτά είναι βλακείες και θα το έλεγα και στον ίδιο τον πρίγγο. Τι δεν άκουσαν; Ψάλτης είναι αυτός που ψάλλει στις ακολουθίες όχι αυτός που μιμείται τον πρίνγγο και όποιος πρίνγγο

Δεν μιλάμε για μίμηση ….αλλά για ακούσματα
Αν λοιπόν δεν έχεις ακούσει κάποιους από τους ( φυσικά στο αναλόγιο…..)
ΠΡΙΓΓΟ, ΣΤΑΝΙΤΣΑ ,ΑΣΤΕΡΗ,ΧΡΥΣΑΝΘΟ ,ΝΙΚΟΛΑΙΔΗ,ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ
ΠΑΙΚΟΠΟΥΛΟ,ΤΑΛΙΑΔΩΡΟ,ΚΑΡΑΜΑΝΗ,ΦΟΡΤΩΜΑ,ΦΙΡΦΙΡΗ,ΔΑΝΙΗΛΑΙΟΥΣ
ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ,ΚΕΤΣΕΤΖΗ,ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟ,ΜΑΡΚΟΥ
ΒΑΣΙΛΙΚΟ,ΝΤΑΡΑΒΑΝΟΓΛΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ, ΧΑΤΖΗΧΡΟΝΟΓΛΟΥ
ΚΙΣΣΑ, ΝΕΟΧΩΡΙΤΗ
ΣΥΜΕΩΝΙΔΗ,ΓΙΟΥΡΟΥΚΟ,ΧΑΛΔΑΙΑΚΗ
Τότε χαλαρά......καλό διάβασμα με τον Ισοκράτη …και μη στεναχωριέσαι….!!!!!
***Φυσικά γνωρίζεις ότι στην Βυζαντινή Μουσική όλα ακούγονται …..όλα δεν λέγονται….δεν εξηγούνται.
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
συμφωνώ αλλά πρέπει να συννενοηθούμε κάπου. Δεν μιλώ για αντικατάσταση του ανθρώπου που θα μου έκανε τη δουλειά αυτή (ήτοι έρχονται να μου ισοκρατήσουν και τους διώχνω για να βάλω μηχάνημα) αλλά για χρήση του, ελλείψη ανθρώπου ισοκράτου.
Δεν είναι απαραίτητο το ισοκράτημα στην ψαλμωδία, απαραίτητη είναι η γνώση του αντικειμένου που λέγεται ψαλτική. Κανένα παλαιό θεωρητικό δεν έχει αφιερώσει έστω και μια παράγραφο για το ισοκράτημα, γιατί δεν έχει τόση σημασία. Η μαεστρία στην ψαλτική είναι ο σωστός τονισμός, η άρθρωση του λόγου, να κάνεις τις όλες μεταβολές να μην σου φεύγει ο τόνος και να βοηθήσεις τον λαό στην κατάνυξη. Το ίσο είναι σαν να κάνει ποδήλατο με βοηθητικές ρόδες. Επειδή δεν γνωρίζουμε τα του μέλους το ίσο φαίνεται βασικό συστατικό της μουσικής ενώ δεν είναι. Ο Ναυπλιώτης με τον Πρίγγο δεν έχουν ίσο στους δίσκους, δεν υπήρχε τότε ένας να τους κρατάει το ίσο σε τόσο ηχογραφήσεις; Τα τελευταία χρόνια θεωρούμε απαραίτητο το ισοκράτημα, είναι κι αυτό σημείο της παρακμής μας.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
αυτά είναι βλακείες και θα το έλεγα και στον ίδιο τον πρίγγο. Τι δεν άκουσαν; Ψάλτης είναι αυτός που ψάλλει στις ακολουθίες όχι αυτός που μιμείται τον πρίνγγο και όποιος πρίνγγο
Ξεφεύγουν απ' το θέμα, τόσο η αρχική δημοσίευση, όσο και η συνέχειά της. Προφανώς ο tzark τρολλάρει ή, αν δεν το κάνει, ας προσπαθήσει να μείνει στο θέμα μας, που δεν είναι ούτε οι ψάλτριες, ούτε το αν ξέρουμε να ψάλλουμε, αλλά ο μηχανικός ισοκράτης... Σόρρυ Παναγιώτη, αλλά ο Πρίγγος μιλάει για το βάθος της τέχνης και δε αναφέρεται στη μίμηση. Δες, για παράδειγμα, εδώ τι εννοούσε όταν έλεγε τη φράση αυτή στον Περιστέρη. Δεν είναι τυχαίο που, όσοι τον άκουσαν, προσπάθησαν, στο μέτρο του δυνατού, να τον ακολουθήσουν. Μιλάει για έκφραση, μιλάει για ζωντάνια, μιλάει για σοβαρότητα, μιλάει για παράδοση, μιλάει για χρόνο, μιλάει για τρόπους εκτελέσεως των θέσεων, πράγματα που, αν δεν ακούσεις, δε μπορείς να αναπάραγεις. Όταν ο άλλος κλαυθμηρίζει, ή φωνάζει σα μανάβης, ή ψάλλει ξερά, ή τραγουδάει σα να βρίσκεται στο σκυλάδικο, ή τραβάει το χρόνο αναίτια, ή τρέχει αναίτια, όταν γενικά δεν ακολουθεί τα παραδεδομένα, τότε δε μπορεί να συγκριθεί με τα ψαλτικά μας πρότυπα, δε μπορείς να πεις ότι είναι «ψάλτης» με όλη τη σημασία της λέξεως. Πόσες φορές ακούμε μια εκτέλεση από μεγάλους δασκάλους και λέμε «αυτό έτσι είναι, ο άνθρωπος το εκτελεί ιδανικά». Πώς έλεγε ο Στανίτσας για το Ναυπλιώτη, ότι τον άκουσε να ψάλλει το Χερουβικό του Πέτρου της εβδομάδος σε άγια «αλλά το είπε», κάτι που λέμε κι εμείς με όλη μας την καρδιά όταν τον ακούμε να λέει το Κοινωνικό του Ιωάννου σε α', ή όταν ακούμε τον Πρίγγο να ψάλλει «Τον δεσπότην και αρχιερέα» ή «Την ωραιότητα». Θέλουμε ή δε θέλουμε, αυτό είναι το βάθος της ψαλτικής μας τέχνης, που διατηρεί συνάμα και την εκκλησιαστικότητά της ώστε να χαρακτηρίζεται ο εκτελεστής ως «ψάλτης» και όχι ως κάτι άλλο.
 
