Περί του μηχανήματος ισοκράτη

leon1

ΑΠΤΜΧΕ Leon1
εσύ όταν δεν κάνει κανείς ισοκράτημα τι κάνεις? και εγώ είμαι κατά, αλλά παλιά υπήρχαν πολλοί που πήγαιναν να μάθουν βυζαντινή μουσική και υπήρχαν ισοκράτες, στα χωριουδάκια που δεν υπάρχει άνθρωπος να κάνει ισοκράτημα τι να κάνουν?
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
εσύ όταν δεν κάνει κανείς ισοκράτημα τι κάνεις? και εγώ είμαι κατά, αλλά παλιά υπήρχαν πολλοί που πήγαιναν να μάθουν βυζαντινή μουσική και υπήρχαν ισοκράτες, στα χωριουδάκια που δεν υπάρχει άνθρωπος να κάνει ισοκράτημα τι να κάνουν?
Εγώ, όταν δεν κάνει κανείς ισοκράτημα, δηλαδή τις 9 στις 10 φορές, ψάλλω άνευ, χωρίς ανούσιους βόμβους, και προσπαθώ να γεμίσω το άκουσμα με την έκφραση, την παραστατικότητα του ψαλσίματος. Το θεωρώ απαράδεκτο και γελοίο να βάζεις ένα μασίνι να μουγκρίζει.
 

tzark

Μέλος
Εγώ, όταν δεν κάνει κανείς ισοκράτημα, δηλαδή τις 9 στις 10 φορές, ψάλλω άνευ, χωρίς ανούσιους βόμβους, και προσπαθώ να γεμίσω το άκουσμα με την έκφραση, την παραστατικότητα του ψαλσίματος. Το θεωρώ απαράδεκτο και γελοίο να βάζεις ένα μασίνι να μουγκρίζει.
Πρόσεχε πως μιλάς γιατί εδώ μέσα έχει ΜΟΝΟ Πρωτοψαλτες !!!!!
 

tzark

Μέλος
γιατί δεν τα σπανε αυτά τα μηχανήματα; (ίσως και στο κεφάλι των ψαλτάδων που τα χρησιμοποιουν).
Και που θα τα πουλήσουν τα αστέρια της ψαλτικής τέχνης ,,,,,,,!!!
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
εσύ όταν δεν κάνει κανείς ισοκράτημα τι κάνεις? και εγώ είμαι κατά, αλλά παλιά υπήρχαν πολλοί που πήγαιναν να μάθουν βυζαντινή μουσική και υπήρχαν ισοκράτες, στα χωριουδάκια που δεν υπάρχει άνθρωπος να κάνει ισοκράτημα τι να κάνουν?
Το ισοκράτημα δεν είναι βασικό συστατικό της ψαλμωδίας. Είναι δευτερεύον στοιχείο. Εάν δεν υπάρχει κάποιος, καλύτερα να ακούγεται μόνον ο (καλός) ψάλτης.
Παλαιότερα μάλλον λιγότεροι πήγαιναν να μάθουν βυζαντινή μουσική.
Στα χωριουδάκια που δεν υπάρχει άνθρωπος να κάνει ισοκράτημα, δεν έχουν ούτε μηχανικούς ισοκράτες.
Και σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 90% που χρησιμοποιούν μηχανικό ισοκράτη, τον χρησιμοποιούν με τέτοιο τρόπο που το αποτέλεσμα είναι τραγικό (από αισθητικής- ακουστικής απόψεως).
 

leon1

ΑΠΤΜΧΕ Leon1
αυτό σε πείραξε δεν βλέπω να λες για τις ψάλτριες!παλιά υπήρχε ζέση και στα χωριουδάκια είχαν ψάλτες τώρα τίποτα!λοιπόν αν δεν θέλετε ισοκράτες ψηφιακούς να πηγαίνετε στις ακολουθίες να βοηθάτε στο ισοκράτημα!το ισοκράτημα είναι βασικό συστατικό και όχι δευτερεύων τουλάχιστον αν θέλει κάποιος η υμνωδία να έχει αποτέλεσμα και να μην είναι ξερή!
 

