Περί του ήχου του «Χορός Αγγελικός....»

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#41
καὶ -πρὸς τιμήν του- δὲν τοῦ ἀρέσει ὁ ... ο καυγάς
(
Είναι βέβαιο πως δεν του αρέσει, αλλιώς σε όποιον τον μείωνε προσωπικά με links, θα αντιδρούσε έντονα, όπως θα έκανες με το παραπάνω εσύ. (Κι εγώ, για να είμαι δίκαιος).

ΥΓ ΟΚ, ξέρω: όποιος ανεβάζει κρίνεται, η κριτική κόβει κι από τις δυο μεριές κλπ. κλπ. κλπ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#42
Είναι βέβαιο πως δεν του αρέσει, αλλιώς σε όποιον τον μείωνε προσωπικά με links, θα αντιδρούσε έντονα, όπως θα έκανες με το παραπάνω εσύ. (Κι εγώ, για να είμαι δίκαιος).

ΥΓ ΟΚ, ξέρω: όποιος ανεβάζει κρίνεται, η κριτική κόβει κι από τις δυο μεριές κλπ. κλπ. κλπ.

Δὲν ἔχεις καταλάβει κάτι.

Ὅπως διάβασες, τὸν συγκεκριμένο συνάδελφο τὸν ἐπήνεσα -καὶ δικαίως μιᾶς καὶ ὅ,τι ἀνεβάζει εἶναι προϊόν κόπου καὶ φαίνεται- γιὰ τὴν προσφορά του στὴν κοινότητα ὡς μέλος αὐτὸς, ὅπως κι ἐγώ.

Ἀπὸ τὴν ἄλλη δὲ μπορῶ νὰ μὴν σχολιάσω συγκεκριμένη θέση του σὲ συγκεκριμένο θέμα. Τὴν μείωση ποὺ τὴν βρίσκεις δὲν ἀντιλαμβάνομαι ...

Ἑκτὸς κι ἄν εἶσαι προκατειλημμένος ἀπέναντί μου. Ἄν ναί, nema problema :cool:
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#43
Προκατειλημμένος δεν είμαι απέναντι σε κανέναν. Απλώς έχω δύο "βίτσια" που με κάνουν αντιπαθή σε πολλούς φίλους εντός κι εκτός φόρουμ (πιθανόν και σε σένα), θαυμάσια παιδιά όλοι εννοείται - όθεν και η μειωμένη μου παρουσία:
α) πιστεύω πολύ στο Le style est l'homme meme
β) απεχθάνομαι την ειρωνεία περισσότερο από ό,τι τη γνωστή Σχολή.

Κατά τ' άλλα δέχομαι (όχι για μένα, για την κοινότητα) την εξήγησή σου ότι σχολιάζεις απόψεις κι όχι πρόσωπα, έστω με το δικό σου ύφος.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#44
Προκατειλημμένος δεν είμαι απέναντι σε κανέναν. Απλώς έχω δύο "βίτσια" που με κάνουν αντιπαθή σε πολλούς φίλους εντός κι εκτός φόρουμ (πιθανόν και σε σένα), θαυμάσια παιδιά όλοι εννοείται - όθεν και η μειωμένη μου παρουσία:
α) πιστεύω πολύ στο Le style est l'homme meme
β) απεχθάνομαι την ειρωνεία περισσότερο από ό,τι τη γνωστή Σχολή.

Κατά τ' άλλα δέχομαι (όχι για μένα, για την κοινότητα) την εξήγησή σου ότι σχολιάζεις απόψεις κι όχι πρόσωπα, έστω με το δικό σου ύφος.

Ἡ ἀποδοχὴ δὲν μὲ ἀπασχολεῖ καὶ ἰδιαίτερα, σήμερα εἴμαστε αὔριο ὄχι, ἁπλὰ δὲν ἤθελα νὰ μείνει παρεξήγηση μὲ τὸν ἔν λόγῳ συνάδελφο σὲ προσωπικὸ ἐπίπεδο.
 