Last edited:

tzark

Μέλος
Ξεφεύγουν απ' το θέμα, τόσο η αρχική δημοσίευση, όσο και η συνέχειά της. Προφανώς ο tzark τρολλάρει ή, αν δεν το κάνει, ας προσπαθήσει να μείνει στο θέμα μας, που δεν είναι ούτε οι ψάλτριες, ούτε το αν ξέρουμε να ψάλλουμε, αλλά ο μηχανικός ισοκράτης... Σόρρυ Παναγιώτη, αλλά ο Πρίγγος μιλάει για το βάθος της τέχνης και δε αναφέρεται στη μίμηση. Δες, για παράδειγμα, εδώ τι εννοούσε όταν έλεγε τη φράση αυτή στον Περιστέρη. Δεν είναι τυχαίο που, όσοι τον άκουσαν, προσπάθησαν, στο μέτρο του δυνατού, να τον ακολουθήσουν. Μιλάει για έκφραση, μιλάει για ζωντάνια, μιλάει για σοβαρότητα, μιλάει για παράδοση, μιλάει για χρόνο, μιλάει για τρόπους εκτελέσεως των θέσεων, πράγματα που, αν δεν ακούσεις, δε μπορείς να αναπάραγεις. Όταν ο άλλος κλαυθμηρίζει, ή φωνάζει σα μανάβης, ή ψάλλει ξερά, ή τραγουδάει σα να βρίσκεται στο σκυλάδικο, ή τραβάει το χρόνο αναίτια, ή τρέχει αναίτια, όταν γενικά δεν ακολουθεί τα παραδεδομένα, τότε δε μπορεί να συγκριθεί με τα ψαλτικά μας πρότυπα, δε μπορείς να πεις ότι είναι «ψάλτης» με όλη τη σημασία της λέξεως. Πόσες φορές ακούμε μια εκτέλεση από μεγάλους δασκάλους και λέμε «αυτό έτσι είναι, ο άνθρωπος το εκτελεί ιδανικά». Πώς έλεγε ο Στανίτσας για το Ναυπλιώτη, ότι τον άκουσε να ψάλλει το Χερουβικό του Πέτρου της εβδομάδος σε άγια «αλλά το είπε», κάτι που λέμε κι εμείς με όλη μας την καρδιά όταν τον ακούμε να λέει το Κοινωνικό του Ιωάννου σε α', ή όταν ακούμε τον Πρίγγο να ψάλλει «Τον δεσπότην και αρχιερέα» ή «Την ωραιότητα». Θέλουμε ή δε θέλουμε, αυτό είναι το βάθος της ψαλτικής μας τέχνης, που διατηρεί συνάμα και την εκκλησιαστικότητά της ώστε να χαρακτηρίζεται ο εκτελεστής ως «ψάλτης» και όχι ως κάτι άλλο.

Με αδικείτε ..ας είναι …..γιατί τρολλάρω ?? ….επειδή απάντησα στον αγαπητό πρωτοψάλτη στα όσα είπε…( αυτά είναι βλακείες και θα το έλεγα και στον ίδιο τον πρίγγο. Τι δεν άκουσαν; Ψάλτης είναι αυτός που ψάλλει στις ακολουθίες όχι αυτός που μιμείται τον πρίνγγο και όποιος πρίνγγο) !!!!! ???
Και μόλις θα τον άκουγε ο Πρίγγος θα του έλεγε ότι είπε κάποτε σε έναν που του παρουσιάστηκε ως Πρωτοψάλτης με μια κασέτα για να τον ακούσει….καλά φωνάζεις μπρέ καλός είσαι …!!!!!
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
καταλαβαίνω τι θέλετε να πείτε και εν μέρει έτσι είναι αλλά... Αλλά... Έχω γνωστούς Κων/λίτες (όχι ψάλτες - πελάτες από την δουλειά μου που πιάνουμε κουβέντα) οι οποίοι έζησαν λίγο Πρίγγο στα πατριαρχεία και όλοι -χωρίς να γνωρίζονται μεταξύ τους- λέγανε το εξής "συνήθως εκκλησιαζόμασταν αλλού που έψαλλαν αηδόνια και λιγότερο στον αη γιώργη γιατί εκεί μέσα σκούζανε". Όχι πάντα βέβαια, αλλά όχι και σπάνια. Το να λέει ο Πρίγγος "καλά φωνάζεις" αποδεικνύει πόσο "λαμόγιο" ήταν αφού είναι γνωστές οι φωνές που πατούσε να ξελαρυγγιάσει τον Στανίτσα. Ακούστε να δείτε, ευτύχησα να γνωρίσω πολλούς παλιούς και να εκμαιεύσω πολλές λεπτομέρειες από τις οποίες καταλαβαίνει κανείς πόσο "λαμόγια" ήντουσαν, τώρα ο καθένας όταν εγέρνα και η φωνή λιγόστευε θυμόταν τη σοφία και τις συμβουλές. Όποιος σας κατανύσει και σας ευχαριστεί καθίστε και μελετήστε τον, όλα τα άλλα (αφορισμοί και θεοποιήσεις) είναι κουραφέξαλα. Παθιαστείτε με τη μουσική για να το μεταδώσετε στον κόσμο να βοηθηθεί στην προσευχή του, κι αφήστε τους πρίγγους εκεί που είναι
 

Δούναβις

Ἡ πεῖρα μοῦ ξέμαθε τὸν κόσμο... Ὀδυσσέας Ἐλύτης.
εσύ όταν δεν κάνει κανείς ισοκράτημα τι κάνεις? και εγώ είμαι κατά, αλλά παλιά υπήρχαν πολλοί που πήγαιναν να μάθουν βυζαντινή μουσική και υπήρχαν ισοκράτες, στα χωριουδάκια που δεν υπάρχει άνθρωπος να κάνει ισοκράτημα τι να κάνουν?
Εἶναι ἀπλό! Στὸ χωριό μου τὸ λένε: polyphonic overtone singing
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Παναγιώτη τό λαμόγια το καταλαβαίνω, το λες έτσι απλά καί ὄχι ουσιαστικά.
Πολύ σωστή (δι εμέ) ἡ τελευταία σου παράγραφος.
ἄν και η κατάνυξι δέ διδάσκεται απο youtube.
 
