[Ερώτηση] Παρακλήσεις Δεκαπενταυγούστου και απολυτίκια

Μοραλέτης

Νικόλαος.Χ.Κουβρακίδης
Ποιά είναι η ορθή τάξη στην ακολουθία της Παρακλήσεως;α)Τελικά μπορούν να λέγονται το απολυτίκιο του Αγίου της ημέρας και το Θεοτοκίον εφόσον τελεστεί μόνο Παράκληση και όχι Εσπερινός;και β)Από σήμερα ώς απολυτίκιον πρέπει να λέγεται μόνον της εορτής και όχι του Αγίου;
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Ποιά είναι η ορθή τάξη στην ακολουθία της Παρακλήσεως;α)Τελικά μπορούν να λέγονται το απολυτίκιο του Αγίου της ημέρας και το Θεοτοκίον εφόσον τελεστεί μόνο Παράκληση και όχι Εσπερινός;και β)Από σήμερα ώς απολυτίκιον πρέπει να λέγεται μόνον της εορτής και όχι του Αγίου;

1) Πρέπει να τελεσθεί Εσπερινός. Το αντίθετο είναι όντως πρόβλημα διότι δεν κατανοούμε έτσι τον λόγο για τον οποίο τελούμε και τις παρακλήσεις.
2) Εφόσον η παράκληση είναι "απομονωμένη" από τον Εσπερινό ψάλλονται τα Κατανυκτικά Τροπάρια "Ελέησον ημάς...". Για την περίοδο της Μεταμορφώσεως δικαιολογείται (από αντίστοιχες άλλες περιπτώσεις) ίσως το "Μετεμορφώθης" αλλά - όπως είπα- δημιουργούμε προβλήματα με την μή τέλεση του Εσπερινού.
3) Εφόσον ο Άγιος στερείται Δοξαστικού (τις μεθέορτες ημέρες των Δεσποτικών εορτών) δεν ψάλλεται το Απολυτίκιο του Αγίου. Ο Μανόλης Θεοδωράκης (ως ερευνητής του ΤΑΣ), νομίζω ότι έχει δεί και περιπτώσεις που δεν συμβαίνει αυτό, και - για αυτό- τον πρώτο λόγο έχει το Τυπικό.

Σε κάθε περίπτωση, καλό θα ήταν να τηρήσουμε το ΤΜΕ και τα ΔΙΠΤΥΧΑ τελώντας τον εσπερινό και επισυνάπτοντας την Παράκληση και με τις απαιτήσεις των Απολυτικίων για τον Εσπερινό και ας αφήσουμε τα "πειράγματα" και τα "πειράματα".
 
Last edited:
Top