Lolos Sotirios

Μέλος
....Και σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 90% που χρησιμοποιούν μηχανικό ισοκράτη, τον χρησιμοποιούν με τέτοιο τρόπο που το αποτέλεσμα είναι τραγικό (από αισθητικής- ακουστικής απόψεως).

Θα συμφωνήσω μαζί σου ,γιατί πολλοί ξεφεύγουν και το άκουσμα είναι τραγικό. Σε διακριτική ένταση όμως για να του δίνει τον τόνο θεωρώ ότι είναι καλό.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
"τι θα κάνω αν δεν υπάρχει άνθρωπος να με ισοκρατήσει"

Να παραδεχτείς την ανικανότητά σου να προσελκύσεις μαθητευόμενους.

Εγώ την έχω παραδεχτεί, και συνεχίζω να την παραδέχομαι.

Ειπώθηκε παραπάνω ότι δεν έρχεται πολύς κόσμος να μάθει Β.Μ. Πιστεύω δεν ισχύει αυτό. Στα χρόνια μας, νομίζω έχουμε τους περισσότερους από ποτέ σπουδαστές Β.Μ. και τα λιγότερο από ποτέ επανδρωμένα αναλόγια. Πρέπει να το αλλάξουμε αυτό.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
αυτό σε πείραξε δεν βλέπω να λες για τις ψάλτριες!παλιά υπήρχε ζέση και στα χωριουδάκια είχαν ψάλτες τώρα τίποτα!λοιπόν αν δεν θέλετε ισοκράτες ψηφιακούς να πηγαίνετε στις ακολουθίες να βοηθάτε στο ισοκράτημα!το ισοκράτημα είναι βασικό συστατικό και όχι δευτερεύων τουλάχιστον αν θέλει κάποιος η υμνωδία να έχει αποτέλεσμα και να μην είναι ξερή!
Πώς μπήκαν οι ψάλτριες στην κουβέντα; Εγώ πού να πάω να κάνω ισοκράτημα, αφού έχω ψαλτήρι και ψάλλω εκεί; Το ισοκράτημα είναι χρήσιμο όταν υπάρχει. Πρωτεύει το ψάλσιμο, η μελωδία, και έπεται αυτό. Αν δεν υπάρχει λογικό ον να συμμετέχει και να το κάνει, δε θα βάλω μηχάνημα ή, έστω, ηχογράφηση φωνών, είναι αντιεκκλησιαστικό.
 

seniko

Δημήτριος Βασιλείου
γιατί δεν τα σπανε αυτά τα μηχανήματα; (ίσως και στο κεφάλι των ψαλτάδων που τα χρησιμοποιουν).
Να φύγετε κύριε...
Να πάτε αλλού!!!....
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
αυτό σε πείραξε δεν βλέπω να λες για τις ψάλτριες!παλιά υπήρχε ζέση και στα χωριουδάκια είχαν ψάλτες τώρα τίποτα!λοιπόν αν δεν θέλετε ισοκράτες ψηφιακούς να πηγαίνετε στις ακολουθίες να βοηθάτε στο ισοκράτημα!το ισοκράτημα είναι βασικό συστατικό και όχι δευτερεύων τουλάχιστον αν θέλει κάποιος η υμνωδία να έχει αποτέλεσμα και να μην είναι ξερή!

Το ισοκράτημα είναι δευτερεύον στοιχείο στο ψάλσιμο. Υπάρχουν ενδείξεις και αναφορές για την ύπαρξή του ήδη από τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες αλλά δεν είναι τυχαίο ότι δεν σημειώνεται σχεδόν σε κανένα βιβλίο (τόσο στα χειρόγραφα όσο και στα έντυπα τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα).
Η εκκλησιαστική μουσική είναι πρωτίστως φωνητική (επομένως, δεν συνοδεύεται από όργανα) και μονοφωνική (χωρίς συνήχιση διαφορετικών φωνών/μελωδιών) μουσική. [βλ. ενδεικτικά: Δ. Γ. Παναγιωτόπουλου, Θεωρία και πράξις της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής, σελ 41: "Ουσιώδη αυτής (της βυζαντινής μουσικής) γνωρίσματα είναι το ότι ανέκαθεν υπήρξε φωνητική και όχι ενόργανος, ομόφωνος και όχι ετερόφωνος...]
Μπορεί το ισοκράτημα να "γεμίζει" και να υπογραμμίζει το μέλος και να μας αρέσει αισθητικά (έχουν παίξει τον ρόλο τους και οι -ξένες προς την πραγματικότητα του αναλογίου- χορωδίες σε αυτό) αλλά αυτό δεν κάνει το ισοκράτημα πρωτεύον στοιχείο της ψαλμωδίας.
 