Last edited:

jhonny

Παλαιό Μέλος
Κάθησα και διάβασα όλα τα posts από την αρχή του νήματος και θα ήθελα κι εγώ να πάρω θέση, μιας και είμαι κάτοχος του εν λόγω μηχανήματος. Θα κάνω κάποιες επισημάνσεις:
1) Κατ'αρχήν ο θεματοθέτης προφανώς και δεν έχει ισοκράτη, επομένως η μη χρήση του από τον ίδιο αυτομάτως δαιμονοποιεί το μηχανάκι.
2)Από την προσωπική μου εμπειρία στα 5 χρόνια που τον χρησιμοποιώ στο ναό μου, ουδέποτε άκουσα αρνητικό σχόλιο, παρά μόνο εγκωμιαστικά, ακόμη και από ανθρώπους που έρχονται περιστασιακά στην εκκλησία.
3)Δεν θα είχα κανένα απολύτως πρόβλημα να τον εγκαταλείψω αν διέθετα έμψυχο υλικό για το συγκεκριμένο σκοπό, αλλά δυστυχώς είμαι διαρκώς μόνος μου στο αναλόγιο, παρά το γεγονός ότι βρίσκομαι σε Μητροπολιτικό ναό. Και μην βγει κανείς και αναμασήσει την ίδια καραμέλα, ότι δήθεν υπάρχει ανικανότητα προσέλκυσης βοηθών. Εδώ χθες, τέτοια μέρα που ήταν, με Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, δεν υπήρχε ούτε ένα παπαδάκι να βγάλει το κερί στις εισόδους, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο αριστερός μου να συνοδεύσει τους ιερείς με τη λαμπάδα, και στη μικρή και στη μεγάλη είσοδο... Κι εμείς περιμένουμε εθελοντές και φιλόδοξους μαθητές...
4)Το να στηλιτεύουμε μια τεχνολογική εξέλιξη στο χώρο της Εκκλησιαστικής μουσικής, μόνο πρόοδο δεν δείχνει. Αν τηρήσουμε αυστηρά την παράδοση των πρώτων χρόνων, τότε θα πρέπει να απαρνηθούμε οτιδήποτε έχει σχέση με την τεχνολογία. Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και, κατά συνέπεια χωρίς θέρμανση, χωρίς κλιματισμό, χωρίς μικρόφωνα, χωρίς φωτισμό, παρά μόνο με το κερί και με τους ιερείς ενδεδυμένους όπως ο Ιωάννης ο Πρόδρομος...
5)Η άγνοια χρήσης του μηχανήματος δημιουργεί, όπως όλα τα μηχανήματα, προβλήματα και στο χειριστή και στους έμμεσα εμπλεκόμενους.
Ψάλτης ο οποίος δεν ξέρει να τον χειριστεί σωστά, απαγορεύεται δια ροπάλου να τον έχει στην κατοχή του. Η κακή χρήση του δημιουργεί την απέχθεια και την απαξίωσή του. Οι αδερφοί Ναούμ έχουν δώσει οδηγίες για τη χρήση του μέσα στο Ναό και φυσικά το ίδιο ισχύει και για τις εφαρμογές που τρέχουν σε κινητά και τάμπλετ.
6) Όπου αναπαύεται ο καθένας αδελφοί... Αυτός που θέλει να προσευχηθεί μπορεί να το κάνει και μέσα στο λεωφορείο ή το μετρό που πάει στη δουλειά του, στο αυτοκίνητό του, στην εργασία του και όπου αλλού νιώσει την ανάγκη.
Συγγνώμη εκ των προτέρων για το μακροσκελές του μηνύματος.