Doukellis

Ιωάννης Δουκέλλης
#45
Ο Γεώργιος Σύρκας στο Μουσικόν Μημολόγιον τ.Β΄, ως Απολυτίκον προεόρτιον της Υπαπαντής την 1η Φεβρουαρίου το έχει χρωματικό (σελ. 25) και ως κάθισμα στις 2 Φεβρουαρίου το έχει διατονικό (σελ.62).

ΥΓ. Το συνημμένο "Χορός Αγγελικός Σύρκας Διατονικό" προέρχεται από ανάρτηση του κ. Nikolaos Giannoukakis σε αντίστοιχο θέμα στο Αγγλόφωνο μέρος του forum.
 

Attachments

Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#46
Εγώ το λέω όπως στο συνημμένο (ηχογράφηση "μυστικοπαθής" με πολύ σιγανή φωνή, γιατί είναι αργά).
με το ίδιο τρόπο μπορεί να ψαλούν και τα Απολυτίκια που είναι προσόμοια στο "Τον τάφον σου".
Ο Γεώργιος Σύρκας στο Μουσικόν Μηνολόγιον τ.Β΄, ως Απολυτίκον προεόρτιον της Υπαπαντής την 1η Φεβρουαρίου το έχει χρωματικό (σελ. 25)
Τό προεόρτιον τῆς Ὑπαπαντῆς ἀπολυτίκιον «Οὐράνιος χορός, οὐρανίων ἀψίδων...» ἀπό τόν Γιάννη Ἀρβανίτη ἐδῶ (σελ. 12 τοῦ pdf).

 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
#47
Στο σεβαστό μέλος ΔΟΥΚΕΛΛΗ,

Εις απάντηση των αναρτήσεων εδώ

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=200808&postcount=45

θέλω να σας βεβαιώσω πως ο ίδιος ο Σύρκας μου είχε πεί πως ΛΑΘΟΣ πρόσθεσε το απολυτίκιο σε μελωδία των Καθισμάτων. Ισχύει πάντοτε το μέλος του πρώτου ήχου....δυστυχώς δεν διόρθωσε την συγκεκριμένη σελίδα στο μηναίο.

ΝΓ
 
#50
Παιδια καταφερατε και με μπερδεψατε.
Οντας αρχαριος, δεν καταλαβα τελικα ποιος εχει δικιο.
Δέ μπορεί να υπάρχουν δύο αλήθειες.

Οταν θα ψαλλω το καθισμα "χορός αγγελικός" μετα την 6η ωδή στο Θεοτοκάριο του Νικοδήμου (που με ενδιαφέρει, ήχος Α, Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή εσπέρας), θα το ψάλλω τελικά σε ήχο νάος (τον τάφον σου Σωτήρ), ή σε ήχο Α διατονικό ?

Παρακαλώ να μου απαντήσει κάποιος , μόνο αν ξέρει σίγουρα τη σωστή απάντηση.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#51
Παιδια καταφερατε και με μπερδεψατε.
Οντας αρχαριος, δεν καταλαβα τελικα ποιος εχει δικιο.
Δέ μπορεί να υπάρχουν δύο αλήθειες.

Οταν θα ψαλλω το καθισμα "χορός αγγελικός" μετα την 6η ωδή στο Θεοτοκάριο του Νικοδήμου (που με ενδιαφέρει, ήχος Α, Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή εσπέρας), θα το ψάλλω τελικά σε ήχο νάος (τον τάφον σου Σωτήρ), ή σε ήχο Α διατονικό ?

Παρακαλώ να μου απαντήσει κάποιος , μόνο αν ξέρει σίγουρα τη σωστή απάντηση.
Όπως είπε ο κ. Γιάννου πιο πάνω κι όπως είθισται στο περιβάλλον της Κωνσταντινουπολίτικης παράδοσης κι όπως το ψάλλουμε τόσα χρόνια:

1) το "χορός αγγελικός" είναι εκ του πα "διατονικό" είτε ως κάθισμα είτε ως απολυτίκιο, υπάρχουν ηχογραφήσεις (λχ Θ. Στανίτσα) που το επιβεβαιώνουν.