Last edited:

leon1

ΑΠΤΜΧΕ Leon1
δεν το λέω σ εσένα Μπουλμπουτζή αλλά στον Μπόκο, εντάξει στην χορωδία δηλαδή εσύ δεν θέλεις ισοκράτημα καλό και αυτό!ρε παιδιά σταματήστε να είστε απόλυτοι και εμένα με ενοχλούσε μέχρι που αναγκάστηκα και έβαλα!δεν λέω ότι δεν είναι παρέκκλιση αλλά τι να κάνουμε κάποιες φορές χρειάζεται μακάρι να ήμασταν την δεκαετία του 80-90 που τρέχαν να συμμετάσχουν σε χορωδίες υπήρχε συμμετοχή και υπήρχαν και ισοκράτες τώρα τίποτα!σέβομαι τις απόψεις σας αλλά δεν θέλω να λέω μεγάλα λόγια γιατί τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο!εδώ κάνουν αναρτήσεις ζητείται ψάλτρια και τα λοιπά που είναι αντίθετο στους κανόνες και πάλι δεν θέλω να είμαι απόλυτος αλλά όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά ή τηρούμε τα πάντα ή όχι!εδώ κάνουν περικοπές στις ακολουθίες και δεν μιλάει κανείς!
 

leon1

ΑΠΤΜΧΕ Leon1
"τι θα κάνω αν δεν υπάρχει άνθρωπος να με ισοκρατήσει"

Να παραδεχτείς την ανικανότητά σου να προσελκύσεις μαθητευόμενους.

Εγώ την έχω παραδεχτεί, και συνεχίζω να την παραδέχομαι.

Ειπώθηκε παραπάνω ότι δεν έρχεται πολύς κόσμος να μάθει Β.Μ. Πιστεύω δεν ισχύει αυτό. Στα χρόνια μας, νομίζω έχουμε τους περισσότερους από ποτέ σπουδαστές Β.Μ. και τα λιγότερο από ποτέ επανδρωμένα αναλόγια. Πρέπει να το αλλάξουμε αυτό.
άκου φίλε επειδή μάλλον δεν αντιλαμβάνεσαι παλιά πήγαινα 30 άνθρωποι να μάθουν βυζαντινή τώρα?έλα να σου δείξω μαθητολόγια γιατί από τον καναπέ καλά γράφονται απόψεις, και οι μαθητές πρέπει να έχουν περάσει το 3 έτος για να ισοκρατούν σωστά και να μην κάνουν βλάβη και στην φωνή τους!οκ?
 

Μάριος

Μέλος
@leon1
Δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει η υποτιθέμενη έλλειψη μαθητών με την χρήση ηλεκτρικού ισοκράτη.
Υπάρχει μια και μόνο αλήθεια: Το μηχάνημα μέσα στην εκκλησία είναι αντι-αισθητικό, αντιτίθεται στην ίδια την φύση της Εκκλησίας και για αυτό απαγορεύτηκε από την ιεραρχία της εκκλησίας της Ελλάδας. Τα υπόλοιπα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις (κυριολεκτικά).
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
δεν το λέω σ εσένα Μπουλμπουτζή αλλά στον Μπόκο, εντάξει στην χορωδία δηλαδή εσύ δεν θέλεις ισοκράτημα καλό και αυτό!ρε παιδιά σταματήστε να είστε απόλυτοι και εμένα με ενοχλούσε μέχρι που αναγκάστηκα και έβαλα!δεν λέω ότι δεν είναι παρέκκλιση αλλά τι να κάνουμε κάποιες φορές χρειάζεται μακάρι να ήμασταν την δεκαετία του 80-90 που τρέχαν να συμμετάσχουν σε χορωδίες υπήρχε συμμετοχή και υπήρχαν και ισοκράτες τώρα τίποτα!σέβομαι τις απόψεις σας αλλά δεν θέλω να λέω μεγάλα λόγια γιατί τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο!εδώ κάνουν αναρτήσεις ζητείται ψάλτρια και τα λοιπά που είναι αντίθετο στους κανόνες και πάλι δεν θέλω να είμαι απόλυτος αλλά όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά ή τηρούμε τα πάντα ή όχι!εδώ κάνουν περικοπές στις ακολουθίες και δεν μιλάει κανείς!