Υ.Γ. Αν ζούσαν όλα αυτά τα μεγαθήρια της ψαλτικής και, κατά μία διαβολική συγκυρία δεν είχαν κάποιον δίπλα τους, να είστε σίγουροι ότι κι αυτοί θα τον χρησιμοποιούσαν! Όλοι οι πολέμιοι του ηλεκτρονικού ισοκράτη που γνώρισα κατά καιρούς, σήμερα τον χρησιμοιούν άπαντες...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Κάθησα και διάβασα όλα τα posts από την αρχή του νήματος και θα ήθελα κι εγώ να πάρω θέση, μιας και είμαι κάτοχος του εν λόγω μηχανήματος. Θα κάνω κάποιες επισημάνσεις:
1) Κατ'αρχήν ο θεματοθέτης προφανώς και δεν έχει ισοκράτη, επομένως η μη χρήση του από τον ίδιο αυτομάτως δαιμονοποιεί το μηχανάκι.
2)Από την προσωπική μου εμπειρία στα 5 χρόνια που τον χρησιμοποιώ στο ναό μου, ουδέποτε άκουσα αρνητικό σχόλιο, παρά μόνο εγκωμιαστικά, ακόμη και από ανθρώπους που έρχονται περιστασιακά στην εκκλησία.
3)Δεν θα είχα κανένα απολύτως πρόβλημα να τον εγκαταλείψω αν διέθετα έμψυχο υλικό για το συγκεκριμένο σκοπό, αλλά δυστυχώς είμαι διαρκώς μόνος μου στο αναλόγιο, παρά το γεγονός ότι βρίσκομαι σε Μητροπολιτικό ναό. Και μην βγει κανείς και αναμασήσει την ίδια καραμέλα, ότι δήθεν υπάρχει ανικανότητα προσέλκυσης βοηθών. Εδώ χθες, τέτοια μέρα που ήταν, με Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, δεν υπήρχε ούτε ένα παπαδάκι να βγάλει το κερί στις εισόδους, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο αριστερός μου να συνοδεύσει τους ιερείς με τη λαμπάδα, και στη μικρή και στη μεγάλη είσοδο... Κι εμείς περιμένουμε εθελοντές και φιλόδοξους μαθητές...
4)Το να στηλιτεύουμε μια τεχνολογική εξέλιξη στο χώρο της Εκκλησιαστικής μουσικής, μόνο πρόοδο δεν δείχνει. Αν τηρήσουμε αυστηρά την παράδοση των πρώτων χρόνων, τότε θα πρέπει να απαρνηθούμε οτιδήποτε έχει σχέση με την τεχνολογία. Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και, κατά συνέπεια χωρίς θέρμανση, χωρίς κλιματισμό, χωρίς μικρόφωνα, χωρίς φωτισμό, παρά μόνο με το κερί και με τους ιερείς ενδεδυμένους όπως ο Ιωάννης ο Πρόδρομος...
5)Η άγνοια χρήσης του μηχανήματος δημιουργεί, όπως όλα τα μηχανήματα, προβλήματα και στο χειριστή και στους έμμεσα εμπλεκόμενους.
Ψάλτης ο οποίος δεν ξέρει να τον χειριστεί σωστά, απαγορεύεται δια ροπάλου να τον έχει στην κατοχή του. Η κακή χρήση του δημιουργεί την απέχθεια και την απαξίωσή του. Οι αδερφοί Ναούμ έχουν δώσει οδηγίες για τη χρήση του μέσα στο Ναό και φυσικά το ίδιο ισχύει και για τις εφαρμογές που τρέχουν σε κινητά και τάμπλετ.
6) Όπου αναπαύεται ο καθένας αδελφοί... Αυτός που θέλει να προσευχηθεί μπορεί να το κάνει και μέσα στο λεωφορείο ή το μετρό που πάει στη δουλειά του, στο αυτοκίνητό του, στην εργασία του και όπου αλλού νιώσει την ανάγκη.
Συγγνώμη εκ των προτέρων για το μακροσκελές του μηνύματος.

Υ.Γ. Αν ζούσαν όλα αυτά τα μεγαθήρια της ψαλτικής και, κατά μία διαβολική συγκυρία δεν είχαν κάποιον δίπλα τους, να είστε σίγουροι ότι κι αυτοί θα τον χρησιμοποιούσαν! Όλοι οι πολέμιοι του ηλεκτρονικού ισοκράτη που γνώρισα κατά καιρούς, σήμερα τον χρησιμοιούν άπαντες...
Κι ἄν εἶσαι μόνος σου, ποιὸ τὸ πρόβλημα;

Θὰ μοῦ πεῖς ἴσως τὸ γνωστό. «Νὰ πάρω καμιὰ ἀνάσα, νὰ καλύπτεται ἡ διακοπὴ ἄμα βήξω, βοηθᾶ στὸ ἴσο, καλύτερο αἰσθητικὸ ἀπότέλεσμα».

Δὲν θὰ ἀναφέρω ἐπίσης τὴν γνωστὴ ἀπάντηση, «Τόσα χρόνια χωρὶς ψηφιακὸ ἰσοκράτη, ἔγινε κάτι; Δὲν ψάλαμε καλά; Τώρα ἀνακαλύψαμε τὴν Ἀμερικὴ καὶ βελτιωθήκαμε;»

ΟΜΩΣ. Ὁ ψηφιακὸς ἰσοκράτης δὲν εἶναι ἁπλὴ τεχνολογικὴ εξέλιξη, ποὺ καλύπτει εὐκολότερα βασικὲς ἀνάγκες, ὅπως θέρμανση-ψύξη, φωτισμό, κάλυψη μεγάλου χώρου, ἔλλειψη γνώσης κωδωνοκρουσίας.
Πρόκειται γιὰ τεχνητὴ «ἀνάγκη», ποὺ ΔΕΝ ἐξυπηρετεῖ λατρευτικὴ ἀνάγκη, ἁπλὰ καλύπτει ὑποκειμενικὲς ἐλλείψεις -σὲ προσωπικὸ καθαρὰ ἐπίπεδο- τοῦ ψάλτη. Δηλαδὴ μὴν ἐκτεθῶ ἄμα χάσω ἀναπνοὴ ἢ τὴν πάρω βεβιασμένα, ἄν μοῦ φύγει τὸ ἴσο νὰ τὸ ξαναβρῶ εὔκολα, νὰ ἔχω γεμάτο ἦχο κλπ. Κι ἄν τὰ προηγούμενα δὲν καλυφθοῦν μὲ ψηφιακὸ ἰσοκράτη, τὶ ἔγινε; Τὸ ψάλσιμο εἶναι ἀνθρώπινο καὶ ἔχει ἀνθρώπινες ἀδυναμίες οὕτως ἢ ἄλλως. Σὲ ἕναν καλὸ ψάλτη τὸ κυνήγι τῆς ἀδυναμίας του, τὸν ὁδηγεῖ στὸ ψάξιμο καὶ τὴν συνεχόμενη ἀνάπτυξη τοῦ ταλάντου του.

Οὐσιαστικὰ μιλῶ γιὰ μιὰ ἐκζήτηση, ποὺ δὲν ὁδηγεῖ πουθενά.