2)Το κάθισμα "Τον τάφον σου Σωτήρ" είναι τετράφωνος πρώτος εκ του Δι ή εκ του Κε με ύφος β ήχου (γνωστό ώς και "χρωματικά" ),
ψάλλεται όμως εκ του πα "διατονικά" σαν απολυτίκιο.

3)Το "Τον τάφον σου Σωτήρ" δεν είναι νάος, νάος σημαίνει εκ του νανά, εκ του τρίτου ήχου. Δεν είναι όμως διφωνία πρώτου ήχου αυτό το τροπάριο αλλά τετραφωνία όπως το επιβεβαιώνουν όλες οι μαρτυρίες οι γραπτές. Αυτό το νέο στύλ μελώδησης λοιπόν αυτού του τροπαρίου σαν μακάμ σαμπαχ σύμφωνα με την δική μου μελέτη αλλά και σύμφωνα με την θέση μεγάλης πλειοψηφίας παραδοσιακών ψαλτών είναι λάθος. Έχει λυθεί το θέμα και στα συνέδρια και σε αυτό το φόρουμ σε παλαιότερες συζητήσεις. Κάποιοι επιμένουν στην πλάνη τους, ελευθερία έχουμε, δημοκρατία έχουμε, ας ψάλλει ο καθένας όπως επιθυμεί. Εδώ στο Ψαλτολόγιο φαίνεται ποιος έχει επιχειρήματα και ποιος όχι κι εσύ ο χ,ψ αναγνώστης αποφασίζεις.
 
Last edited:
#52
Όπως είπε ο κ. Γιάννου πιο πάνω κι όπως είθισται στο περιβάλλον της Κωνσταντινουπολίτικης παράδοσης κι όπως το ψάλλουμε τόσα χρόνια:

1) το "χορός αγγελικός" είναι εκ του πα "διατονικό" είτε ως κάθισμα είτε ως απολυτίκιο, υπάρχουν ηχογραφήσεις (λχ Θ. Στανίτσα) που το επιβεβαιώνουν.

2)Το κάθισμα "Τον τάφον σου Σωτήρ" είναι τετράφωνος πρώτος εκ του Δι ή εκ του Κε με ύφος β ήχου (γνωστό ώς και "χρωματικά" ),
ψάλλεται όμως εκ του πα "διατονικά" σαν απολυτίκιο.

3)Το "Τον τάφον σου Σωτήρ" δεν είναι νάος, νάος σημαίνει εκ του νανά, εκ του τρίτου ήχου. Δεν είναι όμως διφωνία πρώτου ήχου αυτό το τροπάριο αλλά τετραφωνία όπως το επιβεβαιώνουν όλες οι μαρτυρίες οι γραπτές. Αυτό το νέο στύλ μελώδησης λοιπόν αυτού του τροπαρίου σαν μακάμ σαμπαχ σύμφωνα με την δική μου μελέτη αλλά και σύμφωνα με την θέση μεγάλης πλειοψηφίας παραδοσιακών ψαλτών είναι λάθος. Έχει λυθεί το θέμα και στα συνέδρια και σε αυτό το φόρουμ σε παλαιότερες συζητήσεις. Κάποιοι επιμένουν στην πλάνη τους, ελευθερία έχουμε, δημοκρατία έχουμε, ας ψάλλει ο καθένας όπως επιθυμεί. Εδώ στο Ψαλτολόγιο φαίνεται ποιος έχει επιχειρήματα και ποιος όχι κι εσύ ο χ,ψ αναγνώστης αποφασίζεις.
Ευχαριστώ.
Ήσασταν σαφής στην απάντησή σας.
Καλό βράδυ.