Βάζε σημεία στίξης γιατί δεν μπορώ να βγάλω νόημα από το μήνυμά σου (ούτε εσύ μάλλον έβγαλες νόημα από το μήνυμά μου, παρόλο που χρησιμοποιώ σημεία στίξης, παρενθέσεις κτλ).

ΥΓ: Το "ρε παιδιά" απευθύνεται σε εμάς προσωπικά ή είναι σχήμα λόγου που απευθύνεται σε όλους τους αναγνώστες του θέματος;
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
@leon1
αντιτίθεται στην ίδια την φύση της Εκκλησίας
Και στην ίδια τη φύση της εκκλησιαστικής μουσικής.
Όπως παράθεσα και πιο πάνω:
"Ουσιώδη αυτής (της βυζαντινής μουσικής) γνωρίσματα είναι το ότι ανέκαθεν υπήρξε φωνητική και όχι ενόργανος, ομόφωνος και όχι ετερόφωνος" (Δ.Γ Παναγιωτόπουλου, Θεωρία και πράξις της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής, σελ 41). Το "ουσιώδη" σημαίνει ότι εάν αλλάξουν αυτά τα γνωρίσματα, αλλάζει και η ουσία της μουσικής αυτής. Μιλάμε για άλλη μουσική δηλαδή.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
(Δ.Γ Παναγιωτόπουλου-Κούρου, Θεωρία και πράξις της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής, σελ 41
Μια μικρή διόρθωση: Το θεωρητικό αυτό το συνέγραψε ο Δημήτριος Γ. Παναγιωτόπουλος και πρωτοεκδόθηκε το 1947, στη δε έκδοση του 1986 (μπορεί και σε παλιότερες, δε γνωρίζω) παρατίθεται το όνομά του με σταυρό, ένδειξη ότι είχε κοιμηθεί. Ο Δημήτριος Παναγιωτόπουλος-Κούρος, όπως βλέπουμε εδώ, ήταν γιος του Ιωάννου (άρα αρχικό στο πατρώνυμο Ι.) και κοιμήθηκε το 2001, το δε 1947 δεν είχε ολοκληρώσει ακόμη τις μουσικές του σπουδές. Συνεπώς, νομίζω πως πρόκειται για συνωνυμία και πως δεν είναι ο Κούρος αυτός που έγραψε το περί ου ο λόγος θεωρητικό.
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
Μια μικρή διόρθωση: Το θεωρητικό αυτό το συνέγραψε ο Δημήτριος Γ. Παναγιωτόπουλος και πρωτοεκδόθηκε το 1947, στη δε έκδοση του 1986 (μπορεί και σε παλιότερες, δε γνωρίζω) παρατίθεται το όνομά του με σταυρό, ένδειξη ότι είχε κοιμηθεί. Ο Δημήτριος Παναγιωτόπουλος-Κούρος, όπως βλέπουμε εδώ, ήταν γιος του Ιωάννου (άρα αρχικό στο πατρώνυμο Ι.) και κοιμήθηκε το 2001, το δε 1947 δεν είχε ολοκληρώσει ακόμη τις μουσικές του σπουδές. Συνεπώς, νομίζω πως πρόκειται για συνωνυμία και πως δεν είναι ο Κούρος αυτός που έγραψε το περί ου ο λόγος θεωρητικό.
Πολύ σωστά. Έκανα λάθος (μου αρέσει που κοίταξα το βιβλίο για να γράψω τα σωστά αρχικά και δεν έγραψα σωστά το επώνυμο....)
Ευχαριστώ για την επισήμανση.
Το διορθώνω.
 
Top