ΥΓ. Τὸ τὶ θὰ ἔκαναν τὰ «μεγαθήρια» της ψαλτικῆς δὲν τὸ ξέρουμε, ἄς μὴν προκαταλαμβάνουμε.
 

jhonny

Παλαιό Μέλος
Σαφέστατα και μπορούμε να ψάλλουμε άνευ ισοκρατήματος, όμως το ισοκράτημα είναι η πεμπτουσία της ψαλμωδίας και η ύπαρξή του μόνο τυχαία δεν είναι. Η αρμονική συνήχησή του αναβαθμίζει και αναδεικνύει το μέλος, πολύ δε περισσότερο τις αλλαγές των ήχων , τις μεταβολές και τις πτώσεις κατά την πορεία του. Προσωπικά προτιμώ το άκουσμα που περιέχει και ισοκράτημα, παρά την στείρα ερμηνεία και φυσικά δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι διαθέτουμε πλήθος ηχογραφήσεων απλής ερμηνείας απείρου κάλλους από ανεπανάληπτους ερμηνευτές..
Όταν κάποιος όμως αποδίδει άψογα το μέλος, τότε με το ισοκράτημα αγγίζει το τέλειο...
Έχω ψάλλει πολλά χρόνια χωρίς ισοκράτη, ξέρω πολύ καλά πως είναι και δεν θα είχα πρόβλημα να ψάλλω άλλα τόσα, όμως από τη στιγμή που παρέχεται αυτή η δυνατότητα δεν θεωρώ ότι επηρεάζεται η κατάνυξη και η προσευχή του πιστού από τη χρήση μιας ευκολίας που εξυπηρετεί το λειτούργημά μας...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
...όμως από τη στιγμή που παρέχεται αυτή η δυνατότητα δεν θεωρώ ότι επηρεάζεται η κατάνυξη και η προσευχή του πιστού από τη χρήση μιας ευκολίας που εξυπηρετεί το λειτούργημά μας...
Ἐδῶ ἀκριβῶς βρίσκεται τό σφάλμα. Πρόκειται γιά προσωπική συμφεροντολόγικη γνώμη - θεώρημα χωρίς νά εἶσαι στή θέση τοῦ ἐκκλησιαζομένου πιστοῦ (δέν γράφω προσωπικά ἀλλά γενικά).

Ἔχω παράδειγμα προσληφθέντος πρωτοψάλτου σέ ἀντικατάσταση παραιτηθέντος γιά λόγους ὑγείας, ὁ ὁποῖος χρησιμοποιοῦσε τό μηχάνημα, καί μοῦ ἐξέθεσε τήν ἀνακούφιση τοῦ ἐκκλησιάσματος, τῶν ἐπιτρόπων καί τῶν ἱερέων (καλά πῶς ἡ διοίκηση τοῦ ναοῦ ἀνεχόταν ; ) γιά τήν ἀπαλλαγή τους ἀπό αὐτό τόν ἐνοχλητικό βόμβο.

Σχετικά μέ αὐτό:
6) Όπου αναπαύεται ο καθένας αδελφοί... Αυτός που θέλει να προσευχηθεί μπορεί να το κάνει και μέσα στο λεωφορείο ή το μετρό που πάει στη δουλειά του, στο αυτοκίνητό του, στην εργασία του και όπου αλλού νιώσει την ανάγκη.
Συγγνώμη εκ των προτέρων για το μακροσκελές του μηνύματος.
Δηλαδή, νά μήν ἔρχεσθε στό ναό γιά προσευχή, μπορείτε να το κάνετε και μέσα στο λεωφορείο ή το μετρό που πάτε στη δουλειά σας, στο αυτοκίνητό σας, στην εργασία σας και όπου αλλού νιώσετε την ανάγκη...

Φοβερά πράγματα...

ΥΓ. Ποτέ δέν θά προσελάμβανα ψάλτη πού θά ἐπιθυμοῦσε τή χρήση αὐτοῦ τοῦ μηχανήματος.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
'Απ' ὅτι ἔχω δεῖ καὶ στὸ παρὸν ἀλλὰ καὶ σὲ παρελθόντα ἀνάλογα θέματα, οἱ συνάδελφοι ποὺ χρησιμοποιοῦν ψηφιακὸ ἰσοκράτη δὲν πείθονται ἀλλὰ πάντα μιλοῦν περὶ τελειότητας τοῦ μέλους καὶ τοῦ ἀκούσματος ποὺ παράγουν.

Τότε συνάδελφοι, νὰ ἀρχίσουμε νὰ συνοδεύόμαστε ἀπὸ ἐπαγγελματίες ἠχολήπτες μὲ ἐπαγγελματικὴ κονσόλα, ποὺ ΣΙΓΟΥΡΑ θὰ διασφαλίσουν τὸν ΤΕΛΕΙΟ ἦχο ἀπὸ ὅλες τὶς πλευρὲς. Κι ἄν αὐτὸ ἐκπληρωθεῖ, τὶ μᾶς ἐμποδίζει, μιὰ κατάλληλα ρυθμισμένη φωτεινὴ πηγὴ νὰ προβάλλει κατάλληλο φωτισμὸ καὶ μὲ ἀλγόριθμο νὰ ἀποδίδει τὸν ψαλλόμενο ἦχο σὲ χρωματικὲς ἀποχρώσεις.
Κι αὐτὸ μιὰ «εὐκολία» εἶναι ποὺ θὰ πλαισιώσει ἀκόμη καλύτερα τὸ ψάλσιμό μας, δίνοντας μιὰ ἀκόμη διάσταση πέραν τῆς «στείρας» ἀνθρωπίνως φωνητικῆς ἑρμηνείας.
Ἴσως καὶ μιὰ μεγάλη ὀθόνη, ὄπισθεν τοῦ ἀναλογίου, μὲ προβολὴ καταλλήλων θρησκευτικῶν θεμάτων ἀπὸ τὴν ἑορτὴ τῆς ἡμέρας, θὰ ἐμβαθύνει καὶ θὰ συσχετίζει στὰ μάτια καὶ αὐτιὰ τῶν πιστῶν τὰ ψαλλόμενα μὲ τὰ δρώμενα.
Ἴσως ἐν τέλει, ἀντὶ νὰ ἔχουμε τὰ παραπάνω, νὰ προτιμηθεῖ μιὰ πραγματικὰ ΤΕΛΕΙΑ στουντιακὴ ἠχογράφηση τῆς κάθε ἀκολουθίας ἀπὸ ταλαντοῦχο ψάλτη καὶ στὴ συνέχεια νὰ ἀπαιτεῖται μόνον ἕνας καλὸς χειριστὴς κονσόλας μέσα στὸ ἱερό.
Ἔτσι θὰ ἐλευθερωθεῖ χῶρος ἀπὸ τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ ἀναλογίου, θὰ ἐξοικονομηθοῦν πόροι καὶ δὲν θὰ ὑπάρχουν διενέξεις μὲ τὸν ἐφημέριο.
Κι ὅλα αὐτὰ ξεκινᾶνε μὲ τὴν ἀντίληψη πὼς
δεν θεωρώ ότι επηρεάζεται η κατάνυξη και η προσευχή του πιστού από τη χρήση μιας ευκολίας που εξυπηρετεί το λειτούργημά μας...

Δὲν θὰ μπῶ στὰ θεολογικὰ-λειτουργικὰ ζητήματα τῆς χρήσης τοῦ μηχανήματος, καθὼς τὰ ἐπιχειρήματα περὶ κυμβάλων καὶ Δαυίδ, ἁπλὰ δὲν ...
Νὰ θυμίσω μόνο παλαιότερο μήνυμα τοῦ π. Μαξίμου
Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος σέ Ἐγκύκλιον Σημείωμα (ὑπ᾿ ἀριθμ. 1630/726/11 Μαΐου 1992) Πρός τήν Ἱεράν Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν καί τάς Ἱεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος «...καταδικάζει τήν ἐν τοῖς Ἱεροῖς Ναοῖς καινοφανῆ χρῆσιν "μηχανικοῦ ἱσοκράτου" ὡς μή συνάδουσαν πρός τε τήν ζῶσαν λατρείαν τοῦ Θεοῦ καί τήν ἔκπαλαι καθεστηκυΐαν ἐκκλησιαστικήν παράδοσιν καί τάξιν καί ὡς ὀλισθηράν ἀπαρχήν εἰσαγωγῆς ὀργάνων ἐν ταῖς ἱεραῖς τῆς Ἐκκλησίας ἀκολουθίαις.-»
 

tzark

Μέλος
Κάθησα και διάβασα όλα τα posts από την αρχή του νήματος και θα ήθελα κι εγώ να πάρω θέση, μιας και είμαι κάτοχος του εν λόγω μηχανήματος. Θα κάνω κάποιες επισημάνσεις:
1) Κατ'αρχήν ο θεματοθέτης προφανώς και δεν έχει ισοκράτη, επομένως η μη χρήση του από τον ίδιο αυτομάτως δαιμονοποιεί το μηχανάκι.
2)Από την προσωπική μου εμπειρία στα 5 χρόνια που τον χρησιμοποιώ στο ναό μου, ουδέποτε άκουσα αρνητικό σχόλιο, παρά μόνο εγκωμιαστικά, ακόμη και από ανθρώπους που έρχονται περιστασιακά στην εκκλησία.
3)Δεν θα είχα κανένα απολύτως πρόβλημα να τον εγκαταλείψω αν διέθετα έμψυχο υλικό για το συγκεκριμένο σκοπό, αλλά δυστυχώς είμαι διαρκώς μόνος μου στο αναλόγιο, παρά το γεγονός ότι βρίσκομαι σε Μητροπολιτικό ναό. Και μην βγει κανείς και αναμασήσει την ίδια καραμέλα, ότι δήθεν υπάρχει ανικανότητα προσέλκυσης βοηθών. Εδώ χθες, τέτοια μέρα που ήταν, με Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, δεν υπήρχε ούτε ένα παπαδάκι να βγάλει το κερί στις εισόδους, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο αριστερός μου να συνοδεύσει τους ιερείς με τη λαμπάδα, και στη μικρή και στη μεγάλη είσοδο... Κι εμείς περιμένουμε εθελοντές και φιλόδοξους μαθητές...
4)Το να στηλιτεύουμε μια τεχνολογική εξέλιξη στο χώρο της Εκκλησιαστικής μουσικής, μόνο πρόοδο δεν δείχνει. Αν τηρήσουμε αυστηρά την παράδοση των πρώτων χρόνων, τότε θα πρέπει να απαρνηθούμε οτιδήποτε έχει σχέση με την τεχνολογία. Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και, κατά συνέπεια χωρίς θέρμανση, χωρίς κλιματισμό, χωρίς μικρόφωνα, χωρίς φωτισμό, παρά μόνο με το κερί και με τους ιερείς ενδεδυμένους όπως ο Ιωάννης ο Πρόδρομος...
5)Η άγνοια χρήσης του μηχανήματος δημιουργεί, όπως όλα τα μηχανήματα, προβλήματα και στο χειριστή και στους έμμεσα εμπλεκόμενους.
Ψάλτης ο οποίος δεν ξέρει να τον χειριστεί σωστά, απαγορεύεται δια ροπάλου να τον έχει στην κατοχή του. Η κακή χρήση του δημιουργεί την απέχθεια και την απαξίωσή του. Οι αδερφοί Ναούμ έχουν δώσει οδηγίες για τη χρήση του μέσα στο Ναό και φυσικά το ίδιο ισχύει και για τις εφαρμογές που τρέχουν σε κινητά και τάμπλετ.
6) Όπου αναπαύεται ο καθένας αδελφοί... Αυτός που θέλει να προσευχηθεί μπορεί να το κάνει και μέσα στο λεωφορείο ή το μετρό που πάει στη δουλειά του, στο αυτοκίνητό του, στην εργασία του και όπου αλλού νιώσει την ανάγκη.
Συγγνώμη εκ των προτέρων για το μακροσκελές του μηνύματος.

Υ.Γ. Αν ζούσαν όλα αυτά τα μεγαθήρια της ψαλτικής και, κατά μία διαβολική συγκυρία δεν είχαν κάποιον δίπλα τους, να είστε σίγουροι ότι κι αυτοί θα τον χρησιμοποιούσαν! Όλοι οι πολέμιοι του ηλεκτρονικού ισοκράτη που γνώρισα κατά καιρούς, σήμερα τον χρησιμοιούν άπαντες...

Φαντάζομαι τι άλλο θα γράφατε στην παράγραφο (6) αν δεν ήσασταν και Πρωτοψάλτης......!!! υποθέτω και με άριστα στο πτυχίο.....ΕΛΕΟΣ!!!
Όσο για όσους πωλούν αυτά τα μηχανάκια ........τα λεφτά είναι πολλά.........!!!!!!!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Χαιρετώ από καρδίας όλα τα μέλη του φόρουμ.....διαβάζοντας τα παραπάνω θα σας πω μια σκέψη μου για να δώσω τροφή για κουβέντα. ( Να τονίσω όσο αφορά τον ψηφιακό ισοκράτη πως ΟΥΤΕ ΕΓΩ ΤΟΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ- αλλά από την άλλη δεν εχω θέμα αν τον βάζουν άλλοι ψάλτες αρκεί να τον βάζουν σε χαμηλη ένταση για να τους σιγοντάρει κ όχι να φθάνουμε στο σημείο το ίσο να ακούγεται πιο δυνατά από την φωνή του ψάλτη..ΕΚΕΙ ΌΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΟ).
Ρωτώ λοιπόν ....τα μικρόφωνα ειναι ή δεν είναι αντιπαραδοσιακή τεχνολογία ????????? Τα χρησιμοποιούμε σχεδόν όλοι ναι ή όχι? κ όχι μόνο τα χρησιμοποιούμε αλλά πολλοί από εμας πάμε να ψαλλουμε κ επειδη είματε κουρασμενοι βραχνιασμένοι κλπ δυναμωνουμε τα ηχεια κολλάμε κ το στόμα πανω στο μικρόφωνο κ απλα ψιθυρίζουμε για να μην κουραστούμε! ....κ το μικρόφωνο μαζί με τα ηχεια μας ξελασπώνουν !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ο Ναυπλιώτης κ οι προ Ναυπλιώτου, Βιολάκηδες Ραιδεστινοί κλπ δεν νομίζω να ειχαν μικρόφωνα. Να πάτε λοιπόν κ εσεις να τα κλείσετε από τις ενορίες σας κ να γυμνάσετε τις φωνές σας ώστε να ακούγεστε χωρίς την βοήθεια της τεχνολογίας !!!!!!!!!! Που τα βρήκατε μεσα στην ψαλτικη παράδοση τα μικρόφωνα???????????????
Κάτι ακόμα άσχετο με την ψαλτική αλλά σχετικό με την κουβέντα μας είναι ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ! Τι ωραίες που είναι οι καμπάνες στις μονές κ τα Κελλιά του Αγ Όρους ...χειροκίνητες κ παραδοσιακότατες!!!!!!!!!!! βγάζουν γλύκα! Πως λοιπόν όλοι εσείς που δεν ανέχεστε τον ψηφιακο ισοκράτη ανέχεστε να ξεκινάτε να ψάλλετε ..Δόξα σοι τω δείξαντι το φως ...κ να βλέπεται τον επίτροπο της ενορίας σας να πηγαίνει στον πίνακα να πατάει ενα άψυχο κουμπί κ ξαφνικα οι καμπάνες να χτυπάνε...?????????
Ψάλτης σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης βγάζει καντήλες οταν μιλά για τον ψηφιακό ισοκράτη που είναι αντιπαραδοσιακός κ νεωτεριστικό στοιχείο -κ την ίδια ώρα ο ίδιος έχει αναρτήσει ένα σωρό φωτογραφίες του απο διάφορους Ναούς στους οποίους ψάλλει κ δεν φορά ΡΑΣΟ ΠΟΤΕ! Ο ισοκράτης τον πείραξε -το ότι μου αναβαίνει στο αναλόγιο να ψάλλει με τις γραβάτες κ τα τρικολόρε πουκάμισα χωρίς να φροντίσει να έχει την παραδοσιακή ενδυμασία του ψάλτου =ΡΑΣΟ! δεν τον ενοχλεί .....
Η φράση που θέλω να τονίσω (με πολύ αγάπη κ καλη προαίρεση προς όλους ) είναι πως θα πρέπει ή να ειμαστε Παραδοσιακοί σε όλα μας =ψάλσιμο χωρίς μικρόφωνα χωρίς ψηφιακό ισοκράτη χτύπημα καμπάνας χειροκίνητα ή αφού δεν είμαστε σωστοί σε όλα αυτα μην μένουμε κ σταυρώνουμε μόνο τον ψηφιακό ισοκράτη....ή όλα ή τίποτα .......

Στὸ μικρόφωνο βάζεις κασέτα καὶ φωνὴ κονσέρβα ἤ ψάλλεις κανονικὰ μὲ τὴν φωνή σου, ἁπλὰ ἐνισχύοντας τὴν ἔντασή της; Γιατὶ αὐτὸ κάνουμε;

Οἱ καμπάνες εἴτε μὲ χέρι εἴτε μὲ κουμπὶ εἴτε χωρὶς αὐτὲς ἐντελῶς, παίζει κανένα ρόλο στὴ λειτουργία;

Γιὰ τὸ ράσο, εἶναι τὸ μόνο ποὺ συμφωνῶ.

Ἐπιμένουμε στὸν ψηφ. ἰσοκράτη, γιατὶ ἀντικαθιστᾶ τὴν φωνὴ μὲ μηχανή, τὸ λαὸ καὶ τὸν ἐκπρόσωπό του στὴ λατρεία μὲ μηχανή.
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
'Απ' ὅτι ἔχω δεῖ καὶ στὸ παρὸν ἀλλὰ καὶ σὲ παρελθόντα ἀνάλογα θέματα, οἱ συνάδελφοι ποὺ χρησιμοποιοῦν ψηφιακὸ ἰσοκράτη δὲν πείθονται ἀλλὰ πάντα μιλοῦν περὶ τελειότητας τοῦ μέλους καὶ τοῦ ἀκούσματος ποὺ παράγουν.

Τότε συνάδελφοι, νὰ ἀρχίσουμε νὰ συνοδεύόμαστε ἀπὸ ἐπαγγελματίες ἠχολήπτες μὲ ἐπαγγελματικὴ κονσόλα, ποὺ ΣΙΓΟΥΡΑ θὰ διασφαλίσουν τὸν ΤΕΛΕΙΟ ἦχο ἀπὸ ὅλες τὶς πλευρὲς. Κι ἄν αὐτὸ ἐκπληρωθεῖ, τὶ μᾶς ἐμποδίζει, μιὰ κατάλληλα ρυθμισμένη φωτεινὴ πηγὴ νὰ προβάλλει κατάλληλο φωτισμὸ καὶ μὲ ἀλγόριθμο νὰ ἀποδίδει τὸν ψαλλόμενο ἦχο σὲ χρωματικὲς ἀποχρώσεις.
Κι αὐτὸ μιὰ «εὐκολία» εἶναι ποὺ θὰ πλαισιώσει ἀκόμη καλύτερα τὸ ψάλσιμό μας, δίνοντας μιὰ ἀκόμη διάσταση πέραν τῆς «στείρας» ἀνθρωπίνως φωνητικῆς ἑρμηνείας.
Ἴσως καὶ μιὰ μεγάλη ὀθόνη, ὄπισθεν τοῦ ἀναλογίου, μὲ προβολὴ καταλλήλων θρησκευτικῶν θεμάτων ἀπὸ τὴν ἑορτὴ τῆς ἡμέρας, θὰ ἐμβαθύνει καὶ θὰ συσχετίζει στὰ μάτια καὶ αὐτιὰ τῶν πιστῶν τὰ ψαλλόμενα μὲ τὰ δρώμενα.
Ἴσως ἐν τέλει, ἀντὶ νὰ ἔχουμε τὰ παραπάνω, νὰ προτιμηθεῖ μιὰ πραγματικὰ ΤΕΛΕΙΑ στουντιακὴ ἠχογράφηση τῆς κάθε ἀκολουθίας ἀπὸ ταλαντοῦχο ψάλτη καὶ στὴ συνέχεια νὰ ἀπαιτεῖται μόνον ἕνας καλὸς χειριστὴς κονσόλας μέσα στὸ ἱερό.
Ἔτσι θὰ ἐλευθερωθεῖ χῶρος ἀπὸ τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ ἀναλογίου, θὰ ἐξοικονομηθοῦν πόροι καὶ δὲν θὰ ὑπάρχουν διενέξεις μὲ τὸν ἐφημέριο.
Κι ὅλα αὐτὰ ξεκινᾶνε μὲ τὴν ἀντίληψη πὼς

Και εγώ μπορώ με την ίδια ευκολία να αρχίσω να γράφω υπερβολές εκτός τόπου και χρόνου και να το παίζω ότι λέω κάτι. Αν και είναι τόσο παιδιάστικη επιχειρηματολογία, θα ασχοληθώ να περάσει η ώρα. Αν είχαμε ένα σκασμό λεφτά για ξόδεμα, ναι θα τα κάναμε έτσι για να γουστάρουμε. Μάλιστα με γιγαντοοθόνες που θα προβάλλουν τα τεκταινόμενα του Ιερού εκεί που στήνονται τα καλύτερα πηγαδάκια να βλέπει και ο αμαρτωλός πιστός να μαθαίνει και γιατί όχι, να προβάλλεται το κείμενο των ψαλλομένων και των αναγνωσμάτων. Αυτές είναι ιδέες.
 

tzark

Μέλος
Πλησιάζει ο καιρός που σε όλες τις Εκκλησίες στα αναλόγια θα υπάρχουν Γυναίκες.
Έτσι θα γεμίσουν πάλι οι Εκκλησίες με απλές μελωδίες και χωρίς μηχανάκια ισοκράτες!!!
Ακούστε την απλότητα στην μελωδία….
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Και εγώ μπορώ με την ίδια ευκολία να αρχίσω να γράφω υπερβολές εκτός τόπου και χρόνου και να το παίζω ότι λέω κάτι. Αν και είναι τόσο παιδιάστικη επιχειρηματολογία, θα ασχοληθώ να περάσει η ώρα. Αν είχαμε ένα σκασμό λεφτά για ξόδεμα, ναι θα τα κάναμε έτσι για να γουστάρουμε. Μάλιστα με γιγαντοοθόνες που θα προβάλλουν τα τεκταινόμενα του Ιερού εκεί που στήνονται τα καλύτερα πηγαδάκια να βλέπει και ο αμαρτωλός πιστός να μαθαίνει και γιατί όχι, να προβάλλεται το κείμενο των ψαλλομένων και των αναγνωσμάτων. Αυτές είναι ιδέες.
Ὑπερβολὴ εἶναι ἡ χρήση τοῦ τεχνητοῦ ἱσοκράτη, λὲς καὶ ἔχουμε κανὰ κόλλημα ἄν ἀκουστεῖ βαριὰ ἡ ἀναπνοὴ στὸ δοξαστικό.

Καὶ ἐν τέλει, τὸ ξέρω καὶ τὸ ξέρεις και τὸ ξέρουμε, ὅτι καὶ τὰ ἀρμόνια καὶ οἱ μηχανοψηφιακοὶ ἰσοκράτες γίνονται γιατὶ ἁπλα κάποιοι ἔτσι γουστάρουν.

Κι ὄταν δὲν ἔχουν ἐπιχειρήματα καταφεύγουν στὸ μπινελίκι, δῆθεν παντοῦ καὶ καλὰ χαμὸς γίνεται καὶ τὶ ἔγινε ἅμα κάνουμε κι μεῖς ὅ,τι γουστάρουμε στὸ ἀναλόγιο;

Ἐγὼ συνάδελφε, ἔχω μιὰ ἀκόμη καλύτερη ἰδέα. Νὰ φέρνουν τὸ ἀντίδωρο μὲ drone στὸ σπίτι, ὅπως κάνει ἡ Amazon με τὰ ταχυδρομικὰ πακέτα, καὰ νὰ γλιτώσουμε τὴν ἀναμονὴ στὸ ναό...:rolleyes:

Αὐτὴ κι ἄν εἶναι ἰδέα, ΟΥΑΟΥ!!!!:cool:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πλησιάζει ο καιρός που σε όλες τις Εκκλησίες στα αναλόγια θα υπάρχουν Γυναίκες.
Έτσι θα γεμίσουν πάλι οι Εκκλησίες με απλές μελωδίες και χωρίς μηχανάκια ισοκράτες!!!
Ακούστε την απλότητα στην μελωδία….
Γυναικεία θρησκευτικὴ ὀργάνωση εἶναι ἡ ΛΥΔΙΑ, ποιὸς θὰ ψάλλει, συνάδελφε;
 
Top